Gå til innhold

– Ikke last ned det nye The Witcher 3-innholdet


Anbefalte innlegg

Nok et forsøk på å umyndiggjøre meg. Jeg elsker spillet, har sikkert spilt det fulltid+ siden det kom ut, men dette synes jeg er teit. Det må det være lov å si.

 

Det er ingenting med Ciris klær som tilsier uanstendighet. Virker Ciri uanstendig? Nei det syns jeg ikke. Skal vi diskutere realisme? Vel, jeg finner det ikke urealistisk at Ciri går kledd i mer smidige klær enn en lærrustning. Selv om Geralt bruker det, så tilsier ikke det at Ciri skal gjøre det samme. Hun har nok valgt å være mer bevegelig i kamp. Vi kan se litt av brystene hennes... Ok, kanskje hun har andre ting å tenke på enn å kneppe opp skjorten sin. Du vet, monstre som vil myrde henne etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingenting med Ciris klær som tilsier uanstendighet. Virker Ciri uanstendig? Nei det syns jeg ikke. Skal vi diskutere realisme? Vel, jeg finner det ikke urealistisk at Ciri går kledd i mer smidige klær enn en lærrustning. Selv om Geralt bruker det, så tilsier ikke det at Ciri skal gjøre det samme. Hun har nok valgt å være mer bevegelig i kamp. Vi kan se litt av brystene hennes... Ok, kanskje hun har andre ting å tenke på enn å kneppe opp skjorten sin. Du vet, monstre som vil myrde henne etc.

Det var jo mest gjort for og fremstille at hun har vært på rømmen lenge, men det er mange ting her som kan spille inn. Det er også klærne hun sist ble sett i den siste boken av The Witcher (såvidt jeg husker). Det er flere naturlige stoppesteder i historien i spillet hvor hun kunne ha byttet til et mer praktisk antrekk og burde ha gjort det, de som har fullført spillet vet hvor jeg mener. 

 

Pluss hvis hun hadde kneppet den skjorte knappen så hadde vi ikke hatt noe å diskutere idag :D

Endret av Akrabra
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Det er ingenting med Ciris klær som tilsier uanstendighet. Virker Ciri uanstendig? Nei det syns jeg ikke. Skal vi diskutere realisme? Vel, jeg finner det ikke urealistisk at Ciri går kledd i mer smidige klær enn en lærrustning. Selv om Geralt bruker det, så tilsier ikke det at Ciri skal gjøre det samme. Hun har nok valgt å være mer bevegelig i kamp. Vi kan se litt av brystene hennes... Ok, kanskje hun har andre ting å tenke på enn å kneppe opp skjorten sin. Du vet, monstre som vil myrde henne etc.

Det var jo mest gjort for og fremstille at hun har vært på rømmen lenge, men det er mange ting her som kan spille inn. Det er også klærne hun sist ble sett i den siste boken av The Witcher (såvidt jeg husker). Det er flere naturlige stoppesteder i historien i spillet hvor hun kunne ha byttet til mer praktisk antrekk og burde ha gjort det, de som har fullført spillet vet hvor jeg mener. 

 

Pluss hvis hun hadde kneppet den skjorte knappen så hadde vi ikke hatt noe å diskutere idag :D

Joda hun kunne nok skiftet til rustning, men se på karakteren, Hun er tynn som en flis og ganske liten. Ciri sparker likevel rumpe, fordi hun er ekstremt smidig og dyktig med sverdet. Jeg syns bekledningen hennes passer til karakteren, klarer seg fint uten rustning. Litt munkeaktig på en måte.

Kanskje knappene hennes røk, og hun bare driter i å sy inn nye. ☺ uansett, folk har forskjellig syn på moral og anstendighet, men i dette tilfellet syns jeg Isbilen drar det veldig langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ingenting med Ciris klær som tilsier uanstendighet. Virker Ciri uanstendig? Nei det syns jeg ikke. Skal vi diskutere realisme? Vel, jeg finner det ikke urealistisk at Ciri går kledd i mer smidige klær enn en lærrustning. Selv om Geralt bruker det, så tilsier ikke det at Ciri skal gjøre det samme. Hun har nok valgt å være mer bevegelig i kamp. Vi kan se litt av brystene hennes... Ok, kanskje hun har andre ting å tenke på enn å kneppe opp skjorten sin. Du vet, monstre som vil myrde henne etc.

Skjorten på vei nedover skulderen? Flashing av bh-stropp? Det er sikkert beleilig å påstå at du ikke ser det, men i min verden er de tingene sexy.

 

Ikke glem at det er noen som har valgt at Ciri skal se ut sånn. Hun er ikke en virkelig person. Da kunne vi sagt "pass dine egne saker, hun kler seg som hun vil". Men hun er altså designet slik. Da er det helt innafor å mene noe om det. Og det ville gitt langt mer mening at hun hadde fått opplæring i funksjonell utrustning på lik linje med sine med-witchere. Når hun likevel er kledd med tanke på sex, er det interessant. Hadde det vært bare for å symbolisere en omflakkende tilværelse, kunne vel Geralt ha fikset henne en rustning når han fant henne. Klærne hennes er dessuten svært lite vagabond-ete, de er tvert imot riktig sirlige. Og det er ikke bare Ciri. Ves er jo enda mer latterlig. Nok en kriger som er kledd for Playboy, ikke slagmarken.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

Det er ingenting med Ciris klær som tilsier uanstendighet. Virker Ciri uanstendig? Nei det syns jeg ikke. Skal vi diskutere realisme? Vel, jeg finner det ikke urealistisk at Ciri går kledd i mer smidige klær enn en lærrustning. Selv om Geralt bruker det, så tilsier ikke det at Ciri skal gjøre det samme. Hun har nok valgt å være mer bevegelig i kamp. Vi kan se litt av brystene hennes... Ok, kanskje hun har andre ting å tenke på enn å kneppe opp skjorten sin. Du vet, monstre som vil myrde henne etc.

Skjorten på vei nedover skulderen? Flashing av bh-stropp? Det er sikkert beleilig å påstå at du ikke ser det, men i min verden er de tingene sexy.

 

Ikke glem at det er noen som har valgt at Ciri skal se ut sånn. Hun er ikke en virkelig person. Da kunne vi sagt "pass dine egne saker, hun kler seg som hun vil". Men hun er altså designet slik. Da er det helt innafor å mene noe om det. Og det ville gitt langt mer mening at hun hadde fått opplæring i funksjonell utrustning på lik linje med sine med-witchere. Når hun likevel er kledd med tanke på sex, er det interessant. Hadde det vært bare for å symbolisere en omflakkende tilværelse, kunne vel Geralt ha fikset henne en rustning når han fant henne. Klærne hennes er dessuten svært lite vagabond-ete, de er tvert imot riktig sirlige. Og det er ikke bare Ciri. Ves er jo enda mer latterlig. Nok en kriger som er kledd for Playboy, ikke slagmarken.

Vi vet at det ikke er en ekte person. Det er en av grunnene til at det er så spesielt at du reagerer som du gjør. Du sier at Ciri er kledd med tanke på sex? Hvordan kan du dra den beslutningen? En delvis oppkneppet skjorte? Hvis du syns det er sexy, hva er problemet? Endret av SirRobert
Lenke til kommentar

 

Vi vet at det ikke er en ekte person. Det er en av grunnene til at det er så spesielt at du reagerer som du gjør. Du sier at Ciri er kledd med tanke på sex? Hvordan kan du dra den beslutningen? En delvis oppkneppet skjorte? Hvis du syns det er sexy, hva er problemet?

 

Er det "spesielt" at jeg kritiserer og diskuterer et spill på et spillforum? Det spesielle er nok heller at det virker som mange forsøker å umyndiggjøre meg fordi jeg sier disse tingene.

Det ene problemet er jo at spillverdenen henger dårligere sammen på grunn av dette. Som sagt synes jeg det er lite troverdig at Ciri skulle prioritere sex appeal fremfor beskyttelse. Det blir støy i en ellers uvanlig godt sammenskrudd virtuell verden.

Selvfølgelig er det en smakssak hva som er sexy, men å problematisere en påstand om at Ciri er sexy, blir litt vel desperat. Du mener ikke på ramme alvor at du ikke ser det. I så fall er det bare å google "Ciri sexy", så ser du at det ikke er noe jeg bare finner på for å konstruere et problem.

 

Dessuten er TW3 så fabelaktig at det ikke trenger å spille på sex, men det har en kvinnelig hovedperson som hadde sklidd rett inn i Xena: Warrior Princess.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

 

Vi vet at det ikke er en ekte person. Det er en av grunnene til at det er så spesielt at du reagerer som du gjør. Du sier at Ciri er kledd med tanke på sex? Hvordan kan du dra den beslutningen? En delvis oppkneppet skjorte? Hvis du syns det er sexy, hva er problemet?

 

Er det "spesielt" at jeg kritiserer og diskuterer et spill på et spillforum? Det spesielle er nok heller at det virker som mange forsøker å umyndiggjøre meg fordi jeg sier disse tingene.

Det ene problemet er jo at spillverdenen henger dårligere sammen på grunn av dette. Som sagt synes jeg det er lite troverdig at Ciri skulle prioritere sex appeal fremfor beskyttelse. Det blir støy i en ellers uvanlig godt sammenskrudd virtuell verden.

Selvfølgelig er det en smakssak hva som er sexy, men å problematisere en påstand om at Ciri er sexy, blir litt vel desperat. Du mener ikke på ramme alvor at du ikke ser det. I så fall er det bare å google "Ciri sexy", så ser du at det ikke er noe jeg bare finner på for å konstruere et problem.

 

Dessuten er TW3 så fabelaktig at det ikke trenger å spille på sex, men det har en kvinnelig hovedperson som hadde sklidd rett inn i Xena: Warrior Princess.

Jeg argumenterte for at Ciri er kledd slik da karakteren velger noe mer smidig og subtilt enn en witcher rustning, at hun stoler på dyktighet, smidighet og styrke for å bekjempe fiendene sine, og at med et slikt syn så vil karakteren passe helt fint inn i universet.. Det avfeide du med at hun ikke er en ekte person og at utviklerne bare kledde henne opp for å spille på sex.

Klart hun er sexy, men det hadde hun vært i full rustning også, ikke bare fordi man kan se litt av en bh men fordi hun er pen og ganske badass. Jeg reagerer fordi det ikke er hold i påstandene dine. Jeg kan Google Dolly duck sexy også, og få mange interessante resultater. Så det poenget faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Nei, poenget var bare at jeg ikke var alene om å synes det. Og det beviser et Google-søk. Fint at spillet funket for deg, men la meg ha egne meninger.

Klart det. Ingen som prøver å nekte deg det heller. Jeg er bare sterkt uenig med deg og dine meningsfeller i denne og lignende saker. Ikke noe personlig.

Lenke til kommentar

 

Nei, poenget var bare at jeg ikke var alene om å synes det. Og det beviser et Google-søk. Fint at spillet funket for deg, men la meg ha egne meninger.

Klart det. Ingen som prøver å nekte deg det heller. Jeg er bare sterkt uenig med deg og dine meningsfeller i denne og lignende saker. Ikke noe personlig.
Det er faktisk en god del som har prøvd å nekte meg det i denne tråden.
Lenke til kommentar

Mye av påkledningen til Ciri er helt logisk i forhold til hva som skjer i bøkene som foregår før spillet. Burde hun ha slengt på seg litt mer langs veien når hun hadde muligheten til det? Ja mest sannsynlig. Men det å si at Geralt og de andre har trent henne til det og det blir litt feil å si, siden hun forlot treningen deres i veldig ung alder og ble overlatt til Yennefer og kompani for å bli trent opp i magi. Kombiner det med en god stund tilbrakt sammen med en gjeng kriminelle misfits som stort sett alle gikk for den stilen hun har i spillet så forklarer det en smule mer om hvorfor hun ser ut som hun gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske de kunne komme med anstendige alternative antrekk til de kvinnelige hovedpersonene. At heksene kler seg litt ekstravagant gir mening lore-wise, men alle de andre? Det er ingen grunn til at Ciri ikke skal kneppe igjen skjorten.

tumblr_m79z1828md1qlp8eco1_500.jpg

 

I swear to god, jeg begynner å bli så lei av dette gnålet. Du og dine meningsfeller er jo omtrent kristenkonservative i kvinnesynene deres!!! Når jeg ser Ciri i en løssittende skjorte så ser jeg en sterk selvstendig kvinne som har omfavner og er selvsikker sin seksualitet.

 

Hvorfor er du så sex-negativ? Hvem er du til å diktere hva som er "anstendig" eller "sømmelig" for kvinner å kle seg? Du er ikke noe annerledes enn kristenkonservative som reagerte på synet av ankler på 1800-tallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ciri sin rolle i spillet er ikke bare som et selvstendig og sterkt individ. Det har helt sikkert vært tilsiktet å fremstille en sårbarhet samtidig. Geralt er bekymret for henne, og det driver hovedhistorien. Jeg ser ikke bort fra at hun ser slik ut for å underbygge dette. Realistisk eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker du tiden da man kjøpte et spill og man viste at spillet man kjøpte fungerte?

Utviklere har blitt dårligere til å kvalitetssikre produktene sine over årene ja.

 

Men så har spill og utvikling blitt mye mere omfattende og komplisert enn tidligere å da. Men de kunne spart seg for dårlige porter og pre-orders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...