Gå til innhold

Nå har Steam-kontrolleren og Steam Machines fått slippdato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal selvfølgelig kjøpe en Steam kontroller å prøve. Regner med det vil være veldig uvant og rart og at det er noe en må bruke en stund for å bli komfortabel med.

 

Husker godt dem første FPS spillene som tok ibruk mus til å sikte å se rundt med. Husker folk klaget og synes det var helt forferdelig vanskelig og uvant. Resten er historie...

 

Så er spent på å prøve denne. Men ser at det ikke er noe dato eller mulighet for å forhåndsbestille i Steam butikken....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal selvfølgelig kjøpe en Steam kontroller å prøve. Regner med det vil være veldig uvant og rart og at det er noe en må bruke en stund for å bli komfortabel med.

 

Husker godt dem første FPS spillene som tok ibruk mus til å sikte å se rundt med. Husker folk klaget og synes det var helt forferdelig vanskelig og uvant. Resten er historie...

 

Så er spent på å prøve denne. Men ser at det ikke er noe dato eller mulighet for å forhåndsbestille i Steam butikken....

 

Men så var no dei første datamusene noe drit også da, husker no fårsat amiga musa som hadde harde museknapp som ikkje var egnet seg for og trykke mange ganger raskt eller var veldig responsiv pågrunn av kulen ikkje alltid var riktig størelse på mange dei du kjøpte

 

http://previewcf.turbosquid.com/Preview/2014/05/24__20_18_23/01.jpg062f9745-d8ca-4407-841b-ff1794cb566bLarger.jpg

Lenke til kommentar

hmm... fryktelig skeptisk til kontrolleren. Pga hvor dårlig styreflaten på bærbare pc'er og ps4 kontrolleren fungerer. Når var sist du brukte styreflaten på en bærbar pc i steden for vanlig mus når du skal spille fps spill? Nei...

 

Jeg tviler på at det er noe som kommer til å slå presisjonen og hastigheten til ei mus med det første, men i forhold til ei analogstikke, så kan det godt hende at denne kontrolleren er et stort steg i riktig retning.

Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt et marked for en boks jeg kan ha koblet til tven og kjøre in-home streaming på. Kontrolleren har jeg stor tro på etter at jeg kjøpte et sofatastatur fra Logitech (K400). Der skal du holde tastaturet som en kontroller, med høyre tommel på styreflata, og museklikk på venstre tommel. Det fungerer overraskende bra, og jeg kan helt klart se for meg at det blir bra når det blir bygget inn i en håndkontroll. Det er en helt annen presisjon på styreflate du styrer med tommelen enn styreflata du har på bærbar-pcen, hvor du dytter og drar fingeren foran deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvem som er målgruppen til selve boksen. PC-gamere har allerede PC.

 

Med tanke på at den nye konsollgenerasjonen ikke virker å være et like stort hopp fremover som tidligere generasjoner,for å si det på den måten, så er det litt spennende å se hva som skjer når man hiver oppgraderbare konsoller inn i miksen, selv om de er langt dyrere. Jeg sier ikke at jeg tror det vil bli noen suksess, men jeg tror nok at tidspunktet for å prøve noe sånt er bedre nå enn det ville ha vært for 5-10 år siden.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvem som er målgruppen til selve boksen. PC-gamere har allerede PC.

 

Kontrolleren er greit nok å forstå. Det er alltid rom for forbedringer der.

 

Målgruppen er vel konsoll spillere som er redd for at de ikke kan spille PC spill fra sofaen :) Håper det blir en knakende suksess så kanskje vi PC spillere slipper å få dårlige porter å nedsatt grafikk fordi konsollene ikke klarer å holde følge.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skeptisk til kontrolleren, men det er godt mulig det fungerer bedre enn vanlig. Vet ikke før jeg har prøvd.

 

 

Den har nok noen styrker i forhold til strategispill, vil jeg tro. Må huske at den ikke kun kan brukes til portede "konsollspill".

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Jeg synes dette ser kjempe spennende ut.:)

Kontrollen kommer nok til å være uvandt i starten, men man blir nok fort vandt til den.

 

Jeg kommer nok til å se ann prisen på Steam Machine før jeg kjøper den. Jeg kommer heller ikke til å kjøpe den før HL3 kommer ut.

Lenke til kommentar

 

 

Forstår ikke hvem som er målgruppen til selve boksen. PC-gamere har allerede PC.

 

Kontrolleren er greit nok å forstå. Det er alltid rom for forbedringer der.

 

Forstår ikke hvem som er målgruppen for nye konsoller, konsoll-gamere har jo allerede konsoll.

 

AtW

OK la meg legge til følgende:

 

PC gamere liker PCer fordi de kan modifiseres, mekkes på, du kan lett oppgradere dem. Komponenter kan byttes ut så lett som bare det.

 

Disse Steam-boksene ofrer mye av fleksibiliteten som PC-gamere setter pris på. Eller tar jeg helt feil nå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Forstår ikke hvem som er målgruppen til selve boksen. PC-gamere har allerede PC.

 

Kontrolleren er greit nok å forstå. Det er alltid rom for forbedringer der.

 

Forstår ikke hvem som er målgruppen for nye konsoller, konsoll-gamere har jo allerede konsoll.

 

AtW

OK la meg legge til følgende:

 

PC gamere liker PCer fordi de kan modifiseres, mekkes på, du kan lett oppgradere dem. Komponenter kan byttes ut så lett som bare det.

 

Disse Steam-boksene ofrer mye av fleksibiliteten som PC-gamere setter pris på. Eller tar jeg helt feil nå?

 

 

Jeg tror du tar feil, det vil si, jeg tror mange PC-gamere liker det du skriver, jeg tror mange PC-gamere liker andre ting. Jeg tror absolutt det er et marked for en enkel boks med uendelige mye flere spill, billigere spill, bedre ytelse og større frihet som kunde (man slipper å styres av MS, Sony og Nintendo), enn de konvensjonelle konsollene.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Forstår ikke hvem som er målgruppen til selve boksen. PC-gamere har allerede PC.

 

Kontrolleren er greit nok å forstå. Det er alltid rom for forbedringer der.

 

Forstår ikke hvem som er målgruppen for nye konsoller, konsoll-gamere har jo allerede konsoll.

 

AtW

Nokså selvsagt: Konsoll-gamere kjøper nye konsoller fordi de ønsker en kraftigere konsoll, samt å kunne spille de nyeste spillene. De ønsker ikke å investere tusenvis av kroner på hardware. De ønsker heller ikke bekymre seg for om de har sterk nok maskin til å kjøre spillene de kjøper inn.

Lenke til kommentar

Det her blir en veldig rar konsoll. Første konsollen hvor du kan havne i situasjoner der du faktisk ikke klarer å dra et spill overhodet, siden den er oppgraderbar og folk vil ha forskjellige spec. Microsoft, Sony og Nintendo er latterlig svære merkevarer. Målgruppen som kjøper konsoller vil ikke ha noe forhold til Steam i seg selv uten pc gamere. Og de vil lide av å ikke ha de eksklusive spilltitlene som Sony og Microsoft har. Kun PC titler.

 

Designet på gamepaden er også ufattelig rar og klumpete. Skeptisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...