Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke kunne stappet dyr/dyreprodukter i trynet hadde tilværelsen virkelig blitt dyster.

 

Samme gjelder dyreprodukter man ikke kan stappe i trynet, uten hansker, jakker og sko av skinn hadde jeg garantert brent opp til slutt på jobben :) har ufattelig mye respekt for kua/oksen som jeg kan bruke som et ekstra lag hud når det er varmt og trasig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan forstå at man blir utilpass av en masse veganer prat. Men tror jeg innerst inne har med samvittighet å gjøre. 
Man vet på en måte at det er noe gale med å spise dyr, men det er vanskelig å bli bevisst erkjenne det.

Ja jeg kan erkjenne at det er en "synd" og liker ikke fortsette med det. Men kommer til å gjøre det - av giddeløshet og for enkelhets skyld. Og det er det  :shrug: 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Spørsmålet er hva en prøver å oppnå. Om det var miljøet du prøver å redde, så er det ingen tvil om at mennesket er en stor trussel for både miljøet og de stakkars dyrene. Men vi begår ikke kollektitvt selvmord av den grunn. Å legge seg opp i hva andre velger å putte i kjeften fører bare til kvalm og mer faenskap.

Lenke til kommentar

Kan forstå at man blir utilpass av en masse veganer prat. Men tror jeg innerst inne har med samvittighet å gjøre. 

Man vet på en måte at det er noe gale med å spise dyr, men det er vanskelig å bli bevisst erkjenne det.

 

Ja jeg kan erkjenne at det er en "synd" og liker ikke fortsette med det. Men kommer til å gjøre det - av giddeløshet og for enkelhets skyld. Og det er det  :shrug:

Det eneste som jeg synes er noe utrivelig med å hive saker og ting fra kjøttdisken oppi handlevogna er at det blir så virkelighetsfjernt, har absolutt null tilknytning til dyrene man spiser.

 

Hadde vært annerledes om man hadde noen kyr, svin og høns som man dreiv å avla på og slaktet selv til egen beholdning. Eventuelt jaktet ville dyr selv, helst med pil og bue fra 15 meters avstand, for så å fjerne innvollene og bære dyret flere mil til bilen i ulent terreng.

 

I minstefall kunne gilde ha tatt bilder av matdyrene som er i kjøttdeigen og printet på pakkene, bare dette ville gjort hele opplevelsen mye triveligere, beste hadde kanskje vært en QR kode som linket deg til en nettside hvor du kan se bilder av kua/oksen siden den var lam og til den blir skjært opp på slakteriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan jeg spørre hva deres favorittrett er da? Hva spiser dere helst når dere virkelig skal slå på stortromma og kose dere med en god middag?

 

Får vel prøve å spore litt av veganisme-diskusjonen, da det ser ut som de fleste bare blir lei og det ikke kommer noe fornuftig ut av det. Men ingen fare, det finnes nok av andre steder jeg kan observere slike diskusjoner (og delta, men i mindre grad).

Noe godt kjøtt med en god saus. Veldig glad i indrefilet.

 

Biff er det beste som finnes. Saus lager jeg sjeldent, da jeg synes det overdøver kjøttsmaken. Ved siden av biffen liker jeg en bakt potet. Veldig enkelt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste som jeg synes er noe utrivelig med å hive saker og ting fra kjøttdisken oppi handlevogna er at det blir så virkelighetsfjernt, har absolutt null tilknytning til dyrene man spiser.

 

Hadde vært annerledes om man hadde noen kyr, svin og høns som man dreiv å avla på og slaktet selv til egen beholdning. Eventuelt jaktet ville dyr selv, helst med pil og bue fra 15 meters avstand, for så å fjerne innvollene og bære dyret flere mil til bilen i ulent terreng.

 

I minstefall kunne gilde ha tatt bilder av matdyrene som er i kjøttdeigen og printet på pakkene, bare dette ville gjort hele opplevelsen mye triveligere, beste hadde kanskje vært en QR kode som linket deg til en nettside hvor du kan se bilder av kua/oksen siden den var lam og til den blir skjært opp på slakteriet.

 

Så kan man si rundt matbordet, dæven fjodorf nr 412 var bra god og mør, vi må huske og se om de har mer av han i kjøttdisken imorgen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Det der med QR-koden høres ut som noe de har gjort med røykpakka. Finn de mest makabre bildene du har og så håper vi at folk slutter å røyke. Det vi ikke forteller deg er at Staten har en egeninteresse av at folk røyker, da vi har masse avgifter på det. Tidligere dør de også. Sparer pensjonsutgifter på sånt. Hadde de ment noe med det så hadde de stoppet alt salg av tobakk på dagen.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Det der med QR-koden høres ut som noe de har gjort med røykpakka. Finn de mest makabre bildene du har og så håper vi at folk slutter å røyke. Det vi ikke forteller deg er at Staten har en egeninteresse av at folk røyker, da vi har masse avgifter på det. Tidligere dør de også. Sparer pensjonsutgifter på sånt. Hadde de ment noe med det så hadde de stoppet alt salg av tobakk på dagen.

Meh, av praktiske årsaker vil jeg vite om det er en gammel melkeku eller en ung kastrat i beste alder, hvor i landet de kommer ifra osv. edit: (Da det er åpenbare forskjeller på kvaliteten på kjøttet, dette er jo bare vill gjetning i matbutikkene her i landet)

 

Ellers hadde det gitt en litt større tilknytning og se noen bilder av dagny&fjodorf som kalver, bare det å kunne bekrefte at disse dyra har chillet inne i ett fjøs hele vinteren og lugget ute og kost seg hele sommeren. :)

 

Har vel egentlig vært nok i fjøs til å vite at kyr har ganske greie liv men sånn som hvilke type dyr det er man får og ikke bare "storfe" hadde vært innmari greit.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva en prøver å oppnå. Om det var miljøet du prøver å redde, så er det ingen tvil om at mennesket er en stor trussel for både miljøet og de stakkars dyrene. Men vi begår ikke kollektitvt selvmord av den grunn. Å legge seg opp i hva andre velger å putte i kjeften fører bare til kvalm og mer faenskap.

Sjekk ut "Cowspiracy". Kufiser er værre for ozonlaget enn biler, eller noe sånt. Svevestøvet i fra vedovner var visstnok værre for mennesker enn biler, også.

 

 

Kan forstå at man blir utilpass av en masse veganer prat. Men tror jeg innerst inne har med samvittighet å gjøre. 

Man vet på en måte at det er noe gale med å spise dyr, men det er vanskelig å bli bevisst erkjenne det.

 

Ja jeg kan erkjenne at det er en "synd" og liker ikke fortsette med det. Men kommer til å gjøre det - av giddeløshet og for enkelhets skyld. Og det er det  :shrug:

Det eneste som jeg synes er noe utrivelig med å hive saker og ting fra kjøttdisken oppi handlevogna er at det blir så virkelighetsfjernt, har absolutt null tilknytning til dyrene man spiser.

 

Hadde vært annerledes om man hadde noen kyr, svin og høns som man dreiv å avla på og slaktet selv til egen beholdning. Eventuelt jaktet ville dyr selv, helst med pil og bue fra 15 meters avstand, for så å fjerne innvollene og bære dyret flere mil til bilen i ulent terreng.

 

I minstefall kunne gilde ha tatt bilder av matdyrene som er i kjøttdeigen og printet på pakkene, bare dette ville gjort hele opplevelsen mye triveligere, beste hadde kanskje vært en QR kode som linket deg til en nettside hvor du kan se bilder av kua/oksen siden den var lam og til den blir skjært opp på slakteriet.

 

Ja, jeg vil ha det. Da kan jeg se hva jeg spiser. Jeg får kun slaktet ku og gris og sau en gang i året selv. Lovlig i allefall.

 

Hadde ikke regjeringa putta så mye penger i bønder, så hadde de nok bare satt opp prisen på kjøtt og dermed hadde folk spist mindre av det.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...