Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom meg opp og ut i dag da, selv om jeg fikk løvenes konge til snes idag. Ekkelt å se hvor jævlig jeg har forfalt,men hjelper ikke å klage om man ikke gjør noe.

Tror du har samme sko som meg :p

Bøy du driver med? Jeg hadde ikke klart å ta en eneste knebøy med stang uten vektskiver engang. DET er deprimerende det. Jeg var på en gruppetime i dag, og det kjentes ut som om korsryggen skulle knekke av knebøy uten ekstra vekt :p

Lenke til kommentar

 

Kom meg opp og ut i dag da, selv om jeg fikk løvenes konge til snes idag. Ekkelt å se hvor jævlig jeg har forfalt,men hjelper ikke å klage om man ikke gjør noe.

Tror du har samme sko som meg :p

Bøy du driver med? Jeg hadde ikke klart å ta en eneste knebøy med stang uten vektskiver engang. DET er deprimerende det. Jeg var på en gruppetime i dag, og det kjentes ut som om korsryggen skulle knekke av knebøy uten ekstra vekt :p

Knebøy, Mark og benk. Jeg velger å ikke kommentere hvordan det gikk med noen av de :p (så dårlig med andre ord) skoene er hvit og rød. Adidas kanskje? Aner ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ

Det tåpelige med denne diskusjonen er at hun ikke vil utnytte dyr, men velger å ha hund som kjæledyr på bakgrunn av at hunder er avhengige av mennesker. Som om en kylling hadde overlevd ute i naturen på egenhånd.

 

En ting er oppdrett av dyr, en annen ting er jakt. Viltbestanden må reguleres med jakt, men det er vel ikke lov å spise ville dyr heller, så da skal man bare drepe dem og grave dem ned av respekt for dyret? :p

 

Ko-ko.

 

Sorry. Jeg måtte bare. Har fulgt diskusjonen siden den startet, men ikke rukket å svare før nå.

Så hva mener DU er den fornuftige løsningen? Drepe bikkja mi? Bakgrunnen for at jeg har hund er jo uansett irrelevant, da jeg fikk hunden før jeg ble veganer. Det kan jeg ikke endre. Dessverre levde jeg i mange år som en naiv idiot som til og med følte stort ubehag med å spise kjøtt (på de få typene kjøtt jeg faktisk spiste), likevel var jeg så patetisk at jeg gjorde det - i stede for å bli veganer (eventuelt lakto-ovo-vegetarianer, det var jo det jeg først ble - men det var selvsagt ikke nok).

 

Derimot har jeg per i dag en god del tanker rundt avl, da jeg ikke synes spesielt mye om folk som avler opp dyr kun for å tjene penger.

 

Men at det tåpelige i diskusjonen er at jeg har hund, blir nesten som å si at det er tåpelig at jeg har spist kjøtt i fortiden. Jeg kan ikke endre det, skjønner du. Selvom jeg gjerne skulle, og er bitter og skammer meg over at jeg har utnyttet dyr. Derimot hunden min ville jeg aldri vært foruten. Om jeg går til anskaffelse av hund i fremtiden når Mira blir gammel og dør, er en helt annen sak. Det tror jeg faktisk ikke jeg kommer til å gjøre.

 

Jeg synes det var en dårlig sammenligning med kylling og hund. Kyllinger kan man stoppe å avle opp til mat, og det vil med tiden bli mange færre. På samme måte som jeg OGSÅ synes man skal slutte å avle opp hunder, da med tanke på alle de menneske som kun gjør det for økonomisk gevinst, og for eksempler avler videre på raser som er kjent for å få sykdommer/fysiske problemer. Det er ikke greit synes jeg.

 

Og det er vel sikkert større oppdrettere som er så syke at de ender opp med å drepe valper de ikke får solgt også, det forunder meg ikke. For ikke å snakke om belastningen det eventuelt kan være på hundemoren som får valper gang på gang. Og man burde jo tenke over alle de hjemløse hundene som finnes rundt omkring. Jeg har full forståelse for at ikke det passer for alle å adoptere en hund, som man ikke vet hvordan har hatt det eller hvordan adferden er. Da er det mange ting som spiller inn. Barn for eksempel. Eller at enkelte ikke har mulighet til å bruke lang, lang tid på å få en veldig usikker, redd og kanskje aggressiv hund til å bli trygg.

 

Jeg hadde ikke vært trygg på å få en omplasseringshund selv, med tanke på den forrige hunden jeg hadde som jeg fikk i voksen alder fra et urolig hjem. Det endte med at han måtte avlives, fordi han var fryktelig aggressiv og bet. Jeg vil aldri gå gjennom en slik vond opplevelse igjen. Jeg ble knust og trodde jeg skulle sørge meg ihjel. Heldigvis fikk jeg lille Mira, som jeg har nå - kort tid etter jeg mistet Linus.

 

Men de som er komfortable med å adoptere dyr, synes jeg absolutt burde gjøre det. Da kan man gi de dyrene som allerede er født, et godt hjem - og håpe at det ikke blir like mye avl i framtiden, og selv aktivt bidra til det. Hadde folk tenkt seg nøye om før de fikk dyr, og også vært nøye med å ikke få ufrivillige valpekull - ville det jo ikke vært så mange hjemløse dyr i verden.

 

Lov å spise ville dyr er det, akkurat som det dessverre er lov å spise alle andre dyr også. Er du veganer derimot er det ikke "tillatt", men det handler ikke om hva som er lov eller ikke. Vil du ikke følge dette, eller identifisere deg som veganer, er det jo bare å la være. Derimot folk som kaller seg veganer og ikke vil følge "reglene" blir for dumt. Da er de bare ute etter en merkelapp de ikke fortjener.

 

Du sier "En ting er oppdrett av dyr, en annen ting er jakt." - husk at de aller fleste spiser kjøtt som ikke er fra viltdyr da. Selvom det er noen få som kun spiser kjøtt fra dyr de har drept selv, og noen som jakter en gang i blant - blir det vel mest spist kjøtt fra dyr som er avlet opp til å havne på matbordet. Jeg synes drap av dyr er galt uansett, men om du jakter på ville dyr og spiser disse, er det selvsagt noe bedre.

 

Skal ikke dra denne diskusjonen videre, nå som de fleste er ferdig med det - men kunne ikke unngå å se svaret ditt på mail (får varsler om alle kommentarer). Jeg er ferdig med tema, og kommer ikke til å besvare ytterligere kommentar angående det, i hvert fall ikke nå.

 

Ønsker dere alle en fin tirsdagskveld :)

Lenke til kommentar

 

In other news:

Kjøpte meg den her:

Lurer på å kjøpe meg joggebuksa også så har jeg full vault suit! :D

NERD! :whistle:

 

 

Helt feil han er ikke NERD da :green: Fallout 4 :D

 

NERD! :whistle:

Kom og påstå at du ikke har lyst på en selv!

 

Mankerer bare video fra deg å vault 111 då, ps du må ha med dogmead :love: 

Lenke til kommentar

Mankerer bare video fra deg å vault 111 då, ps du må ha med dogmead :love: 

Hvis jeg får tak i buksa så skal jeg kjøpe en hundemaske på en eller annen fetisj-butikk og tvinge dama til å gå med den. Så kan vi gå som Sole Survivor og Dogmeat på halloweenfest til høsten. :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...