Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg vil ha det. Da kan jeg se hva jeg spiser. Jeg får kun slaktet ku og gris og sau en gang i året selv. Lovlig i allefall.

 

Hadde ikke regjeringa putta så mye penger i bønder, så hadde de nok bare satt opp prisen på kjøtt og dermed hadde folk spist mindre av det.

 

Hadde ikke regjeringa putta så mye penger i bønder hadde nok mange lagt opp, og vi hadde fått mer kjøtt ifra utlandet i kjøledisken.

 

Edit: så får vi enda større megagårder i tyskland+++

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

 

Spørsmålet er hva en prøver å oppnå. Om det var miljøet du prøver å redde, så er det ingen tvil om at mennesket er en stor trussel for både miljøet og de stakkars dyrene. Men vi begår ikke kollektitvt selvmord av den grunn. Å legge seg opp i hva andre velger å putte i kjeften fører bare til kvalm og mer faenskap.

Sjekk ut "Cowspiracy". Kufiser er værre for ozonlaget enn biler, eller noe sånt. Svevestøvet i fra vedovner var visstnok værre for mennesker enn biler, også.

 

Vi kan selvfølgelig diskutere det miljømessige aspektet ved det til vi blir blå i trynet. Men jeg mener likevel at ingen har noe med det om jeg velger å spise biff i ny og ne.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

 

Ja, jeg vil ha det. Da kan jeg se hva jeg spiser. Jeg får kun slaktet ku og gris og sau en gang i året selv. Lovlig i allefall.

 

Hadde ikke regjeringa putta så mye penger i bønder, så hadde de nok bare satt opp prisen på kjøtt og dermed hadde folk spist mindre av det.

 

Hadde ikke regjeringa putta så mye penger i bønder hadde nok mange lagt opp, og vi hadde fått mer kjøtt ifra utlandet i kjøledisken.

 

Edit: så får vi enda større megagårder i tyskland+++

 

Vel, for å trives ordentlig så må du ha mange hundre dyr, og 4 svære siloer ved siden av låven, dvs drive stort. Ellers så går jo nesten hele året på overlevelse i fra subsidier i fra kommunen. Eller hva det nå enn heter. Har sett mange legge opp hele bransjen totalt, og bare begynt på NAV istedet som en 40-50 åring og det er mindre stress for vedkommende.

 

Det å drive liten til liten-medium farm er ikke for å overleve lengre, utifra det jeg har oppfattet. Det er hobby.

 

Satt opp prisen på kjøtt?

Kjøtt er dyrt i utgangspunktet. For dyrt.

What?

 

 

http://metro.co.uk/2016/05/09/man-arrested-after-teaching-pug-to-do-a-nazi-salute-when-it-heard-the-words-sieg-heil-5870354/

 

Men så er verden ganske ødelagt, og noen ganger så tror jeg at jeg ligger i koma med alvorlig hjerneskade, hvordan skulle jeg ellers tenke meg frem til denne virkeligheten?

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Det tåpelige med denne diskusjonen er at hun ikke vil utnytte dyr, men velger å ha hund som kjæledyr på bakgrunn av at hunder er avhengige av mennesker. Som om en kylling hadde overlevd ute i naturen på egenhånd.

 

En ting er oppdrett av dyr, en annen ting er jakt. Viltbestanden må reguleres med jakt, men det er vel ikke lov å spise ville dyr heller, så da skal man bare drepe dem og grave dem ned av respekt for dyret? :p

 

Ko-ko.

 

Sorry. Jeg måtte bare. Har fulgt diskusjonen siden den startet, men ikke rukket å svare før nå.

 

----

 

Anyways. Gratulerer med dagen Overmoden. Gøy med medlemskap på treningsenter da. Jeg åpent nettopp mitt medlemskap igjen etter å ha hatt det på frys i ca 1 år. Fant frem treningsbagen og løfteskoene. Samboeren min lo da han så dem. Jeg har brukt dem hele to ganger siden jeg kjøpte dem for litt over et år siden :p men som sagt, graviditet og alt det der. Nå skal glemte muskler vekkes til live :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Oppdrett , vilbestand og sånt er menneskgreie da. Det ikke være sånn, hvis ikke mennekser har lagt det sånn at de syns de må det.

Naturen er påvirket av hvordan vi har levd i tusener av år. Å tro noe annet er som å tro at man kan slippe fri en undulat eller et marsvin og tro at den skal leve et langt og lykkelig liv i frihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lenge kan man gå uten jobb før man blir sprø?

for min del var 4mnd nok til at jeg ville hoppe fra verandaen. Heldigvis fikk jeg vikariat igjen før jeg ble kasta ut av hybelen. Snille hybelverter som var venner av familien.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Spørsmålet er hva en prøver å oppnå. Om det var miljøet du prøver å redde, så er det ingen tvil om at mennesket er en stor trussel for både miljøet og de stakkars dyrene. Men vi begår ikke kollektitvt selvmord av den grunn. Å legge seg opp i hva andre velger å putte i kjeften fører bare til kvalm og mer faenskap.

 

Ja , la folk spise hva de vil :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jeg skulle gjerne kun ha spist dyr/fisk jeg har drept selv, eller minimum iallefall vite hvor de hvor kommer ifra. Men har verken tid eller penger til å gjøre det ennå, vet helt ærlig ikke om jeg har orken selv om de to faktorene var tilstede.

 

Det eneste som er helt sikkert er at noen måtte ha låst meg inne i håndjern og munnbind for og få meg til å slutte med å spise dyr/fisk/meieriprodukter.

 

 

Vet ikke hvordan det er med vegetarianere men mine øyne er på framsiden av hodet og jekslene mine er som skapt til å rive istykker kjøttbiter. :)

 

Jeg har tenner som en hvithai

 

*jafs*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...