Gå til innhold

E3 2015: Generell diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utviklingen av Fallout 4 startet nok allerede i 2011 rundt tiden Skyrim ble ferdig. Så grafisk sett er det ikke ett stort steg opp, men det er snakk om tekstur størrelse, hvem bryr seg. Lyset ser veldig mye bedre ut og farge valget er veldig spennende. Blir gøy og se noe gameplay fra E3 så vi faktisk vet hva vi kan forvente oss. Det ser ut som de bruker motoren fra Rage egentlig og har droppet Gamebryo/Creation engine, som er ett stort pluss. Nå er jeg ihvertfall offisielt psyched for E3.

Lenke til kommentar

Spillet så veldig lite imponerende grafisk ut, men det er vel sånn standard vi må regne med på open-world spill i dag.

Imponerer meg alltid at folk klarer å bli så skuffet over grafikken i en så kort CGI-trailer, som strengt tatt ikke viser oss noe som helst. Haters gonna hate, antar jeg.

 

 

Merker at vi begynner å nærme oss E3 nå ja. Gleder meg til å se mer av Fallout 4! Traileren var kjempebra.

Gleder meg også til E3, men ikke så mye som jeg kanskje burde. Vi får jo stadig vekk nyheter nå i dagene før, så hvor mye er igjen til selve E3? Fallout 4 bekreftet. Neste Gears of War bekreftet. Neste Tomb Raider var bekreftet alleredei  fjor. Doom er bekreftet. StarFox Wii U er bekreftet å ha spillbar demo. Hvor mange overraskelser kan det være igjen?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Spillet så veldig lite imponerende grafisk ut, men det er vel sånn standard vi må regne med på open-world spill i dag.

Imponerer meg alltid at folk klarer å bli så skuffet over grafikken i en så kort CGI-trailer, som strengt tatt ikke viser oss noe som helst. Haters gonna hate, antar jeg.

 

 

Er ikke CGI. Isåfall er det helt elendig CGI :D Det er ingame motoren dem bruker. 

Lenke til kommentar

Så det dere ser i traileren er tekstur oppløsning? Dere ser ikke fargevalg, belysning, og atmosfæren som stammer fra musikken? Det er alltid bedre og ha en egen kunst-stil og gå etter enn og prøve å oppnå realisme. Hele poenget med Fallout er og romantisere 1950 tallet i USA. Og det er definitivt ikke CGI, for Bethesda har vett til og vise hva motoren er god for og ikke la folk bli skuffet ved lansering. Du vet hva du får. 

Lenke til kommentar

Er ikke mye å lete etter i den traileren der, da det er klart som lyse dagen :) Men å påstå at det er CGI er jo direkte feil.

CGI = Ren trailer med null faktisk gameplay. Men drit i det, jeg har allerede henvist dere til Fallout 4-tråden. Om dere foretrekker å gjøre narr av meg får det bli deres egen sak. Jeg har forlatt store deler av forumet allerede, og denne tråden er bare enda en jeg ikke gidder følge lengre. Trodde dette var om E3, ikke "gjør narr av folk fordi jeg later som om jeg ikke skjønner hva h*n mente."

Lenke til kommentar

 

CGI = Ren trailer med null faktisk gameplay. Men drit i det, jeg har allerede henvist dere til Fallout 4-tråden. Om dere foretrekker å gjøre narr av meg får det bli deres egen sak. Jeg har forlatt store deler av forumet allerede, og denne tråden er bare enda en jeg ikke gidder følge lengre. Trodde dette var om E3, ikke "gjør narr av folk fordi jeg later som om jeg ikke skjønner hva h*n mente."

 

 

CGI er som du nevner en trailer uten gameplay. Men det er også noe som ikke bruker spill motoren. Det er en animasjon rett å slett. Og som ikke bruker noe resurser ifra selve spillet eller spill motoren. Dice har gått ut å sagt at dem har pyntet litt på det for å gi det en mer cinamatic opplevelse.

 

Her har du en typisk CGI trailer.

 

 

Traileren til Battlefront er derimot laget med spill motoren til spillet. Men det betyr ikke at det en ser representerer hvordan spillet blir seendes ut når en spiller.

 

 

Det beste er når en skal vise et spill er å bruke spill motoren. Fallout 4 virker til å være veldig ærlige med å vise hvordan spill motoren er idag. I motsetning til The Witcher 3 som viste en tidlig prototype og som ikke ville representere det endelige produktet. Så pluss i boka til Bethesda!

 

Tror jeg fikk med meg alt nå..?

 

Skal vi fokusere på E3 i tråden igjen folkens? :p

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke kalle en trailer som viser opptak fra selve spillmotoren for CGI. Ja, det er kanskje brukt litt DOF (depth of field), fokus effekt osv, men det skal være representativt for hvordan spillet vil se ut (om så ikke store forandringer skjer underveis i utviklingsprosessen som med Witcher 3 for eks).

CGI-film (computer generated imagery) er laget av tunge 3d-programmer som er ment for å lage slikt, der bildene du ser kanskje har tatt flere timer å rendre. De data-animerte bildene du ser i filmen Avatar er ett eksempel på CGI.

 

 

Ontopic: Starwars Battlefront hadde jeg helt glemt. Skal bli spennende å se gameplay på E3. Folk som har sett gameplay fra spillet sier traileren faktisk er representativt for hvordan spillet ser ut.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...