Gå til innhold

E3 2015: Generell diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kom ann, ikke dra inn Witcher 3 som et poeng, du skjønner godt hva jeg mener med indie-spill, 2d plattform eller lignende hvis eneste formål er å være sære, med sær grafikk osv. Sony har fokusert på det pga manglende vilje til å satse på større eksklusive spill. Det har blitt for mye indie-spill de siste årene, det er blitt dratt så langt at sjarmen med indie-spill er iferd med å forsvinne.

Så hva om det er et utvalg av spill du ikke liker? Er mange som liker spill med den type grafikk stil og gameplay. Og disse Indie spillene du never holder jo på ingen måte igjen Sony for å fokusere på eksklusive spill. Sony har jo ingenting med utviklingen av disse spillene å gjøre overhode.

 

Det at PS4 nå har så mange utviklere som lager spill til den er jo en av styrkene til PS4 og som speiler styrken til PC med et stort variert innhold av spill. Alternativet er slik det er med XBO nå og et lite utvalg av spill å velge mellom kontra hva som er på PS4.

 

Helt greit å ikke like forskjellige spill. Jeg også liker ikke mye. Men å ønske at det ikke fantes til en plattform er bare teit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke at det ikke fantes til plattformen, men i mindre grad. Jeg mener at slik det er nå hos PS4, så tar det for mye fokus, og Sony har skjønt de kan melke denne retningen. Se bare på PS+ spillene dere får... ikke mye å skryte av. Det er jo fint om du er fornøyd med sånn som det er hos PS4 nå, men slik jeg har oppfattet det begynner det også å murres i egen leir nå, da flere og flere ser dette.

 

Hvis Microsoft viser nye på nye storspill under E3 mens Sony ser seg fornøyd med indies, ja da tror jeg det kan bli stygt for Sony mtp spill. Dette vil hvertfall være mitt syn på saken om så skulle skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, så kort The Order: 1886 tilsynelatende var så burde vi vel se Sony komme opp med en kanin av hatten å annonsere The Order: 1887 for holiday 2015 :D

Nei. Sony lager jo ikke skytespill de. Det er bare Microsoft som gjør det. Det er nesten så jeg ikke kan tro at The Order 1886 kom ut til å begynne med.

 

 

/s

 

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, så kort The Order: 1886 tilsynelatende var så burde vi vel se Sony komme opp med en kanin av hatten å annonsere The Order: 1887 for holiday 2015 :D

Hva med å heller gi oss spillet The Order 1886? Så langt har vi jo bare hatt filmen? :p (greit, litt gameplay var det jo, men nesten hele "spillet" besto av å gå rundt, titte på ting og se på cutscenes.) Men så dårlig kritikk spillet fikk blir det vel neppe en oppfølger med det første.

Lenke til kommentar
Hva med å heller gi oss spillet The Order 1886? Så langt har vi jo bare hatt filmen? :p (greit, litt gameplay var det jo, men nesten hele "spillet" besto av å gå rundt, titte på ting og se på cutscenes.) Men så dårlig kritikk spillet fikk blir det vel neppe en oppfølger med det første.

 

 

Ideelt sett hadde RAD fått i oppgave å lage Jak & Daxter 2 eller Jak 4, men det blir vel til at de lager noe helt nytt eller en oppfølger til The Order. Grafikkmotoren de lagde til The Order har mye potensiale, og The Order kan sikkert bli en brukbar serie dersom RAD satser mer på innholdet neste gang.

Lenke til kommentar

Hadde vært gøy om MS hadde annonsert State of Decay 2. Har spilt det spillet i ny og ne det siste året både på 360 og oppgraderte på XB1 som kom nylig, ettersom jeg ikke tok så altfor stort dypp i spillet tidligere (har enda å runde hovedstoryen på noen av konsollene). 

Merker det er en av de småspillene som har gitt meg mest valuta ut av pengene de siste årene. Ihvertfall kunne Undead Labs lagd nytt DLC til den utgaven på XB1. En ny campaign eller noe sånt. 

Lenke til kommentar

 

Hva med å heller gi oss spillet The Order 1886? Så langt har vi jo bare hatt filmen? :p (greit, litt gameplay var det jo, men nesten hele "spillet" besto av å gå rundt, titte på ting og se på cutscenes.) Men så dårlig kritikk spillet fikk blir det vel neppe en oppfølger med det første.

 

 

Ideelt sett hadde RAD fått i oppgave å lage Jak & Daxter 2 eller Jak 4, men det blir vel til at de lager noe helt nytt eller en oppfølger til The Order. Grafikkmotoren de lagde til The Order har mye potensiale, og The Order kan sikkert bli en brukbar serie dersom RAD satser mer på innholdet neste gang.

Med tanke på hvor skuffende The Order var (ligger med 63 og 6.7 på metacritic) er det nok neppe så sannsynlig vi får en oppfølger. Nintendo masaer ofte om å ha momentum, og jeg tror neppe spillere flest tar sjansen på en oppfølger til The Order 1886. Det skal ikke mange dårlige spill til for å ødelegge en serie. Men vi vet jo aldri.

 

En annen tanke at Ratchet & Clank får en film snart, så det er ikke utenkelig at Jak & Daxter dukker opp igjen. Forhåpentligvis i en J&D 4, men det kan bli en spirituell oppfølger. Se bare på hvor stor suksess f.eks Yooka-Layle, Pillars of Eternity osv er. Ville vært dumt å ikke utnytte det med tanke på J&D. :)

Lenke til kommentar

Torsdag,  11. juni

Oculus VR - uvisst når den starter

 

Søndag, 14. juni

Bethesda – Kl. 03:30

 

Mandag, 15. juni

Microsoft – Kl. 18:30

Electronic Arts – Kl. 22:00 (Mass Effect 4??)

Ubisoft – Kl. 00:00 (midnatt) DIE!!!

 

Tirsdag, 16. juni

Sony – Kl. 03:00

Nintendo – Kl. 18:00 Fatal Frame 5 til EU og USA! Xenoblade og SMT:Fire Emblem?

Square Enix – Kl. 19:00 

PC Gaming Show – Kl. 12:00

 

there we go

Endret av PurgatoryX
Lenke til kommentar

Ubisoft – Kl. 00:00 (midnatt) DIE!!!

 

Hehe. No chance for redemption? :p

 

Bortsett fra Oculus er nok Ubisoft sin pressekonferanse den jeg er minst interessert i. Hverken Rainbow Six, The Division, Assassin's Creed eller Watch Dogs får det til å krible i underbuksene mine.

 

Grow Home til konsoll, nytt Rayman, ny Blood Dragon-aktig spinoff av Far Cry og en reintroduksjon av Beyond Good & Evil 2 hadde vært gledelige annonseringer, men det blir nok til at vi får servert et nytt Just Dance istedenfor.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Ubisoft – Kl. 00:00 (midnatt) DIE!!!

 

Hehe. No chance for redemption? :p

 

Bortsett fra Oculus er nok Ubisoft sin pressekonferanse den jeg er minst interessert i. Hverken Rainbow Six, The Division, Assassin's Creed eller Watch Dogs får det til å krible i underbuksene mine.

 

Grow Home til konsoll, nytt Rayman, ny Blood Dragon-aktig spinoff av Far Cry og en reintroduksjon av Beyond Good & Evil 2 hadde vært gledelige annonseringer, men det blir nok til at vi får servert et nytt Just Dance istedenfor.

 

 

 

 

 

 

Ubisoft – Kl. 00:00 (midnatt) DIE!!!

 

 

Bortsett fra Oculus er nok Ubisoft sin pressekonferanse den jeg er minst interessert i. Hverken Rainbow Six, The Division, Assassin's Creed eller Watch Dogs får det til å krible i underbuksene mine.

 

 

 

No Watch underslash Dogs in your pants tonight.

 

Eneste Ubisoft er godt for lengre er Far Cry-serien. Ellers så er Rainbow Six noe som ser ok ut, mens AC og Underslash Dogs er uinteressant. The Division føler jeg blir nok en Ubisoft-blemme. 

Lenke til kommentar

Har jeg gått glipp av noe? Hva er det Ubisoft har gjort nå for å få så mye hat?

Alt? De bruker jo bare de samme konseptene om og om igjen. Tar seg ikke tid til å fullføre utviklingen av spillene sine. Lager store forventninger og klarer ikke innfri dem. Alt Ubisoft har gjort siden Far Cry 3 har jo vært et skrik om hjelp. De vet ikke lenger hva de gjør og hva de vil som et selskap, skummel kombinasjon. Men det er min mening, de tar fansen for gitt og de lager dritt.

Lenke til kommentar

 

Har jeg gått glipp av noe? Hva er det Ubisoft har gjort nå for å få så mye hat?

Alt? De bruker jo bare de samme konseptene om og om igjen. Tar seg ikke tid til å fullføre utviklingen av spillene sine. Lager store forventninger og klarer ikke innfri dem. Alt Ubisoft har gjort siden Far Cry 3 har jo vært et skrik om hjelp. De vet ikke lenger hva de gjør og hva de vil som et selskap, skummel kombinasjon. Men det er min mening, de tar fansen for gitt og de lager dritt.

 

Så med andre ord er det bare rent vås. Tomb Raider reboot, Far Cry 3 og 4, Watch_Dogs, The Crew, Might & Magic X, Assassin's Creed: Rogue, Assassin's Creed: Chronicles: China, Call of Juarez: Gunslinger, Cloudberry Kingdom, Splinter Cell: Blacklist, Anno 2070, Rayman Legends og Zombie U er bare noen få bra spill de har lansert de siste tre, fire årene. Mye drit der, ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...