Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)


Anbefalte innlegg

 

Etter min mening det gjør ligaen mer spennende når en ikke vet hvem som blir på toppen hvert år.

Helt uenig.

 

Jeg hater uforutsigbarheten i Amerikanske sporter. Lag kan gå fra å være best det ene året, til å være helt borte det neste. Også har du det idiotiske påfunnet med å "tanke" laget. Skjer ikke så ofte i MLS, men i MLB blant annet er det veldig utbredt. Det er et HÅN mot fansen som møter opp sesong etter sesong og støtter laget, også kvitter de seg med alle gode spillere for å "se mot fremtiden" og starte på nytt. Give me a fucking break. Det gjør vondt å se hva som skjer fks. med Atlanta nå bare pga. av dette tullet de driver med på bakrommet.

Bedre å vite at hjemmelaget ditt har nesten ingen sjanse til å være best hvert år? Kjedelig, synes jeg. EPL er mye mer intersannt iår pga Leicester

 

Det blir lang tid før MLS blir som MLB eller NFL. Mange lag taper penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Detroit kommer frem som en ny kandidat. Bigboss Garber har nevnt Detroit som en het kandidat tidligere, og nå har et par NBA-klubbeiere slått seg sammen og ønsker å starte en franchise der. For meg som uvitende nordmann må jeg si at det høres bra ut med Detroit.

 

Serien forøvrig har kommet litt mer i gang nå, og ting er i ferd med å stabilisere seg. Dallas er best i vest (som forventet), Toronto gjør det meget skapt i øst til å ha spilt syv runder på bortebane.

 

Columbus Crew virker å være litt mer back on track, og Philadelphia Union har fått en god start på sesongen - i motsetning til Sounders og Timbers.

Lenke til kommentar

Detroit kommer frem som en ny kandidat. Bigboss Garber har nevnt Detroit som en het kandidat tidligere, og nå har et par NBA-klubbeiere slått seg sammen og ønsker å starte en franchise der. For meg som uvitende nordmann må jeg si at det høres bra ut med Detroit.

 

Serien forøvrig har kommet litt mer i gang nå, og ting er i ferd med å stabilisere seg. Dallas er best i vest (som forventet), Toronto gjør det meget skapt i øst til å ha spilt syv runder på bortebane.

 

Columbus Crew virker å være litt mer back on track, og Philadelphia Union har fått en god start på sesongen - i motsetning til Sounders og Timbers.

Jeg er litt skepsis mot mls i Detroit, særlig når de planlegger å bygge stadion like ved Tigers, Lions og Red Wings arenaer. For mange konkurrenter, noe som ikke skjer ofte i Europa. Jeg bodde selv i Detroit i 5 år når de store problemene begynte.

Hver sesong er spennende i MLS, intet lag dominerer, alle kan starte på ny. The Union er et godt eksempel

Lenke til kommentar

Ja, sant angående det med at hver sesong er spennende. I nattens oppgjør vant jo Red Bulls 4-0 hjemme mot Dallas, det hittil beste laget i bedt. Nå ligger Dallas på en foreløpig førsteplass med negativ målforskjell og opptil tre flere kamper spilt.

 

Plukker opp signaler om at Detroit er et populært valg, til tross for mange andre franchiser i byen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kei Kamara er tradet til New England Revolution. Wow. Voldsom overreaksjon fra Columbus Crew. Nå har Ola Kamara en stor sjanse til å vise seg frem, og Crew har masse penger å kjøpe en ny spiller for (designated player, right?).

Ola kamara har sin sjanse i de neste få uker. Han erstatter ikke Kei fordi han har forskjellige evner. Han konkurrerer med er par andre spillere. Morsomt å se hva som skjer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I kveld er det klart for det fjerde rival-oppgjøret mellom NYCFC og NY Red Bulls. I fjor vant NYRB tre av tre oppgjør, men jeg har en anelse om at de kanskje ikke vinner i kveld. Jeg får dessverre ikke sett kampen selv, men den går på Eurosport.

Bra tippet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ola Kamara scoret sitt første mål for Colombus Crew. Faktisk stoppet han ikke før det var hattrick. Morsomt!

Endelig spiller han bra! Skandinaverne på Columbus spilte bra også- Mohammed Saeied og Emil Larsen. De har tatt litt tid til å justere til Olas spillestil

 

Tribunen endret sin spanske Ole' Låte til Ola etter målene. Håper det fortsetter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hørt navnet hans, men utover det har jeg ingen kunnskap. Han har jo spilt relativt lite denne sesongen på et Wigan som har vært på nivå 3, så sånn sett er det kanskje ikke et enormt tegn på stor kvalitet.

 

Et Sounders i krise slo Hammers 3-0!? Jøss, det var hyggelig, men samtidig veldig overraskende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...