Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Straffe til Seattle. Clint Dempsey går frem og sender Seattle enkelt i ledelsen. Utrolig klønete av Portland-forsvareren.

 

EDIT: Dempsey gjør 2-0. Langskudd. Litt i mot spillets gang. Hadde vært fair med en utligning.

 

EDIT: 3-0. Portland rakner.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Ja, det var et godt resultat. I helgen var det flere lag som brøt barrierer forøvrig. Chicago Fire vant på bortebane for første gang på over 2 år (!!!), Dynamo vant borte for første gang på et år og Crew tok vel sesongens første borteseier.

 

Satt og så på DC United - Red Bulls i går. Det var mye vann på banen, og det preget kampen. I tillegg mistet Red Bulls nok en gang en ledelse. De har blitt gode på det ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Atlanta United presenterte i kveld den aller første hjemmedrakten som skal brukes de neste to sesongene. Som founding member så må jeg selvfølgelig bestille drakten, og det er allerede gjort, og nå begynner bitene å falle på plass. Over 22.000 sesongkort solgt til den splitter nye arenaen som står klar neste sommer, mer enn noe annet expansion team i MLS, og nest flest i hele ligaen. Tidligere Barca- og Argentina-manager Tata Martino er på plass som manager, og vi har to dyktige folk på bakrommet i form av Carlos Bocanegra, og tidligere Tottenham (  :sick: ) sportsdirektør Darren Eales (som solgte Bales til Real  :new_woot: ). Spillere er på vei inn, dog venter vi enda på en storsignering som kan øke interessen for laget også utenfor USA.

 

f8azCRA.png

Lenke til kommentar

Da jeg først så draktene tenkte jeg "Å, nei, ikke striper!". Men draktene har fort vokst på meg, og jeg synes det en super kombinasjon av farger. Jeg har trua på prosjektet. Det blir spennende å se hva slags DP'er dere får inn.

 

Leste forøvrig et ganske interessant innlegg om Chicago Fire i går, og hvordan enkelte tror at grunnen til at det står så dårlig til der er at de ønsker å flytte hele franchisen. Noen mener at det er galskap, siden Chicago visstnok er det tredje største markedet i USA, men slik det er nå så er jo ikke Fire en veldig populær merkevare der.

Lenke til kommentar

Da jeg først så draktene tenkte jeg "Å, nei, ikke striper!". Men draktene har fort vokst på meg, og jeg synes det en super kombinasjon av farger. Jeg har trua på prosjektet. Det blir spennende å se hva slags DP'er dere får inn.

 

Leste forøvrig et ganske interessant innlegg om Chicago Fire i går, og hvordan enkelte tror at grunnen til at det står så dårlig til der er at de ønsker å flytte hele franchisen. Noen mener at det er galskap, siden Chicago visstnok er det tredje største markedet i USA, men slik det er nå så er jo ikke Fire en veldig populær merkevare der.

Problemet med Fire er at det ligger for langt utenfor byen for trendy unge amerikanere og innvandrarfamilier som bor nærmere byens sentrum. MLS har hatt mer suksess med "downtown" steder. Det er det som skal skje i Columbus. Mls mente i begynnelsen at den største antall fans fantes utenfor storbyene hvor det fantes mer "soccer moms" men dette endret når de tillot "rowdy" supportere overta deler av stadionene. Kansas City er nå modellen som kopieres

 

Jeg husket når de fleste ikke mente MLS ville overleve. Det er ikke mange som mener dette idag. Don Garber besøker Cincinnati snart pga stor interesse i byen. Når jeg ble glad i fotball i 1975 kunne jeg aldri tenke meg at 34000 fotball fanatikere ville sitte i Bearcat Stadium til å se på en "soccer" kamp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

United er i ferd med å signere Miguel Almirón, en ung offensiv midtbanespiller fra Paraguay. Han har tidligere blitt linket til klubber som Arsenal. Kan bli en stor signering med muligheter for å cashe inn på om han skulle gjøre det stort. Vi betaler visst $13 millioner for kidden, så her mener Atlanta alvor!

Lenke til kommentar

Det er mye penger, men nå er det jo mye penger i dagens fotball. Det er veldig positivt at de går for en ung spiller synes jeg, og det vil jo bli mulig å selge han for masse penger dersom han tar ytterligere steg.

 

Det er ganske spennende å se hvordan Atlanta og Minnesota bygger opp troppene sine. Minnesota virker å ha en litt mer edruelig tilnærming. Det blir meget interessant å se hvordan første sesong går for begge klubbene.

 

Leste forresten at Carolina Railhawks kjører full omprofilering til North Carolina FC og en ambisjon om å joine MLS innen "kort tid".

Lenke til kommentar

https://twitter.com/_CollinRea/status/805147343121170433

 

United er i ferd med å signere Miguel Almirón, en ung offensiv midtbanespiller fra Paraguay. Han har tidligere blitt linket til klubber som Arsenal. Kan bli en stor signering med muligheter for å cashe inn på om han skulle gjøre det stort. Vi betaler visst $13 millioner for kidden, så her mener Atlanta alvor!

Dere har Carlos Bocanegra som Technical Director. Intelligent mann og tidligere landslagspiller(forsvar). Spilte i Europa i flere år. Han skal sikkert gjør en god jobb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...