Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)


Anbefalte innlegg

Ja, jeg forstår det slik at reisingen er problematisk for de som ikke er vant til det. Nå er det litt forvirring rundt John Terry uansett.

 

Forøvrig er John Terry like gammel som både Cashley Cole og Steven Gerrard ;-)

nivået er også høyere enn ventet. Det betyr at disse superstjerner ikke er verdt pengene. Det er ingen tilfeldighet at deltagerne i mls cup hadde ingen superstjerne men mer

Jevne og gjeomsnittlige høyere talentnivået

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ola Kamara har signert for Crew. Da blir han den andre tidligere Strømsgodset-spilleren i MLS ??

http://www.mlssoccer.com/post/2016/02/04/columbus-crew-sc-sign-26-year-old-norwegian-international-forward-ola-kamara

Håper han har bedre kvaliteter enn svenskeren og islendingen vi hadde på laget ifjor. Vi har også kjøpt en dansker (Emil Larsen). Vet dere noe om han?

 

Bare noe få uker før første kampen!

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Kjenner ikke til Emil Larsen nei. Han har fem A-landskamper for Danmark siden 2012, og før det spilte han både på U16, U17, U18, U19 og U21-landslaget, så det kan virke som han har vært et talent som ikke helt har slått til, uten at jeg kan si så mye mer om det.

 

Ola Kamara har vært særdeles god i Tippeligaen gjennom flere år i tillegg til å ha gjort det skarpt i Europa League, men i Østerrike og Tyskland klarte han seg vel ikke så godt. Det er mye av det samme på landslaget også. Likevel er jeg optimistisk på hans vegne, og håper han kan gjøre det godt i USA. Han er jo gammel lagkamerat med Adam Larsen i Portland, så jeg ville ikke bli overrasket hvis han har vært en god samtalepartner for Kamara i forbindelse med overgangen til MLS.

 

De første kampene som går på Eurosport denne sesongen er forøvrig

Chicago - New York City FC

New York Red Bulls - Toronto FC

Portland Timbers - Columbus Crew

 

Tidspunktene vet jeg ikke helt enda, men om en halvannen ukes tid bør sendeskjemaet (på Eurosport) være klart for de første rundene vil jeg tro.

Endret av nagilooh
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

8 døgn igjen til avspark på årets sesong. Gleder meg veldig!

 

Siden sist har Nocerino meldt overgang fra AC Milan til Orlando City og Tim Howard meldes 99% sikkert klar for Colorado Rapids (men forlater ikke Everton før endt sesong).

 

Hva tenker dere blir årets over- og underachievers? Jeg føler meg ikke veldig kvalifisert til å komme med mange store uttalelser, men jeg regner med at fjorårets nykommere New York City og Orlando City vil gjøre det bedre i år. Har også troen på at Rapids kan gjøre det bedre. Chicago Fire har gjort mange endringer, så muligheten er jo der for at de også vil kunne gjøre det bedre.

 

Jeg regner vel ikke med at Timbers vil gjøre en like god sesong som i fjor heller, men man vet jo aldri.

 

Jeg gleder meg i alle fall veldig!

Lenke til kommentar

Gerrard, som spilte dårlig mot Liga MX om MLS-

 

"The level is certainly a lot better than people think," Gerrard added. "You have an opinion when you watch this game on the eye and it's very competitive. There's some good players in the league, good managers and good tactics

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Første runde er forøvrig ferdigspilt. LA Galaxy vant hele 4-1 mot fjorårets semifinalist DC United, og kveldens kanskje aller største overraskelse var Torontos 2-0 seier borte mot NY Red Bulls.

 

Grunnen til at Drogba ikke spiller de første kampene vedlagt som bilde.

Endret av nagilooh
Lenke til kommentar

Kanskje Claudio Reyna har rett-

New York City FC sporting director Claudio Reyna is all-in on Major League Soccer’s vision, telling English outlet The Times over the weekend that he expects MLS to be “one of the main leagues in the world in a decade.”

 

The former Rangers, Manchester City, New York Red Bulls and US national team midfielder has been with NYCFC since 2013, and views the league’s rise as an inevitability

Lenke til kommentar

Amerikaner som har som jobb å fronte MLS, mener MLS kan bli en av de største ligaene i verden i løpet av et tiår. Yup, that’s all the validation you need right there...

Nah- setting attendance records that rival Europe's biggest clubs is better evidence that things are pointing a positive direction. Ten years? too optimistic, 20 years? A real possibility

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Sounders klarte akkurat å utligne på overtid av overtiden borte mot Houston Dynamo. Ingen stor kamp, men 1-1 er tross alt mye bedre enn å tape.

 

Sesongen så langt har vært merkelig. Både Red Bulls, Crew, Sounders og Portland sliter stort, men det jevner seg vel ut gjennom sesongen :-)

Alle lag har sjanse i MLS, kvaliteten varierer ikke mye fra topp til bunnen som det gjør i Europa. Etter min mening det gjør ligaen mer spennende når en ikke vet hvem som blir på toppen hvert år.
Lenke til kommentar

Etter min mening det gjør ligaen mer spennende når en ikke vet hvem som blir på toppen hvert år.

Helt uenig.

 

Jeg hater uforutsigbarheten i Amerikanske sporter. Lag kan gå fra å være best det ene året, til å være helt borte det neste. Også har du det idiotiske påfunnet med å "tanke" laget. Skjer ikke så ofte i MLS, men i MLB blant annet er det veldig utbredt. Det er et HÅN mot fansen som møter opp sesong etter sesong og støtter laget, også kvitter de seg med alle gode spillere for å "se mot fremtiden" og starte på nytt. Give me a fucking break. Det gjør vondt å se hva som skjer fks. med Atlanta nå bare pga. av dette tullet de driver med på bakrommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...