Gå til innhold

The Witcher 3 har nedgradert grafikken. Ny skandale ala Watchdogs.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Det kan alltids komme on patch som gir "Grafisk ansiktsløft" i Witcher 3 for pc. Noe ala 2k Skyrim patch. osv.

 

Å så vil jeg nå si at ikke alle spill blir nedgraderte. ta feks GTA V PC. Bildene man fikk se der før slippet holdt ord.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Grafikken er så og si identisk på console"... Vel, jeg kjører 4K oppløsning med det meste på Ultra HBAO+ inkludert  -Hairworks og et par småting. , ser "hakket" bedre ut enn console. Ligger på 40-60fps :)

 

Man kan alltids edite endel i settings manuelt og det kommer en patch som gjør dette lettere i fremtiden men - Hvilken PC man trenger for slikt tørr jeg ikke tenke på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny patch nå. Forbedrer stabilitet - skulle bare mangle. Men også forbedringer for grafikken. :)

 

"

  • Improves stability in gameplay and the UI
  • Improves performance especially in cutscenes and gameplay
  • Fixes grass and foliage popping that could occur after density parameters were changed
  • Improves Nvidia Hairworks performance
  • Boosted texture anisotropy sampling to 16x on Ultra preset
  • Sharpen Post-process settings extended from Off/On to Off/Low/High
  • Blood particles will now properly appear after killing enemies on the water
  • Corrects a bug where player was able to shoot bolts at friendly NPCs
  • Improves menu handling
  • Corrects an issue with Stamina regeneration while sprinting
  • Fixes a cursor lock issue that sometimes occurred when scrolling the map
  • Generally improves world map focus
  • Improves input responsiveness when using keyboard
  • Corrects some missing translations in the UI
  • Corrects an issue in dialogue selections
  • Rostan Muggs is back
  • Minor SFX improvements"
Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-19-cd-projekt-red-tackles-the-witcher-3-graphics-downgrade-issue-head-on

 

"

Before I get into the nitty-gritty, know that a big patch with improvements to graphics and graphical settings was sent to certification today (Wednesday 20th May), and will take between five and seven days to clear. There will be patch notes covering it all."

 

Vi får altså en stor patch som skal 'fikse' grafikken i stor grad?

Lenke til kommentar

Nja, i all hovedsak muligheten til å gjøre ini endringer for å booste noen grafikk opsjoner. Men det bytter ikke på magisk vis ut pinne-buskas og origami-kvister, teksturer, partikkeleffekter osv.

 

Men det selv moddere ikke kan gjøre noe med - at de har måttet bytte renderingengine osv. og gjort andre store endringer pga. den "enorme åpne verdenen" får man ikke fikset i en ini-fil. Men jeg regner med at man kan få sminket grisen litt.

 

EDIT:

Joda, jeg kommer nok muligens til å kjøpe spillet på et eller annet grisetilbud en eller annen gang i fremtiden og nyte det 2-10 timer. Men det forandrer ikke det faktum at CDPR var de siste jeg trodde ville gjøre et slikt stunt, og mange med meg.

 

TW2 kjøpte jeg på release, det skjer ikke denne gang.

 

 

The riskiest thing you can do is get greedy.

Lance Armstrong

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

jeg synes det er bra. vestlige folk er blitt så fuckings fed-up med at det SKAL være slik og slik og slik med grafikken og de er blitt rett og slett noen grafikk-horer. dette er et av grunnene til at jeg missliker vestlige spill fordi de alltid skal være så star spangling awesome i det visuelle (men levere drit i gameplay).

Lenke til kommentar

Det patchen gjorde nytten sin gitt. Ser ut til jeg har fått et fps boost på 10+ fps og nå kan jeg spille på 60 fps hele tiden, men før patchen kunne det gå helt ned mot 45 fps. Skrudde av 60 fps cappen og da kan jeg ha helt opptil 75 fps mens før hadde jeg max 62-63 fps

 

Jeg har gtx 970 og i5-4670k btw.

 

Settings i spillet har jeg alt på ultra bortsett fra foiliage som står på high. Hvis jeg skal ha 60 fps så må jeg velge mellom foiliage(high vs ultra) eller Hairworks(off vs on). Velger Hairworks lett da det ser veldig bra ut pluss at jeg ikke greier å se store forskjellen på high og ultra på foiliage

 

Hvordan erfaringer har dere med patchen? Bedre, dårligere eller ikke noe forskjell?

Lenke til kommentar

jeg synes det er bra. vestlige folk er blitt så fuckings fed-up med at det SKAL være slik og slik og slik med grafikken og de er blitt rett og slett noen grafikk-horer. dette er et av grunnene til at jeg missliker vestlige spill fordi de alltid skal være så star spangling awesome i det visuelle (men levere drit i gameplay).

Igjen, det er ikke grafikken som er poenget, men CDPR sin opptreden i saken. Det dere påstår, at gamere ikke forstår at man må gjøre kompromisser er også bare høynivå-BS, det er snakk om at CDPR valgte å ikke komunisere det og benektet det inntil etter launch.

 

Men klart, pynter man på det mange nok ganger klarer man nok å endre fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo pga preorders dette har blitt en sak. Har ingenting med hva maskinvare skal kunne klare. Vi skal ikke måtte bruke sunn fornuft over hva vi kan forvente oss etter dagens hardware når de viser oss slikt.  La oss ta et eksempel; Transformers 5 kommer som preorder på DVD/Blu-ray, ingen kinovisninger i dette eksempelet. Traileren viser fantastiske filmeffekter. Filmen kommer ut og effektene er blitt "tv-serie" kvalitet. Det hadde blitt full baluba. Filmstudioet hadde blitt saksøkt og vært dagens nyhetsforside verden rundt. Spillindustrien kommer altfor lett unna i disse dager.

Lenke til kommentar

Følg tweak guide til nvidia, kan juice opp shadows, foilage og drawdistance noe hinsides. Solnedgang og soloppgang ble spesielt mye bedre etter shadow tweaks imo. Om jeg husker det ikveld skal jeg fyre opp noe før og etter screenies. 

 

http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hunt-graphics-performance-and-tweaking-guide

 

Et par andre anbefalinger der også som utgjorde en betydelig forbedring. MEN det merkes godt på ytelsen.

 

De tweaksa kombinert med sweetfx var rett og slett snacks.

Lenke til kommentar

Litt artig er det at mange av de som klager på grafikken, ikkje har hardware for å kjøre det på den grafikken uansett :p

 

Nåja hvordan vet man nå det?

 

jeg har en i7 3770k og et GTX 970 kort. Kanskje ikke det beste men kunne ha kjørt spillet

Dog, klagen min var mer en klage på de SOM klaget på at grafikken var nedgradert

 

Det morsomste med meg er at jeg bygger meg en kraftig gaming pc bare for å ende opp med å spille

10 år gamle klassikere XD HAHAHAHA

Endret av PurgatoryX
Lenke til kommentar

Ok nå har jeg spilt spillet i 30 timer cirka siden lansering, jeg har sovet lite og jobben hater meg. Dog jeg har gjort meg opp en mening om hva jeg syns om grafikken fra mitt perspektiv. Jeg vet lite om grafikk, den tekniske biten, men jeg vet hva den betyr i tandem med gameplay og historieformidling. 

 

Så la oss starte. Ja verden er serien verdig. Den er mørk, dyster, fantastisk arkitektur, godt design på npc rundt omkring. Naturen ser ganske bra ut, spesielt vannet og effekten vinden har på både vann og trær. Selve oppløsning på stein og noen andre ting er grusom, men du ser det sjeldent, er en sånn ting du legger merke til når du stiller deg opp og ser på solnedgangen. Syns også det er ganske dårlig skygge design i spillet, ser ikke Geralt sin skygge og mange andre så klart eller riktig når man ser på ett bygg osv, små detaljer. 

 

Personene som er relevante til historien ser unike ut, de har alle ting som gjør dem spesielle og det er ikke noe feil med det grafiske der, alt er stramt og personene ser fantastiske ut og spesielt hår, uten hairworks aktivert også. Syns nesten hairworks er litt oppskrytt, spilte med det i to timer og jeg liker håret bedre uten, smak sak. 

 

Så hvis man ser grafikken i sammenheng med hva som foregår rundt Geralt i form av historie og gameplay så er det ingenting å si noe på. Spillet ser veldig bra ut og det legger absolutt en god tyngde til verden de har skapt. Jeg brydde meg aldri om grafikk biten av "negraderingen" bare at det kom med løgner. Det var aldri noen grunn til det, de kunne bare vist hva de fikk utav systemene de utviklet spillet til og forklarte mye bedre hvorfor ting måtte endres på. 

 

Jeg personlig har ikke system nok til å drive spillet om det hadde vært som de viste i 2013, så er takknemlig på en måte. Men syns alle burde prøve SweetFX, det la mye til spillet og tonet ned fargene en del og gav verden en mye bedre følelse, spesielt med tanke på hvor mørk verden er.

 

Nå skal jeg spille mer, wuhiiii!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Litt artig er det at mange av de som klager på grafikken, ikkje har hardware for å kjøre det på den grafikken uansett :p

Og mange av de klager ikke på grafikken, men på CDPRs opptreden og at denne normen må bekjempes  :p

 

 

Er det ikkje slik polakker er generelt? :D

 

Jobber selv med en del :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...