Gå til innhold

The Witcher 3 har nedgradert grafikken. Ny skandale ala Watchdogs.


Anbefalte innlegg

De har benektet hele veien at de har nedgradert siden 2013 samt pga. konsoll. 

De har fått dette spørsmålet gjentatte ganger siden da og benektet det.

 

Det er først nå etter lanseringen etter massiv kritikk at de legger kortene på bordet. (kun fordi de ikke har noe valg).

Man kan bortforklare dette akkurat som man vil eller bare kalle en spade for en spade.

 

De burde ofret jobbene sine for den % andelen som sitter med pc-er som ville taklet grafikken som ble vist først. 

 

Du har kanskje aldri spilt på en PC siden du ikke har sett at man har graphic options der for å kunne kjøre spillet på svakere maskiner?

 

 

Det er ikke sikkert at spillet ville sett like bra ut med lavere innstillinger med en annen grafikkstil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes jeg viste i VELDIG god tid at grafikken ville være lik på konsoll og pc. Kun oppløsning, fps og hairworks skulle være forskjellen. Kan derfor ikke si at jeg føler meg lurt på noen som helst måte.

 

Jeg skjønner at folk som ventet et spill med super nextgen grafix blir skuffa, men heldigvis for min egen del så er gameplay det desidert viktigste i witcher og rollespill så jeg kan kose meg som bare det de neste ukene. :)

Lenke til kommentar

Noe av sutringa på dette er berettiget, men etter å ha lest artikkelen hvor de har forklart mye av grunnen bak dette så syns jeg ærlig talt at folk flest skal ta seg en bolle. Uninstall and move on hvis det er så gigantisk problem for deg.

 

Spillet var fullt spillbart på den tiden, så ville ikke kalt det en vertical slice. Men faktum er at det var en begrenset versjon av spillet, hvor verdenen var betraktelig mindre enn det den er i dag. Samt at konsollene var ikke 100% tatt høyde for på det tidspunktet. Konsollene har holdt igjen, trist at det skjer nok en gang ofc. Men pokker ta, de driver ikke veldedighet heller. Driver man butikk trenger man penger, for å tjene penger i dagens marked med denne typen spill er konsollversjoner så godt som påkrevd.

 

Om de kunne lagd to helt separate uavhengige versjoner om spillet? En nedtona for konsoll og en full pupp for pc? Antar de kanskje kunne det, tror dog ikke at vi hadde sett spillet på denne kanten av tiåret. En annen sak er grininga det hadde vært hvis 90% av pc kundemassen måtte ha spilt på low, fordi spillet krever så ufattelig mye. Elitistene blant dere med 50000kr maskiner syns sikkert det er greit, folk flest vil ikke være enige.

 

At CPR ikke legger seg langflate forstår jeg egentlig svært godt. De syns det er synd at folk er skuffet, å ser på muligheten for å tune spillet høyere uten å måtte manuelt tukle med .inien noe man står fritt frem til å gjøre per idag hvis man ønsker det. De valgte å tone ned enkelte ting, kutte andre fordi det rett og slett ikke ble mulig når områdene ble så store. Var i det minste slik jeg tolket intervjuet.

 

 

Produktet de har lagd er fantastisk, grafisk sett skuffer det ikke meg i det minste. Kall meg gjerne naiv, men jeg kjøper forklaringen deres.

Endret av deac
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noe av sutringa på dette er berettiget, men etter å ha lest artikkelen hvor de har forklart mye av grunnen bak dette så syns jeg ærlig talt at folk flest skal ta seg en bolle. Uninstall and move on hvis det er så gigantisk problem for deg.

 

Spillet var fullt spillbart på den tiden, så ville ikke kalt det en vertical slice. Men faktum er at det var en begrenset versjon av spillet, hvor verdenen var betraktelig mindre enn det den er i dag. Samt at konsollene var ikke 100% tatt høyde for på det tidspunktet. Konsollene har holdt igjen, trist at det skjer nok en gang ofc. Men pokker ta, de driver ikke veldedighet heller. Driver man butikk trenger man penger, for å tjene penger i dagens marked med denne typen spill er konsollversjoner så godt som påkrevd.

 

Visste ikke CDPR hvordan konsollene var før nå? Visste de ikke at de skulle lage en stor verden?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Visste ikke CDPR hvordan konsollene var før nå? Visste de ikke at de skulle lage en stor verden?

 

AtW

 

 Har du lest artikkelen? Fremstår som om de var usikre på de tekniske begrensningene på alle plattformer egentlig. Når verdenen vokste måtte de kutte, enkelt og greit.

 

Eurogamer artikkelen that is, ser ut til at gamer.no artikkelen kutta ut størrelsesbiten av forklaringen.

Endret av deac
Lenke til kommentar

 

 

Visste ikke CDPR hvordan konsollene var før nå? Visste de ikke at de skulle lage en stor verden?

 

AtW

 

 Har du lest artikkelen? Fremstår som om de var usikre på de tekniske begrensningene på alle plattformer egentlig. Når verdenen vokste måtte de kutte, enkelt og greit.

 

 

Synes du det er troverdig? Var det ikke for ganske lenge siden klart at spillet skulle være stort? Tyder ikke dette på at CDPR i beste fall er litt halveis udugelige? Dette er vel ting de har visst lenge? Og interessant nok går det "aldri" andre veien, spillene blir aldri penere enn i sånne tidlige visninger.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Visste ikke CDPR hvordan konsollene var før nå? Visste de ikke at de skulle lage en stor verden?

 

AtW

 

 Har du lest artikkelen? Fremstår som om de var usikre på de tekniske begrensningene på alle plattformer egentlig. Når verdenen vokste måtte de kutte, enkelt og greit.

 

 

Synes du det er troverdig? Var det ikke for ganske lenge siden klart at spillet skulle være stort? Tyder ikke dette på at CDPR i beste fall er litt halveis udugelige? Dette er vel ting de har visst lenge? Og interessant nok går det "aldri" andre veien, spillene blir aldri penere enn i sånne tidlige visninger.

 

AtW

 

 

Foreløpig har jeg større tiltro til CDPR enn EA eller hva det måtte være, så jeg kjøper forklaringen deres. Kall meg gjerne naiv. 

 

Jeg skal dog ikke legge skjul på at det å lyve om det, eller ikke innrømme at det ble downgrada før nå, DET er latterlig dårlig.

Endret av deac
Lenke til kommentar

 

Noe av sutringa på dette er berettiget, men etter å ha lest artikkelen hvor de har forklart mye av grunnen bak dette så syns jeg ærlig talt at folk flest skal ta seg en bolle. Uninstall and move on hvis det er så gigantisk problem for deg.

 

Spillet var fullt spillbart på den tiden, så ville ikke kalt det en vertical slice. Men faktum er at det var en begrenset versjon av spillet, hvor verdenen var betraktelig mindre enn det den er i dag. Samt at konsollene var ikke 100% tatt høyde for på det tidspunktet. Konsollene har holdt igjen, trist at det skjer nok en gang ofc. Men pokker ta, de driver ikke veldedighet heller. Driver man butikk trenger man penger, for å tjene penger i dagens marked med denne typen spill er konsollversjoner så godt som påkrevd.

 

Visste ikke CDPR hvordan konsollene var før nå? Visste de ikke at de skulle lage en stor verden?

 

AtW

 

Korrekt, og hele saken dreier seg ikke om hvordan grafikken egentlig var og ble men at de alltid benektet at de faktisk måtte ta disse kompromissene underveis når de ble forespurt. Det er en viss vesensforskjell mellom å komunisere "beklager vi måtte ta noen harde valg" ved forskjellige milepæler under utviklingen før launch enn å benekte det til etter launch.

 

Ser at mange ønsker å gjøre det til noe helt annet enn sakens kjerne.

 

Men selv gir jeg egentlig døyten i det, folk må gjerne like hvordan spillbransjen utvikler seg i denne retningen for det blir bare mer av dette når man kaster lommeboka på bordet og bukker dypt uansett hvordan aktørene oppfører seg.

 

De har visst alt dette hele veien og de kunne helt fint komunisert det mens de foretok valgene. De valgte å ikke gjøre det og i tillegg benekte det.

Når det er god business å lyve og villede og folk i tillegg aksepterer det uten å blunke, da er det noe galt flere steder.

 

EDIT:

Har PS4 selv og elsker den og PCen min er snart 7 år gammel og på ingen måte noe grafikkbeist. Jeg har ikke oppgradert PCen mye på grunn av at konsollene bremser utviklingen. Hmmm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Å kalle dette skandale er å ta i, det virker jo som folk er mer opphengt i hvordan grafikken er istedet for hvordan spillet er. Underveis i utviklingen av ett produkt MÅ man gjøre kompromisser, og det bety at ting man har snakket om eller nevnt at de ønsker å få til ikke nødvendigvis blir slik de ønsket. At gamere ikke har skjønt det i 2015 er meg ett under siden dette har pågått i såpass mange år at man har bodd under en stein hvis man ikke har fått det med seg ennå.

Lenke til kommentar

Igjen, det er ikke grafikken som er poenget, men CDPR sin opptreden i saken. Det dere påstår, at gamere ikke forstår at man må gjøre kompromisser er også bare høynivå-BS, det er snakk om at CDPR valgte å ikke komunisere det og benektet det inntil etter launch.

 

Men klart, pynter man på det mange nok ganger klarer man nok å endre fakta.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette var skuffende, det som var vist tidligere fikk spillet til å se ekstremt bra ut. Mye av det vi har "mistet" siden 2013, som partikkeleffekter og vegetasjon kunne de nok ha fått til om de kun hadde lagd spillet til PC (og hadde budsjett til det), men jeg er litt skeptisk til at de skulle ha klart å lage en svær verden som ser like bra ut som på skjermbildene fra 2013.

 

Men jeg synes CD Project RED takler det på en godt måte og at de fremstår som sympatiske med å være såpass ærlige som de er i intervjuet med Eurogamer. De har nok lært mye av denne saken og de kommer nok til å være forsiktige med hva de viser frem på neste prosjekt :-)

 

Selv om et Witcher anno 2013 så veldig bra ut, så er jeg glad for at de lagde et stort åpen verden spill med denne grafikken, fremfor et mindre med bedre grafikk.

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...