Gå til innhold

The Witcher 3 har nedgradert grafikken. Ny skandale ala Watchdogs.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Originalen er jo bare gul. Den gode gamle hvitbalansen er helt håpløs.

 

Jeg venter (for lat til å lære) på en SweetFX profil som kun endrer på hvitbalansen/gulfargen, men i mellomtiden er det et par veldig gode profiler der ute allerede. Ser markert bedre ut ingame.

Lenke til kommentar

Originalen er jo bare gul. Den gode gamle hvitbalansen er helt håpløs.

 

Jeg venter (for lat til å lære) på en SweetFX profil som kun endrer på hvitbalansen/gulfargen, men i mellomtiden er det et par veldig gode profiler der ute allerede. Ser markert bedre ut ingame.

Ikke enig at den bare er gul. I så fall må du kalibrere skjermen. Solnedgangene har varme farger, ja. Men slik skal det være synes jeg.

 

Men uansett, akkurat fargebalanse og hvitbalanse er smakssak så enig trenger man ikke være. :)

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
 

Eh.... Så lenge konsollene ligger 8 år bak datamaskinene så vil dette være ett problem.

Om vi vil ha grafikken som var lovet så må vi vente til Xbox 360*2 og PS5 som kommer ut om 5-7 år.

En liten overdrivelse å si 8 år vel? Har lest at PS4 har tilsvarende ytelse som GTX 660. GTX 660 er 3 år gammelt.
 
Tror vi alle kan være enig i at man ikke får en PC som yter like bra til samme pris som en PS4. 
 

Eller at man gjør som Rockstar, slipper til konsoll først og så jobber på en bedre PC versjon etterpå. Fungerer glimrende.

Enig. Eventuelt gjøre som CD Projekt Red og utsette spillet til det er ihvertfall 95 % ferdig. Utviklerne av Total War: ROME 2, AC Black Flag, AC Unity og Watch Dogs har alle noe å lære av Rockstar og CD Projekt Red.

Lenke til kommentar

Øh, CDPR har absolutt ikke gjort det, aka TW3 fadesen.

Syntes de har laget et bra spill jeg. Bra grafikk også. Har ikke hatt noe som helst trøbbel med The Witcher 3. Eneste er at det kræsjer etter en stund hvis jeg starter det igjennom GOG Galaxy, men det er vel ikke akkurat CD Projekt Red sitt problem.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Det har aldri vært snakk om at spillet har vært dårlig. Man kan velge å se det eller bruke skylappene. 

CD Projekt Red har vært veldig klar på det i ettertid at konsollversjonen har gjort grafikken til PC-versjonen dårligere enn det den var i 2013. De sier også at spillet ikke ville vært like omfattende som det er nå om det ikke hadde vært for konsollversjonene.

 

I min verden er gameplay og story foran grafikk ALWAYS!

Lenke til kommentar

I ettertid er stikkordet, etter launch. Ikke på spørsmål fra 2013 til launch.

 

Gameplay i Besieged, This War of mine, Windward og mange andre titler er helt strålende. TW serien har jeg hørt en del uttale at sliter med den biten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Eh.... Så lenge konsollene ligger 8 år bak datamaskinene så vil dette være ett problem.

Om vi vil ha grafikken som var lovet så må vi vente til Xbox 360*2 og PS5 som kommer ut om 5-7 år.

En liten overdrivelse å si 8 år vel? Har lest at PS4 har tilsvarende ytelse som GTX 660. GTX 660 er 3 år gammelt.
 
Tror vi alle kan være enig i at man ikke får en PC som yter like bra til samme pris som en PS4. 
 

Eller at man gjør som Rockstar, slipper til konsoll først og så jobber på en bedre PC versjon etterpå. Fungerer glimrende.

Enig. Eventuelt gjøre som CD Projekt Red og utsette spillet til det er ihvertfall 95 % ferdig. Utviklerne av Total War: ROME 2, AC Black Flag, AC Unity og Watch Dogs har alle noe å lære av Rockstar og CD Projekt Red.

 

 

Offtopic: Jeg tror du er morsom. En PS3 yter dårligere enn Geforce 8800GT i Tomb Raider for eks: https://www.youtube.com/watch?v=Nuo6LvfJmKs

Spill som kjører fint på konsoll, men krever masse av maskinvaren på PC er rett og slett dårlige porter eller dårlig optimalisert. 8800GTX kom ut november 2006 akkurat likt med PS3. Så PS3 hadde dårligere ytelse enn toppkortet for 8-9 år siden. 8800GT kom ut ett år etter og kosta bare rundt 2k så vidt jeg husker, noe som ga veldig mye for pengene. PS3 var fortsatt dyrt på grunn av BD spilleren. I dag ser vi at man allerede kan bygge en grisebillig PC med Geforce 750ti som slår PS4:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-the-witcher-3-wild-hunt-face-off

 

Ontopic:

Eurogamer: What can we learn from The Witcher 3 "downgrade" fiasco?

Ikke helt enig med alt de skriver, særlig om at det ikke er noen forskjell mellom dagens versjon og 2014 builden.

Jeg storkoser meg uansett med The Witcher 3: Wild hunt, selv om det er trist at spillet fikk en så drastisk endring i artistisk stil og grafikk. :)

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...