Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med Freesync om dagen? Har de økt rangen de kan ha på skjermene sine? Har ikke fått fulgt med så mye på den siden i det siste :)

Siden dette er 

Ultrawide 3440x1440 tråd, så har ikkje AMD særlig skjermkort å kjøpe til denne oppløsninga. Fury X er utdatert, så vi får vente på Vega :p Kanskje vega og 3440x1440 freesync 100hz+ blir en vinner. Den som lever får se ;)
Lenke til kommentar

Syns disse G-Sync 144Hz-skjermene lar vente på seg altså, må ha en sånn en snart, kanke bare ha 16:9 1440p lenger.

Hvorfor jeg enda sitter med min Swift-skjerm kan gudene bare vite, men jeg kan aldri ikke ha en form for adaptive-sync igjen, det er veldig sikkert :)

Og det er jo en ting som er litt dritt da, her på "entusiast"-siden av PC Master Race. Med en gang du begynner å se hvor deilig bildeflyt så vil man bare ha MER. Det er godt at oljekrisa ikke har økt prisene på Bjørn Havregryn  :rofl:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har vært millisekunder unna å trykke på "kjøp" opp til flere ganger på både X34 og PG348 (forbanna Expert/DnB kampanjer :p ). Men det er det at jeg prøvde en 144Hz IPS, med 4ms responstid, som er grunnen til at jeg klarer å holde meg i skinnet. Det blir nok ikke noe UWQHD på meg før OLED, eller betraktelig raskere responstid. G-Sync/Freesync blir bare flott maling på ei skute med hull i bunnen..

Lenke til kommentar

Jeg har vært millisekunder unna å trykke på "kjøp" opp til flere ganger på både X34 og PG348 (forbanna Expert/DnB kampanjer :p ). Men det er det at jeg prøvde en 144Hz IPS, med 4ms responstid, som er grunnen til at jeg klarer å holde meg i skinnet. Det blir nok ikke noe UWQHD på meg før OLED, eller betraktelig raskere responstid. G-Sync/Freesync blir bare flott maling på ei skute med hull i bunnen..

Jeg kjøpte først x34 på DNB kampanje. Så kunne ikke Expert levere skjermen alikevel og tilbød meg PG348 i erstatning. Det hele endte med at jeg fikk PG348 til samme pris, altså rundt 9500kr :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært millisekunder unna å trykke på "kjøp" opp til flere ganger på både X34 og PG348 (forbanna Expert/DnB kampanjer :p ). Men det er det at jeg prøvde en 144Hz IPS, med 4ms responstid, som er grunnen til at jeg klarer å holde meg i skinnet. Det blir nok ikke noe UWQHD på meg før OLED, eller betraktelig raskere responstid. G-Sync/Freesync blir bare flott maling på ei skute med hull i bunnen..

Så det er ikke bare jeg som kan føle at TN faktisk er raskere enn disse IPS-panelene? :)

Fordi dette er grunnen til at også jeg sitter m min skjerm enda, da jeg er veldig skeptisk til IPS pga dette

Lenke til kommentar

 

Jeg har vært millisekunder unna å trykke på "kjøp" opp til flere ganger på både X34 og PG348 (forbanna Expert/DnB kampanjer :p ). Men det er det at jeg prøvde en 144Hz IPS, med 4ms responstid, som er grunnen til at jeg klarer å holde meg i skinnet. Det blir nok ikke noe UWQHD på meg før OLED, eller betraktelig raskere responstid. G-Sync/Freesync blir bare flott maling på ei skute med hull i bunnen..

Så det er ikke bare jeg som kan føle at TN faktisk er raskere enn disse IPS-panelene? :)

Fordi dette er grunnen til at også jeg sitter m min skjerm enda, da jeg er veldig skeptisk til IPS pga dette

 

 

Det er veldig tydelig i enkelte spill synes jeg. Men til en fornuftig pris og uten IPS glow hadde det nok likevel ikke blitt en deal breaker for meg, jeg liker fargene og innsynsvinkelen. ULMB med lightboost kunne jo reddet dagen, men det fungerer vel uansett ikke med G-Sync enda?

Lenke til kommentar

Har kjøpt en 34UC88C-P fra Multicom til kr 6190-. Lang leveringstid og ikke den feteste av breiskjermene men det er det lengste jeg vil strekke lommeboka for en pc skjerm. Blir hovedsakelig programmering samt litt lett photoshop den skal brukes til. Litt lett gaming innimellom.

 

Måtte bruke litt tid på å overtale kjæresten om at den ikke var for stor. Blir spennende å se hvordan den tar seg ut på skrivebordet. 

Endret av Locrin
Lenke til kommentar

Vet jo at dette er 34" 3440x1440 tråden. Men ... skal jeg la være å linke til LG sin nye 38" 3840x1600 da?` :)

startprisen er på 14k hos noen sjapper som ikke er kjent for å være billig akkurat. 

https://www.prisguide.no/produkt/lg-38uc99-274678

Den er allerede nevnt 2 ganger før i denne tråden. 60- 75hz =  :sick: Den har ikkje g-sync engang  :confused:

 

AMD skjermkort er jo knapt i stand til å drive dritten :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finest vel ikke 3440x1440 ultrawide med 144hz enda, ei heller kabel eller standard for å overføre bildet.

 

Acer x34p som er utsatt til nyåret ifølge ryktene skal være 100hz ut av esken.

 

Noen rykter om at den er overklokkbar til 120hz men ikke bekreftet noen plass.

 

Skal du ha over 100hz på ultrawide må du ned på oppløsning.

Lenke til kommentar

Pascal er listet som "DiplayPort 1.4 ready", og standarden lister ikke spesifikt 3440x1440 med 144hz men mtp bandbredde bør det gå, faktisk opptil 190hz evt 144 med HDR.

 

Mulig jeg kunne ordlagt meg bedre men vi har ikke tilgang på skjermer der vi får brukt dette per idag eller overskuellig framtid i ultrawidesegmentet.

 

På 16:9 4K pc skjermer kan det tenkes vi ser skjermer oppimot det displayport 1.4 kan tilby tidligere.

Lenke til kommentar

Om jeg husker riktig, så skal DP1.3 støtte opp til 4K@120Hz. Mens DP1.4 er egentlig det samme som DP1.3, bare med støtte for komprimering, som vil muliggjøre enda høyere frekvens. Komprimeringen sies å være "lossless", men det gjenstår jo å se. Samtidig er den kanskje ikke så interessant med komprimering av videosignal til spilling overhodet, med tanke på bilde forsinkelse.

Lenke til kommentar

Når er det egentlig meningen at DP 1.3 og DP 1.4 skjermer skal begynne å komme ut? Planen er å vente på en 4K 120+Hz skjerm med fordelsvis HDR, men det virker nesten som om VESA ikke har særlig interesse for å ferdigstille spesifikasjonene for DS 1.3 og 1.4, det bare drøyer og drøyer. :(

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Når er det egentlig meningen at DP 1.3 og DP 1.4 skjermer skal begynne å komme ut? Planen er å vente på en 4K 120+Hz skjerm med fordelsvis HDR, men det virker nesten som om VESA ikke har særlig interesse for å ferdigstille spesifikasjonene for DS 1.3 og 1.4, det bare drøyer og drøyer. :(

Har man råd til skjermkort og selve skjermen da? Det er spørsmålet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...