Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått en X34A (UM.CX0EE.A01) i hus nå, kun prøvd en time.

Alt ser ut til å være supert, kjører 100Hz.

 

En oppgradering på x34A er foten, den har nå justerbar x, y og z akse.

Bildene kunne hvert bedre men viser pivot/swivel.

 

post-321938-0-68107000-1460412487_thumb.jpgpost-321938-0-31075400-1460412488_thumb.jpg

Endret av ambox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble ein X34A på meg også. 100Hz uten noe problem, og har kun synlig glow nede i venstre hjørnet hvis jeg slår av alt av lys i rommet og finner et sort bilde/video. Selv da må jeg sitte og se ned i hjørne for å tenke over det. Veldig fornøyd med mitt eksemplar.

Lenke til kommentar

Ble ein X34A på meg også. 100Hz uten noe problem, og har kun synlig glow nede i venstre hjørnet hvis jeg slår av alt av lys i rommet og finner et sort bilde/video. Selv da må jeg sitte og se ned i hjørne for å tenke over det. Veldig fornøyd med mitt eksemplar.

:thumbup:

 

Kan virke som X34A er generelt bedre på panela. Slev har jeg uten A, og har bare litt glow oppe i venstre. Tro jeg var heldig i forhold til mange andre. Flott tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Baklys-relaterte problemer kommer av kombinasjonen panel, feste av panel og baklys - så om man "treffer" med den kombinasjonen blir det mindre problemer. Hvor nøye de er på dette i kvalitetskontrollen er også viktig.

 

(Blant annet så tok jo Dell grep og utvidet hvor stort område de forventer at skal være "perfekt" fra en liten sirkel midt på til et litt bredere område - med sin 34")

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk levert en X34 (UM.CX1EE.006) i dag, fra det partiet Komplett (Itegra) nettopp fikk inn.

 

Overklokket fint til 100Hz, ingen scanlines på panelet, minimalt med glow og ingen ulyder fra skjermen. Produksjon i Feb 2016. Strålende fornøyd så langt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser på DP 1.3 at vi kan få 3440x1440@190hz med "standard dynamic range" og 144hz med high dynamic range. Er dette samme HDR som i TV. Blir litt forvirra. Finner ikke så mye info om det, bortsett fra at folk sier at HDR på PC fronten ikke er det samme som i TVene.

DP 1.4 ser forøvrig spennende ut.

"The new standard drives higher-resolution displays with better color support using Display Stream Compression (DSC), a "visually lossless" form of compression that VESA says "enables up to [a] 3:1 compression ratio." This data compression, among other things, allows DisplayPort 1.4 to drive 60Hz 8K displays and 120Hz 4K displays with HDR "deep color" over both DisplayPort and USB Type-C cables"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...