Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til virkelig gode skjerm-armer, btw? Må være både funksjonell og pen.

 

Sliter litt med ergonomien, og tror det hadde gjort seg med litt mer høyde å gå på enn det vanlige stativet til Dell - samtidig som det hadde vært greit med en penere måte å få den inn / ut fra bakkanten av bordet på, enn å skyve den frem og tilbake med en mikrofiberklut under foten... (Må inn med den når lerretet skal ned.)

 

Har sett litt på Chief Kontour K1

K1D120SB_large.jpg

Lenke til kommentar

Fikk min X34 i dag, og mitt store spørsmål til meg selv er: Hvorfor skaffet jeg meg ikke en slik en tidligere :)

Kjøpte min x34A også på den dnb kampanjen expert har hatt for tiden. Og helt enig, men er så jævlig dritt med spill som ikke støtter det, som fks overwatch. Liker at foten har blitt bedre på den nye utgaven og har visst et headset stativ vet ikke om det var på den forrige x34 utgaven.

 

Alt i alt, mye morro og fikk den jo for 10 400 kr også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Jepp, venter bare på et par gtx 1080 så jeg kan få opp fps i spill litt :)

tror et par gtx 1080 holder lenge :D krever mye mindre enn 4k også, så 100+hz bør være lett.

 

Jeg har den dårlige uvanen at alt skal kjøres på max med akseptabel fps. Har bestilt to kort, men får starte med et og ta det derfra, er egentlig overasket over hva 980 yter mtp oppløsning og hva det må kjøre. 

Lenke til kommentar

Fikk min X34A i dag. 100Hz uten problemer.  Foten har som tidligere nevnt blitt oppgradert, og har fått seg et hodetelefonstativ bakpå som Henrik nevner over her. Litt glow øverst til høyre, kanskje? Jeg er faktisk ikke sikker. Kommer an på hvor jeg sitter. Blir kølsvart om jeg flytter meg litt mer mot høyre. 

Kjempefornøyd så langt. 

Lenke til kommentar

Noen som har tips til virkelig gode skjerm-armer, btw? Må være både funksjonell og pen.

 

Sliter litt med ergonomien, og tror det hadde gjort seg med litt mer høyde å gå på enn det vanlige stativet til Dell - samtidig som det hadde vært greit med en penere måte å få den inn / ut fra bakkanten av bordet på, enn å skyve den frem og tilbake med en mikrofiberklut under foten... (Må inn med den når lerretet skal ned.)

 

Har sett litt på Chief Kontour K1

K1D120SB_large.jpg

 

Kan anbefale Ergotron MX, https://www.dustinhome.no/product/5010206464/mx-desk-mount-lcd-arm

Kjøpte denne selv til min ASUS ROG SWIFT PG348Q 

Lenke til kommentar

Kan anbefale Ergotron MX, https://www.dustinhome.no/product/5010206464/mx-desk-mount-lcd-arm

Kjøpte denne selv til min ASUS ROG SWIFT PG348Q

Ser fin ut den der - og koster ikke all verden heller. Men rekkevidden og høydejusteringen holder ikke for min del.

 

Chief-en har 33cm å gå på i høyden, og rekkevidde på hele 50cm. Må jo ha såpass om det skal fungere for meg. Ser ut som det må bli dyrt for såpass justeringsmuligheter... :hmm:

Lenke til kommentar

Bare å glede seg folkens
 

Perhaps the most interesting panel is planned for Q1 production 2017 at the moment. This is a new version of the LM340UW3 panel (revision tbc). This is a 34" curved ultra-wide IPS panel (1900R curvature) with a 3440 x 1440 resolution. It will offer a 144Hz refresh rate as well! Current 34" widescreen displays are making use of a native 60Hz IPS panel from LG.Display, overclocked in some cases to 100Hz maximum where a G-sync module is added to the screen. With the arrival of this 144Hz native panel we assume it will also need to use DisplayPort v1.3 connectivity but this will allow refresh rates to be significantly improved in this sector. With a native support of 144Hz we may also see some screens paired with blur reduction backlights which would be welcome in the 34" space as well. 
 
http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/35.htm#lg.display_144hz
 

 

Samsung kommer også med noen paneler
 

The LTM340YP03 we knew about before, but not by part name. This is a 34" 1800R curved ultra-wide screen with 3440 x 1440 resolution. It's based on VA panel technology and will offer a 3 side frame less design and refresh rate support of 100Hz. We know LG.Display are pushing their 34" 1440p IPS panels up to 144Hz, so perhaps this will change with Samsung by the time it goes in to production, currently planned for September 2016. On the other hand, maybe they've not been able to drive response times low enough on the VA technology to make anything more than 100Hz practical.


 
Kom forøvrig en ny versjon av acer x34 på computex, kalt x34P, har visst 100hz standard, ingen overklokking, sort plastikk bak med metallisk look + noe annet små stæsj, ikke akkurat så veldig interessant.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Kompis av meg vil ha ny skjerm. Har x34a selv. Men han vil ikke bruke mer enn 7500.

 

Han har bestilt gtx1080. Trenger vel da uansett ikke 100hz da 1080 ikke klarer det på mange titler. Jeg hadde tenkt å be han gå for Dell u3415w. Og så overklokke den til 70+Hz. Etter å ha lest virker det som veldig mange klarer 75 Hz på den.

 

Andre anbefalinger. Hadde dere vurdert 2560x1080 og høyere refresh rate. Eller 3540x1440 @ 75hz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...