Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer 100hz i fps spill som BF? Er det for lite i forhold til 144 om man er vant til det? Vurderer PG348Q, men er redd for at 100hz ikke vil være tilfredsstille nok.

Jeg spiller utelukkende med "låst" framerate til 145. Jeg har to ganger spilt på rundt 100, for min del heelt forferdelig. Men jeg kan jo være kresen.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer 100hz i fps spill som BF? Er det for lite i forhold til 144 om man er vant til det? Vurderer PG348Q, men er redd for at 100hz ikke vil være tilfredsstille nok.

Jeg hadde 3x Asus swift 144hz før, og har nå x34 100hz. Med g-sync er det veldig deilig å spille på 100hz. Merker litt forskjell fra 144hz, men 3440x1440 oppløsning er SÅÅ konge å spille på¨, at jeg glemmer forskjellen :p

 

Merk at man bør ha 2x980ti eller.no for å drive spill i god nok fps. Særlig nye titler.

Lenke til kommentar

 

Hvordan fungerer 100hz i fps spill som BF? Er det for lite i forhold til 144 om man er vant til det? Vurderer PG348Q, men er redd for at 100hz ikke vil være tilfredsstille nok.

Jeg hadde 3x Asus swift 144hz før, og har nå x34 100hz. Med g-sync er det veldig deilig å spille på 100hz. Merker litt forskjell fra 144hz, men 3440x1440 oppløsning er SÅÅ konge å spille på¨, at jeg glemmer forskjellen :p

 

Merk at man bør ha 2x980ti eller.no for å drive spill i god nok fps. Særlig nye titler.

Ja er det jeg eventuelt håper på, at ultrawide og g-sync gjør opp for tapet av 44/65 hz. Men det blir vel uansett veldig subjektivt, så jeg må vel bare prøve selv.

 

Er litt redd for at det blir for stort også. Sitter med en 23,8" nå, så første tanken var PG279Q. Tenkte at det kom til å bli stort for meg men at man venner seg til det. Klarer bare ikke helt å forestille meg 34" ultrawide, noe som gjør at det bare frister enda mer å kjøpe det :p

 

Planen er å vente på 1080ti eller titan. Sitter med 980ti nå og håper jeg kan klare meg med det en liten stund. "Trenger" igrunn ikke ny skjerm før slutten av august heller, da WoW expansion kommer.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Er det noen tekniske forskjeller mellom x34 og x34a?

 

Jeg ser at a har sidevridning på foten og hodetelefonoppheng bak, men jeg kommer til å kjøre vesa kontakt via ergotron arm uansett. 

 

Er det noen fler forskjeller?

 

Feriepengene brenner i lomma og jeg kikker på skjerm.  

Lenke til kommentar

Er det noen tekniske forskjeller mellom x34 og x34a?

 

Jeg ser at a har sidevridning på foten og hodetelefonoppheng bak, men jeg kommer til å kjøre vesa kontakt via ergotron arm uansett. 

 

Er det noen fler forskjeller?

 

Feriepengene brenner i lomma og jeg kikker på skjerm.  

Har X34A selv, av det jeg har forstått, bortsett fra det du nevner selv.

Så skal byggekvaliteten være litt bedre, var en del klager på X34 at det var sprekker mellom kant nederst og selve panelet, at ramma løsna. Samtidig var det også noe problemer med å få 100hz stabilt. Dette skal være bedre på X34A, ellers så er den helt lik.

 

Er fortsatt mange som har X34 uten problemer, så det var for være litt opp til deg. Kjøpte uansett X34A når Expert hadde sånn 20% rabatt på alt i butikken.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Er det noen tekniske forskjeller mellom x34 og x34a?

 

Jeg ser at a har sidevridning på foten og hodetelefonoppheng bak, men jeg kommer til å kjøre vesa kontakt via ergotron arm uansett. 

 

Er det noen fler forskjeller?

 

Feriepengene brenner i lomma og jeg kikker på skjerm.  

Har X34A selv, av det jeg har forstått, bortsett fra det du nevner selv.

Så skal byggekvaliteten være litt bedre, var en del klager på X34 at det var sprekker mellom kant nederst og selve panelet, at ramma løsna. Samtidig var det også noe problemer med å få 100hz stabilt. Dette skal være bedre på X34A, ellers så er den helt lik.

 

Er fortsatt mange som har X34 uten problemer, så det var for være litt opp til deg. Kjøpte uansett X34A når Expert hadde sånn 20% rabatt på alt i butikken.

 

Leste litt på de diverse barnesykdommene som x34 hadde og gikk for en x34a. 1500 bols for å slippe mulig returfaen og ha mer polisha produkt er ok. Spess hvis det går like lenge til neste gang jeg kjøper ny hovedskjerm (6 år+). Da er det bare å se hvor lenge jeg orker å drive den med en 970 pro :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte meg X34A fra komplett her for 2 uker siden og må si jeg forelsket meg totalt i dette formatet når jeg spiller! Eneste drawback for min del akkurat nå er at jeg har et aldrende R9 290X på en G-sync skjerm! Men har bestilt Gainward Phoenix GLH GTX1080, så venter spent på hvor mye bedre "feelingen" i spill vil bli med aktivert G-sync på denne skjermen! ....bare Komplett kan se å få skjermkortet på lager!

Lenke til kommentar

Røyk på et GTX 1080 kort og er gulle fornøyd med det. Men, lurer litt på oppgradering av resten av maskina.

 

Det koker ned til:  Har DDR3 minne hastighet på haswell noe å si for 3440 gaming?

 

Sitter på et Asus z87 Gene vi hk, 16GB cl 8 1600Mhz ram + i5 4670k @4.1GHz.

 

Kan enten droppe inn 8GB 2800Mhz cl 12/ 16GB 2400Mhz cl 10/11 eller full oppgradering til høsten med z170 viii gene/6700k/3600Mhz ddr4.

 

Maskina er jo ikke treig, og har ikke noe usb 3.1 enheter el lign som nyere plattform har støtte for.

 

Finner lite tester av haswell og minnehastigheter mot høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Skjermen er jo nokså tung å drive for skjermkortet. Da ender man opp med relativt lav fps, og det blir mindre arbeid for CPU. Jo mindre arbeid for CPU, desto mindre kritisk blir det med RAM hastighet. Jeg ville nok gått for 16GB alternativet ditt. Det kommer vel ikke på stort over 800Kr, så en oppgradering til Skylake til høsten trenger jo ikke utgå av den grunn...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Røyk på et GTX 1080 kort og er gulle fornøyd med det. Men, lurer litt på oppgradering av resten av maskina.

 

Det koker ned til: Har DDR3 minne hastighet på haswell noe å si for 3440 gaming?

 

Sitter på et Asus z87 Gene vi hk, 16GB cl 8 1600Mhz ram + i5 4670k @4.1GHz.

 

Kan enten droppe inn 8GB 2800Mhz cl 12/ 16GB 2400Mhz cl 10/11 eller full oppgradering til høsten med z170 viii gene/6700k/3600Mhz ddr4.

 

Maskina er jo ikke treig, og har ikke noe usb 3.1 enheter el lign som nyere plattform har støtte for.

 

Finner lite tester av haswell og minnehastigheter mot høyere oppløsning.

Har testet mye med dette, og ved sli så har ramhastighet mest å si, pga det blir mye båndbredde som blir brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...