Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Nå er dette riktignok tråden for 34 ultrawide 3440*1440 men hva blir neste ultrawide etter dette.

 

29"uw er 24"+uw biten, 34"uw er 27"+uw biten.

 

Neste blir da ca 39" ? Men hvilken oppløsning ? :)

 

Forutsatt displayport 1.4 osv.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er dette riktignok tråden for 34 ultrawide 3440*1440 men hva blir neste ultrawide etter dette.

 

29"uw er 24"+uw biten, 34"uw er 27"+uw biten.

 

Neste blir da ca 39" ? Men hva oppløsning ? :)

 

Forutsatt displayport 1.4 osv.

Det er endgame til høyere hz på skjermene kommer. Altså 34" Uw 120/144hz :)

 

Perfekt størrelse og oppløsning nå synes jeg. Passer bra til dagens hardware også, noe som faktisk er viktig. Hadde oppløsningen vært 5k+, så hadde det vært umulig å spille fps spill pga lav fps :p

Lenke til kommentar

Du har ett godt poeng Nizzen, jeg lurer delvis fordi jeg pønsker på å lage ett kontor/datarom møbel som holder en stund og det generelt er artig å fantasere :)

 

Har korigert syn(laser) og 4x ++ antialiasing må som regel til før en blir helt fornøyd:)

 

Synst 4k pc skjerm i 27" size er rått, for å få samme pikseltetthet på ultrawide i 34" eller endatil større må da oppløsningen noen steg opp fra dagens nivå men det hadde vært optimalt om ikke for lommeboka så iallefall synet :)

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

 

29"uw er 24"+uw biten, 34"uw er 27"+uw biten.

 

Hva snakker du om? Hvordan får du til den logikken?

Dette er referert til i talløse tester og jeg har hatt hatt selv eller testet hos andre 24,27, 29" uw, 34" uw, 35"uw.

 

Om en skulle ta seg bryet med å regne på det tror jeg ikke vi er langt vekk.

Lenke til kommentar

 

 

29"uw er 24"+uw biten, 34"uw er 27"+uw biten.

Hva snakker du om? Hvordan får du til den logikken?

Dette er referert til i talløse tester og jeg har hatt hatt selv eller testet hos andre 24,27, 29" uw, 34" uw, 35"uw.

 

Om en skulle ta seg bryet med å regne på det tror jeg ikke vi er langt vekk.

 

Forklar! Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan få en 24" til å bli 29" UW og en 27" til å bli 34". Skjermers størrelse måles i tommer diagonalt. Logikken din gir ikke mening for meg.

Lenke til kommentar

Bildeflate etter format.

 

Ultrawide er 21:9, widescreen er 16:9, tv før dette og enkelte ting enda er 4:3.

 

Om du gir en 34"-35" ultrawide 21:9 skjerm ett 16:9 bide/signal sitter du igjen med samme effektive bildeflate som en vanlig 27" 16:9

 

Samme med at 29" ultrawide har 24" bildeflate gitt 16:9 signal.

 

Har du noen gang opplevd sorte kanter rundt bildeflaten på tv, pc monitor eller prosjektor ? Mobilen f.eks.

 

Dette er effektive flate" du har bilde på.

 

Skjermen har forøvrig konstant fysisk størrelse, det kan ikke diskuteres :)

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

 

 

 

29"uw er 24"+uw biten, 34"uw er 27"+uw biten.

 

Hva snakker du om? Hvordan får du til den logikken?
Dette er referert til i talløse tester og jeg har hatt hatt selv eller testet hos andre 24,27, 29" uw, 34" uw, 35"uw.

Om en skulle ta seg bryet med å regne på det tror jeg ikke vi er langt vekk.

Forklar! Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan få en 24" til å bli 29" UW og en 27" til å bli 34". Skjermers størrelse måles i tommer diagonalt. Logikken din gir ikke mening for meg.

Lager det Norsk(mening) for deg nå ? :)

post-6444-0-84583100-1463477869_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

29"uw er 24"+uw biten, 34"uw er 27"+uw biten.

Hva snakker du om? Hvordan får du til den logikken?
Dette er referert til i talløse tester og jeg har hatt hatt selv eller testet hos andre 24,27, 29" uw, 34" uw, 35"uw.

Om en skulle ta seg bryet med å regne på det tror jeg ikke vi er langt vekk.

Forklar! Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan få en 24" til å bli 29" UW og en 27" til å bli 34". Skjermers størrelse måles i tommer diagonalt. Logikken din gir ikke mening for meg.

Lager det Norsk(mening) for deg nå ? :)

 

Tja, jeg skjønner inderlig godt hvordan sideforhold henger sammen. Det jeg dog ikke forstår er logikken din og hva du prøver å få frem. Du skriver ikke sammenhengende og forventer at folk skal forstå deg ut i fra hint og antydninger. Kan du være litt mer tydelig slik at du blir forstått? :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

29"uw er 24"+uw biten, 34"uw er 27"+uw biten.

 

Hva snakker du om? Hvordan får du til den logikken?
Dette er referert til i talløse tester og jeg har hatt hatt selv eller testet hos andre 24,27, 29" uw, 34" uw, 35"uw.

Om en skulle ta seg bryet med å regne på det tror jeg ikke vi er langt vekk.

Forklar! Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan få en 24" til å bli 29" UW og en 27" til å bli 34". Skjermers størrelse måles i tommer diagonalt. Logikken din gir ikke mening for meg.

Lager det Norsk(mening) for deg nå ? :)

Tja, jeg skjønner inderlig godt hvordan sideforhold henger sammen. Det jeg dog ikke forstår er logikken din og hva du prøver å få frem. Du skriver ikke sammenhengende og forventer at folk skal forstå deg ut i fra hint og antydninger. Kan du være litt mer tydelig slik at du blir forstått? :)

Poenget var ikke noe av det du hengte deg opp i men mere hva vi kan forvente av neste ultrawide i størrelse og oppløsning, dette spørsmålet vart stilt her da jeg opplever at det er brukere her innpå med god peiling og som får med seg rykter og nylansering i ett utrolig tempo.

 

For min del er det en klar sammenheng mellom utviklingen i mere tradisjonelle skjermformat og ultrawidemodellene vi får som følge av dette.

 

Eiger du forresten selv en ultrawide skjerm og har erfaring med bruk av dette ?

 

Jeg ser ingen verdi i inleggene dine i denne sammenhengen.

 

:)

Lenke til kommentar

Hei,

Har ett spørsmål til dere som har x34 eller x34a.

Jeg kjører idag 3 24" skjermer.
Som regel har jeg noe underholdning på venstre, hovedjobb på midten og ting jeg liker å ha oppe på høyre skjerm.

Hvis jeg bytter ut 3 skjermer mot en av disse, hvordan vil hverdagen bli, plass messig.

Er det evt mulig å beholde en av mine 24" på siden, eller vil jeg bare irritere meg grønn over kvalitetsforskjell.

Så hvis du har hatt 3 skjermer, og brukte alle 3 ganske aktivt, for å så bytte til denne, da ønsker jeg veldig gjerne din mening.

Tusen takk

Lenke til kommentar

Hei,

Har ett spørsmål til dere som har x34 eller x34a.

Jeg kjører idag 3 24" skjermer.

Som regel har jeg noe underholdning på venstre, hovedjobb på midten og ting jeg liker å ha oppe på høyre skjerm.

Hvis jeg bytter ut 3 skjermer mot en av disse, hvordan vil hverdagen bli, plass messig.

Er det evt mulig å beholde en av mine 24" på siden, eller vil jeg bare irritere meg grønn over kvalitetsforskjell.

Så hvis du har hatt 3 skjermer, og brukte alle 3 ganske aktivt, for å så bytte til denne, da ønsker jeg veldig gjerne din mening.

Tusen takk

Det kommer nok ann på hvor lang avstand du har til skjerm og om du finner det behagelig å jobbe så langt i bredden.

 

Ser heller en trend der de med ultrawide og en ekstra skjerm har den hengende over på stativ.

 

Dette er bare min mening :)

post-6444-0-70733300-1463482392_thumb.jpg

Lenke til kommentar

kaldviking:

 

Det er jo igrunn ikke så rart å forvente at man i teorien kan få enda et tilfelle av en "mainstream 16:9 størrelse" som blir strukket i bredden - så akkurat når det gjelder det, er jo ikke spørsmålet til Thobjo så underlig - men akkurat nå bør man kunne skjønne at det ganske enkelt ikke skjer, og at å tro noe annet er grunnløs spekulasjon.

 

Thobjo:

 

Fins det noen etablert, "vanlig" størrelse over 27" som produseres i stort volum? Hvis ikke, så er det bare å glemme å spekulere i sånt. (Spoiler: 27" er fremdeles kongen på haugen hos folk flest.)

 

Ajesto_InnleggNO:

 

Det kommer veldig an på hvordan du bruker dine tre skjermer nå. Ikke alle bruker flere skjermer effektivt, og enkelte legger til seg vaner som er vanskelige å snu selv når man går fra to små til en stor med samme areal, du vil jo til og med miste areal. Lurt å være åpen for at 34" 21:9 kan være nok - men viser det seg at du trenger mer, så må du fort regne med at det må til en 27" av tilsvarende kvalitet før du blir fornøyd.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Thobjo:

 

Fins det noen etablert, "vanlig" størrelse over 27" som produseres i stort volum? Hvis ikke, så er det bare å glemme å spekulere i sånt. (Spoiler: 27" er fremdeles kongen på haugen hos folk flest.)

 

 

32" 16:9 panel virker til å ha god tilgang, etterspørsel er ukjent.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Poenget var ikke noe av det du hengte deg opp i men mere hva vi kan forvente av neste ultrawide i størrelse og oppløsning, dette spørsmålet vart stilt her da jeg opplever at det er brukere her innpå med god peiling og som får med seg rykter og nylansering i ett utrolig tempo.

 

For min del er det en klar sammenheng mellom utviklingen i mere tradisjonelle skjermformat og ultrawidemodellene vi får som følge av dette.

 

Eiger du forresten selv en ultrawide skjerm og har erfaring med bruk av dette ?

 

Jeg ser ingen verdi i inleggene dine i denne sammenhengen.

 

:)

Jeg velger å se bort i fra forsøket ditt på sarkasme og svarer deg direkte på det du sier i stedet.

 

For det første så starter du en ny off-topic diskusjon om Ultrawide-skjermer i en etablert tråd for 34" UW med oppløsningen 3440x1440.

 

For det andre, skjønner jeg ikke hva du vil frem til med hensyn på sideforhold. Hvis det er oppløsningen du referer til når du sier "29"uw er 24"+uw biten", så skjønner jeg med litt godvilje hva du vil frem til. Det er fortsatt feil å si at en 29" UW er det samme som en 24" som er strekt ut. Den vil alltid være 29 tommer og ikke 24.

 

Om jeg eier en UW er forsåvidt irrelevant i denne sammenhengen, men for å svare deg på spørsmålet ditt så har jeg en Acer X34, som jeg på ingen måte vil omtale som "34"uw er 27"+uw biten". :) Det at du ikke ser noen verdi i innleggene mine er fullstendig uinteressant for meg.

 

Kom gjerne med noe relevant eller start en ny tråd hvis du ønsker å spekulere i nye skjermer som ikke omhandler 34" UW.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kaldviking:

 

Det er jo igrunn ikke så rart å forvente at man i teorien kan få enda et tilfelle av en "mainstream 16:9 størrelse" som blir strukket i bredden - så akkurat når det gjelder det, er jo ikke spørsmålet til Thobjo så underlig - men akkurat nå bør man kunne skjønne at det ganske enkelt ikke skjer, og at å tro noe annet er grunnløs spekulasjon.

 

Thobjo:

 

Fins det noen etablert, "vanlig" størrelse over 27" som produseres i stort volum? Hvis ikke, så er det bare å glemme å spekulere i sånt. (Spoiler: 27" er fremdeles kongen på haugen hos folk flest.)

 

Ajesto_InnleggNO:

 

Det kommer veldig an på hvordan du bruker dine tre skjermer nå. Ikke alle bruker flere skjermer effektivt, og enkelte legger til seg vaner som er vanskelige å snu selv når man går fra to små til en stor med samme areal, du vil jo til og med miste areal. Lurt å være åpen for at 34" 21:9 kan være nok - men viser det seg at du trenger mer, så må du fort regne med at det må til en 27" av tilsvarende kvalitet før du blir fornøyd.

Har du noe forslag til en slik 27"

Jeg er avhengig, men 3 skjermer fyller liksom alle behov.

samtidig som jeg ønsker å kunne se / spille / jobbe på en knallbra skjerm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...