Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, gudd.

Har gtx 670, men får ikke g-sync opp i nvidias kontrollpanel wtf?

Skjermen går heller ikke høyere enn 95hz :/

Det er noe som kan gå seg til etterhvert, har lest andre som har fått det til: med å skru opp hz etter en stund. Prøvde på min swift 279 nå som "bare" gikk til 160 når jeg kjøpte den, fikk den opp til 165 nå.  :fun:

Endret av Tekky
Lenke til kommentar

Dette kan være en ren tilfeldighet, men en begynner jo å lure litt.... Hvis dere har lest innleggene mine hvor jeg slo til på en Asus PG348Q som mest sannsynlig har blitt testet og/eller levert tilbake og solgt til meg som ny, så fortsetter denne historien litt til. Jeg fikk levert den tilbake og pengene igjen, så det var ingen problem. Dagen etter fikk jeg melding om serviceinfo på skjermen. Synes det var litt merkelig, men tenkte ikke noe mer på det annet enn at jeg fulgte med på status via linken jeg fikk. I tillegg har jeg fulgt med hver dag på nettet på om denne eller Acer X34 har vært på lager noe sted. Butikken jeg kjøpte min Asus i, har ikke hatt den på nett i en lengre periode slik som mange andre. Over helgen ser jeg status på serviceinfo er satt til utlevert fra verksted. Samme dag dukker det opp 1-3 stk på nettlageret til butikken. Det får en til å fundere når en er sikker på at skjermen en først hadde har vart brukt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som veit om det er noe forskjell på Acer Predator X34 og Acer Predator X34A?

Ser at Elkjøp nå selger begge variantene og det skiller en del på pris. 

 

Acer Predator X34: http://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/AC34XR341CKAB/acer-predator-x34-34-buet-gaming-skjerm

 

Acer Predator X34Ahttp://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/AC34PREDX34A/acer-predator-x34a-34-buet-skjerm-for-gaming

Lenke til kommentar

Jeg er vel egentli bare imponert over at det er et såpass stort marked for en skjerm til 12 000 kroner her på berget at ingen nettbutikker klarer å ha den lager i mer enn et par timer før de forsvinner igjen. Det er veldig surt at jeg nå er i samme båt dekar igjen ettersom CDON sendte meg en defekt brukt skjerm...

 

Produsentenes evne til å levere skjermer som duger er mindre enn folks vilje til å betale. Du skal ikke se bort ifra at folk er villige til å strekke seg til 20-25k dersom noen leverer en skjerm som duger. 50k derimot blir vel langt.  Husk også at en tusenkrone ikke er en tusenkrone lenger, det er en litt drøy femhundrelapp. En skjerm til 12k koster egentlig 7-8k.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Føttene på både Asusen og Aceren er stygge, men Asusen er styggest. Hvor disse designerne får det fra at "gamere" vil ha mest mulig glorete utstyr aner jeg ikke, men som Nizzen sier; veggfeste/bordfeste redder dagen igjen. Jeg fikk jo såvidt plass til tastaturet på bordet med den foten til X34en stående på bordet. 

 

Fordi det er en myte om at gamere er ungdom mens det største markedet er folk over 35 år.

Lenke til kommentar

Ifølge elkjøp så er det en audio utgang på den nye.

 

"Hei,

 

Disse skjermene er ganske like hverandre, men det som skiller er at AC34PREDX34A har en audio output.

 

Hilsen Chanh, produktspesialist"

Da må jeg opp å sjekke eska på loftet, for jeg har audio-out på min iallefall. Ikke noe å rope hurra for, da lyden er, i mine ører, helt rævva :p Men fint om jeg har en oppdatert modell da! :)

 

Edit: UM.CX1EE.006, så ikke den nye, og den har Audio. 

Mr. Chanh, Jeg tror du tar feil :)

 

Finner model A i sidene til USA, men samme (og ikke særlig utfyllende) tekniske info. Eneste jeg kan tenke meg da er at det evt er annet tilbehør i den ene (strømplugg etc)

Endret av Thombr86
Lenke til kommentar

Jeg fikk dette som svar hos Elkjøp:

 

Forskjellen mellom disse to produktene ligger i all hovedsak i G-sync-teknologien, hvor X34A benytter seg av en oppgradert versjon av denne teknologien, v2, hvor X34 benytter seg av v1.

 

Nvidia G-Sync: Denne teknologien synkroniserer skjermens oppfriskningsrate med grafikkortets rate for å minimere hakking, uklarheter og forsinkelse. Nyt levende bilder og skarpe bevegelser uansett hva du bruker skjermen til.

Nvidia G-Sync v2: Denne teknologien synkroniserer skjermens oppdateringsfrekvens med grafikkortet for å minimere hakking, skjermslitasje og forsinkelse, så du kan oppleve flytende og klare bevegelser på skjermen uansett.

Lenke til kommentar

Jeg fikk dette som svar hos Elkjøp:

 

Forskjellen mellom disse to produktene ligger i all hovedsak i G-sync-teknologien, hvor X34A benytter seg av en oppgradert versjon av denne teknologien, v2, hvor X34 benytter seg av v1.

 

Nvidia G-Sync: Denne teknologien synkroniserer skjermens oppfriskningsrate med grafikkortets rate for å minimere hakking, uklarheter og forsinkelse. Nyt levende bilder og skarpe bevegelser uansett hva du bruker skjermen til.

Nvidia G-Sync v2: Denne teknologien synkroniserer skjermens oppdateringsfrekvens med grafikkortet for å minimere hakking, skjermslitasje og forsinkelse, så du kan oppleve flytende og klare bevegelser på skjermen uansett.

LoL

 

Hvis en skjerm med g-sync har hdmi OG DP, så er det g-sync v2. Slik er det med den saken.

 

Helt til noen motbeviser dette til de grader ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Sendte inn min X34 idag, det blir for mye opp og ned i hz etter bruk, innimellom en dårlig dag å flimring ned til 90hz.

 

Har aldri hatt en bedre opplevelse på pc når ting funker men det hjelper ikke når det rakner så ofte.

 

Hadde allt vært topp hadde jeg aldri returnert

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Litt vanskelig å si, med oc på cpu og gpu og allt på max var gta v f.eks meget spillbart selv med moderat fps på x34 og G Sync på.

 

Jeg prøvde med og uten G Sync ved lav og høg fps(skytespill) f.eks og overgangen var ikke behagelig.

 

Kanskje med 144-165hz merker en ikke dette uansett men da snakker vi vel til jul før både skjerm og skjermkort med kraft nok og høg oppløsning er tilgjengelig for å ikke snakke om pris.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...