Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Men studenter har aldri blitt satt i samme bås eller sammenlignet mht. bidrag/ytelser vs etnisk norske sosial-klienter eller personer på arbeidsavklaringspenger etc. heller, så det er jo ikke noe nytt.

 

Sosialstønad er også langt mindre enn 15000. Arbeidsavklaringspenger får du bare hvis du har betalt skatt til det norske samfunnet. 

 

Asylsøkerne i introduksjonsprogrammet er studenter, og bør derfor behandles som studenter. Det er viktig, fordi da vil Norge bli mindre interessant for økonomiske immigranter, de vil være mer villig til å ta lavtlønnede jobber og det vil redusere kostnaden av asylinnvandringen. 

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan ta imot millioner så lenge vi alle holder hender og synger denne sangen:

 

 

 

 

Morsomt hvor lett nordmenn lar seg bevege av et sausete følerier fra bloggere, selvopphøyde kjendiser som skal redde verden(eller sin karriere...) og politikere som velger å slå politisk mynt på et hele. Over 800 millioner mennesker er kronisk underernært og sultende i verden. Og vi skal slå oss selv på brystet fordi vi hjalp 10.000, 20.000? Ja dette er riktignok krigssituasjon, men liv går tapt over hele verden i en vanvittig skala på grunn av fattigdom.

 

Skal vi virkelig utgjøre en forskjell må det en verdensrevolusjon til. Men selvfølgelig må også de lidende ta ansvar for å bekjempe ukultur som skaper konflikter og ustabilitet hvor de kommer fra. Ikke slik som en del(særdeles muslimer) som kommer her og tviholder på sin kultur til tross for at den er dysfunksjonell.

 

Vi ser jo hvilken suksesshistorie Balkan flyktningene har vært og de reiste jo selvfølgelig tilbake når krigen var over. Jeg husker flere fikk betalt beløper for å lokke dem tilbake og etablere seg. Selvfølgelig kom de fleste tilbake eller ble værende. Både de og andre fra krigs områder (Øst-Afrika, midt-østen,,,) kan ikke akkurat kalles for suksesshistorier.  Dette kommer ikke til å være noe midlertidig løsning. Enhver som blir sluppet inn kommer med stor sannsynlighet kjempe med nebb og klør for permanent opphold. Litt sultestreik og noen unger så gråter så er ola og kari nordmann i full gang med sitt føleri og unntaksfølelse. Akkurat som med disse asylbarna for en stund tilbake.

 

Norge bør satse mye mer på assimilering enn den såkalte feilslåtte integreringspolitikken. Ellers kommer vi til å få store problemer fremover som i Sverige.

PS! Synes politikere kan gå frem med gode eksempler og åpne dørene sine selv først. Sikker på at Støre og disse andre glattpotete politikerne har god plass.



  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Asylsøkerne i introduksjonsprogrammet er studenter, og bør derfor behandles som studenter. Det er viktig, fordi da vil Norge bli mindre interessant for økonomiske immigranter, de vil være mer villig til å ta lavtlønnede jobber og det vil redusere kostnaden av asylinnvandringen. 

 

 

Det er frivillig hvorvidt man vil bli student, mens deltagelse i Introduksjonsprogrammet er noe man blir pålagt å delta i. Det er jo en vensensforskjell? Dessuten er introduksjonsprogrammet veldig basic mht. til hva du lærer vs vanlige studenter/yrker. (om mulighet for senere inntjening)

 

Er det forresten noe splid på Stortinget om denne ordningen, og mente ikke alle partier at det var et fornuftig konsept? Men for all del, "kutt" gjerne 7000 kr. for min del. Dog tror jeg ikke det revolusjonerer noe som helst.

Lenke til kommentar

Det er frivillig hvorvidt man vil bli student, mens deltagelse i Introduksjonsprogrammet er noe man blir pålagt å delta i. Det er jo en vensensforskjell? Dessuten er introduksjonsprogrammet veldig basic mht. til hva du lærer vs vanlige studenter/yrker. (om mulighet for senere inntjening)

 

Introduksjonsprogrammet er frivillig det også. Om det er obligatorisk eller ikke, ser jeg på som irrelevant. Det er i praksis obligatorisk å ta videregående opplæring, men de får ikke noe mer i studiestøtte enn andre studenter. 

 

Poenget med studiestøtten er å gi nok til at man har et ok liv. Vi gir ikke studentene 15000 kroner i måneden, fordi det vil skape feil insentiver. Av samme grunn, så bør asylsøkerene få 8400 i måneden, ikke 15000 og mer.

 

Er det forresten noe splid på Stortinget om denne ordningen, og mente ikke alle partier at det var et fornuftig konsept? Men for all del, "kutt" gjerne 7000 kr. for min del. Dog tror jeg ikke det revolusjonerer noe som helst.

 

 

Med tanke på at asylsøkerne rømmer fra dansk politi, sånn at de slipper å søke asyl i Danmark, så tror jeg absolutt det vil føre til store forandringer. 

 

Med lave bidrag så vil lykkejegere være lite interessert i Norge. Å leve på sosialen/studiepenger i Norge, er ikke særlig mye bedre enn å jobbe i Tyrkia. De som kommer da vil enten være virkelige flyktninger, eller de som vil arbeide hardt for å tjene penger. 

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sosialstønad er på 5700 for enslige personer, så de som er på sosialen får enda mindre enn studentene. Arbeidsavklaringspenger får du bare hvis du har betalt skatt til det norske samfunnet. 

 

Asylsøkerne i introduksjonsprogrammet er studenter, og bør derfor behandles som studenter. Det er viktig, fordi da vil Norge bli mindre interessant for økonomiske immigranter, de vil være mer villig til å ta lavtlønnede jobber og det vil redusere kostnaden av asylinnvandringen.

De som er på sosialen får ikke mindre støtte enn studenter. De 5 700 kronene er for å dekke livsopphold, og inkluderer ikke ting som boutgifeter, strøm, helseutgifter, klær, etc.

Lenke til kommentar

-

 

Du sier at problemet er langt større enn hva vi blir forespeilet. Syntes du at vi bare skal gape opp og ta inn millioner for å gjøre en forskjell med en eneste gang? Burde vi ikke heller begynne i det små med disse 10 - 20 000 menneskene som er i akutt nød og få dem på stell for så evnt se fremover hva mer som bør gjøres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg mener fortsatt at det blir feil vi skal rette oss etter dem . Her står kvinner fritt til kle seg som de vil og det må de som kommer bare akseptere. Nå står det i artikkelen at jentene selv mente at dette var et godt forslag, men man ser jo retningen ting tar.

Jeg syns Norge skal gjøre som Finland.

Utdyp? :-)

 

For å redusere antall voldtekter, bør kvinne ikke gå utkledd utfordrende for nye landsmenn. Viser til tiltaket en finsk skole har gjort, der jentene selv mener dette er ett godt tiltak. Be gjerne etniske norske jenter gå i "burka", gjerne bruk langarmet genser slik muslimene blir mindre kåte.

 

Teknisk sett, er jeg en islam kritiker, men det er ingen andre løsninger som fungerer.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg mener fortsatt at det blir feil vi skal rette oss etter dem . Her står kvinner fritt til kle seg som de vil og det må de som kommer bare akseptere. Nå står det i artikkelen at jentene selv mente at dette var et godt forslag, men man ser jo retningen ting tar.

Jeg syns Norge skal gjøre som Finland.

Utdyp? :-)

 

For å redusere antall voldtekter, bør kvinne ikke gå utkledd utfordrende for nye landsmenn. Viser til tiltaket en finsk skole har gjort, der jentene selv mener dette er ett godt tiltak. Be gjerne etniske norske jenter gå i "burka", gjerne bruk langarmet genser slik muslimene blir mindre kåte.

 

Teknisk sett, er jeg en islam kritiker, men det er ingen andre løsninger som fungerer.

 

 

Synes du ikke det er litt dumt at norske jenter skal måtte kle seg anneldes fordi dem ikke klarer å beherske seg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg mener fortsatt at det blir feil vi skal rette oss etter dem . Her står kvinner fritt til kle seg som de vil og det må de som kommer bare akseptere. Nå står det i artikkelen at jentene selv mente at dette var et godt forslag, men man ser jo retningen ting tar.

Jeg syns Norge skal gjøre som Finland.

Utdyp? :-)

 

For å redusere antall voldtekter, bør kvinne ikke gå utkledd utfordrende for nye landsmenn. Viser til tiltaket en finsk skole har gjort, der jentene selv mener dette er ett godt tiltak. Be gjerne etniske norske jenter gå i "burka", gjerne bruk langarmet genser slik muslimene blir mindre kåte.

 

Teknisk sett, er jeg en islam kritiker, men det er ingen andre løsninger som fungerer.

 

Synes du ikke det er litt dumt at norske jenter skal måtte kle seg anneldes fordi dem ikke klarer å beherske seg?

 

Ja, for å være ærlig - men hvilke andre løsninger fungerer tror du?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg mener fortsatt at det blir feil vi skal rette oss etter dem . Her står kvinner fritt til kle seg som de vil og det må de som kommer bare akseptere. Nå står det i artikkelen at jentene selv mente at dette var et godt forslag, men man ser jo retningen ting tar.

Jeg syns Norge skal gjøre som Finland.
Utdyp? :-)

For å redusere antall voldtekter, bør kvinne ikke gå utkledd utfordrende for nye landsmenn. Viser til tiltaket en finsk skole har gjort, der jentene selv mener dette er ett godt tiltak. Be gjerne etniske norske jenter gå i "burka", gjerne bruk langarmet genser slik muslimene blir mindre kåte.

 

Teknisk sett, er jeg en islam kritiker, men det er ingen andre løsninger som fungerer.

Synes du ikke det er litt dumt at norske jenter skal måtte kle seg anneldes fordi dem ikke klarer å beherske seg?

Ja, for å være ærlig - men hvilke andre løsninger fungerer tror du?

Nei si det .. Det føles feil å gi etter også.

Lenke til kommentar

Ja, for å være ærlig - men hvilke andre løsninger fungerer tror du?

Utenom å kaste dem ut, så er det også mulig å ta flere voldtektsmenn og heve straffene.

 

Det er noen menn som voldtar flere hundre kvinner, men som ikke blir tatt fordi politiet mangler ressurser til å investigere slike saker. Når vi endelig tar dem, så får de bare noen år i fengsel, og når de kommer ut så forsetter de å voldtar kvinner. 

 

Tar vi slike folk oftere og har harde fengselstraffer for folk som gjør mer enn en voldtekt, så vil det bli færre voldtekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.rt.com/news/316124-refugee-camerawoman-kicked-militant/

 

"Refugee kicked by Hungarian camerawoman was member of terror group, Kurdish party claims"

Ok. Så vi har angivelige vitnebeskrivelser og ting fra Facebook. Av det på Facebook, så er det mest graverende et al-Nusra-flagg. Her kan dere se selv:

 

Done and dusted, hva? Vel, det er et lite problem. Dette er ikke flagget til el-Nusra.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

-

 

Du sier at problemet er langt større enn hva vi blir forespeilet. Syntes du at vi bare skal gape opp og ta inn millioner for å gjøre en forskjell med en eneste gang? Burde vi ikke heller begynne i det små med disse 10 - 20 000 menneskene som er i akutt nød og få dem på stell for så evnt se fremover hva mer som bør gjøres?

 

 

Nei riktig, du var egentlig ikke interressert i å hjelpe noen, uansett hvor mange eller få som måtte trenge det. Da skjønner jeg ikke poenget med å dra inn tall på hvor mange mennesker som er i nød i verden heller.

 

Useriøst

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg mener fortsatt at det blir feil vi skal rette oss etter dem . Her står kvinner fritt til kle seg som de vil og det må de som kommer bare akseptere. Nå står det i artikkelen at jentene selv mente at dette var et godt forslag, men man ser jo retningen ting tar.

Jeg syns Norge skal gjøre som Finland.

Utdyp? :-)

 

For å redusere antall voldtekter, bør kvinne ikke gå utkledd utfordrende for nye landsmenn. Viser til tiltaket en finsk skole har gjort, der jentene selv mener dette er ett godt tiltak. Be gjerne etniske norske jenter gå i "burka", gjerne bruk langarmet genser slik muslimene blir mindre kåte.

 

Teknisk sett, er jeg en islam kritiker, men det er ingen andre løsninger som fungerer.

 

 

Regner med at dette er sarkasme? Om noe så kan man ihvertfall møtes på halveien, altså den dagen muslimene kaster burkaen så kan de norske jentene kaste miniskjørtene.. ;)

Lenke til kommentar

Introduksjonsprogrammet er frivillig det også. Om det er obligatorisk eller ikke, ser jeg på som irrelevant. Det er i praksis obligatorisk å ta videregående opplæring, men de får ikke noe mer i studiestøtte enn andre studenter. 

 

Grunnskolen altså barn- og ungdomskole er obligatorisk. Det er for barn og ungdom mellom 6 og 16 år og er tvunget utdanning.

Videregående skole er IKKE obligatorisk i verken praksis eller teori. Det er en valgfri rettighet vi har her i landet.

Lenke til kommentar

 

Ok. Så vi har angivelige vitnebeskrivelser og ting fra Facebook. Av det på Facebook, så er det mest graverende et al-Nusra-flagg. Her kan dere se selv:

 

Done and dusted, hva? Vel, det er et lite problem. Dette er ikke flagget til el-Nusra.

 

Usikker på hva du prøver å si her. Tviler på at de hadde gått ut med dette hvis de mente kilden ikke var troverdig. RT er for øvrig en av de få som formidler denne saken på en ikke-hjernevaskende måte.

Lenke til kommentar

Synes du ikke det er litt dumt at norske jenter skal måtte kle seg anneldes fordi dem ikke klarer å beherske seg?

 

 

Veldig dumt. Men det får bli innvandrernes problem. (De av dem som eventuelt måtte ha problemer med dette) Jeg tror ikke de er dummere eller mer primitive enn nordmenn. Dette er en kulturell greie, og skal de leve i Norge så får de lære seg å "beherske seg". 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...