Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener fortsatt at det blir feil vi skal rette oss etter dem . Her står kvinner fritt til kle seg som de vil og det må de som kommer bare akseptere. Nå står det i artikkelen at jentene selv mente at dette var et godt forslag, men man ser jo retningen ting tar.

Én skoles valg er vel strengt talt ingen indikator på noen «retning».

Lenke til kommentar
Det som slår meg er at ingen av dem som kritiserer systemet, har noe politisk alternativ selv om komme med.

 

Hvordan skal Europa/Norge altså forholde seg når hundretusenvis er på flukt hit?

 

* Bruke vannkanoner på båtene å spyle flyktningene overbord?

 

* Slippe løs tigere & løver på strendene i Libya som spiser om flyktningene?

 

* Skyve båtene ut fra land?

 

* etc?

 

Før noen nevner "hjelpe i nærområdet" så er det jo ingen politikere hverken i Norge eller EU som er imot det, det er det man allerede har holdt på med i lang tid.

 

Er det ikke på tide at de som bare svartmaler og klager, lanserer sine egne løsninger som ingen andre har tenkt på?

 

Venter i spenning.

Lenke til kommentar

Det som slår meg er at ingen av dem som kritiserer systemet, har noe politisk alternativ selv om komme med.

 

Hvordan skal Europa/Norge altså forholde seg når hundretusenvis er på flukt hit?

 

* Bruke vannkanoner på båtene å spyle flyktningene overbord?

 

* Slippe løs tigere & løver på strendene i Libya som spiser om flyktningene?

 

* Skyve båtene ut fra land?

 

* etc?

 

Før noen nevner "hjelpe i nærområdet" så er det jo ingen politikere hverken i Norge eller EU som er imot det, det er det man allerede har holdt på med i lang tid.

 

Er det ikke på tide at de som bare svartmaler og klager, lanserer sine egne løsninger som ingen andre har tenkt på?

 

Venter i spenning.

Det har vi allerede gjort, og ingen av de løsningene er nevnt over.

 

Jeg vil komme tilbake til deg når du bestemmer deg for å skrive en seriøs post.

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

De får omtrent like mye sjokk av å se hud som du får av å se ei dame i burka. Hvor stakkarslige tror du egentlig disse menneskene er? Sjokk av hud?? Si meg, er det slik at når media forteller deg noe så er svelger du det uten engang å forsøke på egne refleksjoner?

Hva har mitt forhold til media med denne saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Javel? Hvilke seriøse løsninger er det du kan nevne?

Jeg har 3 forslag.

 

1. Kutt velferden til asylsøkere sånn som Danmark har gjort.

- Dette vil slå 3 fluer i en smekk. Vi vil få færre asylsøkere, fordi de som idag kommer av rene økonomiske grunner, vil trolig ikke komme. Det vil redusere kostnadene for asylinnvandringen og det vil forbedre integreringen, fordi høye bidrag gjør dem mindre villige til å ta lavtlønnede jobber. Uten jobb, så blir de ikke integrert.

 

2. Lag en avtale med nabolandene, hvor vi gir dem økonomisk støtte og de vil ta imot asylsøkeren som kommer til Europa

- Om vi bare foreslår dette, så vil antallet som kommer bli redusert drastisk. Pengene vi sparer på en slik avtale, bør brukes til å støtte flyktningene i nærområdene.

 

Den siste er ikke et spesielt godt forslag, men vil fungere og er trolig hva EU vil komme til å gjøre hvis de gjør noe.

 

3. Returner flyktningene som kommer til Hellas tilbake til Tyrkia.

- Tyrkia kan klage så mye de vil, men de må ta dem imot. Menneskesmuglere vil da miste sin inntekt, og langt færre vil klare å smugle seg til Europa. Problemet med dette forslaget, er at det ikke løser problemene til flyktningene og det fikser ikke EUs asylsystem. De kommer til å finne seg nye veier inn i EU, og når vi glemmer å bevokte grensene så kommer flyktningkrisen tilbake.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

For det første handler det om å utvise respekt og ydmykhet når du kommer til et land/kontinent som flykting. Uansett hvor dissegår er det bråk og faenskap, det søppel og dritt overalt. De sloss med politiet og hverandre, kaster stein, hyler og skriker. 

 

I utgangspunktet er jeg uenig at de faktisk er her. Men når krigen er over skal de for pokker dra hjem å bygge opp landet sitt. Tenk hvis alle bare skulle flyktet hver gang de startet en meningsløs krig og ingen returnerte...da hadde verden sett ut. 

 

Løsningen på denne konflikten er svært simpel, gi assad den militære støtten han trenger, slik at han kan kan overvinne disse pøblene som kaller seg frihetskjempere. De kjemper for "demokrati" noe de tilsynelatende ikke vet hva er(ref. libya og restn av gjengen) og roper allahu akbar vær jævligegang de foretar seg noe.

Vi snakker om disse spesifikke ungdommene. Det er de som visstnok ikke har empati, er kalde og ufordragelige, og smiler sinnssykt. Har disse tre ungdommene laget bråk og faenskap, har de sloss med politiet eller hverandre, har de kasten stener? Hyler og skriker de? Vi har 11 sekunder med dialog, du kan sjekke selv.

 

Jeg bryr meg ikke om de tre spesifikke ungdommene, kanskje har de lagd bråk, kanskje ikke, Jeg snakker om flyktningene generelt. Og den utakknemlige oppførselen noen av de utviser!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uansett så ercdet hverfall viktig at vi ikke forandrer vår frie kultur..

Javel? Hva legger du i så fall i «vår frie kultur»?

 

 

Jeg bryr meg ikke om de tre spesifikke ungdommene, kanskje har de lagd bråk, kanskje ikke, Jeg snakker om flyktningene generelt. Og den utakknemlige oppførselen noen av de utviser!

Hvordan kan du snakke om flyktninger generelt, hvis det er, som du skriver, noen som ikke oppfører seg?

Endret av Spider
Lenke til kommentar

 

Uansett så ercdet hverfall viktig at vi ikke forandrer vår frie kultur..

Javel? Hva legger du i så fall i «vår frie kultur»?

 

 

Med vår frie kultur så mener jeg ytringsfriheten vår , at kvinner er verdt like mye som menn , vi kan kle oss som vi vil , du kan ha den legingen du har uten og måtte skjule det eller bli straffet for det osv. Slike ting sikter jeg til. Vi må være tydelige på at sånn fungerer samfunnet vårt og det skal respekteres .

Endret av boundishh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1. Kutt velferden til asylsøkere sånn som Danmark har gjort.

- Dette vil slå 3 fluer i en smekk. Vi vil få færre asylsøkere, fordi de som idag kommer av rene økonomiske grunner, vil trolig ikke komme. Det vil redusere kostnadene for asylinnvandringen og det vil forbedre integreringen, fordi høye bidrag gjør dem mindre villige til å ta lavtlønnede jobber. Uten jobb, så blir de ikke integrert.

 

2. Lag en avtale med nabolandene, hvor vi gir dem økonomisk støtte og de vil ta imot asylsøkeren som kommer til Europa

- Om vi bare foreslår dette, så vil antallet som kommer bli redusert drastisk. Pengene vi sparer på en slik avtale, bør brukes til å støtte flyktningene i nærområdene.

 

Den siste er ikke et spesielt godt forslag, men vil fungere og er trolig hva EU vil komme til å gjøre hvis de gjør noe.

 

3. Returner flyktningene som kommer til Hellas tilbake til Tyrkia.

- Tyrkia kan klage så mye de vil, men de må ta dem imot. Menneskesmuglere vil da miste sin inntekt, og langt færre vil klare å smugle seg til Europa. Problemet med dette forslaget, er at det ikke løser problemene til flyktningene og det fikser ikke EUs asylsystem. De kommer til å finne seg nye veier inn i EU, og når vi glemmer å bevokte grensene så kommer flyktningkrisen tilbake.

 

 

1. Etter hva jeg vet er det vel Danmark som reduserte sitt nivå, ned mot tilnærmet nivå Norge benytter? Og satsene for asylsøkere som "sitter på vent" er vel lavere enn vanlig sosialstøtte som andre får?

 

2. Det er ingen som hindrer politiske ildsjeler eller Siv Jensen i å lage økonomiske avtaler med såkalte naboland i morgen hvis de vil?

 

3. Tyrkia er ikke med i Dublin-traktaten og har ingen plikt å ta imot personer som har forlatt Tyrkia. Hvis scenario attpåtil er seanser med tvang og fysiske maktmidler mot flyktningene, er det helt utenkelig. Tyrkia tar allerede hånd om 1,7 millioner flyktninger og sånn sett er det også vanskelig å komme med moralsk pekefinger.

 

Dette er ikke noe "kritikk" av forslagene dine, bare kommentarer. Forøvrig er det jo ingen som synes at det er et mål i seg selv at flest mulig flyktninger kommer hit. Alle er enig om at "nærområdet" er beste løsning på sikt. Men, når det faktisk befinner seg 200 000 i våre nærområder og flere på vei, så er EU/Norge tvunget til å håndtere det også. Det nytter ikke å snu ryggen til problemet, bare svarmale og kritisere, eller la folk drukne eller sulte ihjel. Utfordringen må løses på ansvarlig måte.

Lenke til kommentar

 

 

1. Kutt velferden til asylsøkere sånn som Danmark har gjort.

- Dette vil slå 3 fluer i en smekk. Vi vil få færre asylsøkere, fordi de som idag kommer av rene økonomiske grunner, vil trolig ikke komme. Det vil redusere kostnadene for asylinnvandringen og det vil forbedre integreringen, fordi høye bidrag gjør dem mindre villige til å ta lavtlønnede jobber. Uten jobb, så blir de ikke integrert.

 

2. Lag en avtale med nabolandene, hvor vi gir dem økonomisk støtte og de vil ta imot asylsøkeren som kommer til Europa

- Om vi bare foreslår dette, så vil antallet som kommer bli redusert drastisk. Pengene vi sparer på en slik avtale, bør brukes til å støtte flyktningene i nærområdene.

 

Den siste er ikke et spesielt godt forslag, men vil fungere og er trolig hva EU vil komme til å gjøre hvis de gjør noe.

 

3. Returner flyktningene som kommer til Hellas tilbake til Tyrkia.

- Tyrkia kan klage så mye de vil, men de må ta dem imot. Menneskesmuglere vil da miste sin inntekt, og langt færre vil klare å smugle seg til Europa. Problemet med dette forslaget, er at det ikke løser problemene til flyktningene og det fikser ikke EUs asylsystem. De kommer til å finne seg nye veier inn i EU, og når vi glemmer å bevokte grensene så kommer flyktningkrisen tilbake.

 

 

1. Etter hva jeg vet er det vel Danmark som reduserte sitt nivå, ned mot tilnærmet nivå Norge benytter? Og satsene for asylsøkere som "sitter på vent" er vel lavere enn vanlig sosialstøtte som andre får?

 

2. Det er ingen som hindrer politiske ildsjeler eller Siv Jensen i å lage økonomiske avtaler med såkalte naboland i morgen hvis de vil?

 

3. Tyrkia er ikke med i Dublin-traktaten og har ingen plikt å ta imot personer som har forlatt Tyrkia. Hvis scenario attpåtil er seanser med tvang og fysiske maktmidler mot flyktningene, er det helt utenkelig. Tyrkia tar allerede hånd om 1,7 millioner flyktninger og sånn sett er det også vanskelig å komme med moralsk pekefinger.

 

Dette er ikke noe "kritikk" av forslagene dine, bare kommentarer. Forøvrig er det jo ingen som synes at det er et mål i seg selv at flest mulig flyktninger kommer hit. Alle er enig om at "nærområdet" er beste løsning på sikt. Men, når det faktisk befinner seg 200 000 i våre nærområder og flere på vei, så er EU/Norge tvunget til å håndtere det også. Det nytter ikke å snu ryggen til problemet, bare svarmale og kritisere, eller la folk drukne eller sulte ihjel. Utfordringen må løses på ansvarlig måte.

 

 

1. I Norge så får asylsøkere 15K kroner per måned. I Danmark så får de 7.5K kroner hvis de lærer språket og 6K hvis de ikke gjør det. Det er derfor asylsøkerne rømmer vekk fra politiet, når de prøver å registrere dem i Danmark. Vi bør redusere velferden til dansk nivå, fordi incentivet til å komme bør være trygghet, ikke gode velferdsordninger.

 

2. Det er ikke mulig for Siv Jensen, eller en gang Viktor Orban å lage en slik avtale, fordi det går imot EU-regler. Det er mange i FN og EU som er ekstremt mot en slik løsning. 

 

3. Det har ikke noe å si. Hva skal Tyrkia gjøre, skyte ned båtene? Dette er noe Australia har gjort uten noen store problemer, ergo EU kan også gjøre det. 

 

Og selvfølgelig må de som kommer nå håndteres på en ansvarlig måte. Problemet er at hvis vi bare tar dem imot, og gir dem permanent statsborgerskap så kommer det enda flere neste år. Hvis vi ønsker å beholde våres velferdstjenester og levestandard i Europa, så må vi finne på bedre løsninger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stakkars syriske flykninger.

 

Jeg tror kanskje du har misforstått. Syria ligger ikke i Afrika, og de som bor der er ikke svarte. Om det er synd på mennene på bildet er det vanskelig å si uten å vite bakgrunnen. Men de er ikke syriske. 

 

Dette er syrere:

 

post-52698-0-86556300-1442819597_thumb.jpg

 

 

"Famous Syrian People" by Attar-Aram syria - Own work; Self-made from: File:StammaPhilip 1705-1755.jpg * File:Photograph of Maryana Marrash2.jpg * File:Francis Marrash.jpg * File:Governor General of the State of Aleppo Mar'i Pasha Al Mallah, 1924.jpg * File:Al-Kawakibi.jpg * File:Qestaki al-Homsi.jpg * File:Saleh al-Ali.jpg * File:Nasib Bakri.jpg * File:Sultan Pasha al-Atrash.jpg * File:Hasan Kharrat cropped 1925.jpg * File:Ibrahim Hanano.jpg * File:Yusuf Al Azma.jpg * File:Fatrash.JPG * File:Asmahan1.jpg * File:Baath Party founder Michel Aflaq in the late 1930s.jpg * File:Hashim Al Atassi.jpg * File:Portrait of Shukri al-Quwatli in 1943.jpeg * File:Faris al-Khoury.jpg * File:Nizar qabbani 01.jpg * File:Adonis Cracow Poland May12 2011 Fot Mariusz Kubik 01.JPG * File:مصطفى العقاد مع أنتوني كوين.png * File:Magout.jpg * File:Hilarion Capucci.JPG * File:WAH the Portrait.gif * File:ياسر العظمة.jpg * File:Ghada Shouaa 2.png * File:Wafa Sultan at CFI WIS-May 19 2012.JPG * File:Sabah fakhri2.jpg * File:Muhammed Ahmed Faris.jpg * File:Senharib Malki.jpg. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Commons - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Famous_Syrian_People.jpg#/media/File:Famous_Syrian_People.jpg

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3. Det har ikke noe å si. Hva skal Tyrkia gjøre, skyte ned båtene?

I og med at transporten er privat kan de ilegge de private selskapene så klekkelige bøter for å transporter personer uten tyrkisk aksepterte dokumenter slik at ingen private fly eller båter vil slippe disse ombord. (Militære fartøy fra andre land kreves det spesiell tillatelse for, og kan lett nektes om de skulle begynne å transportere uønskede personer).

 

Du vet, omtrent som de europeiske landene gjør om personer uter de rette dokumentene kommer andre veien, noe som fører til menneskesmuggling.

 

Så får Europa smuggle dem tilbake da. ;)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at det blir feil vi skal rette oss etter dem . Her står kvinner fritt til kle seg som de vil og det må de som kommer bare akseptere. Nå står det i artikkelen at jentene selv mente at dette var et godt forslag, men man ser jo retningen ting tar.

 

Jeg syns Norge skal gjøre som Finland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...