Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

hvorfor sier man da at de er for syke til at de kan får hjelp "hjemme"  ?

 

Du blander båtflyktninger med kvoteflyktninger. Båtflyktningene er de som gir seg i vei på egen hånd for å søke tilflukt landet de kommer til. Kvoteflyktningene er de som FN har avtale med land som Norge at vi skal ta imot. De syke og skadede vi snakker om er i den siste gruppen. De sitter i leirene og venter på at FN skal finne plass til dem i et land der de kan få hjelp.

 

Geir :)

 

i utgangspunktet spurte jeg om hvorfor disse kvoteflyktningene ikke kunne få hjelp hjemme.

det ble sagt at de var for syke til det

da forslo jeg at de fik den hjelpen de hadde behov der de var

men da ble det sagt at det var umulig uten noe annen begrunnelse

her kunne man etablere den rett hjelpen

 

så har man de som finner på dra ut med dårlig båter

de trenger også hjelp

 

i begge "tilfellene"  er det viljen det står på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

hvorfor sier man da at de er for syke til at de kan får hjelp "hjemme" ?

Du blander båtflyktninger med kvoteflyktninger. Båtflyktningene er de som gir seg i vei på egen hånd for å søke tilflukt landet de kommer til. Kvoteflyktningene er de som FN har avtale med land som Norge at vi skal ta imot. De syke og skadede vi snakker om er i den siste gruppen. De sitter i leirene og venter på at FN skal finne plass til dem i et land der de kan få hjelp.

 

Geir :)

i utgangspunktet spurte jeg om hvorfor disse kvoteflyktningene ikke kunne få hjelp hjemme.

det ble sagt at de var for syke til det

da forslo jeg at de fik den hjelpen de hadde behov der de var

men da ble det sagt at det var umulig uten noe annen begrunnelse

her kunne man etablere den rett hjelpen

 

så har man de som finner på dra ut med dårlig båter

de trenger også hjelp

 

i begge "tilfellene" er det viljen det står på

Det ble også sagt at de var personer som ble forfulgt, hva er løsningen til disse? Og barn uten følge? Mennesker som krever ekstrem overvåking ift sykdom? Det er åpenbart ikke alt som kan behandles ved ett feltsykehus.

 

Det som bor gjøres er å endre EU sine lover ift fly og flyktninger slik at de som vill og har muligheten til det kan gjøre det.

 

Så må det bevilges penger til nærområdene for å få de opp også må vi ta i mot de som ikke kan få hjelp der. For uansett hvordan du vrir og vender på det så finnes de. Men de er bare noen få prosent av alle som er på flykt, bare en liten del.

Lenke til kommentar

 

 

 

hvorfor sier man da at de er for syke til at de kan får hjelp "hjemme" ?

Du blander båtflyktninger med kvoteflyktninger. Båtflyktningene er de som gir seg i vei på egen hånd for å søke tilflukt landet de kommer til. Kvoteflyktningene er de som FN har avtale med land som Norge at vi skal ta imot. De syke og skadede vi snakker om er i den siste gruppen. De sitter i leirene og venter på at FN skal finne plass til dem i et land der de kan få hjelp.

 

Geir :)

i utgangspunktet spurte jeg om hvorfor disse kvoteflyktningene ikke kunne få hjelp hjemme.

det ble sagt at de var for syke til det

da forslo jeg at de fik den hjelpen de hadde behov der de var

men da ble det sagt at det var umulig uten noe annen begrunnelse

her kunne man etablere den rett hjelpen

 

så har man de som finner på dra ut med dårlig båter

de trenger også hjelp

 

i begge "tilfellene" er det viljen det står på

Det ble også sagt at de var personer som ble forfulgt, hva er løsningen til disse? Og barn uten følge? Mennesker som krever ekstrem overvåking ift sykdom? Det er åpenbart ikke alt som kan behandles ved ett feltsykehus.

 

Det som bor gjøres er å endre EU sine lover ift fly og flyktninger slik at de som vill og har muligheten til det kan gjøre det.

 

Så må det bevilges penger til nærområdene for å få de opp også må vi ta i mot de som ikke kan få hjelp der. For uansett hvordan du vrir og vender på det så finnes de. Men de er bare noen få prosent av alle som er på flykt, bare en liten del.

 

det er bare en påstand man god kunne overkomme ved få på plass den riktig infrastrukturen

Lenke til kommentar

 

 

Orker ikke å lese hele tråden, men det å ta inn 8000 flyktninger fordelt på 3 år er det minste vi i Norge kan gjøre.

Først og fremst med tanke på medmenneskelighet, men det er også en investering i ressurser etter hvert som de blir integrert, og dermed blir skattebetalere akkurat som alle oss andre til lands. 

 

Det er ingen "gode" argumenter til det å ikke ta inn flyktningene. Vi har nok av ressurser, plass, og muligheter.

Vi er alle fra samme jord, tross alt!

Det er veldig mange gode argumenter for å ikke gjøre det, hadde du lest litt av det som har blitt sagt her ville du nok kommet til den samme konklusjonen som mange andre har allerede.

 

Og hva er den konklusjonen tørr jeg spørre? Hva skiller disse flyktningene fra andre innvandrere som har tatt  seg utdanning, og blitt godt integrert? Er det noe som tyder på at de ikke skal klare seg? Noe som tyder på at de er terrorister? Noe som tyder på at de er kriminelle? Noe som tyder på at de kommer for å lage faenskap?

 

Linker vi får fra ulike aviser varierer. En dag kan man lese om at innvandring er roten til alt vondt mens andre dager leser man om hvordan det hjelper og støtter velferdssamfunnet. En ting er sikkert og visst, og det er at majoriteten klarer seg helt fint, og blir integrert samt. bidrar like mye i samfunnet som både meg og deg!

 

Er du virkelig så sikker på akkurat det ?

 

To av tre innvandrere på trygd.

 

http://stavrum.nettavisen.no/to-av-tre-innvandrere-pa-trygd/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er endel av de gamle arbeidsinnvandrerne som kom på 1970-tallet fra Tyrkia og Pakistan som ikke får arbeid i det moderne samfunnet. De snakker ikke godt nok norsk og har ikke nok utdannelse. I tillegg vil bedrifter rett og slett ikke ansette dem. 

 

Vi har faktisk et annet tall som er like gyldig. For det totale antall innbyggere er det slik at 11 prosent av nordmenn lever på uføretrygd, mens 5 (rundt det) av innvandrere lever på trygd. Og vi må også huske på at mange av innvandrerne er direkte flyktninger som i det hele tatt ikke er i stand til å arbeide.

Endret av Bjørn-Ove
Lenke til kommentar

 

 

Det er endel av de gamle arbeidsinnvandrerne som kom på 1970-tallet fra Tyrkia og Pakistan som ikke får arbeid i det moderne samfunnet. De snakker ikke godt nok norsk og har ikke nok utdannelse. I tillegg vil bedrifter rett og slett ikke ansette dem. 

 

Vi har faktisk et annet tall som er like gyldig. For det totale antall innbyggere er det slik at 11 prosent av nordmenn lever på uføretrygd, mens 5 (rundt det) av innvandrere lever på trygd. Og vi må også huske på at mange av innvandrerne er direkte flyktninger som i det hele tatt ikke er i stand til å arbeide.

 

Og allikavell skal vi hente inn enda flere ?

 

Denne gjengen gleder seg nok til å komme i ut i arbeidslivet i en moderne europeisk stat.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UpZuEmKwNjM&feature=youtu.be

 

Om du lurer på hva som blir sagt er noe av det "død over dine/deres unger".

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er endel av de gamle arbeidsinnvandrerne som kom på 1970-tallet fra Tyrkia og Pakistan som ikke får arbeid i det moderne samfunnet. De snakker ikke godt nok norsk og har ikke nok utdannelse. I tillegg vil bedrifter rett og slett ikke ansette dem. 

 

Vi har faktisk et annet tall som er like gyldig. For det totale antall innbyggere er det slik at 11 prosent av nordmenn lever på uføretrygd, mens 5 (rundt det) av innvandrere lever på trygd. Og vi må også huske på at mange av innvandrerne er direkte flyktninger som i det hele tatt ikke er i stand til å arbeide.

 

Og allikavell skal vi hente inn enda flere ?

 

Denne gjengen gleder seg nok til å komme i ut i arbeidslivet i en moderne europeisk stat.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UpZuEmKwNjM&feature=youtu.be

 

Om du lurer på hva som blir sagt er noe av det "død over dine/deres unger".

 

Kvoteflyktninger blir tatt inn fordi Norge har forpliktet seg til det gjennom internasjonale traktater. Ettersom Norge er med i internasjonale organisasjoner som FN må det forholde seg til internasjonale lover og regler. Det er som nasjon forpliktet til å gi asyl til folk i nød og som rømmer fra krig.

 

Den eneste måten du kan få mindre flyktninger i Norge på er å melde deg ut av FN og ikke forholde deg til deg multinasjonale systemet.

 

PS! Det er noen nasjoner med restriktiv innvandringspolitikk som Japan, men selv de må forholde seg til internasjonale konvensjoner. 

Endret av Bjørn-Ove
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er endel av de gamle arbeidsinnvandrerne som kom på 1970-tallet fra Tyrkia og Pakistan som ikke får arbeid i det moderne samfunnet. De snakker ikke godt nok norsk og har ikke nok utdannelse. I tillegg vil bedrifter rett og slett ikke ansette dem. 

 

Vi har faktisk et annet tall som er like gyldig. For det totale antall innbyggere er det slik at 11 prosent av nordmenn lever på uføretrygd, mens 5 (rundt det) av innvandrere lever på trygd. Og vi må også huske på at mange av innvandrerne er direkte flyktninger som i det hele tatt ikke er i stand til å arbeide.

 

Og allikavell skal vi hente inn enda flere ?

 

Denne gjengen gleder seg nok til å komme i ut i arbeidslivet i en moderne europeisk stat.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UpZuEmKwNjM&feature=youtu.be

 

Om du lurer på hva som blir sagt er noe av det "død over dine/deres unger".

 

Kvoteflyktninger blir tatt inn fordi Norge har forpliktet seg til det gjennom internasjonale traktater. Ettersom Norge er med i internasjonale organisasjoner som FN må det forholde seg til internasjonale lover og regler. Det er som nasjon forpliktet til å gi asyl til folk i nød og som rømmer fra krig.

 

Den eneste måten du kan få mindre flyktninger i Norge på er å melde deg ut av FN og ikke forholde deg til deg multinasjonale systemet.

 

PS! Det er noen nasjoner med restriktiv innvandringspolitikk som Japan, men selv de må forholde seg til internasjonale konvensjoner. 

 

Så du gjemmer deg bak kvoteflyktninger og regler som siste utvei selv når disse migrantene skriker at ungene til europeere skal dø.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og allikavell skal vi hente inn enda flere ?

 

Denne gjengen gleder seg nok til å komme i ut i arbeidslivet i en moderne europeisk stat.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UpZuEmKwNjM&feature=youtu.be

 

Om du lurer på hva som blir sagt er noe av det "død over dine/deres unger".

 

Til de som har sett videoen til geita: han har tidligere spredd misinformasjon om andelen voldtekter utført av muslimer, han har påstått at det er no-go-områder i Frankrike, og han har løyet om Abdullah Kurdi, faren til den tre år gamle døde gutten på stranden.

 

Her hevder geita at de roper om å drepe unger. Så, snakker han sant denne gangen? Jeg har nettopp snakket med en som kan språket ganske godt. Han er ikke flytende, så han fikk ikke med seg alt. Hvis noen er interessert kan jeg sikkert ordne en skikkelig oversettelse. Uansett, her er svaret jeg fikk:

 

Hard to understand most of it but at no point did I hear anything about killing or beheading. Lots of "praise be to the prophet, the messenger of God" "god is the greatest, most merciful, most compassionate" etc etc. It's generic Muslim honorifics and self-promotion. There is no incitement to violence here. Message [fjernet navn] for a more detailed translation, but nothing I heard was out of line or insane.

Hmm... Kan geita ha jukset litt igjen?

Endret av Sheasy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Og allikavell skal vi hente inn enda flere ?

 

Denne gjengen gleder seg nok til å komme i ut i arbeidslivet i en moderne europeisk stat.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UpZuEmKwNjM&feature=youtu.be

 

Om du lurer på hva som blir sagt er noe av det "død over dine/deres unger".

 

Til de som har sett videoen til geita: han har tidligere spredd misinformasjon om andelen voldtekter utført av muslimer, han har påstått at det er no-go-områder i Frankrike, og han har løyet om Abdullah Kurdi, faren til den tre år gamle døde gutten på stranden.

 

Her hevder geita at de roper om å drepe unger. Så, snakker han sant denne gangen? Jeg har nettopp snakket med en som kan språket ganske godt. Han er ikke flytende, så han fikk ikke med seg alt. Hvis noen er interessert kan jeg sikkert ordne en skikkelig oversettelse. Uansett, her er svaret jeg fikk:

 

Hard to understand most of it but at no point did I hear anything about killing or beheading. Lots of "praise be to the prophet, the messenger of God" "god is the greatest, most merciful, most compassionate" etc etc. It's generic Muslim honorifics and self-promotion. There is no incitement to violence here. Message [fjernet navn] for a more detailed translation, but nothing I heard was out of line or insane.

Hmm... Kan geita ha jukset litt igjen?

 

Du kjenner andre på deg selv er det ikke slik det går.

 

Og når du selv gjør alt du kan for å promotere mer innvandring samt ignorere all logikk uten å tenke på framtidige konsekvenser må man jo lure på hvor du står i alt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske klart hvor jeg står. Det er også etter hvert veldig klart hvor du står. Du er en løgner. Gang på gang blir du tatt, og nå som da anerkjenner du det ikke og prøver å vri fokus over på meg. Beklager, den går ikke. God natt, jeg legger meg, lykke til neste gang. Du blir avslørt da også, garantert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ganske klart hvor jeg står. Det er også etter hvert veldig klart hvor du står. Du er en løgner. Gang på gang blir du tatt, og nå som da anerkjenner du det ikke og prøver å vri fokus over på meg. Beklager, den går ikke. God natt, jeg legger meg, lykke til neste gang. Du blir avslørt da også, garantert.

[Translation]

Oh Allah make their children orphans

Oh Allah make their wives life hard

Oh Allah make their children orphans

Oh Allah grant victory to Islam and Muslims everywhere

Oh Allah help our weakened brothers in Palestine Allah Akbar

Their is no god but Allah

The Zionists are the enemy of Allah

There is no god but Allah

The martyrs are beloved by Allah

 

Du prøvde ivertfall, men blir nok ingen stjerne i boka for det.

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Fant denne artikelen på Dagbladet i dag: Putin: -Flyktningstrømmen er europeernes egen skyld.

 

I korte ord sier vel Putin egentlig at man ikke bare kan dra og krige i andre land uten at det får konsekvenser, og konsekvensene er nå at konfliktene i midøsten har drevet hundretusenvis av mennesker på flukt. Putin har nok selvsagt sin egen agenda når han kommer med disse utspillene, men har han et poeng?

Lenke til kommentar

Men hvis du hadde hatt valget: Ville du hjupet 1 flykning hit, eller 25 flyktninger der?

La oss si at du ikke har penger til å gjøre begge deler, men måtte prioritere. Ville du prioritert de 25 der, eller kun en person som får gullbillett til Norge? :)

 

Det er jo ikke alltid man kan si som Ole Brum: «Ja takk, begge deler»

 

Beklager, men nå er det du som setter opp en falsk diktomi. Vi har ikke "1 flyktning her" og "25 der". Vi har 380 000 i den første gruppen, og nesten 4 millioner i den andre. Norge har tilbudt seg å ta imot 8000 av de første over tre år, og bruke X antall kroner på den andre. (En milliard kroner i år.) Vi kan gjøre begge deler, spørsmålet er hvordan vi skal fordele ressursene. Vi kunne selvsagt latt være å ta imot noen, og gi mere penger til gruppe 2. Eller vi kunne tatt imot flere enn 8000 og ikke gitt noen penger til gruppe 2.

 

Mitt valg har vært klart hele tiden: Vi må hjelpe noen fra gruppe 1 og mange fra gruppe 2. Stortingsflertallet har landet på 8000 i den første gruppen, og regjeringen vil gi en milliard i år til den andre, og det synes jeg høres rimelig ut.

 

Vi kan selvsagt ikke alene hjelpe alle de 4 millionene, her eller der. Andre land må ta sin del av byrden for at regnestykket skal gå opp.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Fant denne artikelen på Dagbladet i dag: Putin: -Flyktningstrømmen er europeernes egen skyld.

 

I korte ord sier vel Putin egentlig at man ikke bare kan dra og krige i andre land uten at det får konsekvenser, og konsekvensene er nå at konfliktene i midøsten har drevet hundretusenvis av mennesker på flukt. Putin har nok selvsagt sin egen agenda når han kommer med disse utspillene, men har han et poeng?

 

Ja. Det forsvarer ingenting, hverken IS eller andre aktørers ondskap, men det er en del av forklaringen på flyktningestrømmen. Jeg har sagt det før i disse trådene: Regimeskifter må ha legitimitet i landets egen befolkning, og det må være en vilje i folket til å erstatte dem med frihet og demokrati. Når USA eller andre gjør det "for folket" (les av egen interesse), oppstår det et maktvakuum som fylles med utenlandsk kontroll. Denne kan ikke vare evig, og så ender vi med at de med geværene og troen tar styringen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Orker ikke å lese hele tråden, men det å ta inn 8000 flyktninger fordelt på 3 år er det minste vi i Norge kan gjøre.

Først og fremst med tanke på medmenneskelighet, men det er også en investering i ressurser etter hvert som de blir integrert, og dermed blir skattebetalere akkurat som alle oss andre til lands. 

 

Det er ingen "gode" argumenter til det å ikke ta inn flyktningene. Vi har nok av ressurser, plass, og muligheter.

Vi er alle fra samme jord, tross alt!

Det er veldig mange gode argumenter for å ikke gjøre det, hadde du lest litt av det som har blitt sagt her ville du nok kommet til den samme konklusjonen som mange andre har allerede.

 

Og hva er den konklusjonen tørr jeg spørre? Hva skiller disse flyktningene fra andre innvandrere som har tatt  seg utdanning, og blitt godt integrert? Er det noe som tyder på at de ikke skal klare seg? Noe som tyder på at de er terrorister? Noe som tyder på at de er kriminelle? Noe som tyder på at de kommer for å lage faenskap?

 

Linker vi får fra ulike aviser varierer. En dag kan man lese om at innvandring er roten til alt vondt mens andre dager leser man om hvordan det hjelper og støtter velferdssamfunnet. En ting er sikkert og visst, og det er at majoriteten klarer seg helt fint, og blir integrert samt. bidrar like mye i samfunnet som både meg og deg!

 

Er du virkelig så sikker på akkurat det ?

 

To av tre innvandrere på trygd.

 

http://stavrum.nettavisen.no/to-av-tre-innvandrere-pa-trygd/

 

 

Bruker du en kronikk ifra Stavrum som kilde i denne sammenhengen?? You must be fucking kidding me

 

Og føler du blander innvandrere og asylsøkere og flyktninger i en stor graut, smaker litt, for så å spy det hele ut som en mørkebrun politisk gjørme. At du personlig ikke er glad i andre mennesker enn de som likner på deg selv har ingenting med hvordan Norge som nasjon skal stille seg til dette og ta sitt ansvar. Hadde du vært en ekte patriot så hadde du vært opptatt av Norges anseelse i verden som meg og ikke motsatt deg FN`s ønsker for nasjonen ei heller det store flertall av befolkingen i landet vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...