Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Er det en mulighet i et 3. Parts program eller kanskje gjennom nvidia selv å få et spill til å rendre i 1440p, istedenfor 4K? For de spillene som ikke tilbyr å ha for eksempel 50% av oppløsningen in game.

Synst det blir så utrolig groggy når jeg setter 1080p oppløsning i spill, når jeg har en 4K laptop skjerm. Var så dum å kjøpe laptop med 4k skjerm for 1.5 år siden med et 1070 kort.

 

Håper det er forklarlig det jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, gir windows deg valget til 1440p, eller mangler du det der ogaå? For i såfall kan du opprette en ny profil i nvidia driveren, som de fleste spill vil benytte på lista over aktuelle oppløsninger. Har gjort det mang en gang. :-p

 

Sitter ikke forran PC nå, men mener det var noe om å "endre skrivebord oppløsning" eller npe i den duren.

Lenke til kommentar

Låner denne badass tråden da 98x tråden må søkes :p

 

KFA 980ti FE editition hadde jeg før, solgte for en stund siden, kjøpte nu nettopp 980ti igjen av en kompis til 1600,- og denne er Gigabyte Gaming G1, passer FE blokk til denne? hvis ikke så blir det 3x 120mm og limpistol, litt ghetto men da funker kortet i allefall :D

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig et brukt ASUS 1080 Ti Strix OC på Finn.no, jævlig fornøyd med klar forbedring etter å ha kjørt 970 SLi i noen år nå (3.5GB minne og 1440p,fml). Vurderer nå å oppgradere mer hardware, har i dag 4770k og 8GB DDR3-minne. Vil en oppgradering av HK+CPU+RAM være verdt det, og hva burde jeg eventuelt gå for?

9700k er en vinner i flere år, om du spiller mest. 5200mhz lett, uten å ha alt for heftig kjøling. Uten tvil gjør dette noe med flaskehalsen du garantert har i mange spill med 1080ti.

 

16GB med b-die, gjør oppsettet til en rå gamingpc med "evig" fps :D

Jeg vil si nei.

Tenkte først å sette oppgraderingen på is, men så kom Battlefield 5 ut. ¯\_(ツ)_/¯

 

Kunne strengt talt sikkert klart meg et par år til kun ved å gå fra 8 til 16 GB RAM, for jeg mistenker at det er her jeg virkelig bottlenecker. Endte opp med å bestille følgende under Black Friday:

 

HK: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING

CPU: 9700K

RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600MHz 16GB

 

I tillegg ble det nye vannblokker til CPU og GPU, Samsung 970 EVO 500GB SSD og Windows 10. Det ble en dyr kveld, men nå har jeg ikke oppgradert på årevis så har ikke dårlig samvittighet. :ninja: I neste omgang blir det småting som bytte av kabinettvifter, sleeving av kabler og annet dilldall.

Lenke til kommentar

Det er en bra maskin du har valgt, men mye bedre enn den du har på spill. Nei.

Min mening.

Beste oppgradering er fra 970 var dette. ASUS 1080 Ti Strix OC

Er der du ser mest, ikke å gå fra 4770K til 9700K.

 

Han skulle spille Battlefield 5, og det spillet bruker mer enn 4 kjerner, så en 9700K er raskere der jo. Men enig at generellt sett så tjener han mest ytelse på å bytte bare skjermkortet.

Lenke til kommentar

Låner denne badass tråden da 98x tråden må søkes :p

 

KFA 980ti FE editition hadde jeg før, solgte for en stund siden, kjøpte nu nettopp 980ti igjen av en kompis til 1600,- og denne er Gigabyte Gaming G1, passer FE blokk til denne? hvis ikke så blir det 3x 120mm og limpistol, litt ghetto men da funker kortet i allefall :D

hva med en til for sli? Og nei er ikke referanse PCB.
Lenke til kommentar

Det er en bra maskin du har valgt, men mye bedre enn den du har på spill. Nei.

Min mening.

Beste oppgradering er fra 970 var dette. ASUS 1080 Ti Strix OC

Er der du ser mest, ikke å gå fra 4770K til 9700K.

Han skulle spille Battlefield 5, og det spillet bruker mer enn 4 kjerner, så en 9700K er raskere der jo. Men enig at generellt sett så tjener han mest ytelse på å bytte bare skjermkortet.

Klart bytte av skjermkort var en kjempestor forbedring i forhold til hva jeg gjør nå, men med dagens setup ligger jeg på rundt 80-110 FPS i BF5 med alt på low, det er for lite. Ønsker stabile 144 FPS i 1440p, det håper jeg nå at jeg får... Det blir nok noe dyrere enn det smaker, men det får så være! Vurderte også 9900K men jeg klarte ikke helt å rettferdiggjøre prisforskjellen, gjorde allerede vondt i pengeboka. Skal rapportere hvordan det blir når jeg får satt sammen nydelene. :dremel:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klart bytte av skjermkort var en kjempestor forbedring i forhold til hva jeg gjør nå, men med dagens setup ligger jeg på rundt 80-110 FPS i BF5 med alt på low, det er for lite. Ønsker stabile 144 FPS i 1440p, det håper jeg nå at jeg får... Det blir nok noe dyrere enn det smaker, men det får så være! Vurderte også 9900K men jeg klarte ikke helt å rettferdiggjøre prisforskjellen, gjorde allerede vondt i pengeboka. Skal rapportere hvordan det blir når jeg får satt sammen nydelene. :dremel:

80-110 på low er jo helt krise :confused: 

Du vil få ei sinnsyk oppgradering med en 9700k og noe rask ram!

Lenke til kommentar

Klart bytte av skjermkort var en kjempestor forbedring i forhold til hva jeg gjør nå, men med dagens setup ligger jeg på rundt 80-110 FPS i BF5 med alt på low, det er for lite. Ønsker stabile 144 FPS i 1440p, det håper jeg nå at jeg får... Det blir nok noe dyrere enn det smaker, men det får så være! Vurderte også 9900K men jeg klarte ikke helt å rettferdiggjøre prisforskjellen, gjorde allerede vondt i pengeboka. Skal rapportere hvordan det blir når jeg får satt sammen nydelene. :dremel:

Ta deg en ekstra runde med tanke på 9900K, pga HT, som du ikke får på 9700.

Det er verdt å gå opp til 99, men igjen så er det dyrt. Klarer du deg med 4770K en stund til så anbefaler jeg deg dette, denne får du fint klokkket opp til 4.6GHz, så viss du ikke har gjort det så gjør det!

Har du fått en god chip klarer du fint 5GHz på den CPUen.

Lenke til kommentar

Ta deg en ekstra runde med tanke på 9900K, pga HT, som du ikke får på 9700.

Det er verdt å gå opp til 99, men igjen så er det dyrt. Klarer du deg med 4770K en stund til så anbefaler jeg deg dette, denne får du fint klokkket opp til 4.6GHz, så viss du ikke har gjort det så gjør det!

Har du fått en god chip klarer du fint 5GHz på den CPUen.

 

Var ikke greia med BF at man skulle deaktivere HT da? Nå er kanskje andre spill som drar nytte av det da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta deg en ekstra runde med tanke på 9900K, pga HT, som du ikke får på 9700.

Det er verdt å gå opp til 99, men igjen så er det dyrt. Klarer du deg med 4770K en stund til så anbefaler jeg deg dette, denne får du fint klokkket opp til 4.6GHz, så viss du ikke har gjort det så gjør det!

Har du fått en god chip klarer du fint 5GHz på den CPUen.

9700K-en ble sendt fra DI noen få timer etter bestilling, så det blir ingen endringer nå. :tease:  Klarer uansett ikke å rettferdiggjøre en 9900K til mitt bruk, den koster over tusen kroner mer uten å yte noe særlig mer i spill. 9700K-en tøyer jo også strikken litt når det kommer til ytelse per krone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...