Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke?

 

Fordi det har ikkje skjedd med noen generasjoner skjermkort. De blir faset ut når lageret er tomt. Deretter forsvinner de fra sortementet. Komplett.no som også er "distrubutør" sparer ofte på en del modeller, for å ha disse til eventuelle RMA. Altså de har dem på lager, men de kan ikke kjøpes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det har ikkje skjedd med noen generasjoner skjermkort. De blir faset ut når lageret er tomt. Deretter forsvinner de fra sortementet. Komplett.no som også er "distrubutør" sparer ofte på en del modeller, for å ha disse til eventuelle RMA. Altså de har dem på lager, men de kan ikke kjøpes.

 

Okei.. så tradisjon tro vil det ikke bli nedsatt noe som helst. 

Lenke til kommentar

Det eneste jeg tror en del 10xx eiere kommer til å irritere seg over er etter hvert driver støtte.

NVIDIA har vært litt sleip der og morsomt å se noen bugs tar evigheter å bli fikset om du har en 980 eller eldre NVIDIA gpu i noen spill.

Endelig med forrige måneds siste driver kunne en venn av meg oppdatere maskina si fra januar 2017 driveren til noe som fungerte på hans Msi 980 kort uten å gi flimring på skjermen.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg tror en del 10xx eiere kommer til å irritere seg over er etter hvert driver støtte.

NVIDIA har vært litt sleip der og morsomt å se noen bugs tar evigheter å bli fikset om du har en 980 eller eldre NVIDIA gpu i noen spill.

Endelig med forrige måneds siste driver kunne en venn av meg oppdatere maskina si fra januar 2017 driveren til noe som fungerte på hans Msi 980 kort uten å gi flimring på skjermen.

Så du hadde ikkje slutta på forumet alikevel?

 

Var det i ett enkelt spill, eller var det hele tiden? Format c:\ kunne jo ha vært lurt...

 

Heldigvis har jeg ikkje flimring med 980ti som folder her :p "Problemet" her er at det ikkje vil ta kvelden :D

Lenke til kommentar

Tja, neste gen er lansert og mange har allerede mottatt kortene sine, og de er tilgjengelige for bestilling,

så per definisjon er de vel strengt tatt det?

Åh, jeg tenkte mer på at alt som er lansert nå er foreløbig RTX kort. Og 2080 yter ikke så mye bedre enn 1080ti. Så om du vil ha et kort som yter bra så er fremdeles 1080ti et godt valg. Om du vil ha raytracing så må du kjøpe noe nytt.

 

At det har blitt dyrt for kort er ikke til å stikke under en stol. Det ble nok forventet å selge mange flere pascal-kort da kryptomining var tingen. Kommer vi til å se 2050/2050ti/2060/GTX2085ti i fremtiden så vil de kanskje være billigere men yter bedre til folding (per krone og watt).

Lenke til kommentar

Så du hadde ikkje slutta på forumet alikevel?

 

Var det i ett enkelt spill, eller var det hele tiden? Format c:\ kunne jo ha vært lurt...

 

Heldigvis har jeg ikkje flimring med 980ti som folder her :p "Problemet" her er at det ikkje vil ta kvelden :D

Tja, pga alle kreftbehandlingene jeg har vært igjennom ( hjerneoperasjon , stråling og nå Kjemioterapi ) så har jeg en del tid til overs og forumet hjelper til å fokusere på andre ting.

 

Mener problemet var i BF , PUBG og Fortnite om jeg husker riktig og tror at han formaterte SSD. Andre spill var helt ok i følge han, jeg antok at det kunne være noe sært med akkurat det MSI kortet da jeg selv har opplevd lignende og at feks å slå av vsync må gjøres flere plasser.

Lenke til kommentar

Med prisene på 2000 serien tror jeg ikke man skal vente på at det for første gang dumpes priser på forrige generasjon.

 

Tja, det spørs. 2080-serien strekker seg fra 8 til 14k, det er et spenn på 6000 kronasjer. 

Forrige generasjon, eksempelvis 1080 / 1080 Ti har vært ute i to år på noenlunde samme

prisnivå. Prisforskjellen på 1080 Ti og 2080 kan være marginal. Absolutt mulig å dra ned prisen på

forrige generasjon noe for å holde de noenlunde med i salget. De fleste vil nok gå for 2080-kort,

om man først skal ha seg noe nytt innenfor "high-end"-sjiktet. 

 

Meeen meeeeen, folk sier det ikke vil bli satt ned, så that's that. Kjøper ihvertfall ikke noe brukt,

kan ikke stole på at kort ikke er halvveis ihjelkjørt på mining og det som er. Samme om kvittering medfølger

eller ikke, mining voids warranty. Uansett kjipt å kjøpe et kort for så å oppleve at det tar kvelden etter kort tid.

 

Null problem for enkelte, men ikke noe for meg. 

Lenke til kommentar

 

Kjøper ihvertfall ikke noe brukt, kan ikke stole på at kort ikke er halvveis ihjelkjørt på mining og det som er. Samme om kvittering medfølger

eller ikke, mining voids warranty. Uansett kjipt å kjøpe et kort for så å oppleve at det tar kvelden etter kort tid.

 

Null problem for enkelte, men ikke noe for meg. 

Tullprat at du ikke får reklamert på produktet om det er minet på. Det er ingen måte å sjekke om kortet er brukt til mining eller spilling. Er det kjipt og krever litt arbeid å få reklamert på et produkt? Klart det. Men det er verdt det lille arbeidet på alle pengene man sparer. Det er som om noen sier "Du får 3000 kr for å kanskje måtte sende kortet til reparasjon"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tullprat at du ikke får reklamert på produktet om det er minet på. Det er ingen måte å sjekke om kortet er brukt til mining eller spilling. Er det kjipt og krever litt arbeid å få reklamert på et produkt? Klart det. Men det er verdt det lille arbeidet på alle pengene man sparer. Det er som om noen sier "Du får 3000 kr for å kanskje måtte sende kortet til reparasjon"

 

Jeg har ikke skrevet at man IKKE får reklamert, jeg har kun nevnt at mining voids warranty. Det er jo stort sett korrekt.

Nok en gang, null problem for enkelte, som f.eks deg, men ikke noe for meg.

 

Og joda, noen kan være litt strenge på det. Vitner kjøpskvittering om et kort som er 4 måneder gammelt,

og som har brutt sammen grunnet belastning er nok dette noe som ikke er vanlig.

 

Mange som nevner reklamasjon som "worst case scenario" ved kjøp av et brukt kort.

Men om du faktisk får reklamert kortet er til syvende og sist opp til andre enn deg selv.

 

Jeg personlig har ikke lyst til å ta noen sjanser, kvittering eller ikke. Bare mitt syn på saken :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke skrevet at man IKKE får reklamert, jeg har kun nevnt at mining voids warranty. Det er jo stort sett korrekt.

Nok en gang, null problem for enkelte, som f.eks deg, men ikke noe for meg.

 

Og joda, noen kan være litt strenge på det. Vitner kjøpskvittering om et kort som er 4 måneder gammelt,

og som har brutt sammen grunnet belastning er nok dette noe som ikke er vanlig.

 

Mange som nevner reklamasjon som "worst case scenario" ved kjøp av et brukt kort.

Men om du faktisk får reklamert kortet er til syvende og sist opp til andre enn deg selv.

 

Jeg personlig har ikke lyst til å ta noen sjanser, kvittering eller ikke. Bare mitt syn på saken :)

Med mindre de kan bevise at du har gjort noe for å skade kortet så er det ingen problem med reklamasjon i Norge i alle fall. Klart, kommer du med 7-8 kort og reklamerer da kan det nok bli snakk om noe annet. Men et enkelt kort så lenge det ikke har støtskader er det ingen problem å reklamere på.

 

Det med "mining voids warranty" gjelder ikke for oss. Komplett/Elkjøp osv gir deg nytt kort hvis det slutter å fungere. Et kort skal tåle å brukes, ellers er det produksjonsfeil. Skjønner at du ikke vil ta risiko, men gitt at kortet ikke har noen åpenbare feil (coil whine, synlige skader eller lignende) så er du veldig trygg gitt at du har kvittering.

 

Ikke fra CDON da. Aldri kjøp der. Tryggere å kjøpe brukt :p

Lenke til kommentar

Med mindre de kan bevise at du har gjort noe for å skade kortet så er det ingen problem med reklamasjon i Norge i alle fall. Klart, kommer du med 7-8 kort og reklamerer da kan det nok bli snakk om noe annet. Men et enkelt kort så lenge det ikke har støtskader er det ingen problem å reklamere på.

 

Det med "mining voids warranty" gjelder ikke for oss. Komplett/Elkjøp osv gir deg nytt kort hvis det slutter å fungere. Et kort skal tåle å brukes, ellers er det produksjonsfeil. Skjønner at du ikke vil ta risiko, men gitt at kortet ikke har noen åpenbare feil (coil whine, synlige skader eller lignende) så er du veldig trygg gitt at du har kvittering.

 

Ikke fra CDON da. Aldri kjøp der. Tryggere å kjøpe brukt :p

 

Haha, ja vi får se hva jeg begir meg ut på etterhvert, kjøper snart inn komponenter og skjermkort skal tas

i "andre omgang", og CDON holder jeg meg laaangt unna selv!  :w00t:

Lenke til kommentar

Utifra noen kilder jeg har så kan vi nok se allerede innen 6 til 12 måneder krymping og lavere pris på kortene.

I teorien vil det komme en serie med lavere nm som er ment til budsjett eieren, så litt senere kommer også de kraftigere versjonene som de vi har nå enten med en liten endring i navnet eller 3xxx navn.

Edit : Satt på do når jeg skrev denne og var egentlig ment til 2xxx tråden, men det fungerer vel her inne også.
Så personlig om jeg har hatt et 10xx kort hadde jeg avventet litt med å kjøpe et 2xxx kort inntil videre, har man noe eldre hadde jeg i alle fall ikke kjøpt et 10xx kort akkurat nå.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...