Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 Jeg tar vare på enten 970 eller 1070 for å selge 1080Ti før neste Ti :) Så har man et "ventekort".

 

Om historien gjentar seg som med 780Ti -> 970, og 980Ti -> 1070. Så er det før "GTX1170" dere må selge 1080Ti. Det er når kommende generasjons "mid-end" kort matcher forrige generasjons "high-end" i ytelse, at prisen på "high-end" kortet går i dass. Ikke rett før neste generasjons "high-end"..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man taper penger uansett på hardware. Jeg kjøper ikke et "GTX 1180" kort som er ~20% raskere som erstattning for 1080Ti uansett. Ytelsesforskjellen mellom 980TI > 1080Ti er der den bør være for den prisen man må betale synes jeg.

 

Så da GTX 980 > 1080 > 1180 eller 980Ti > 1080Ti > 1180 Ti

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man taper penger uansett på hardware. Jeg kjøper ikke et "GTX 1180" kort som er ~20% raskere som erstattning for 1080Ti uansett. Ytelsesforskjellen mellom 980TI > 1080Ti er der den bør være for den prisen man må betale synes jeg.

 

Så da GTX 980 > 1080 > 1180 eller 980Ti > 1080Ti > 1180 Ti

 

Enig. Blir nok "Ti" oppgradering på meg fremover dvs jeg kommer til å oppgradere på hver "TI", så jeg kommer nok til å skippe neste oppgradering som da kanskje blir Volta? "Volta Ti" blir nok min neste. 2 år er passe :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Noen som veit åssen jeg får større skjermbilde i commandos 2 spillet? Med mine gammle skjermkort kunne jeg hvertfall spille i 1024x678, men nå med TI kort så får jeg ikke større enn 640x480  :hmm:

 

Er klar over at det er et gammel spill, men finnes det noen triks i boka siden det gikk og få litt større bilde med di gammle korta? 

Lenke til kommentar

Selv ikke mine 7970 i CFX, som var LANGT mer bråkete hørte jeg under spilling. 1080Ti på 50-60% viftehastighet lager ikke mye lyd i mine ører. Men igjen, jeg skjønner folk som har PC i stua og som skal sitte å høre på en konstant viftelyd ikke orker dette, men for oss som bruker headsett så er FE kjøleren mer enn bra nok, og man får lufta ut av kabinettet. Jeg kjører SLI i tillegg så jeg vil ikke ha noe annet en FE. Mine kjører på 2025Mhz på Core atm og kjøleren gjør jobben sin.

Er helt enig med deg, jeg har jo et kabinett stående under pulten på et hjemmekontor. Hadde selv ikke ville kjøpt det om jeg hadde kabinettet oppå pulten. Har man det i stua (eks. mindre leiligheter) og har samboer så er det ikke holdbart. Da måtte også NAS boksen min (som er det mest støyende jeg har) også stått i et tilnærmet lukket skap. Jepp I know, har ikke orket å forsøke å trekke CAT5/6 rundt i gamle rør. Så derfor har jeg alt kablet stash på hjemmekontoret mens printer osv. er trådløs

 

Så kult Nizzen, utrolig at jeg kan gi tips til dere hardcore boisa :D Tror det var CT som satte meg på sporet?

 

Og ift. kjøp. Siden Nvidia skal gjøre ennå en Pascal refresh som vel blir hetende 2080 etc. Så kjøper jeg nok ikke noe nytt kort før Volta 3080Ti kommer. (om det blir navnet.)

Det ryktes at HBM2 kommer i top-tier 2k så det blir spennende å se hva det gjør med Big Pascal.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som veit åssen jeg får større skjermbilde i commandos 2 spillet? Med mine gammle skjermkort kunne jeg hvertfall spille i 1024x678, men nå med TI kort så får jeg ikke større enn 640x480 :hmm:

 

Er klar over at det er et gammel spill, men finnes det noen triks i boka siden det gikk og få litt større bilde med di gammle korta?

Send en epost til gog gjengen, er det noen som kan hjelpe deg er det de. De svarer stort sett uavhenging om de har solgt deg spillet eller ikke. En kul gjeng med andre ord :)

Lenke til kommentar

Wat, ENDA en brikke med Pascal?

Jeg vil ha Volta med ARM kjerner :D

 

Dagens Pascal kort produseres på 16nm finfet. Pascal refresh ryktes å være på 12 eller 14nm, og ha litt raskere GDDR5X minne (raskere enn 1080 Ti også). Men samme antall cuda cores som GTX 1080 og lavere har. Ergo ingen oppgradering for 1080Ti eller Titan XP eiere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det du sier er at man like godt kan kjøpe 1080ti nå med en gang istedet for å vente til kanskje neste år på noe nytt?

Som kanskje ikke engang er så mye bedre.

Men jeg må virkelig si det, nVidia har gjort store skritt i det siste, de kortene som lanseres er stort sett noen beist med skikkelige forbedringer fra gen-til-gen.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at man like godt kan kjøpe 1080ti nå med en gang istedet for å vente til kanskje neste år på noe nytt?

Som kanskje ikke engang er så mye bedre.

Men jeg må virkelig si det, nVidia har gjort store skritt i det siste, de kortene som lanseres er stort sett noen beist med skikkelige forbedringer fra gen-til-gen.

 

Neste år er Volta ventet, og det er jo en ny arkitektur igjen. Uansett er 1080Ti en solid oppgradering hvis du fortsatt sitter med et 780Ti kort slik det står i profilen din. 

Lenke til kommentar

Dette er imponerende. Har 1080 fra før av og spiller i Ultrawide oppløsning 3440x1440 så benchmarken her var midt i blinken. 

Rimelig stor forskjell. Hva mener dere? Gå for Founders iom at det er på lager eller er det utrolig dumt og vent på tredjepart istedet? 

 

GTX-1080-vs-1080-Ti-3440-x-1440-Minimum-

Lenke til kommentar

Dette er imponerende. Har 1080 fra før av og spiller i Ultrawide oppløsning 3440x1440 så benchmarken her var midt i blinken. 

Rimelig stor forskjell. Hva mener dere? Gå for Founders iom at det er på lager eller er det utrolig dumt og vent på tredjepart istedet? 

 

 

Du kan sikre deg et MSI 1080 Ti Gaming X før du må vente på neste levering hos Komplett

Lenke til kommentar

 

Dette er imponerende. Har 1080 fra før av og spiller i Ultrawide oppløsning 3440x1440 så benchmarken her var midt i blinken. 

Rimelig stor forskjell. Hva mener dere? Gå for Founders iom at det er på lager eller er det utrolig dumt og vent på tredjepart istedet? 

 

 

Du kan sikre deg et MSI 1080 Ti Gaming X før du må vente på neste levering hos Komplett

 

 

Men om det er verdt det å punge ut 1000kr ekstra for et slikt ett kontra Founders. Tror Founders er mer enn bra nok med tanke på støynivå osv. Kommer ikke til å klokke kortet uansett. Regner med jeg går for et founders kort bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...