Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du gjør jo som du vil, men jeg sendte mitt FE kort i retur. For mye støy for min del.

Det er såpass til støy ja.... ok da får jeg følge med på Komplett. Takker for input sålangt :)

 

 

...mens jeg, på min side, syns at FE-kjøleren er levelig, ettersom jeg kun hører den om jeg spiller uten headset, og det gjør jeg sjeldent. Selv med en grei overklokk på 1950/5300. Har PC-en under pulten. Samboeren klager heller ikke, PC-en står midt i stua. Hadde jeg foldet, ville jeg uten tvil kjøpt Gaming X. Til 8500kr ville jeg kanskje kjøpt Gaming X uansett. Gå for det hvis støy er veldig viktig for deg. Jeg ble positivt overrasket over støynivået til 1080Ti, men var vant med 7970 GHz i CF. Med litt forsiktig bakgrunnstøy fra viften i stekeovnen på kjøkkenet, så glemte jeg faktisk akkurat at jeg kjørte Furmark for å teste støynivået. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du gjør jo som du vil, men jeg sendte mitt FE kort i retur. For mye støy for min del.

Det er såpass til støy ja.... ok da får jeg følge med på Komplett. Takker for input sålangt :)

 

 

...mens jeg, på min side, syns at FE-kjøleren er levelig, ettersom jeg kun hører den om jeg spiller uten headset, og det gjør jeg sjeldent. Selv med en grei overklokk på 1950/5300. Har PC-en under pulten. Samboeren klager heller ikke, PC-en står midt i stua. Hadde jeg foldet, ville jeg uten tvil kjøpt Gaming X. Til 8500kr ville jeg kanskje kjøpt Gaming X uansett. Gå for det hvis støy er veldig viktig for deg. Jeg ble positivt overrasket over støynivået til 1080Ti, men var vant med 7970 GHz i CF. Med litt forsiktig bakgrunnstøy fra viften i stekeovnen på kjøkkenet, så glemte jeg faktisk akkurat at jeg kjørte Furmark for å teste støynivået. ;)

 

For deg og andre så er kanskje ikke støy så viktig, men her høres det fra kjerringa om maskina bråker ja, selv om den står en etasje under soverommet vårt så høres det godt i slike nye hus som er så åpen.  :thumbdown: 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Du gjør jo som du vil, men jeg sendte mitt FE kort i retur. For mye støy for min del.

Det er såpass til støy ja.... ok da får jeg følge med på Komplett. Takker for input sålangt :)

 

 

...mens jeg, på min side, syns at FE-kjøleren er levelig, ettersom jeg kun hører den om jeg spiller uten headset, og det gjør jeg sjeldent. Selv med en grei overklokk på 1950/5300. Har PC-en under pulten. Samboeren klager heller ikke, PC-en står midt i stua. Hadde jeg foldet, ville jeg uten tvil kjøpt Gaming X. Til 8500kr ville jeg kanskje kjøpt Gaming X uansett. Gå for det hvis støy er veldig viktig for deg. Jeg ble positivt overrasket over støynivået til 1080Ti, men var vant med 7970 GHz i CF. Med litt forsiktig bakgrunnstøy fra viften i stekeovnen på kjøkkenet, så glemte jeg faktisk akkurat at jeg kjørte Furmark for å teste støynivået. ;)

 

For deg og andre så er kanskje ikke støy så viktig, men her høres det fra kjerringa om maskina bråker ja, selv om den står en etasje under soverommet vårt så høres det godt i slike nye hus som er så åpen.  :thumbdown:

 

Lyden av å dra musa i medium hastighet over arbeidspulten her er høyere enn lyden fra mitt 1080Ti. Har den i et Fractal Design R5 med kun én vifte bak og to i front, og merker at det bråker vesentlig mer med døra oppe. R5 har riktignok gode støydempingsegenskaper, og jeg anser meg selv som ganske kresen på støy, men i mitt bruksscenario, og med min samboer, er det altså overhodet ikke en problemstilling. Bor i en ny TEK10-leilighet selv, setter stor pris på den gode støydempingen fra trafikk og fly ute, men det skal godt gjøres å høre PC-en fra naborommet, selv under load. :)

 

Ønsker bare ikke at 1080Ti skal fremstilles som et jetfly, og at folk fort betaler 1000kr mer enn nødvendig, dersom de ikke har behov for et kort som er helt stillegående.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja kabinett har selvfølgelig en god del å si. Har en kompakt gamer med 250d, og da blir det jo selvfølgelig noe annet utgangspunkt. Måtte også kvitte meg med tastaturet som hadde mx blue til fordel for Romer G fordi det gikk kjerringa på nervene her på kveldstid. :p

 

Og man trenger ikke å betale noe ekstra for å få en bedre kjøler. Inno3d selges med tredjepartløsning for samme pris.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Ja kabinett har selvfølgelig en god del å si. Har en kompakt gamer med 250d, og da blir det jo selvfølgelig noe annet utgangspunkt. Måtte også kvitte meg med tastaturet som hadde mx blue til fordel for Romer G fordi det gikk kjerringa på nervene her på kveldstid. :p

 

Og man trenger ikke å betale noe ekstra for å få en bedre kjøler. Inno3d selges med tredjepartløsning for samme pris.

:lol:  :lol:  :lol:

 

Ikke la de skru sammen noe som helst. 

M6 unbrako-skruer som om de handlet på biltema, funka i 2 timer også før alt var svart. 

Dårligste kort jeg har hatt og jeg har hatt over 500 gpuer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da har MSI 1080 TI sea hawk vært ute noen dager, fikk sporing i dag :D

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/MSI-GeForce-GTX-1080-Ti-SEA-HAWK-X-11GB/2588346

 

Sitter med et sykt trangt ITX kabinett, eneste som funker er å få flekket på en AIO kjøler, så denne var midt i blinken!

 

Da venter vi på en minitest av deg her om det kortet :)

 

Skal prøve å få testet det ut litt i neste uke! Byttet til en Enthoo Evolve ITX, skal legge ved noen bilder av sluttproduktet å hvordan det gikk med overklokkingen :wee:  Eneste jeg er litt skeptisk på er å få radiatorn til å blåse ut bak siden jeg har en kraken x61 i toppen :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja kabinett har selvfølgelig en god del å si. Har en kompakt gamer med 250d, og da blir det jo selvfølgelig noe annet utgangspunkt. Måtte også kvitte meg med tastaturet som hadde mx blue til fordel for Romer G fordi det gikk kjerringa på nervene her på kveldstid. :p

 

Og man trenger ikke å betale noe ekstra for å få en bedre kjøler. Inno3d selges med tredjepartløsning for samme pris.

:lol:  :lol:  :lol:

 

Ikke la de skru sammen noe som helst. 

M6 unbrako-skruer som om de handlet på biltema, funka i 2 timer også før alt var svart. 

Dårligste kort jeg har hatt og jeg har hatt over 500 gpuer

 

Du burde da sjekke om kjøleren sitter på og temperaturen er normal. 

De bruker referansekort på de billigste kortene sine også, så ikke noe galt der. 

Skruer fra biltema er det forresten ikke noe galt med.. 

Lenke til kommentar

 

Tja, jeg har hatt 2 stk GTX 1070 med Inno3d iChill kjøler som har foldet siden i sommer uten problemer. Du har ikke vært uheldig da?

Kanskje du har vært heldig? Anekdotisk bevis er 0 verdt :)

 

 

Å sitte her å påstå at inno3d(Som er veldig store i Asia) ikke klarer å lage et skjermkort som holder(War over) blir bare for dumt. 

Hvis du virkelig mener at de lager så mange dårlige kort som ikke fungerer så har de ikke kommet til å eksistert idag. 

Lenke til kommentar

Da har MSI 1080 TI sea hawk vært ute noen dager, fikk sporing i dag :D

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/MSI-GeForce-GTX-1080-Ti-SEA-HAWK-X-11GB/2588346

 

Sitter med et sykt trangt ITX kabinett, eneste som funker er å få flekket på en AIO kjøler, så denne var midt i blinken!

Vurderte selv 1080 sea hawk, men ble for dyrt i forhold aero kortene.

Men du har kjøpt deg ett konge kort, hehe

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

 

 

Tja, jeg har hatt 2 stk GTX 1070 med Inno3d iChill kjøler som har foldet siden i sommer uten problemer. Du har ikke vært uheldig da?

Kanskje du har vært heldig? Anekdotisk bevis er 0 verdt :)

 

 

Å sitte her å påstå at inno3d(Som er veldig store i Asia) ikke klarer å lage et skjermkort som holder(War over) blir bare for dumt. 

Hvis du virkelig mener at de lager så mange dårlige kort som ikke fungerer så har de ikke kommet til å eksistert idag. 

 

Aldri hatt Inno3D-kort. Zotac selger også masse skjermkort, der har jeg personlig sett mye rart, spesielt på 700-serien. Poenget var uansett at man ikke kan bruke sine egne erfaringer som konkluderende bevis. Mange som er flinke til det. Feks "Pumpene ryker ofte på lukka vannkjølingssystemer" kan jeg si, basert på hvor mange vi får i retur/bytter pga gåen pumpe. Så får jeg som svar "HAH! Min H100i har jeg hatt i fire år uten problemer!". Hvem skal man høre på?

Lenke til kommentar

 

 

Tja, jeg har hatt 2 stk GTX 1070 med Inno3d iChill kjøler som har foldet siden i sommer uten problemer. Du har ikke vært uheldig da?

Kanskje du har vært heldig? Anekdotisk bevis er 0 verdt :)

 

 

Å sitte her å påstå at inno3d(Som er veldig store i Asia) ikke klarer å lage et skjermkort som holder(War over) blir bare for dumt. 

Hvis du virkelig mener at de lager så mange dårlige kort som ikke fungerer så har de ikke kommet til å eksistert idag. 

 

Jeg har hatt mest problemer med msi, og jeg har kjøpt 50 -100 gpuer.

Inno3d er moped i forhold til msi/asus osv. Minst problemer har jeg hatt med evga.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tja, jeg har hatt 2 stk GTX 1070 med Inno3d iChill kjøler som har foldet siden i sommer uten problemer. Du har ikke vært uheldig da?

Kanskje du har vært heldig? Anekdotisk bevis er 0 verdt :)

Å sitte her å påstå at inno3d(Som er veldig store i Asia) ikke klarer å lage et skjermkort som holder(War over) blir bare for dumt.

Hvis du virkelig mener at de lager så mange dårlige kort som ikke fungerer så har de ikke kommet til å eksistert idag.

Aldri hatt Inno3D-kort. Zotac selger også masse skjermkort, der har jeg personlig sett mye rart, spesielt på 700-serien. Poenget var uansett at man ikke kan bruke sine egne erfaringer som konkluderende bevis. Mange som er flinke til det. Feks "Pumpene ryker ofte på lukka vannkjølingssystemer" kan jeg si, basert på hvor mange vi får i retur/bytter pga gåen pumpe. Så får jeg som svar "HAH! Min H100i har jeg hatt i fire år uten problemer!". Hvem skal man høre på?

Jeg er jo i utganspunktet enig i at anekdotisk bevis er lite verd, og blir ofte missbrukt (og av de aller fleste). Når det er sagt hadde det jo vært greit å få vite hvor mange kort fra de du faktisk hadde, og hvor mange du hadde RMA på.

 

Tingen er det at mennesker generellt suger på å bedømme signifikans i statistikk når det er små tall ( altså mindre enn 10 som ble ødelagt hvis du har kjøpt hundre eller noe slik). Ikke at jeg tviler på dine erfaringer, men spesielt med poisson fordelinger (som er faktisk utviklet for et akkurat slikt tilfellet, altså sannsynligheten av å få n dårlige fisk med m plukk, når det er en gitt frekvens av dårlige fisk i en haug med fisk) er det notorisk vanlig å overvudere hvor mange av alle kort er dårlige, fordi fordelingen er asymmetrisk for små antall plukket, og har en lang hale mot mange dårlige kort.

 

Har du funnet 10 dårlige kort (omtrent), er fordelingen symmetrisk og sannsynligheten at du overvuderer er like stor som den at du undervurderer (dvs det blir lettere å ha intuisjon om slikt). At du finner noe som helst dårlige kort er jo ikke et bra tegn, men du kan allikevel har vært "uheldig" rent statistisk sett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tja, jeg har hatt 2 stk GTX 1070 med Inno3d iChill kjøler som har foldet siden i sommer uten problemer. Du har ikke vært uheldig da?

Kanskje du har vært heldig? Anekdotisk bevis er 0 verdt :)

 

Dette gjelder vel begge veier, både positive og negative erfaringer.

Etter 6 år med folding på grafikk-kort så har jeg hatt problemer med kort fra Gigabyte, Asus, Gainward og PNY.

 

Om mine erfaringer er rett ift den store statistikken det får andre vurdere, mitt inntrykk er at Inno3d kortene leverer god ytelse, iChill kjøleren fungerer bra og kortene kostet ikke skjorta da jeg kjøpte dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...