Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer kjøp av 1080TI fra GTX1080 etter overgang til 34" Ultrawide skjerm. Klarer de fleste spill men enkelte dypper nedi 50fps iblant med GTX 1080. Men Founders Edition vs tredjepart. Er det verdt de ekstra kronene å gå for et tredjepart kort med bedre kjøling kontra Founders? Med tanke på at kortene underklokker hvis de går varm.

Mine klarer å holde 1850-1900mhz med vifta på auto. Bråker fryktelig. Kjøp 3. Part, med mindre du har itx og ikkje har plass til noe annet. En grunn for at jeg har vannblokker ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Founders edition klarer vel å holde kortet kaldt nok til at det ikke klokker ned, spørsmålet er vel hvor mye støy du kan leve med. Å gå for 3. Parts kjølere er vel i all hovedsak for å få ned støyen og fortsatt ha greie temperaturer.

Støy er ikke så nøye da jeg føler GTX 1080 serien er så støysvak fra før av. Var mest ytelsen jeg tenkte på. 

 

 

1080 har TDP på 180W. Det er 70W til opp til 1080Ti. Om du synes 1080 er støysvak, så er altså ikke det noe argument for at 1080Ti også skal være det..

Lenke til kommentar

 

Sitter å vurderer kjøp av 1080TI fra GTX1080 etter overgang til 34" Ultrawide skjerm. Klarer de fleste spill men enkelte dypper nedi 50fps iblant med GTX 1080. Men Founders Edition vs tredjepart. Er det verdt de ekstra kronene å gå for et tredjepart kort med bedre kjøling kontra Founders? Med tanke på at kortene underklokker hvis de går varm.

Mine klarer å holde 1850-1900mhz med vifta på auto. Bråker fryktelig. Kjøp 3. Part, med mindre du har itx og ikkje har plass til noe annet. En grunn for at jeg har vannblokker ;)

 

Hm, mitt 1080Ti FE ligger på 1949Mhz undervoltet til 950-975mV med vifta låst på 55%, bråker da ikke så veldig (som dokumentert med målinger på 57% som bråker noe mer) og blir heller ikke spesielt varm.

I spill er det omtrent ikke hørbart så lenge man har lyd på ørene (trenger kun være lav ambient lyd i spillet eks.). Men hvis man sitter å browser web uten noe annen lyd eller veldig lav musikk på høyttalere så er det "tiny tiny" hørbart. 57% er litt mer hørbart.

 

Når jeg ikke spiller så kjører jeg uansett FE på auto og da er jo kortet dønn stille.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når jeg ikke spiller så kjører jeg uansett FE på auto og da er jo kortet dønn stille.

 

Ja kortet bråker ikke ved idle... Hadde du foldet på det resten av tiden når du ikke spiller, så hadde du nok tenkt litt annerledes. 

 

Nåja, på spilling bruker gpuene mere strøm enn på folding. :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

 

Da får jeg endelig pakke i posten jeg også snart :D

Lurer på hvordan jeg skal kvitte meg med de gamle nå :p

Ikke skyt meg om jeg er på viddene nå, men og gå fra TXP til 1080ti er vel en bitteliten nedgradering? :p

 

 

bshagen har Titan X Maxwell.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

 

Da får jeg endelig pakke i posten jeg også snart :D

Lurer på hvordan jeg skal kvitte meg med de gamle nå :p

Ikke skyt meg om jeg er på viddene nå, men og gå fra TXP til 1080ti er vel en bitteliten nedgradering? :p

bshagen har Titan X Maxwell.

Hva? Har han ikke pascal? Hva skjer hagen, detti helt av lasset? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...