Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

1080 gir veeeldig god PPD for folding, eneste grunnen for at jeg skulle ha oppgradert. Putta 980Ti i en 4770 maskin så kunne det også foldet på fulltid.

 

EDIT: Spørs om jeg venter på de nye kortene som kommer fra AMD/NV før jeg kjøper et nytt skjermkort. Er uansett altfor varmt å folde 24/7 på denne årstiden med disse temperaturene. Hadde vært greiere om jeg hadde hatt en "hule"..  ^^

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jag undrar om Nvidia har tagit sig råd till att "skippa" entusiasterna denna gång? De vet att de inte har competition oavsett.

Kortet heter jo ikke 1080Ti...

 

Det er en ny produksjonsprosess, så det er jo nærmest å forvente at det er litt hiccups med de første korta på den nye prosessen. Husker ikke hvordan 680 og 780 (non Ti) når de kom.

Lenke til kommentar

 

 

Når du sier negativt så mener du overklokking?

Ja. Det lurer jeg også på. Bortsett fra prisen og forventningene som nvidia selv satte til overklokking, så er det veldig lite negativt og si om kortet.

 

 

Under følger en liten(stor) copy paste fra Reddit. Syns det dekker fint hva som er greia.

 

Fuck overclocking. It's great if you can get the extra juice out of a product, but really at the end of the day, the 1080 is everything Nvidia said it was going to be: IT BEATS THE TITAN X at 2/3 of the price of a Titan X. It will be the card to get for VR. It will be the card to shoot for if you are building a multi monitor setup. It will consume less power than it's predecessors while offering better performance.

It seems the further we become connected socially, the easier it becomes for people to "group hate" things. I've learned to let the naysayers do their fuckery prior to a product launch and eat crow about 3-4 months in when that product ends up being pretty much what actual experts were saying it was gonna be.

In fact, I remember the same exact fuckery happening upon Maxwell's 980, 970 launch the frothing mass of 780ti owners were complaining that Maxwell wasn't impressive enough.

And every single legitimate website that reviews tech out there has basically echoed the same exact sentiment: that the 1080 is the current king of video cards at this moment and there isn't anything else out there that can beat it.

 

Tror litt av problemet er at brukere som sitter på kraftige og dyre GPU'er som 980 ti er dem som ofte alltid vil ha det "siste og beste". Når GTX 1080 kommer ut, og bare er "litt" raskere en GTX 980 TI overclocked, blir dette et problem siden det er vanskelig å forsvare å bytte ut et 8000 kroners skjermkort med et som bare yter "litt" bedre. Da legger de sin lit til hvor mye kortet kan overklokkes, slik at de får den ønskede økningen i hastighet. Når det da vises at GTX 1080 "bare" kan overklokkes fra 1607 Mhz til nesten 2100 Mhz, noe som er en økning på ca. 30% i klokkefrekvens (20% om du anser boost clock til å være stock speed, selv om dette egentlig bare er automatisk overklokking) blir det ramaskrik. Jeg personlig foretrekker at nVidia gir oss kort som ligger så tett oppunder max klokkefrekvens som standard, en at de skrur ned klokkefrekvensen bare for å gi litt mer rom for overklokking.

 

 

Det der var et sentrert slag midt på spikerhode!

 

Haters gonna hate!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder overklokking, så er det ikke rart folk er litt skuffet når nVidia viser frem et kort som er overklokket til 2100++ og 60 grader. Det er lov å ha forventninger om et overklokkevennlig kort da, eller?

Jeg har FE klokket til 2050Mhz med full last og 60 grader 24/7. Genialt. Yter 20% over 980 ti.

Lenke til kommentar

Når det gjelder overklokking, så er det ikke rart folk er litt skuffet når nVidia viser frem et kort som er overklokket til 2100++ og 60 grader. Det er lov å ha forventninger om et overklokkevennlig kort da, eller?

 

2100++ Mhz med 67ish grader bør være mulig med vannkjøling eller en meget god luftkjøler, om man er heldig med prosessoren på kortet. Men skal være enig med deg om at det var dumt av nVidia å vise dette frem, når de presenterte Founders Edition. 67 grader er kanskje å ta litt i, men de viste faktisk nøyaktig hvor fort kortet kunne gå når det var overklokket under presentasjonen. De overlot ingenting til fantasien, men folk bestemte seg for å bruke den likevel :) Det at kortet skal kunne overklokkes videre over det de viste på presentasjonen (av amatører i alle fall), er kun forventninger og hype folk bygger opp.

 

Når alt kommer til alt (og man ser litt mellom fingrene på at det ikke er mulig å oppnå 67 grader med standard kjøler, og man trenger aftermarked for dette), fikk man akkurat det de viste frem i forhold til overklokking. De viste i praksis at "dette kortet kan overklokkes til plus minus 2100 Mhz".

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

 

 

Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.
Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort.

 

Edit: dette var for Ca 4 uker siden.

 

 

Jeg fikk 5200,- fra kjøper på Finn for en MSI GTX 980 Ti Gaming 8G torsdag forrige uke (dagen før 1080 release) men tipper på at verdien er betydelig lavere nå etter 1070 reviews er tilgjengelig. Ser at det ligger veldig mange 980 Ti'er til salgs nå så er nok ikke beste tiden å selge.

Lenke til kommentar

Så da er spørsmålet egentlig på hvorfor de har gjort det sånn. Ingeniørene til Nvidia er jo åpenbart ingen dumme folk, kanskje krympen rett og slett gjør det til at det blir for varmt når man går over 1.25V selv med custom loop? Det er jo ingen hemmelighet at tettheten gjør det vanskeligere å fjerne varmen. Kanskje i det vi når vel under 10nm, så er overklokking blitt noe vi kan lese om i historiebøkene? 

HW-limiten som er satt av Nvidia, gjør at samtlige kort treffer taket på "minus" 2100, det virker ut som våre våte drømmer (no pun intended) på 2.2GHz++ med vannblokker ikke er mulig, og det må jo være en grunn til at Nvidia har gjort det sånn?

Og fra core 1607 til 2100Mhz er ingenting å sjemmes over, syns ikke det er en fadese på noen måte, er mer bekymret over rapportene som er postet over på at LN2-gutta hevder at det ikke er IPC-forbedringer fra Maxwell til Pascal


Dette er synsing, bare så det er sagt  :wee:

Lenke til kommentar

Når det gjelder overklokking, så er det ikke rart folk er litt skuffet når nVidia viser frem et kort som er overklokket til 2100++ og 60 grader. Det er lov å ha forventninger om et overklokkevennlig kort da, eller?

Ja, dette var meget dumt av nvidia. Samtidig: når tok man det som produsenten presenterer av benchmarks og overklokking for god fisk? De vil jo alltid forsøke å sette produktene sine i best mulig lys.

 

Personlig trodde jeg ikke på noe av de nvidia sa på denne pressevisningen. Ingenting betyr noe som helst før man faktisk har anmeldelser av produktene. 

 

Samme med AMD. Deres pressevisning av 480 er jo en vits. De antydningene de kommer med er jo helt på tryne og vil ikke stemme i hele tatt når man tester andre spill enn Ashes. Dog vil det jo være et godt kort til 2000kr og gi veldig god ytelse for pengene. DET tror jeg på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.
Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort.

 

Edit: dette var for Ca 4 uker siden.

Jeg fikk 5200,- fra kjøper på Finn for en MSI GTX 980 Ti Gaming 8G torsdag forrige uke (dagen før 1080 release) men tipper på at verdien er betydelig lavere nå etter 1070 reviews er tilgjengelig. Ser at det ligger veldig mange 980 Ti'er til salgs nå så er nok ikke beste tiden å selge.

Nice, det var en god pris. Jeg slo av for å blitt kvitt begge kjapt :)

Lenke til kommentar

Så da er spørsmålet egentlig på hvorfor de har gjort det sånn. Ingeniørene til Nvidia er jo åpenbart ingen dumme folk, kanskje krympen rett og slett gjør det til at det blir for varmt når man går over 1.25V selv med custom loop? Det er jo ingen hemmelighet at tettheten gjør det vanskeligere å fjerne varmen. Kanskje i det vi når vel under 10nm, så er overklokking blitt noe vi kan lese om i historiebøkene?

 

HW-limiten som er satt av Nvidia, gjør at samtlige kort treffer taket på "minus" 2100, det virker ut som våre våte drømmer (no pun intended) på 2.2GHz++ med vannblokker ikke er mulig, og det må jo være en grunn til at Nvidia har gjort det sånn?

 

Og fra core 1607 til 2100Mhz er ingenting å sjemmes over, syns ikke det er en fadese på noen måte, er mer bekymret over rapportene som er postet over på at LN2-gutta hevder at det ikke er IPC-forbedringer fra Maxwell til Pascal

 

 

Dette er synsing, bare så det er sagt :wee:

Får ikke håpe du har rett. Jeg gleder meg til mange har fått kort med 3. Parts kjølere og bioser etc blir tuklet med, så får vi se. Mange reveiws jeg har lest treffer power target, ikke temp. Skulle tro det hjelper da å fjerne power limt, selv om spenningen forblir ved 1.25v.

 

Savner amd athlon tidene der du kunne overklokke ved å tegne med blyant på cpu/hq... Husker ikke helt, men låste opp noe greier i sin tid og hadde topp-cpu til lavere pris :)

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

 

Så da er spørsmålet egentlig på hvorfor de har gjort det sånn. Ingeniørene til Nvidia er jo åpenbart ingen dumme folk, kanskje krympen rett og slett gjør det til at det blir for varmt når man går over 1.25V selv med custom loop? Det er jo ingen hemmelighet at tettheten gjør det vanskeligere å fjerne varmen. Kanskje i det vi når vel under 10nm, så er overklokking blitt noe vi kan lese om i historiebøkene?

 

HW-limiten som er satt av Nvidia, gjør at samtlige kort treffer taket på "minus" 2100, det virker ut som våre våte drømmer (no pun intended) på 2.2GHz++ med vannblokker ikke er mulig, og det må jo være en grunn til at Nvidia har gjort det sånn?

 

Og fra core 1607 til 2100Mhz er ingenting å sjemmes over, syns ikke det er en fadese på noen måte, er mer bekymret over rapportene som er postet over på at LN2-gutta hevder at det ikke er IPC-forbedringer fra Maxwell til Pascal

 

 

Dette er synsing, bare så det er sagt :wee:

Får ikke håpe du har rett. Jeg gleder meg til mange har fått kort med 3. Parts kjølere og bioser etc blir tuklet med, så får vi se. Mange reveiws jeg har lest treffer power target, ikke temp. Skulle tro det hjelper da å fjerne power limt, selv om spenningen forblir ved 1.25v.

 

Savner amd athlon tidene der du kunne overklokke ved å tegne med blyant på cpu/hq... Husker ikke helt, men låste opp noe greier i sin tid og hadde topp-cpu til lavere pris :)

 

Good times :D

AMD_Athlon_Pencil_Trick.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.
Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort.

 

Edit: dette var for Ca 4 uker siden.

Jeg fikk 5200,- fra kjøper på Finn for en MSI GTX 980 Ti Gaming 8G torsdag forrige uke (dagen før 1080 release) men tipper på at verdien er betydelig lavere nå etter 1070 reviews er tilgjengelig. Ser at det ligger veldig mange 980 Ti'er til salgs nå så er nok ikke beste tiden å selge.

Nice, det var en god pris. Jeg slo av for å blitt kvitt begge kjapt :)

 

 

Tror det er litt tilfeldig om man finner riktig kjøper til riktig tid. Jeg ga litt ekstra service med å møte kjøper ved Tusenfryd for overlevering av kort så slapp han å kjøre inn i Oslo for å hente så mulig det var utslagsgivende. Viste bare at jeg ville bli kvitt det *før* 1080 var tilgjengelig. Tror som sagt at det skal godt gjøres å få solgt et 980 Ti kort for over 4k nå, litt avhengig av hva prisen blir på 1070 selvsagt. Nå er det bare å vente på at Komplett får inn 1080-kortet jeg har bestilt! 

Lenke til kommentar

 

 

 

Må bare le litt av de som forsvarer nVidia uansett hvor mange feil de gjør

Før var det 970 og nå er det 1080, sikkert det samme problemet med 1070

 

Vi får vente og håpe at AMD kommer med noe bedre og er det som de sier selv så vil 2x AMD slå 1080 i både pris og ytelse

-Mer av det samme

 

 

Kaptein Styrbord sin hovedbruker her, hadde ikke logget på på lenge og helt glemt hvilken epost og passord jeg brukte til å registrere meg i 2005  :tease:

 

Jeg går strekt ut fra at du inkluderer meg i den gruppen med tanke på timingen etc, men la meg gjøre en ting helt klart: Jeg har ingenting til overs for Nvidia og måten de til tider oppfører seg, men artig å se at jeg nå har gått fra å bli kalt AMD fan for noen år siden til nå å være en som forsvarer Nvidia uhemmet.

 

Det jeg derimot har problemer med er utsagn som de du og enkelte andre her kommer med hvor dere dømmer Nvidia nedenom og ned med denne lanseringen når de så langt har levert akkurat det de lovet og presentert, og det er ingen overraskelser i denne lanseringen for de av oss som faktisk følger utviklingen litt tettere enn "Jeg vil ha en GTX 10024234 på 500GHz til 300kr hvis ikke får jeg helt panikk!!"

 

Når du sitter der og lirer av deg utsagn som at en begrenset power limit er like ille som VRAM problemene til 970, så viser det til en grunnleggende mangel på forståelse innen feltet. 

 

Forskjellen her er at Nvidia leverer akkurat det de har lovet, men ikke så mye ekstra, mens de med 970 lovet 4 GB VRAM, men pga måten minnet ble håndtert på den handikappede 970 kjernen så kunne kortet i praksis kun benytte seg av 3.5GB i mange tilfeller før det fikk problemer.

 

La oss være klare på en ting: Nvidia, eller forsåvidt AMD, har i bunn og grunn ingen forpliktelser ovenfor de av oss som liker å overklokke, og det at de overhodet gir deg muligheten er ikke du burde ta forgitt. Er bare å se til prosessormarkedet, hvor du i mange år nå har måttet kjøpe spesielle modeller av Intel sine CPUer dersom du ønsker å overklokke. Det er selvsagt ikke en optimal situasjon når powerlimit er såpass begrenset som det den er på 1080, og jeg og alle andre i denne tråden skulle nok ønske oss at det var litt mindre låst ned, men å påstå at Nvidia her har drevet med missvisende markedsføring eller på annen måte skjult noe fra sluttbrukere blir for dumt.

Endret av SWAT dude...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...