Gå til innhold

Er NetComs mobilnett SÅ ille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Chess (netcom) en stund. Bor i Oslo i Groruddalen og har vært kjempefornøyd. Kjøpte meg ny tlf med abb nå før jul med Djuic (Telenor) og det er helt ræva. Mister dekning i Oslo når jeg er ute å kjører bil og har mye dårligere dekning hjemme. Tror nok at Telenor kan være noe bedre på "bygda" men i Oslo tror jeg at det blir hipp som happ.

Lenke til kommentar

 

Dekningskartene fra begge leverandørene kan vel nesten sees på som en veiviser og ikke akkurat som virkeligheten. Jeg har både NetCom og Telenor og kan vel si at NetCom er blitt betydelig bedre de siste årene. Etter de vant dekningsblokken på 4G har de skjøvet fart i sin utbygging. 4G og 3G blir kontinuerlig bedre og forskjellen mellom Telenor og NetCom er mye mindre enn tidligere (og blir mindre uke for uke).

 

Når det gjelder dekningskartet til NetCom så er det en god del på etterskudd. Det skal oppdateres fortløpende, men jeg ser områder som har fått 4G/3G for flere måneder siden som enda er merket med EDGE. Jeg tror de prioriterer utbygging fremfor testing/qa av dekningskart. Litt synd det også siden folk kan tro at dekningen er dårligere enn den i grunnen er (noe Telenor flittig bruker i sin markedsføring uten å si med det samme at deres dekningskart er en smule optimistisk for flere områder).

 

Når sant skal sies så ferdes jeg mest mellom Kristiandsand og Stord og kan derfor bare uttale meg om dette området. Men hvis de fortsetter å bygge ut resten av landet i samme tempo så tror jeg dekningen blir mer enn god nok for de aller fleste. De skal jo dekke 98% av befolkningen med 4G innen 2016 er ferdig.

 

Jeg ser enda at Telenor er bedre på 3G dekning utenfor allfarvei. Kjører jeg "langt til fjells" så har Telenor også 3G mellom tettsteder mens NetCom har 3G/4G i tettstedene og GSM/EDGE mellom. Om NetCom har planer om å tette slike hull i tillegg, det vil tiden vise.

 

Og du jobber som selger for Netcom? ;)

 

Blir litt "tynt" å hevde at de bygger ut, slik at forskjellene blir mindre og mindre.

 

Telenor bygger også ut sitt nett, med mest sannsynlig minst like stort tempo. Siden de faktisk har en del større ressurser en Netcom.

Er ikke selger for NetCom.

 

Er det forbudt å komme med egne erfaringer ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Dekningskartene fra begge leverandørene kan vel nesten sees på som en veiviser og ikke akkurat som virkeligheten. Jeg har både NetCom og Telenor og kan vel si at NetCom er blitt betydelig bedre de siste årene. Etter de vant dekningsblokken på 4G har de skjøvet fart i sin utbygging. 4G og 3G blir kontinuerlig bedre og forskjellen mellom Telenor og NetCom er mye mindre enn tidligere (og blir mindre uke for uke).

 

Når det gjelder dekningskartet til NetCom så er det en god del på etterskudd. Det skal oppdateres fortløpende, men jeg ser områder som har fått 4G/3G for flere måneder siden som enda er merket med EDGE. Jeg tror de prioriterer utbygging fremfor testing/qa av dekningskart. Litt synd det også siden folk kan tro at dekningen er dårligere enn den i grunnen er (noe Telenor flittig bruker i sin markedsføring uten å si med det samme at deres dekningskart er en smule optimistisk for flere områder).

 

Når sant skal sies så ferdes jeg mest mellom Kristiandsand og Stord og kan derfor bare uttale meg om dette området. Men hvis de fortsetter å bygge ut resten av landet i samme tempo så tror jeg dekningen blir mer enn god nok for de aller fleste. De skal jo dekke 98% av befolkningen med 4G innen 2016 er ferdig.

 

Jeg ser enda at Telenor er bedre på 3G dekning utenfor allfarvei. Kjører jeg "langt til fjells" så har Telenor også 3G mellom tettsteder mens NetCom har 3G/4G i tettstedene og GSM/EDGE mellom. Om NetCom har planer om å tette slike hull i tillegg, det vil tiden vise.

Og du jobber som selger for Netcom? ;)

 

Blir litt "tynt" å hevde at de bygger ut, slik at forskjellene blir mindre og mindre.

 

Telenor bygger også ut sitt nett, med mest sannsynlig minst like stort tempo. Siden de faktisk har en del større ressurser en Netcom.

Er ikke selger for NetCom.

 

Er det forbudt å komme med egne erfaringer ?

 

Det var ikke erfaringer, men påstander.

Lenke til kommentar

Haha hele tråden er en Telenor hylling med påstander om hvor mye bedre Telenor er. Så kommer det noen å sier noe positivt om Netcom og da reageres det. Må jo nesten spørre. Er du reklameansvarlig i Telenor sosiale medier? ;-)

Tror faktisk han er tidligere Telenor ansatt om jeg ikke husker feil.

Og Netcom bygger ut i mye større tempo en Telenor for tiden. Så mye av forspranget til Telenor vil bli tatt igjen i løpet av året.

I byer og større tettsteder vil jeg si at Netcom som regel er bedre etter min erfaring.

Lenke til kommentar

 

Haha hele tråden er en Telenor hylling med påstander om hvor mye bedre Telenor er. Så kommer det noen å sier noe positivt om Netcom og da reageres det. Må jo nesten spørre. Er du reklameansvarlig i Telenor sosiale medier? ;-)

Tror faktisk han er tidligere Telenor ansatt om jeg ikke husker feil.

Og Netcom bygger ut i mye større tempo en Telenor for tiden. Så mye av forspranget til Telenor vil bli tatt igjen i løpet av året.

I byer og større tettsteder vil jeg si at Netcom som regel er bedre etter min erfaring.

 

Da tar du fryktelig feil. Men har dog dårlige erfaringer fra Netcom, og deres GSM\Edge strax man forlater sentrum.

 

Men ser at du også i kjent stil bare antar og påstår! :rofl: Lavmål

 

Edit: Nå ser jeg hvor "hatet" ditt kommer fra. Du ble satt påpasselig på plass i en annen tråd. Forståelig.

Endret av Rusher
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Rusher: ro deg ned. Usakligheten din skaper en dårlig tone og forsurer debatten. Dette forumet er ikke til for å sette folk på plass, vi skal snakke sammen på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar

 

 

Haha hele tråden er en Telenor hylling med påstander om hvor mye bedre Telenor er. Så kommer det noen å sier noe positivt om Netcom og da reageres det. Må jo nesten spørre. Er du reklameansvarlig i Telenor sosiale medier? ;-)

Tror faktisk han er tidligere Telenor ansatt om jeg ikke husker feil.

Og Netcom bygger ut i mye større tempo en Telenor for tiden. Så mye av forspranget til Telenor vil bli tatt igjen i løpet av året.

I byer og større tettsteder vil jeg si at Netcom som regel er bedre etter min erfaring.

 

Da tar du fryktelig feil. Men har dog dårlige erfaringer fra Netcom, og deres GSM\Edge strax man forlater sentrum.

 

Men ser at du også i kjent stil bare antar og påstår! :rofl: Lavmål

 

Edit: Nå ser jeg hvor "hatet" ditt kommer fra. Du ble satt påpasselig på plass i en annen tråd. Forståelig.

 

Jeg sa at jeg trodde du var tidligere Telenor ansatt. Men da er det visst en annen her på forumet det var snakk om.

 

Jeg antar ikke noe. Jeg vet hva utbygging Netcom jobber med for tiden.

Hva konkret info er det du sitter på siden du bare mener at jeg antar og påstår?

 

Og jeg "hater" ingen, jeg ser bare mange klager på Netcom for det er så mye dårligere. Og mye av klagingen kommer fra folk som ikke har hatt Netcom på mange år. Mye har skjedd siste året og mye vil skje dette året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Netcoms nett er vel ikke "så ille". De henger bare litt etter markedslederen Telenor, men nå som oppkjøpet av Tele2 har blitt et faktum vil Netcom nå få mye større finansielle muskler til å gjøre det som trengs for få tilnærmet like god dekning som Telenor har i dag. Men de har jo hengt etter Telenor på dekningsiden i mange år slik at det vil nok ta litt til før de klarer og ta igjen det tapte. Personlig har jeg stor tro på at Netcom klarer å nå de mål de har satt seg. Må bare gi de litt tid.

Endret av mlan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde One Call og Netcom og byttet til Talkmore med Telenor. Jeg bor i Vestfold, utenfor by og jobber på et tettsted.

Jeg hadde koplet ut 4G med One Call og koplet inn med Telenor. Batteriet tappes nå ned til 14% (HTC One) med 21-tiden.

Så jeg kutter ut 4G. Så min erfaring er at Telenor ikke har bedre dekning i hvertfall her i sentrale Vestfold.

Lenke til kommentar

Er bare å glemme å streame musikk her i nord med Netcom om man beveger seg utenfor Tromsø. Ikke nok hastighet på edge gitt.

Telenor leverer her oppe.

 

Det blir nok endre til sommeren når Netcom bygger ut, men når man kan ha "gratis telenordekning" frem til sommeren med talkmore sin vervekampanje så var valget enkelt for meg og de fleste jeg kjenner som var på Onecall.

 

Men som sakt, Netcom kommer seg nok i sommer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde One Call og Netcom og byttet til Talkmore med Telenor. Jeg bor i Vestfold, utenfor by og jobber på et tettsted.

Jeg hadde koplet ut 4G med One Call og koplet inn med Telenor. Batteriet tappes nå ned til 14% (HTC One) med 21-tiden.

Så jeg kutter ut 4G. Så min erfaring er at Telenor ikke har bedre dekning i hvertfall her i sentrale Vestfold.

Du sammenligner altså epler og pærer, og konkluderer?

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde One Call og Netcom og byttet til Talkmore med Telenor. Jeg bor i Vestfold, utenfor by og jobber på et tettsted.

Jeg hadde koplet ut 4G med One Call og koplet inn med Telenor. Batteriet tappes nå ned til 14% (HTC One) med 21-tiden.

Så jeg kutter ut 4G. Så min erfaring er at Telenor ikke har bedre dekning i hvertfall her i sentrale Vestfold.

Du sammenligner altså epler og pærer, og konkluderer?

 

 

One Call og Talkmore med henholdsvis Netcom og Telenor er epler og pærer?

 

Det er sammenliknet under samme betingelser - fortsatt epler og pærer?

 

Konklusjonen min er at jeg i hvertfall ikke ser noen bedring med dekning etter å ha gått over til Talkmore.

Første dagen hadde jeg veldig dårlig dekning, iakttok mobilen mens jeg kjørte fra jobb og hjem, veldig mye kun en strek og det var akkurat på vei ut av bykjernen. Mulig Telenor har veldig dårlig 4G dekning der?

 

Hvis Telenor har så god dekning synes jeg det er rart at det svitsjer hele tiden 4G, 3G og Edge. Jeg har foreløpig gitt opp 4G med Telenor. Det kan være andre grunner til dårlig batteritid, jeg finner nok mer ut etterhvert.

 

Ellers hadde vært fint om duforklarte hva du mener, istedenfor bare å slenge med leppa?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde One Call og Netcom og byttet til Talkmore med Telenor. Jeg bor i Vestfold, utenfor by og jobber på et tettsted.

Jeg hadde koplet ut 4G med One Call og koplet inn med Telenor. Batteriet tappes nå ned til 14% (HTC One) med 21-tiden.

Så jeg kutter ut 4G. Så min erfaring er at Telenor ikke har bedre dekning i hvertfall her i sentrale Vestfold.

Du sammenligner altså epler og pærer, og konkluderer?

 

One Call og Talkmore med henholdsvis Netcom og Telenor er epler og pærer?

 

Det er sammenliknet under samme betingelser - fortsatt epler og pærer?

 

Konklusjonen min er at jeg i hvertfall ikke ser noen bedring med dekning etter å ha gått over til Talkmore.

Første dagen hadde jeg veldig dårlig dekning, iakttok mobilen mens jeg kjørte fra jobb og hjem, veldig mye kun en strek og det var akkurat på vei ut av bykjernen. Mulig Telenor har veldig dårlig 4G dekning der?

 

Hvis Telenor har så god dekning synes jeg det er rart at det svitsjer hele tiden 4G, 3G og Edge. Jeg har foreløpig gitt opp 4G med Telenor. Det kan være andre grunner til dårlig batteritid, jeg finner nok mer ut etterhvert.

 

Ellers hadde vært fint om duforklarte hva du mener, istedenfor bare å slenge med leppa?

 

Å sammenligne batteritid der den ene benytter 3g, og den andre 4g. Er å sammenligne epler med pære, det må du klare å tenke deg til selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...