Gå til innhold

Er NetComs mobilnett SÅ ille?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest innleggende her, svarer kun på overskriften.

 

Jeg kan svare for store deler av Østfold (utenom Moss og Halden), da jeg kjører mye rundt her:

Netcom er overraskende dårligere en Telenor

 

Har vært en del i Sogn og Fjordane også, Telenor var best.

 

Jeg har hatt Telenor i mange år, utfall av dekning har aldri vært problem.

Gikk over til Netcom pga godt tilbud. Vurderer nå Telenor kontant tlf. som backup, pga. utfall i signalstyrke.

 

Dette er min erfaring på faste kryss og tvers kjøreturer og stoppesteder i Østfold.

 

Dekningskartet til Netcom stemmer ikke med min virkelighet, Netcom overdriver hvor bra dekningen er.

 

Er dekning viktigst slår ikke Netcom Telenor.

Opplevd hastighet på 3g og 4g kan jeg ikke uttale meg om.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

http://opensignal.com/enkelt å greit. diskusjonen ferdig.

Ser ikke ut til å være så enkelt.

Dersom "towers" er det samme som sendere er oversikten til opensignal ikke oppdatert i et par av byene jeg roter rundt i av og til.

Svært mange av Telenors sendere er i såfall ikke med på oversikten.

Mobile Norways nettverk er også fremdeles med.

 

Det gjelder nok både Telenor og NetCom, da NetWork Norway nettet ikke eksisterer lengre. Men den reele dekningen blir oppdatert fortløpende utifra data som blir hentet.

 

"Where does the data for our map come from?

The data is collected by users of our Android and iPhone apps. This data is stripped of any identifying information, and uploaded to our servers, taking care to use as little processing power and battery life as possible. We make this information openly available on this website, and provide a graphical interface to enable you to make sense of the raw data."

Endret av inside_445950
Lenke til kommentar

Har begge, Netcom privat og Telenor på jobb. Telenor har stort sett bedre dekning enn Netcom på de fleste steder jeg ferdes i Østfold. Men det finnes selvfølgelig unntak og ett av de unntakene er hjemme hos meg, der har Netcom 2G, 3G og 4G. Mens Telenor har et marginalt 2G signal som bare kan brukes utendørs. Har registrert at Netcom nå jobber hardt med dekningen sin (særlig etter at kjøpet av Tele2 ble godkjent) og opplever nå på flere og flere steder at Netcom sin dekning er blitt bedre, særlig på 4G.

Endret av mlan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...