Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

Hva er skremmende?

 

1. Politikeren bruker sin markedsmakt, det er hans fulle rett.

2. Andre kaller politikeren for en idiot, det er deres fulle rett.

3. Butikken forsøker å nå så mange kunder som mulig.

 

Du får det ikke mer liberalistisk enn dette Goth. Er du sikker på at er liberal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er skremmende?

 

1. Politikeren bruker sin markedsmakt, det er hans fulle rett.

2. Andre kaller politikeren for en idiot, det er deres fulle rett.

3. Butikken forsøker å nå så mange kunder som mulig.

 

Du får det ikke mer liberalistisk enn dette Goth. Er du sikker på at er liberal?

Jeg er liberalist. Dette handler ikke om liberalisme, men om religiøs påvirkning i det offentlige. Altså islamisering.

Men personlig så mener jeg at alle eiere av butikker, kjøpesenter, utesteder osv. selv kan skrive på det språk dem selv vil, jeg mener videre at de selv kan bestemme hvem som er deres kunder. Om de ikke ønsker mennesker med rødt hår eller briller, så skal de har rett til å diskriminere disse og nekte dem inngang. For som liberalist er jeg opptatt av friheten til selv å bestemme over egen virksomhet, selv om det håner andre. Henger du med? Jeg setter pris på å være konsekvent, noe mange ikke klarer.

Lenke til kommentar

 

Her ser vi islamisering i praksis fra vårt naboland Danmark. Skremmende utvikling

http://www.dagbladet.no/2015/01/23/nyheter/utenriks/danmark/politikk/dansk_folkeparti/37328236/

 

"Da en Ica-butikk i Dalarne i Sverige tidligere i år begynte å skilte på arabisk, vekket det positive reaksjoner, skriver Aftonbladet."

 

Lmao, disse svenskene...

 

Ja i det landet går det snart til helvete. Men som sagt, butikker burde kunne skrive på det språk dem vil. Men, innvandre skal jo lære seg et nytt språk. Arabere er ikke direkte et turistfolk her i Norden. Så derfor blir det feil og skrive på deres språk.

Lenke til kommentar

Jeg er liberalist. Dette handler ikke om liberalisme, men om religiøs påvirkning i det offentlige. Altså islamisering.

Men personlig så mener jeg at alle eiere av butikker, kjøpesenter, utesteder osv. selv kan skrive på det språk dem selv vil, jeg mener videre at de selv kan bestemme hvem som er deres kunder. Om de ikke ønsker mennesker med rødt hår eller briller, så skal de har rett til å diskriminere disse og nekte dem inngang. For som liberalist er jeg opptatt av friheten til selv å bestemme over egen virksomhet, selv om det håner andre. Henger du med? Jeg setter pris på å være konsekvent, noe mange ikke klarer.

Du synes altså det er bra at eierne av denne butikken gjør som de vil, men er skremt av hva de vil?

Lenke til kommentar

 

Jeg er liberalist. Dette handler ikke om liberalisme, men om religiøs påvirkning i det offentlige. Altså islamisering.

Men personlig så mener jeg at alle eiere av butikker, kjøpesenter, utesteder osv. selv kan skrive på det språk dem selv vil, jeg mener videre at de selv kan bestemme hvem som er deres kunder. Om de ikke ønsker mennesker med rødt hår eller briller, så skal de har rett til å diskriminere disse og nekte dem inngang. For som liberalist er jeg opptatt av friheten til selv å bestemme over egen virksomhet, selv om det håner andre. Henger du med? Jeg setter pris på å være konsekvent, noe mange ikke klarer.

Du synes altså det er bra at eierne av denne butikken gjør som de vil, men er skremt av hva de vil?

 

Les en gang til du. Skremt av islamiseringen, for det er hva det er. Hadde man stått for det jeg mener, så er det ingen ting og bli skremt over.

Lenke til kommentar

Her ser vi islamisering i praksis fra vårt naboland Danmark. Skremmende utvikling

http://www.dagbladet.no/2015/01/23/nyheter/utenriks/danmark/politikk/dansk_folkeparti/37328236/

 

Her ser vi skandinaviseringen i praksis i Spania. Skremmende utvikling.

Spanjoler må lære seg norsk hvis de vil jobbe med nordmenn i Spania, sier Carl I. Hagen.

 

:wee:

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er skremmende?

 

1. Politikeren bruker sin markedsmakt, det er hans fulle rett.

2. Andre kaller politikeren for en idiot, det er deres fulle rett.

3. Butikken forsøker å nå så mange kunder som mulig.

 

Du får det ikke mer liberalistisk enn dette Goth. Er du sikker på at er liberal?

 

Jeg synes dette er et helt utmerket eksempel på liberalisme i praksis jeg. Uten forbehold.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Her ser vi islamisering i praksis fra vårt naboland Danmark. Skremmende utvikling

http://www.dagbladet.no/2015/01/23/nyheter/utenriks/danmark/politikk/dansk_folkeparti/37328236/

 

Hvis forbrukeropplysning om h-melk eller fisk oppfattes som "islamisering" ser man jaggu spøkelser overalt.

 

At det finnes slike her på forumet vet jeg, men når det forkvaklede synet i tillegg blir frontet av denne danske politikeren, skjønner man for alvor hvor ille det står til. Dvs begynner å nærme seg galskap.

 

Denne passer bra:

 

"Ladies and gentlemen, we're officially entering a completely new age of idiocy. I actually had to put my face through a desk after watching this, I now have a shovel face."

Lenke til kommentar

 

Her ser vi islamisering i praksis fra vårt naboland Danmark. Skremmende utvikling

http://www.dagbladet.no/2015/01/23/nyheter/utenriks/danmark/politikk/dansk_folkeparti/37328236/

 

Her ser vi skandinaviseringen i praksis i Spania. Skremmende utvikling.

Spanjoler må lære seg norsk hvis de vil jobbe med nordmenn i Spania, sier Carl I. Hagen.

 

:wee:

 

Geir :)

 

Nå har jeg skrevet i denne tråden hva jeg virkelig mener man kan gjøre som eier av butikker, bedrifter osv. Det er liberalisme og la folk selv bestemme hvilket språk de vil bruke, hvem de ønsker som kunder osv. Det er å gi frihet.

Lenke til kommentar

Så hvorfor er det da "islamisering" at en privateiet dansk butikk henvender seg til en stor kundegruppe som ennå ikke har lært dansk på deres eget språk?

 

Det virker for meg som islamkritikeren i deg har puttet liberalisten i deg i tvangstrøye...

 

Hos meg er det motsatt: Jeg er også kritisk til islam (og mye annet), men liberalisten i meg har overtaket på krtikeren.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ikke greit å være Max Hermansen, dere vet han som aldri får komme til orde osv. (men allikevel synes i mediabildet 24/7)

 

Nå er han visst utestengt fra Facebook i tre dager. Enda det "bare var et bilde på veggen hvor "s" i islam var erstattet med hakekors"

 

ZLAim1m.png

 

Max, som har satt i system å generalisere & krenke andre, føler seg veldig krenket nå.

Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet har visst fått den ideen at kritisk tenkning skal inn skolen (leste dette på tekst-tv og har ingen link). Da er det sikkert viktig at elevene møter lærere som tenker helt likt, har de samme statsautoriserte ideene og tar avstand fra de samme tankene. Fra sosialpsykologien vet vi jo at kritisk tenkning blomster der alle tenker likt.

 

Jeg tror skandalene nå kommer så fort at vi ikke helt rekker å fordøye dem. En finansminister som vil bryte menneskerettigheter for å kaste ut Krekar, og en mann som mister jobben sin fordi han er motstander av en religiøst fundert ideologi.

 

Hvis våre politikere ikke bryr seg om menneskerettigheter og folk som ytrer sin politiske mening skal miste jobben, så synes jeg dette blir litt bakvendtland. Siv Jensen bør miste jobben, mens Hermansen bør møtes med motargumenter.

Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet har visst fått den ideen at kritisk tenkning skal inn skolen (leste dette på tekst-tv og har ingen link). Da er det sikkert viktig at elevene møter lærere som tenker helt likt, har de samme statsautoriserte ideene og tar avstand fra de samme tankene. Fra sosialpsykologien vet vi jo at kritisk tenkning blomster der alle tenker likt.

 

Jeg tror skandalene nå kommer så fort at vi ikke helt rekker å fordøye dem. En finansminister som vil bryte menneskerettigheter for å kaste ut Krekar, og en mann som mister jobben sin fordi han er motstander av en religiøst fundert ideologi.

 

Hvis våre politikere ikke bryr seg om menneskerettigheter og folk som ytrer sin politiske mening skal miste jobben, så synes jeg dette blir litt bakvendtland. Siv Jensen bør miste jobben, mens Hermansen bør møtes med motargumenter.

Han mister ikke jobben, han blir ikke leid inn til flere jobber. Det er en stor forskjell.

 

I min deltidsjobb er jeg som regel ansatt fra dag til dag. Om ikke de jeg jobber med er 100 % fornøyd hører jeg aldri fra de igjen. Det spiller ingen rolle om det er fordi jeg ikke gjør jobben min, fordi jeg oppfører meg upassende, om jeg er 'politisk ukorrekt' eller om sjefen rett og slett ikke liker trynet mitt. Min jobb har ikke samme sikkerhet som faste ansatte, sånn er det bare. Det samme gjelder for Hermansens konsulentoppdrag.

Lenke til kommentar

Men han mener selv han fikk muntlig lovnad om nye oppdrag. Noe som ikke har blitt avkreftet av oppdragsgiver.

Jeg kan ikke jussen, men jeg vil tro 'du vil høre fra oss' eller 'vi kommer definitivt til å bruke deg flere ganger' er svært annerledes enn 'vi vil at du skal jobbe for oss 07.02.2015, kl 09.00-17.00'

 

Jeg vet ikke hva tilfellet er her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...