Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

Nå skal ikke jeg fortelle feministene hva de skal gjøre. Jeg er ikke feminist. Men jeg synes åpenbart at noen gode paroler mot kvinnesynet og behandlingen av kvinner i islamske land hadde hørt hjemme i 8. mars-togene. Men nå kunne de likegodt demonstrert mot kvinnesynet i India samtidig, det synes å ikke være så veldig forskjellig...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja jeg er klar over at de fleste ikke deler den meningen, men det sier jo litt om hva slags idioter vi har med å gjøre når de f.eks først går i tog i støtte for likestilling, for deretter å demonstrere mot kritikk av islam. Er det bare jeg som ser ironien?

Også har man folk som skal forsvare islam med nebb og klør på forum. Skjønner meg heller ikke på dem.

Igjen, dette er tull. Du vet godt at de ikke demonstrerer mot kritikk av islam. De demonstrerer mot rasisme.

 

 

Å demonstrere mot pegida har ingenting med rasisme å gjøre.

Det er absolutt ingenting i pegidas program som er rasistisk. 

At noen rasister velger å gå i pegidas tog derimot er en annen sak.

 

Da er motdemonstrasjonene enten det at de forventer noen rasister i togene så de velger å demonstrere mot hele pegida, ellers er det det at de synes kritikk mot islam er rasisme så de demonstrerer mot det. Jeg heller mot det siste, latterlig som det er.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg vi kan protestere mot "kvinnesyn" i det hele tatt. Som GRRM har sagt, "I've always considered women to be people."

 

En underdrivelse i manges øyne ;)

 

Uansett tror jeg at jeg snart har skrevet ut alle ledige tekstfelt på internettet for å prøve og nå fram til de siste etterslengeres de innlysende forskjellen det er å være rasist (eller som de så pent kaller det rasebevisst), og en religionskritiker. Den første er basert på menneskehat, mens det siste prøver å fjerne det samme.

Lenke til kommentar

Elefanten i rommet som ingen ser............

Tja er jo flere elefanter her på forumet som muligens ingen har lagt merke til?

Ett tips kan være flere moderatorer, også forhenværende.......

 

 

Nei jeg er ikke Charlie, jeg er heller ikke Dan Uzan.

Jeg både puster og ånder enda, mitt blod renner i mine årer og ligger ikke i sanden eller på en asfaltert gate.

Billig retorikk som blir brukt av feige politikere, som vrir seg unna sitt ansvar.

Kvalmende synes jeg slikt er.

 

Pegida?

Rasister?

 

Ja sikkert noen av dem, men de fleste vil jeg tro, protesterer mot en dødelig religion ( for mange ) og ett menneskesyn nesten uten sidestykke.

Tenk at politikere forsvarer en slik religion, også her i Norge.

Samtidig som det snakkes om innskrenkninger i vårt levesett, ikke bare snakkes om, det blir og er innført betydelige restriksjoner for Norges innbyggere.

 

Blir som den 75 år gamle damen i Danmark sa det, hun kjenner ikke igjen sin by og sitt land slik det er blitt de siste 40-45 årene.

Endret av V?rbris
Lenke til kommentar

Elefanten i rommet som ingen ser............

Tja er jo flere elefanter her på forumet som muligens ingen har lagt merke til?

Ett tips kan være flere moderatorer, også forhenværende.......

 

The-Elephant-in-the-Room1.png

 

Ja sikkert noen av dem, men de fleste vil jeg tro, protesterer mot en dødelig religion ( for mange ) og ett menneskesyn nesten uten sidestykke.

 

 

Jeg er enig.

 

Samtidig som det snakkes om innskrenkninger i vårt levesett, ikke bare snakkes om, det blir og er innført betydelige restriksjoner for Norges innbyggere.

 

Hvilke restriksjoner tenker du på?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Blir som den 75 år gamle damen i Danmark sa det, hun kjenner ikke igjen sin by og sitt land slik det er blitt de siste 40-45 årene.

 

Jeg var instinktivt redd for gamle damer når jeg var liten, .. - og finnes det noe mer skremmende en gamle damer som ikke får med seg at alt endrer seg til enhver tid, og som bare fortsetter å veive med illsinte paraplyer i lufta og piper: det var mye bedre før i tia ...

 

Jeg begynner selv å bli gammel, og håper jeg slipper å pådra meg slike alderdoms svakheter

 

Det smeller ett eller annet sted, og så trykker 1 million nettaviser og 1 million tv-kanaler opp den aktuelle saken, men det betyr ikke at det smalt mer enn 1 gang

Lenke til kommentar

Det smeller ett eller annet sted, og så trykker 1 million nettaviser og 1 million tv-kanaler opp den aktuelle saken, men det betyr ikke at det smalt mer enn 1 gang

 

Til en avdød terrorist

 

"Det vil nok overraske dig at høre følgende, men din komplet meningsløse død har ikke gjort den store forskel for os andre. Mens du ligger kold og livløs i et kølerum et eller andet ukendt sted i Københavns kassemater, så kvidrer fuglene i dag videre ovre i Fælledparken."

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I et video-intervju i en dansk nettavis var det en ung muslimsk mann som sa at dersom man krenker 1,3 milliarder muslimer ved å tegne profeten så fortjener man å bli drept.

 

Hvor er disse menneskene så man kan filleriste holdningene deres? De fortsetter å si sitt, men tør ikke delta i offentlig debatt. Det vil si en offentlig debatt der man utveksler meninger og ikke kuler.

Lenke til kommentar

I Norge så har vi jo faktisk ett par som ikke fornekter seg i media ett øyeblikk når det kommer til dette. Qureshi i IslamNet som framstår som den mest innpakkede, men samtidig en av de aller mest ekstreme som støtter IS og terror 100%. En av Norges farligste menn og forrædere smiler falskt til folket på TV sendt ifra vår egen rikskanal. Snakker om å ikke ta virkelighets oppfattelsen deres på alvor.

 

Hussain og Bhatti burde også være fritt vilt i våre gater om Profeten Ummah våger å prøve seg på flere demonstrasjoner her til lands.

Lenke til kommentar

Det er de ideologiske lederne. Jeg ønsker å ta sauene som følger etter. Lederne er av samme kaliber som nyhetsspeilet og baltazar, det er som å diskutere med veggen. Sauene er ikke nødvendigvis på samme nivå. Skulle ønske terroristen i danmark ble tatt i live og stillt til veggs for sine handlinger. Hva ville han sagt? De dør jo bare disse feigingene.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

En underdrivelse i manges øyne ;)

 

Uansett tror jeg at jeg snart har skrevet ut alle ledige tekstfelt på internettet for å prøve og nå fram til de siste etterslengeres de innlysende forskjellen det er å være rasist (eller som de så pent kaller det rasebevisst), og en religionskritiker. Den første er basert på menneskehat, mens det siste prøver å fjerne det samme.

Det er helt klart en forskjell, men den er ikke alltid innlysende. Religionskritikk, eller kanskje oftere bevaring av kultur, er en beleilig merkelapp for mange med mer tvilsomme motiv. Det er vel kanskje det som gjør det spesielt vanskelig med å danne en seriøs religionskritisk gruppe: man drar med seg litt av hvert i forsøket.

 

Jeg bet meg merke i dette intervjuet med godeste Hermansen. Nå svarer han på et humoristisk stikk fra Dagsland, så jeg er litt usikker på hvor alvorlig Max var:

 

- Da Aftenbladet snakket med Sigvart Dagsland om at dere brukte musikken hans, sa han dette: Jeg kan dessverre ikke hindre at folk med dårlige mellommenneskelige antenner kan ha god musikksmak.

 

- Det var godt sagt, selv om det er feil. Hvis han ikke siktet til muslimene da.

Dette er ikke religionskritikk.

 

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Pegida-leder-beklager-musikkbruken-3635969.html

Lenke til kommentar

Blir som den 75 år gamle damen i Danmark sa det, hun kjenner ikke igjen sin by og sitt land slik det er blitt de siste 40-45 årene.

Akkurat det har nå 75 år gamle damer alltid sagt, så det veier ikke særlig tungt.

 

Bare tenk hvordan Norge hadde blitt dersom 75 år gamle damer hadde fått bestemme ...

Da hadde vi vel fortsatt sett på svart-hvitt fjernsyn. I 4:3-format. En kanal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...