Gå til innhold

PEGIDA blir sviktet av sine egne


Anbefalte innlegg

Poenget mitt med zalo var at i dag så holder det altså å vaske tallerkenen en gang. Hvorfor med støv eller leire siste gang? Jeg antok at det var slik de gjorde det i gamle dager der. Tanken om at det skulle være noe voodoo eller magi slo meg ikke før du sa det nå. Altså antok jeg det var av hygieniske årsaker. Om et barn har krabbet rundt på gulvet og slikket matrester fra hundens skål for så å bli syk, så ville det være et naturlig råd å komme med.

 

Jeg skjønner ikke hva du spør om angående tro og konsekvenser. Den må du nesten utdype.

 

Ellers legger jeg merke til at du refererer til Muhammad som pedofil. Jeg vet ikke om du gjør det fordi du tror jeg tar meg nær av det? Det gjør jeg altså ikke, men jeg er rimelig sikker på at du vet utmerket godt at Aishas alder er svært omdiskutert. Og at det finnes mange indikasjoner på at hun var så mye som 19 år når ekteskapet ble fullbyrdet. Jeg vet selvsagt ikke om det er sant eller ikke. Men jeg er sikker på at du er kjent med disse skriftstedene som skaper tvil om det du så bombastisk proklamerer. Den eneste det egentlig reflekterer ufordelaktig på er deg selv. Personlig syns jeg skrivestilen din ellers er forfriskende.

 

Hva jeg tror om alderen til de jentene som Muhammad hadde sex med betyr ikke så mye. Det er viktigere hva de menneskene som ser på Muhammad som det perfekte menneske mener. Det er riktig som du sier at denne saken er omdiskutert. For de av oss som vet at det er galt å ha sex med barn og som samtidig ønsker å se på Muhammad som det perfekte menneske så vil det være naturlig å søke alternativ tolkning. Men saken er at om det sto svart på hvitt uten tvil at Muhammad hadde sex med barn, så måtte muslimer akseptere det som en perfekt handling. At det finnes tvetydighet gjør at hver enkelt muslim kan tolke det etter egne behov i samsvar med egen moral.

 

Hvis alle tradisjonene og handlingene som å vaske en skål 7 ganger hvor siste gang er med støv/leire så hadde jeg ikke klaget på det. Problemet er konservative muslimer som sier at den gyldne standarden er å gjøre det slik de gjorde det på den tiden. Dogmatisk gjøre det samme idag som det ble gjort for 1300 år siden. Idag vet vi at skyll-zalo-skyll er holdbart. Men om man dogmatisk følger islam så blir det skyll-zalo-skyll syv ganger med støv/leire på slutten. Det er religiøs fundamentalisme.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pegida sliter i Sverige også. 150 møtte opp i Malmø, de håpet på 1000

 

Motdemonstrantene var 4000

 

Kilde: Sydsvenskan.

 

Geir :)

 

Dette resultatet må jo være ganske drepende for Pegida-sympatisører inkl. de norske, med tanke på at Malmø ofte blir løftet frem av "islamkritikere" som selve skrekkeksemplet på alt som angivelig er galt & feil med islam og innvandring, og sånn sett burde det jo bringe titusen-vis av "fortapte svensker" å mobilisere for Pegida-toget skulle man tro.

 

I stedet kommer altså mannsterke 4 000 malmøboere til motdemonstrasjonen og viser at de ikke lar seg lure av den grumsete hat-propagandaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Verken Pegida eller homo-bevegelsen i Saudi-Arabia får støtte av befolkningen. Dette beviser at ingen av dem har en god sak.

 

Mener du det er samme nivå av ytringsfrihet i Saudi-Arabia vs Sverige?

 

Jeg tenkte bare på at en ikke nødvendigvis kan forstå den labre oppslutningen som det godes seier. Jeg ser jo klart hvor du står fra måten du uttrykker deg på. Jeg har ikke fått med meg hva som har skjedd i Malmø. Men dersom Pegida har strevd med oppslutningen der, kan vel dette også tas til inntekt for det synet at svenskene er livredd noen av innvandrerne og derfor ikke tør ytre seg i demonstrasjonstog på en måte som kan virke støtende for folk som en regner med kan ty til vold og andre raffinerte metoder for sosial sanksjonering.

 

Men selvfølgelig kan din forståelse være riktig. Jeg mener bare at det er problematisk å slutte at folk har sett lyset når det like gjerne kan være at de er redde. Jeg hadde neppe demonstrert for homofiles rettigheter i Saudi-Arabia, men mitt fravær burde heller forstås som en konsekvens av frykt framfor en avstandtagen fra homofiles ønsker og krav.

 

Ytringsfriheten i Saudi-Arabia er sikkert mer innskrenket enn i nordiske land, uten at jeg kan så mye om dette. Men det finnes sikkert områder hvor (den uformelle og reelle) ytringsfriheten er større i Saudi-Arabia enn i Norden. Du kan sikkert ytre at du mener at kvinner ikke bør få lov å kjøre bil uten at du blir sosialt straffet for dette i Saudi-Arabia.

Lenke til kommentar

 

Pegida sliter i Sverige også. 150 møtte opp i Malmø, de håpet på 1000

 

Motdemonstrantene var 4000

 

Kilde: Sydsvenskan.

 

Geir :)

 

Dette resultatet må jo være ganske drepende for Pegida-sympatisører inkl. de norske, med tanke på at Malmø ofte blir løftet frem av "islamkritikere" som selve skrekkeksemplet på alt som angivelig er galt & feil med islam og innvandring, og sånn sett burde det jo bringe titusen-vis av "fortapte svensker" å mobilisere for Pegida-toget skulle man tro.

 

I stedet kommer altså mannsterke 4 000 malmøboere til motdemonstrasjonen og viser at de ikke lar seg lure av den grumsete hat-propagandaen.

 

 

I Malmø med sine over 60 000 muslimer (av en befolkning på 300 000 om man tar med hele kommunen), er man mer dum enn modig om man stiller seg opp til hoggs med Pegida bannere i sentrum. Du kommer ikke unna med det der, verken i jobb sammenheng eller privat. Shit, du kommer jo ikke unna med det i Norge en gang tydligvis (les Max uten jobb).

 

Kan også legge til at Malmø sliter som faen med kriminalitet, det har gått over stokk og stein der. Jeg kjenner flere Svensker som opprinnelig er derifra men som har flyttet da det rett og slett er ubehagelig og etniske Svensker blir diskriminert og føler seg ikke hjemme der lenger. Dette er ekstremt i Norsk sammenheng, det er vel derfor ikke folk tar problemene innover seg.

 

Når det er sagt så er neppe Pegida løsningen her heller (i hvertfall ikke den norske versjonen med fokus på mennesket i stedenfor religion), men derimot trengs det helt andre virkemidler med tanke på integrering av alle disse muslimene.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Kan også legge til at Malmø sliter som faen med kriminalitet, det har gått over stokk og stein der.

 

Jeg biter på: Hva har kimrinaliteten i innvandrerbydeler med islamkritikk å gjøre? Spesielt om vi ikke skal fokusere på mennesker istedet for religion...

 

Geir :)

 

 

Motsetninger skaper vel ofte konflikter, homogene samfunn er ofte velfungerende. Det vil ikke si at det ikke er rom for forskjellige nasjonaliteter, men heller at det ikke ubegrenset med rom for kulturelle motsetninger (kulturkræsj på godt norsk).

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kan også legge til at Malmø sliter som faen med kriminalitet, det har gått over stokk og stein der.

Jeg biter på: Hva har kimrinaliteten i innvandrerbydeler med islamkritikk å gjøre? Spesielt om vi ikke skal fokusere på mennesker istedet for religion...

 

Geir :)

Motsetninger skaper vel ofte konflikter, homogene samfunn er ofte velfungerende. Det vil ikke si at det ikke er rom for forskjellige nasjonaliteter, men heller at det ikke ubegrenset med rom for kulturelle motsetninger (kulturkræsj på godt norsk).

Ja, vi har sett at protestanter og katolikker kan skape konflikt når de blandes sammen som i Irland, eller jøder og kristne i Tyskland eller bondekultur i amerikanske sørstatene og fabrikk kulturen i nordstatene ...
Lenke til kommentar

Monogene samfunn er ikke lenger mulig. Innvandringen startet for rundt 30.000 år siden og har alltid økt fart. Det er ingen måte å stoppe det på, og alle som prøver kaster bare bort tiden sin.

Du får innvandring til å høres ut som en konstant, uavvendelig naturkatastrofe. Nærmest som en komet som samler rask i rommet og gjør seg større mens den forbereder en dødsstøt mot Jorda.

 

Selv er jeg mer positiv til innvandring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...