Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I mellomtiden har vi en minister her hjemme som etter min mening gjør en god jobb når det gjelder innvandring, men som samtidig nekter å ta stilling til andre viktige saker, som feks aktiv dødshjelp, pga sin egen tro. Å fytti h.. så lei jeg er av religion. Er jo klin umulig å bli kvitt svineriet.

 

Nå har vi jo fått en ny minister, Per-Willy Amundsen, som skrev på Twitter at nå trenger vi et nytt korstog.

 

Enkelte vil kanskje protestere å hevde at vesten har vært på sammenhengende korstog i Midt-østen de siste 50 årene.

 

Nermere 100 år vil jeg påstå. Midtøsten har ikke vært det samme siden første verdenskrig.

Lenke til kommentar

I hvilken grad av mistenkt en person er vet vi typisk ikke, men når vi snakker om 100.000 euro i dusør så er det ikke urimelig at det er sterke bevis for at dette er gjerningsmannen.

 

Jeg ser ikke et poeng i å lynche noen uansett, så jeg har aldri sett behovet for å ta stilling til hvor mye en person er mistenkt.

Lenke til kommentar

 

Det har alltid vært krig og faenskap i Midtøsten. Det var ikke noe som Europa eller USA bragte med seg for noen hundre år eller årtier siden.

 

 

Det har vært krig så lenge vi klarer å se spor etter mennesket. Igjen, hva snakker du om?

 

 

Historisk sett så er det ikke urimelig å se på konflikten mellom Europa og islamske land som én lang 1400 år lang konflikt. Islam har alltid hatt som overordnet mål å erobre utroende, og Europa har vært det nærmeste og mest utsatte målet ved siden av India. De lykkes nesten med det også, hadde det ikke vært for nøkkelslag som Tours, Wien, og Lepanto. Når erobringen stoppet opp for kalifatene og sultanatene, så gikk rikene uniformt i oppløsning. Unntaket var Osmanerne, som likevel forfalt i makt over en periode på 250 år og ble stykket opp som følge av intern konflikt og eksterne makter.

 

Videre, så har spredningen av islam ført med seg sekterisk konflikt som er helt ekstraordinær på to måter; hvor lenge den har vart, og hvor seiglivet den er. Dette fører selvsagt til dårlige levevilkår for befolkningen det gjelder.

 

Islams antivitenskap og skylapper fra steialderen for alt som ikke er fra en Koran eller Hadith er et kapittel for seg selv, og har kanskje bidratt mest til at muslimske land er mindre komfortable å leve i. Spania alene oversetter årlig flere bøker fra engelsk til spansk, enn det muslimske land har gjort de siste 1000 årene.
 
Så; krig, erobring, forfall, intern konflikt, mer krig, og en hel masse selvpåført elendighet -- dette har bidratt til å gjøre midtøsten, og den Islamske sfæren generelt, til en uvirkelig sump av religiøst vanvidd, intellektuell retardering, og fattigdom. Med andre ord, høl.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

F*ckings politisk korrekte Dagbladet fornekter seg ikke:

 

Untitled_3.png

Dagbladet er den mest venstrevidde avisen i Norge, så det forundrer meg ikke.

 

 

Er det kanskje naturlig at de fleste Europeiske medier heller litt mot venstre? Det er jo trossa alt der sannhet trumfer økonomisk gevinst og løgn, noe som heldigvis også er det ideologiske utgangspunktet for de fleste journalister.

 

Du ser jo selv hvordan sannhet forsvinner så fort ting snur mørkeblått, eksempler på slike konservative medier uten sannhetsgehalt eller reell nyhetsverdi kan vi jo bare dra en titt over til Amerika for å studere. Vel bekomme.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hva som er så venstrevridd med å drive med ansvarlig journalistikk. I dette tilfellet så gikk jo myndighetene ut med offentlig etterlysning i kort tid etterpå, men saklig media skal ikke henge ut mistenkte før de er dømt skyldig. Det å gi voldsmenn en antihero "beæring", og en såpeboks (ala Breivik) er en stor årsak til at terroraksjoner blir begått og at vi ser copycats i periodene etter terroraksjoner/masseskytinger. Terroristen i denne situasjonen elsker at vi hater han. Han har fått akkurat det han ønsker, massiv oppmerksomhet til seg selv og sin agenda, kaos, splittelse og frykt. Media har stor skyld i dette.

 

Det holder med å si at det var en mann, så-så gammel, kommer fra det landet og begikk massedrap fordi han er tilknyttet X.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...