Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Lag gjerne en tråd der vi samler alle drap begått av folk som har en felles ideologi annen enn islam. Men å gruppere etter hudfarge det orker jeg ikke være med på.

Jeg foreslår statsideologien. Da trenger man heller ikke å ekskludere de fleste muslimer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke et godhetstyranni å opprettholde en rettsstat...

 

Å omfavne og stakkarsliggjøre islam er ivertfall ikke å opprettholde en rettsstat, men å rulle ut den røde løperen for shariastat. 

 

Islamske land har da holdt slaver i like stor utstrekning som den europeiske silvisasjonen, de har hatt imperier som på ingen måte sto tilbake for det europa skapte. Det er på ingen måte synd på muslimer og noe grunn til å stakkarsliggjøre dem, historisk sett. Sett over historiens løp er det vel knapt en sivilisasjon som har hatt så stor makt, ført så mange kriger (islam tok jo nesten europa) og underlagt seg så store landområder, først de siste par hundre år er det å være "vestlig"/hvit blitt synonymt med makt.

 

Så jeg har lenge lurt på hva som driver folk ute på venstre fløy. De snakker om xenofobi, men det virker da som om at er det noen som lider av fobi her, så må det da være dem mer enn noen andre. Nazifobi og rasistfobi, fobi for hvite mennesker, frykt for at hvis det er såkalt "blendahvitt" så vil en blondine før eller senere kunne føde en ny Hitler, og at det derfor handler om å blande ut det hvite så fort som mulig med noe brunere og (jfr deres egne teorier) mer medgjørlige raser så dette ikke skjer, og dette her er jo definisjonen på rasisme og fortoner seg for meg som noe som kvalifiserer for å kalles for en mental lidelse. En ny Hitler kan gjerne komme fra afrika eller mongolia og være svart eller gul, så at disse folkene har "mildere" gemytt og er mer formbare/mindre rasistiske enn hvite av natur er en helt forskrudd ide, og ikke noe jeg kan se har historisk belegg i det heletatt.

 

Djengis Khan og Shaka Zulu, anyone?

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Say what? Hvem er de i venstre fløy, og hvor/når sier de at de vil "vanne" ut en etnisk hvit befolkning i Hitler-frykt? Lukter stråmann.

 

At det har vært et ønske om å drive social engineering og dekonstruere den vestlige sivilisasjonen ute på venstre fløy burde da være godt kjent for deg. Hele konseptet "flerkultur" går jo ut på dette, en erkjennelse av at norge har vært "monokulturelt" også har man hatt vikarierende motiver for å gjøre noe med dette og erstatte det med et flerkulturelt/multikulturelt norge, av de argumentene jeg har hørt har det meste vært drevet av en ekstrem fobi/frykt for det hvite og "rasisme" som man tillegger hvite mennesker. Ta dette utsagnet fra Hylland-Eriksen f.eks:

 

”Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger.”

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er tydeligvis ikke godt kjent for meg siden jeg spør. Du fremstiller det som at målet er flerkultur og utryddelse av den hvite rasen, og at dette er utbredt blant den hittil udefinerte venstre fløyen. Kulturen blant etniske nordmenn fra nord og sør er forskjellig. Vi har flerkultur uten noen som helst innvandrere, og kun med etniske nordmenn om vi vil se på det sånn.

 

Debatten fra begge sider består stort sett av klisjéer virker det som på meg. Jeg er forøvrig også mot islam og ser skadepotensiale i ideologier (religioner anser jeg som en form for ideologi, spesielt de store og verdensdominerende), spesielt de som distanserer seg fra virkeligheten.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis ikke godt kjent for meg siden jeg spør. Du fremstiller det som at målet er flerkultur og utryddelse av den hvite rasen, og at dette er utbredt blant den hittil udefinerte venstre fløyen. Kulturen blant etniske nordmenn fra nord og sør er forskjellig. Vi har flerkultur uten noen som helst innvandrere, og kun med etniske nordmenn om vi vil se på det sånn.

 

Debatten fra begge sider består stort sett av klisjéer virker det som på meg. Jeg er forøvrig også mot islam og ser skadepotensiale i ideologier (religioner anser jeg som en form for ideologi, spesielt de store og verdensdominerende), spesielt de som distanserer seg fra virkeligheten.

 

Dette var en løgnaktig fremstilling av det jeg skrev. Jeg skrev ikke at målet er "utryddelse av den hvite rasen", men å erstatte landet og kulturen vår med et nytt "flerkulturelt samfunn" som de kaller det, og det har man tydeligvis kun klart via innvandring, fordi man kaller ikke f.eks Japan "flerkulturelt" men "homogent"/"monokulturelt". Her prøver du deg mao. å jonglere med begreper. En "kultur" er det samme som "folkegruppe", og hvis du ikke vet hva folkegruppe er, vil du jeg skal gi deg en definisjon på det også? Har du f.eks problemer med å forstå hva en "same" er? Isåfall er du kanskje "fargeblind", og jeg har skjønt det sånn at de som har denne funksjonshemningen ofte har problemer med å se ting som er ganske lett å få grep om for andre.

 

Jeg ser større skadepotensiale hos ateister ute på venstre fløy enn muslimer, for å være ærlig. Den gjengskytingen i sverige har skjedd takket være politikken deres og det samfunnet de har puttet disse muslimene i, det er ikke nødvendigvis islam som er problemet her.

Lenke til kommentar

Da har du en annerledes forståelse av ordet kultur enn det jeg har. Kultur er ikke synonymt med folkegruppe nødvendigvis. Er jeg en av disse ateistene du nevner i dette tilfellet da jeg holder til en viss grad samme standpunkt som deg i dette spørsmålet?

 

Som sagt, klisjéer. Venstrevridde ateister har mening X, og mening X er problemet.

Lenke til kommentar

 

en ekstrem fobi/frykt for det hvite og "rasisme" som man tillegger hvite mennesker.

 

Du mener altså at det bare er oppdiktet? Til tross for stolte rasister man har lest om, hvordan de har organisert seg opp gjennom tiden, både i Norge og andre steder?

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Bombingen_av_Nor_Mosk%C3%A9

 

1985

8sjQvmc.png

IrcxDtY.png

5F0eyK1.png

 

 

Var det nødvendig av deg å bruke så mye plass på dette sprøytet? Jeg forsvarer ikke rasisme. Men rasisme oppstår ikke i et vakuum og skyldes ikke rase eller mangel på bekjente fra eksotiske strøk. Jackie Arklöv var en kjent svensk nazist og mulatt. Om noe så er politisk korrekthet med på å fyre opp under dette. Når folk ikke får si meningen sin pga vold, trusler og mobbing fra "antirasister", så får man hat som i værstefall kan resultere i vold. Det ser ut som det hatet venstresiden har vist mot deler av befolkningen i europa og amerika nå er iferd med å komme tilbake i retur, Marine Lepen, Geert Wiilders, Donald Trump med fler er tegn på det. Istedet burde folk med ulike bekymringer bli tatt på alvor og bli møtt med respekt, uavhengig av synspunkt, og disse politikerne er et resultat av at det ikke har skjedd og at man har fått en enorm politikerforakt i europa og USA, i tillegg til hat mot myndighetene, gjengvold og ekstremisme blandt innvandrere fordi man har kjørt på med den samme politisk korrekte medisinen som før og ignorert advarselene "i frykt for å nøre opp under rasisme". Har du hørt noe så dumt? Men her ser man djevelen i fri dressur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du en annerledes forståelse av ordet kultur enn det jeg har. Kultur er ikke synonymt med folkegruppe nødvendigvis. Er jeg en av disse ateistene du nevner i dette tilfellet da jeg holder til en viss grad samme standpunkt som deg i dette spørsmålet?

 

Som sagt, klisjéer. Venstrevridde ateister har mening X, og mening X er problemet.

 

Det virker som du er en av de ateistene jeg sikter til, ja. Kultur i den sammenhengen jeg snakket om det, gjaldt folk, jeg snakket ikke om bakteriekulturer eller subkulturer. Og dette er ikke klisjeer, men dere er for arrogante til å se det selv og det er akkuratt derfor vi har disse problemene. Det er tydeligvis en alvorligere form for blindhet enn "fargeblindhet" flere av dere lider av, men vanlige folk, innvandrere som innfødte, ser dette klart som dagen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer bare på ordbruken. Kan du definere mer konkret hva som definerer en kultur? Er den bundet av religion, landegrenser, hudfarge? Eller er det noe annet, mer nyansert? I så fall er det ikke noe i veien for at det er kulturnyanser innad i det etnisk norske samfunn.

 

Men for all del, jeg sier ikke at det er radikale kulturforskjeller mellom etniske nordmenn. Og jeg vil påstå at den "etnisk norske kulturen", hva enn den består av, er en meget god en. Og overlegen den muslimske.

Lenke til kommentar

Jeg lurer bare på ordbruken. Kan du definere mer konkret hva som definerer en kultur? Er den bundet av religion, landegrenser, hudfarge? Eller er det noe annet, mer nyansert? I så fall er det ikke noe i veien for at det er kulturnyanser innad i det etnisk norske samfunn.

 

Men for all del, jeg sier ikke at det er radikale kulturforskjeller mellom etniske nordmenn. Og jeg vil påstå at den "etnisk norske kulturen", hva enn den består av, er en meget god en. Og overlegen den muslimske.

 

Rase blir et for dumt/tynt begrep å beskrive et folk på, kultur er nok mer relevant. Tyskerne prøvde å okkupere norge i 1940, vi var riktignok omtrent samme rase men forskjellige kulturelt sett og derfor protesterte (mange) nordmenn mot den tyske okkupasjonen, så kultur er nok viktigere enn rase om vi skal definere en folkegruppe, selv om det henger noe sammen da begge deler kan knyttes til et felles historisk opphav som ga folket en særegenhet som skiller de på ulike måter fra andre folkegrupper og bandt det sammen til det som ble et land.

 

Jeg sier ikke nordmenn er overlegne folk fra muslimske land, men vi er definitivt annerledes. Men for deg er norsk kultur overlegen, da du er norsk. En muslim ville sagt noe annet. 

 

Det jeg snakker om, er ikke rasisme eller innvandring i seg selv, men de som har en agenda om å dekonstruere norsk kultur og den norske majoriteten f.eks via innvandring, for den finner du. Jeg nevnte bl.a en som har gått åpent ut og inrømmet at han har dette på agendaen som bakgrunn for sin "aktivisme", nemlig Hylland-Eriksen. Se også videoen jeg postet noen innlegg lenger opp.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

For å tydeliggjøre; jeg sier ikke nordmenn er overlegne muslimer. Jeg sier moderne norsk kultur er overlegen muslimsk kultur.

 

...fordi du er norsk, og jeg trives også bedre i et norsk norge enn i et norge med sharialover styrt av en imam. Og igjen, så vil selvfølgelig en muslim se annerledes på det. Og muslimen har ikke nødvendigvis feil heller sett fra hans ståsted, men akkuratt pga dette her har vi forskjellige land, og grenser for hvor mange innvandrere vi slipper inn.

 

Men da er du kanskje enig med meg at problemet her er den klikken som i årevis har snakket om "å gjøre norge flerkulturelt" for flerkulturens skyld, fordi det er mer "kult" enn "kjedelig norsk kultur" og som et slags merkelig verktøy for å "bekjempe rasisme"? Den samme klikken som er veldig frempå med å fortelle våre nye landsmenn om alle sine nye rettigheter, hvor undertrykt de har vært og hva slags fæle rasister hvite er, for det er mye av det inntrykket innvandrerne har fått fra disse som ligger bak disse opptøyene i innvandrerghettoene.

 

Hvem spesifikt dette er kan jeg jo utbrodere mer. "Antirasistene" i det voldelige venstreekstreme nettverket "antifascistisk aksjon" (AFA) er jo endel av denne "klikken", som er en slags voldelig spionorganisasjon som jakter på "nazister" og ifølge norsk lovgivning såvidt jeg vet holder på med ulovligheter men får holde på som de vil, har jo blitt kjeppjaget ut av bydeler med mange innvandrere hvor de har forsøkt å hause opp opptøyer før, du kan f.eks se denne fra Sverige hvor de er mye mer frempå enn her i norge:

 

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Til en viss grad er jeg enig, ja. Men jeg ser på kultur som noe mer flytende og dynamisk, omtrent som språk. Det endrer seg unektelig uansett hvor konservativ man er. Forskjellen er at kultur har større moralske implikasjoner enn språk.

 

Jeg vil også påstå at det finnes objektive holdepunkter bak utsagnet om at norsk eller tilsvarende kultur er bedre enn muslimsk kultur.

Lenke til kommentar

Til en viss grad er jeg enig, ja. Men jeg ser på kultur som noe mer flytende og dynamisk, omtrent som språk. Det endrer seg unektelig uansett hvor konservativ man er. Forskjellen er at kultur har større moralske implikasjoner enn språk.

 

Jeg vil også påstå at det finnes objektive holdepunkter bak utsagnet om at norsk eller tilsvarende kultur er bedre enn muslimsk kultur.

 

Og derfor er det da og greit med en viss innvandring fordi de kan integrere seg her og bli endel av landet, men innvandrere må respektere og helst til en viss grad beundre folket/landet de flytter inn til og trives her, ellers kan det bli bråk på sikt.

 

Fordi man skal være så politisk korrekte som overhodet mulig, virker det nå som det handler mest om å stue sammen innvandrere som en flokk med burhøns i leiligheter i innvandrerghettoer, og om det ikke finnes jobber eller noe som helst til de så de får integrert seg og blitt endel av samfunnet, ofte på bekostning av arbeiderklassen og de fattige i vertslandet som ser det de har å leve for smuldre bort, så er ikke det så farlig heller, for jo fler vi får inn, jo mer bekjemper vi rasisme. Og da gir man jo nazistene rett, som sier at dette dreier seg om en slags moderne vri på rasehygiene hvor det handler om å utrydde hvite. Det er retorikken nå, særlig har den vært det i sverige.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Ja, da er vi jo enige om noe. Integrering må gjøres på en god måte, og det finnes gode enkelthistorier der det har funket. Alle disse glanshistoriene jeg har hørt om er i tilfeller der immigranten bor godt utpå bygda. Og jeg forstår godt at de med samme kultur og bakgrunn lager parallellsamfunn dersom det blir veldig mange i samme område. Men det er ikke gunstig for det helhetlige samfunn.

Lenke til kommentar

Ja, da er vi jo enige om noe. Integrering må gjøres på en god måte, og det finnes gode enkelthistorier der det har funket. Alle disse glanshistoriene jeg har hørt om er i tilfeller der immigranten bor godt utpå bygda. Og jeg forstår godt at de med samme kultur og bakgrunn lager parallellsamfunn dersom det blir veldig mange i samme område. Men det er ikke gunstig for det helhetlige samfunn.

 

det har gått over stokk og stein mht Oslo. Jeg ville ikke trives i et område hvor hvis jeg har barn og sender de på skolen, det barnet kanskje er eneste norske i klassen. Er det jente og bor på feil sted kan hun fort bli klassens "blonde hore" som går på rundgang blandt de muslimske ungguttene som koser seg med henne til kusina fra hjemlandet er gifteklar, og er det gutt kan han fort bli klassens hakkekylling, en gutt uten et 10-talls onkler eller gjeng som stiller opp hvis det blir slosskamp i motsetning til innvandrernes familiestrukturer, ergo er han fritt vilt. Det er en grunn til fenomenet "white flight".

 

Jeg er glad jeg ikke er en norsk ungdom i dag og må vokse opp i dette flerkulturelle facebook-mobbende "generasjon perfekt"-samfunnet. Tror jeg hadde blitt veldig dårlig psykisk - ikke bare av å bo på feil sted som beskrevet over men og av presset og statusjaget, du skal ha rette klær og rette meninger (mao. lyve for å "passe inn"), rett utdannelse og rett sosialt nettverk for å komme noen vei, bare dette er nok til å fremkalle brekningsfornemmelse hos meg. Hvis man ikke hadde klart fullføre videregående og ta noe mastergrad på universitetet, da hadde vi nok endt opp arbeidsledig fordi det omtrent ikke finnes ufaglærte jobber igjen (østeuropeere på slavekontrakt har jo tatt det meste som er, hvis det ikke er automatisert bort allerede), boligprisene er spinnville og damene sloss om de fåtall høyt utdannede gutta med kremjobb, så kanskje hadde jeg endt opp med å missbruke rusmidler pga depresjon, kjørt meg fullstendig i grøfta, blitt alvorlig syk, søkt hjelp i helsevesenet også hadde jeg endt opp med å bli mobbet av politikerne på stortinget som klager over alle de unge latsabbene på trygd.

 

Dette er resultatet for mange av barna til oss innfødte. Jeg har ikke barn, men jeg håper virkelig dette her bare er midlertidig og en utvikling som snur.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...