Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Syns det er veldig feil å snakke sånn om islam. 
Jeg er "kristen", men trur ikke på gud. Det finst milliard muslimer i verden. Kor mange av de driver med terror?

Ein må se litt dypere enn "religion". Terrorgruppene kommer fra fattige land i mid-østen/Afrika. Mange av de blir sponset av USA/UK/EU, for å "stå imot regjeringen", slik at USA kan bedre forsvare sine interesser. Litt etter litt, så går det for langt, gruppa blir radikalisert. De bjynn å sprenge USA/EU.

Da er det store spørsmålet, er det religion-sin feil eller USAs? Hvor mange terror-grupper var det i Syria eller Libya, før USA begynte å "befri" befolkningen der? 5-10 år siden? Kor mange europeere ble drept? Null!
Propaganda til USA fungerer utmerket. Støtt noen grupper, de går i mot regjering. De dreper par europeere. Start full krig, utslett alt og alle, ta kontroll over olje. Samtidig, så er heile greie først "kampen for demokrati", så "kampen mot terrorisme".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å si. Mest geniale med denne planen til USA, at Europa sitter igjenn med alle flyktninger og terror. Sviktet økonomisk. 
Svakare Europa = sterkere USA.

Om Europa nektet å støtte USA i kampene, samtidig så måtte USA ta heile flyktningstrømmen, trur ikke de hadde kjempen "for demokrati og mot terror" lenger. Men så fremt Europa betaler, mens USA for gode - kvifor ikke? Idiotisk å ikke drive med slikt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir vel de vanlige konsekvensene som vi så etter Charlie Hebdo terroren. Massiv fornektelse, at dette bare var noen ubetydelige individer og at angripet ikke har den minste ting med islam å gjøre i det hele tatt.

Har du lest koran?

Jeg har lest koran, bibel og satanisk bibel. Alle er fredelige bøker. Det er ingenting med islam som oppfordrer til krig og terror. 

Jeg har flere venner som er muslima. I noreg, sverige, albania, india. De oppfører seg mye finere enn nordmenn flest. De hjelper folk mer. 

Hva med breivik? Hva med alle de som skyter unger på skuler i USA? De er kristne. Du er kristen. Er du barnemorder også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakk om sola gitt. Ut i fra innleggene dine over virker det som du ser på USA som den store satan, noe også mange muslimer også gjør. Siden både du og muslimer da har en felles fiende virker det som om det da faller deg naturlig å forsvare islam med nebb og klør. Det er jo også noe av grunnen til at mange av partiene på venstresiden som er motstandere av USA og Israel også forsvarer islam.

 

Angrep som er utført av islamske jihadister som hyler "Allah hu Akbar!" har selvfølgelig ingenting med islam å gjøre nei. Kristningen av Norge med halshugging hadde vel heller ingenting med kristendommen å gjøre. Nei, det beste er nok å skuve sannheten under teppet og la det ligge. Vi vil jo ikke såre noen, vil vi vel?

 

Er jeg kristen? Eh.. siden når da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snakk om sola gitt. Ut i fra innleggene dine over virker det som du ser på USA som den store satan, noe også mange muslimer også gjør. Siden både du og muslimer da har en felles fiende virker det som om det da faller deg naturlig å forsvare islam med nebb og klør. Det er jo også noe av grunnen til at mange av partiene på venstresiden som er motstandere av USA og Israel også forsvarer islam.

 

Angrep som er utført av islamske jihadister som hyler "Allah hu Akbar!" har selvfølgelig ingenting med islam å gjøre nei. Kristningen av Norge med halshugging hadde vel heller ingenting med kristendommen å gjøre. Nei, det beste er nok å skuve sannheten under teppet og la det ligge. Vi vil jo ikke såre noen, vil vi vel?

 

Er jeg kristen? Eh.. siden når da?

Virker som du prøver å si at jeg har noe tilknytning til islam. Jeg oppfattet det slik i alle fall. Som jeg skrev tidligere. Nei. Døpt kristen. Ingen i familien har noe med islam å gjøre. trur ikke på gud.

 

Har ikke noe med "ikke såre noen" å gjøre. DEt viktigaste, som du sier, er å få frem sannheita. Jeg skriver det jeg mener er rett.

Det store bilde.

Du må se på spillet bak kulissene. Du er vel ikke så naiv at "5 muslimer går til angrep - islam sin feil. Done."? Nei, det ligger nok myyye politisk spill bak det hele.

 

USA? Vel, det er de som har støttet gruppene i midøsten. De har destabilisert landene der nede. Der er jo fakta. 

Libya var jo 2-rikest land i Afrika, med levestandard over det som er gjennomsnitt for Europa. Nokså lik Noreg. Lite kriminalitet, grattis utdannelse, grattis medisinsk hjelp.

Før "fredens nasjon", "Den Reddende Engel" kom og bomba shitten ut av de. Nå er de blant verdens fattigste og farligste plasser å bo i. Mange terror-grupper som kjemper mot kvarandre om makt og dreper seville underveis.

 

Iraq? Syria? Fellesnevner her er USA. 

Tru meg, det ville bli dannet ekstremister grupper i Noreg også, om USA destabiliserte hele politiske situasjonen og hadde bombet landet i 5 år. Fordi USA mente at demokratiet ikke fungerer i Noreg. Uavhengig av hva jeg og du sier. DÅ ville mange tatt seg turen til USA for å sprenge noe i lufta der. Trur ikke du det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakk om sola gitt. Ut i fra innleggene dine over virker det som du ser på USA som den store satan, noe også mange muslimer også gjør. Siden både du og muslimer da har en felles fiende virker det som om det da faller deg naturlig å forsvare islam med nebb og klør. Det er jo også noe av grunnen til at mange av partiene på venstresiden som er motstandere av USA og Israel også forsvarer islam.

 

Angrep som er utført av islamske jihadister som hyler "Allah hu Akbar!" har selvfølgelig ingenting med islam å gjøre nei. Kristningen av Norge med halshugging hadde vel heller ingenting med kristendommen å gjøre. Nei, det beste er nok å skuve sannheten under teppet og la det ligge. Vi vil jo ikke såre noen, vil vi vel?

 

Er jeg kristen? Eh.. siden når da?

 

Så problemet er religionen? Du generaliserer jo noe voldsomt.

 

Antar denne har vært oppe flere ganger i tråden, men:

https://www.youtube.com/watch?v=PzusSqcotDw

Lenke til kommentar

Syns det er veldig feil å snakke sånn om islam. 

Jeg er "kristen", men trur ikke på gud. Det finst milliard muslimer i verden. Kor mange av de driver med terror?

 

Ein må se litt dypere enn "religion". Terrorgruppene kommer fra fattige land i mid-østen/Afrika. Mange av de blir sponset av USA/UK/EU, for å "stå imot regjeringen", slik at USA kan bedre forsvare sine interesser. Litt etter litt, så går det for langt, gruppa blir radikalisert. De bjynn å sprenge USA/EU.

 

Da er det store spørsmålet, er det religion-sin feil eller USAs? Hvor mange terror-grupper var det i Syria eller Libya, før USA begynte å "befri" befolkningen der? 5-10 år siden? Kor mange europeere ble drept? Null!

Propaganda til USA fungerer utmerket. Støtt noen grupper, de går i mot regjering. De dreper par europeere. Start full krig, utslett alt og alle, ta kontroll over olje. Samtidig, så er heile greie først "kampen for demokrati", så "kampen mot terrorisme".

Dette er terroristenes feil, USA har ikke drept en eneste person i Paris.

 

Det var tonnevis av terrorangrep i Libya og Syria. Vet du ikke hva du snakker om? Hver eneste dag ble befolkningene terrorisert. Libanesiske kvinner ble personlig terrorisert og voldtatt av ghadaffi. Hvor mange mennesker som ble torturert og henrettet av Assad's regime vites ikke, men det er vel snakk om tusener på tusener slik det nødvendigvis må være i diktaturer.

 

Det er åpenbart at en oppriktig tro på islam kan utmerket gi overbevisning som leder til terror.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Det blir vel de vanlige konsekvensene som vi så etter Charlie Hebdo terroren. Massiv fornektelse, at dette bare var noen ubetydelige individer og at angripet ikke har den minste ting med islam å gjøre i det hele tatt.

Har du lest koran?

Jeg har lest koran, bibel og satanisk bibel. Alle er fredelige bøker. Det er ingenting med islam som oppfordrer til krig og terror. 

Jeg har flere venner som er muslima. I noreg, sverige, albania, india. De oppfører seg mye finere enn nordmenn flest. De hjelper folk mer. 

Hva med breivik? Hva med alle de som skyter unger på skuler i USA? De er kristne. Du er kristen. Er du barnemorder også?

 

Fredelige bøker? Det er ingenting fredelig med bibelen og koranen! Det er vold, drap, hellig krig og bud om dødsstraff. Skal vi dra fram lass på lass med hellige midtøstlige tekster som oppfordrer til vold?

 

Jeg er ikke kristen. Breivik er muligens kristen, noe som ikke forundrer meg om vi ser på hvilken effekt midtøstlige asiatiske monoteistiske religioner har på folk opp igjennom historien.

 

Uten en oppriktig tro på islam hadde det ikke vært noen terrorangrep i paris i år.

 

Når det siste gjerningsmennene sier er allah akhbar og de med største tydelighet uttrykker religiøst motiv, så holder det ikke å feie det under teppet.

 

Islam er en perfekt religion designet av voldsmann for voldsmenn for å forsvare og oppfordre til vold.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er den da beviselig ikke! Det er det kristendommen som fremdeles er med god margin om man skal regne slik. Og jeg snakker ikke om middelalderen heller.

 

Å fordømme islam på grunn av 2 rasshøl i Frankrike blir som å skulle fordømme kristendommen på grunn av vårt eget rasshøl her i Norge.

 

Å bruke slike tragiske hendelser til inntekt for eget syn er rett og slett kvalmende. Og det er ekstremt uærlig. Som å finne en firkløver i ei kløver eng og bruke det som bevis på å ha funnet en eng med firkløvere...

 

 

Kristendommen er da likevel litt annerledes enn islam: kristendom startet vel som en rimelig fredelig sekt eller noe, helt til den ble kuppet av den romerske keiseren, som ville bruke kristendommet politisk for å binde sammen riket. Frontfiguren var en som gikk rundt og leget de syke. Mens islam var et slags våpen som denne generalen muhammed brukte til å få folk til å krige på sin side? (korriger gjerne mine feil om det er noen)

 

Og hvor mange terrorangrep har de kristne drevet med i det siste?

 

Hvis disse terroristene faktisk blir bevist muslimer, så kan en med trygghet si at islam og dens absolutte respekt for muhammed er årsaken til hendelsen. Breivik gjorde ingenting pga. kristendom, hvis det er ham du tenker på.

 

Å si at det er kvalmt å bruke slike tragedier politisk er jeg ikke enig i, så klart de som ser på islam som en trussel vil bruke de tilgjengelige bevis til å begrunne?

 

Hvor mange terrorangrep er faktisk relatert til religion?  

Lenke til kommentar

Hvor mange pistoler er faktisk relatert til skuddskader? Hele debatten angående terror og religion minner meg litt om pistoldebatten. Nei, en pistol dreper ingen av seg selv. Men den gjør det mye lettere for de som ønsker det. På samme måte kan religion brukes som det har blitt brukt i århundrer; til å kontrollere folk til å gjøre ting man ellers ikke ville gjort.

 

Det å si at terror er forårsaket av kun religion er vel like dumt som å si at det ikke er det.

Lenke til kommentar

 

 

Det er den da beviselig ikke! Det er det kristendommen som fremdeles er med god margin om man skal regne slik. Og jeg snakker ikke om middelalderen heller.

 

Å fordømme islam på grunn av 2 rasshøl i Frankrike blir som å skulle fordømme kristendommen på grunn av vårt eget rasshøl her i Norge.

 

Å bruke slike tragiske hendelser til inntekt for eget syn er rett og slett kvalmende. Og det er ekstremt uærlig. Som å finne en firkløver i ei kløver eng og bruke det som bevis på å ha funnet en eng med firkløvere...

 

 

Kristendommen er da likevel litt annerledes enn islam: kristendom startet vel som en rimelig fredelig sekt eller noe, helt til den ble kuppet av den romerske keiseren, som ville bruke kristendommet politisk for å binde sammen riket. Frontfiguren var en som gikk rundt og leget de syke. Mens islam var et slags våpen som denne generalen muhammed brukte til å få folk til å krige på sin side? (korriger gjerne mine feil om det er noen)

 

Og hvor mange terrorangrep har de kristne drevet med i det siste?

 

Hvis disse terroristene faktisk blir bevist muslimer, så kan en med trygghet si at islam og dens absolutte respekt for muhammed er årsaken til hendelsen. Breivik gjorde ingenting pga. kristendom, hvis det er ham du tenker på.

 

Å si at det er kvalmt å bruke slike tragedier politisk er jeg ikke enig i, så klart de som ser på islam som en trussel vil bruke de tilgjengelige bevis til å begrunne?

 

Hvor mange terrorangrep er faktisk relatert til religion?  

 

 

Ingen, om du ikke regner satanistiske drap som terror.

 

Det folk ikke skjønner er at folk som opplever at de er i krig bruker livssynet sitt som motivasjon. Hadde man angrepet Kina under Mao, så hadde de brukt troen på sin store leder som motivasjon. Hadde fotballsupportere ønsket å sloss så hadde de brukt hatet mot andre lag til å gjøre det (har skjedd et par ganger). Hadde noen angrepet Richard Dawkins, ja så hadde garantert en gjeng ateister stilt opp (jeg hadde også forsøkt å forsvare ham, motivert av min kristne humanistiske tro). Det handler ikke om religion, det handler om at mennesker ikke klarer å leve sammen i fred. Og det har de aldri klart, religion eller ikke religion.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er veldig feil å snakke sånn om islam. 

Jeg er "kristen", men trur ikke på gud. Det finst milliard muslimer i verden. Kor mange av de driver med terror?

Det fantes millioner av nazister, men hvor mange av dem driver egentlig og dreper jøder? Er det feil å snakke sånn om andre menneskefiendtlige ideologier? Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ingen, om du ikke regner satanistiske drap som terror.

 

Det folk ikke skjønner er at folk som opplever at de er i krig bruker livssynet sitt som motivasjon. Hadde man angrepet Kina under Mao, så hadde de brukt troen på sin store leder som motivasjon. Hadde fotballsupportere ønsket å sloss så hadde de brukt hatet mot andre lag til å gjøre det (har skjedd et par ganger). Hadde noen angrepet Richard Dawkins, ja så hadde garantert en gjeng ateister stilt opp (jeg hadde også forsøkt å forsvare ham, motivert av min kristne humanistiske tro). Det handler ikke om religion, det handler om at mennesker ikke klarer å leve sammen i fred. Og det har de aldri klart, religion eller ikke religion.

Joda, en lang rekke terrorangrep er direkte konsekvens av menneskers tro på sine religioner. Ellers fredelige mennesker kan ende opp med å drepe titalls uskyldige mennesker kun fordi de har en seriøs tro på sin religion som dytter de i voldelig rettning. Dette passer særlig godt for voldelige religioner skrevet av voldelige mennesker for voldelige mennesker.

 

Hvor mange politisk orienterte terrorangrep har vi? Ingen?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Har jo vært en del frigjøringsbevegelser, som har med nasjonalitet å gjøre. Men mange av disse har også dypest sett med religion å gjøre, som f.eks. IRA som ville ha krig mellom katolikker og protestanter.

Er ikke kurderne et eksempel på en frigjøringsbevegelse som har samme religion som dem de ønsker frigjøring fra?

Har likevel nettopp lest at en del kurdere i det siste har konvertert til kristendommen, fordi de ble så inderlig leie av islam.

 

Spørsmålet om nordmenn og fremmedkultur kan være så enkelt som: "Ønsker vi egentlig å ta et større antall Holocaust-fornektere inn i landet?"

Å anerkjenne at Holocaust skjedde er noe som er veldig viktig i vår kultur. Likevel tolererer vi merkelig nok at mengder av muslimer i vårt land fornekter Holocaust, og de vil ikke lære om det på skolen.

Det er typisk at muslimene ikke tar til seg mer kunnskap enn det de ville ha fått på en middels Koranskole. Er det dermed unyttig å ta dem gjennom det norske skolesystemet?

Lenke til kommentar

 

Syns det er veldig feil å snakke sånn om islam. 

Jeg er "kristen", men trur ikke på gud. Det finst milliard muslimer i verden. Kor mange av de driver med terror?

Det fantes millioner av nazister, men hvor mange av dem driver egentlig og dreper jøder? Er det feil å snakke sånn om andre menneskefiendtlige ideologier?

 

Ja. Nazisme hadde som grunnstein å utslette jøder og andre ureina raser. Det har ikke Islam.

Muslimer, 99% av de, tar avstand fra det IS driver med. Jeg skal fortelle deg mer, muslimer slåst med IS. Flyktninger flykter fra nettopp IS.

IS er ikke muslimer. Muslimer er ikke IS.

 

Breivik er kristen. De som skyter unger i skoler i USA er kristne. Er alle kristne folkemordere?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...