Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

Er forøvrig enig med deg i at krig fører til hat, hat fører til hevn, og hevn fører til nye angrep. 

Men har du noen bedre forslag?

Skal vi dra ned buksa og plante hendene i bakken så kan de rævkjøre oss til de er gått lei?

Eller vente til de har oppnådd en størrelse og verdens trussel som vi ikke har sett siden ww2?

Har du blitt rævkjørt? Det hørtes vondt ut

 

Ellers ser jeg så klart andre måter å gjøre det på, slik jeg også får med meg gråtoner mellom hvitt og sort.

 

Vi bygger opp ekstremisten "vår", og det er så enkel psykologi at jeg gidder ikke utdype den, eller skal jeg ..

 

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke det, takk som spør.

 

Det er andre som nylig har det derimot i Frankrike, vet ikke om det alt har gått i glemmeboka di.

 

2015-11-14t012817z266050786gf20000058580

 

Så er det en del nede i Syria som daglig blir det:

 

105228Image1.jpg

 

Som jeg sa, jeg har ikke noen god løsning på dette selv, men lurte på om du hadde det som har så sterke meninger om hvordan man skal forholde seg til dette.

 

Ps. Hva skrev du tidligere i dag om å bruke egne ord og erfaring til å forklare ting? Men takk, jeg skal se hva det er etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sett den nå, og den burde rettes mot innvandrings kritikerne/haterne og holdningene deres til våre nye lands menn.

Den burde rettes mot folk som herjer med tunge gate narkomane, alkoholikere og andre som ikke klarer å henge med i dagens glansbilde samfunn.

 

Men tror du selv at om du tar flyet sørover og turen til Syria med vennlige ord og en varm pizza at IS vil krympe litt?

Gå foran som et godt eksempel og prøv det ut. Knowing via erfaring osv ikke sant? Eller er ord bare ord, mens handling er noe helt annet?

 

Den passer seg som en gyllen regel om hvordan man bør oppføre seg mot hverandre, den passer ikke inn i ekstremtilfeller som dette.

 

Forskjellen er vel at i historien så er det fordommer og hat som mater og avler frem monsteret, og monsteret er ikke annet en stygg og ille luktene.

IS gjør litt mer ut av seg, hadde de vært monsteret så ville palassets voktere vært uten hode og barna satt til indoktrinering og militær trening. En 5.56 fra en AK hadde møtt hodet til keiseren etter han sa velkommen.

Hva nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hva nå? 

 

det ble helt gresk ja, foxy noxy ..  :p

 

Trodde virkelig du skulle skjønne den der, og hva nå!?

 

2 ting: Man må teste seg selv, så får man knowing. Så må man se for seg at det kan ta sin tid, bare tenk over hvor lang tid det tok å lage ett sånt digert og heslig monster ...

 

Jeg har brukt den metoden selv i flere år, og den virker hver bidige gang. Klart det ikke var på så digre monster som isil, men monster er monster, store som små. 

 

Hvor starter hatet? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Er forøvrig enig med deg i at krig fører til hat, hat fører til hevn, og hevn fører til nye angrep. 

Men har du noen bedre forslag?

Skal vi dra ned buksa og plante hendene i bakken så kan de rævkjøre oss til de er gått lei?

Eller vente til de har oppnådd en størrelse og verdens trussel som vi ikke har sett siden ww2?

Har du blitt rævkjørt? Det hørtes vondt ut

 

Ellers ser jeg så klart andre måter å gjøre det på, slik jeg også får med meg gråtoner mellom hvitt og sort.

 

Vi bygger opp ekstremisten "vår", og det er så enkel psykologi at jeg gidder ikke utdype den, eller skal jeg ..

 

 

 

Dette var ett koselig eventyr og godgutten der med det rare navnet hadde en koselig fortellerstemme :)

 

Det er vel grunnleggende psykologi, smil til verden og den smiler (som regel) tilbake. Jeg har benyttet meg av de samme virkemidler selv i jobbsammenheng, altså være så grei og imøtekommende og generelt ålreit at en forbanna kunde bare ikke klarer å være sint lenger. Det er litt sleipt kanskje, men utrolig effektivt. Og dette tar man vel med seg både bevisst og ubevisst i alle sosiale sammenhenger og også i lettere konfrontasjoner hvor det kan gi fin effekt og en fredelig utgang av det hele.

 

Men så kommer det store aberet (eller monsteret om du vil) som også Nox snakker om over. Nemlig at dette lar seg ikke gjøre i praksis når man møter ekte monster, i denne anledning rabiate Islamister, og ikke dumme store troll som er bundet opp i premissene for fortellingen.

 

For at dette skal kunne fungere så tror jeg vi må ha samme kulturelle plattform slik at vi er kjent med de sosiale verktøy som da er i bruk. Du vet når Kineserne raper for å takke for maten så er det ikke sikkert vi alle med vår kulturelle bakgrunn klarer å lese den sånn uten videre og det er fare for at det som skulle være en fin gest, oppfattes som en negativ og provoserende handling.

 

Jeg er overbevist om at en IS kriger ikke vil ta lett på meg som person selv om jeg smiler og roser ham for det flotte fyldige skjegget, så lenge han vet at jeg er en Ateist og trives med å innta ribbefett og alkohol. Dette har de vel vist verden nok nå, hvordan de behandler tilsynelatende helt uskyldige og helt tilfeldige mennesker ifra alle nasjoner og samfunnslag, så lenge de ikke godtar løgnen.

 

De er ikke som oss disse jævlene, det er det som er så absurd og vanskelig å fatte. Vi kan ikke være bare snille og greie som vi jo ønsker å være nettopp fordi de ikke tillater oss å være det. Vi snakker altså her om mennesker som er fortapt i en doktrine som sier at du og jeg ikke har livets rett. Smil og koseprat deg vekk ifra den så skal du bli min nye helt også skal jeg rope til hele verden at KAUNDINYA ACTUALLY KNOWS! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dere mangler tro på dere selv, og lar dere rive med - tålmodighet I å bekjempe violence med non-violence er oppskriften. Hvordan kan hat vinne over hat?

 

Det som Kondanna skjønte var at alt som oppstår må forgå. Hatet I deg selv må forgå, hvis du lar det. Men så lenge du forer og holder fast I hatet vil lidelsen ingen ende ha.

 

Isil kommer og isil går, sånn er det. Eller tror noen virkelig at det er noe nytt med denne varianten av "isil"

 

Bekjempet isil med hat nå, og våre barn og barnebarn må bekjempe neste variant av "isil"

Lenke til kommentar

Hvor er det nærmeste du kommer?

 

Nærmeste jeg kommer starten av alt hat? Ikke letter spørsmål du kommer med her..

 

Antagelig ved det første møtet mellom to kognitive livsformer.

 

Så har det siden godt opp og ned i bølger, der ideologi, krig, missbruk, resurs mangel og overtro har vært faktorer som har gjort at bølgen har nådd nye bølge topper på veien, og akkurat nå så er ved en ny bølgetopp der Assads undertrykkelse over tid med russlands bistand har ført til en trykkende stemning, som eksploderte når opprørerne mottok våpen fra USA for å bekjempe Assad.

Samtidig så vokser det frem en ondartet svulst av en ideologi hos opprørerne, en bokstavtro og til tider ekstremtolket versjon av Islam som har ført til at målet ikke lenger kun er Assad, men hele den vestlige verden samt andre ideologier som de ikke mener passer inn i deres verden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvor er det nærmeste du kommer?

 

Nærmeste jeg kommer starten av alt hat? Ikke letter spørsmål du kommer med her..

 

Antagelig ved det første møtet mellom to kognitive livsformer.

 

Så har det siden godt opp og ned i bølger, der ideologi, krig, missbruk, resurs mangel og overtro har vært faktorer som har gjort at bølgen har nådd nye bølge topper på veien, og akkurat nå så er ved en ny bølgetopp der Assads undertrykkelse over tid med russlands bistand har ført til en trykkende stemning, som eksploderte når opprørerne mottok våpen fra USA for å bekjempe Assad.

Samtidig så vokser det frem en ondartet svulst av en ideologi hos opprørerne, en bokstavtro og til tider ekstremtolket versjon av Islam som har ført til at målet ikke lenger kun er Assad, men hele den vestlige verden samt andre ideologier som de ikke mener passer inn i deres verden.

 

'Beklager, jeg formulerte meg feil ... det skulle vært:

 

Hvem er den nærmeste du kommer? 

Lenke til kommentar

Norge har nå fått formell forespørsel fra Usa, om å bidra miltært mot IS.

 

Vi gjør det allerede og håper at politikerne våre ser at det trengs mer, mye mer enn hva vi bidrar med idag, om vi skal kunne få stoppet dette en gang for alle.

 

 

PST jobber ihvertfall heldigvis på høygir her hjemme, denne gangen med vår helt egne Islamist Ubaydullah Hussain som forhåpentligvis blir låst inne til han får ristet av seg ekstremismen sin.

 

http://www.nrk.no/norge/ubaydullah-hussain-pagrepet-for-terrorrekruttering-1.12697012

Lenke til kommentar

Filosofilektoren er ikke alene om å forundre seg over dette...

 

Hvorfor angripes Islamkritikere fra norsk venstreside? Jeg begriper det ikke!

 

Svaret er vel dessverre politisk korrektness. Tror mange føler at man må kompensere for høyresidens svartmaling av muslimer generelt, men dette er som kjent to forskjellige debatter og mange på venstresiden klarer ikke (ønsker ikke?) å skille disse, noe som er avgjørende om man ikke skal rette baker for smed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...