Gå til innhold

Overwatch-tråden


Anbefalte innlegg

 

Herlighet så mange sinna folk det er på EU serverene.

 

Jeg er til tider helt sjokkert over språket til folk

 

Ikkje så rart når minst halvparten av spillerene kommer fra CS :p

 

I Bf kan man skru av chatten, så da slipper man å se hva folk skriver. Savner dette i OW avogtil. Det står jo aldri noe fornuftig i en chatt uansett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Spiller mest ranked.

Og det er på voice de er mest sinna.

 

Folk er tydeligvis så full of themself at vist du ikke spiller 100% perfekt, eller velger en helt de hater, så får du høre det.

De havner veldig fort på blocklist.

 

Spiller du mye Hanzo/Junkrat?

 

Ikke i det hele tatt.

Stort sett soldier eller dva

Lenke til kommentar

Haha, har du på Voice chat? Var noe av det første jeg skrudde av. Orker det bare ikke.

 

Han spiller sikkert Hanzo på offense. Det er noe folk virkelig hater. :p

 

Du kan jo skjule chatten i Overwatch og skru av voice. Vips, så bor du i din egne lille boble. :p

 

Jeg har på chatten, for noen ganger MÅ jeg bare få ut litt frustrasjon over den LATTERLIGE Dva buffen.

Forbanna bullshit champion altså. Dva var fullstendig ok før, men av en eller annen grunn så syns de det var smart å dobble hpen fra 100 til 200. Så med Shield så har hun effektivt 600 hp. Det er 100 mer enn Reinhardt som er melee det.

Skal de buffe de andre tankene også da eller?

 

Om det har noe å si så spiller jeg som oftest Roadhog. Krever i det minste LITT skill å lande hooks. Og lande hooks gir også en herlig følelse. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Har tenkte å komme inn igjen, (eller inn igjen å inn igjen, har vell aldri vært helt inn) i overwatch.

Fikk lysten igjen!

Har da tenkt å spesialisere meg på et par heroes for attack og et par heroes for defence.. Spørsmålet da til alle dere her i tråden er, hvilke heroes anbefaler dere meg da i begynn med? 

Lenke til kommentar

I competitive går attack og defense heroes for det samme, de er begge dps. Man har egentlig bare tre roller; dps, tank og support. 

McCree, Soldier:76, Reaper, Mei og Tracer er alle sterke heroes nå. Lærer du deg dem så har du noen som passer til mer eller mindre alle situasjoner. Generelt er Mei litt sterkere på defense-siden og Tracer på offense, men det funker omvendt også.

 

Om du skal spesialisere deg på dps, så vil jeg egentlig også anbefale å lære 1-2 fra både tank og support også, slik at du kan spille det om nødvendig. Det er ikke alltid man får spilt heroen eller rollen man ønsker.

Lenke til kommentar

Ja, det samme tenker jeg. Genji er en sterk hero, han blir f.eks. jevnlig spilt i turneringer. Det bare tar lang tid å lære han, og han er en relativt vanskelig hero å spille. Han blir også kontret hadt av Winston, de andre dps-ene jeg nevnte har ikke like harde counters. Tar du deg tiden til å mestre Genji, så kan du absolutt carrye matcher, men min mening er at det er lettere å lære andre heroes.

Lenke til kommentar

Sliter i det spillet her jeg, uansett hva som skjer så blir jeg instafucked når jeg møter på noen, altså når spillet kom ut klarte jeg ihvertfall å gjøre min jobb men nå så er det bare å skyte seg selv og det er ingen forskjell. Noe som har skjedd som jeg ikke har fått med meg?

Alle andre har øvd, det har tydeligvis ikkje du :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, har du på Voice chat? Var noe av det første jeg skrudde av. Orker det bare ikke.

Join alltid team voice... Slå av dersom chatten blir toxic. Kommunikasjon er viktig.

 

Han spiller sikkert Hanzo på offense. Det er noe folk virkelig hater. :p

Både Hanzo og Widowmaker er faktisk hakket bedre i angrep enn i forsvar... Bare noobs tror på "offense" og "defense"-kategoriene. Klager man på valg av DPS før runden i det hele tatt har startet, har man nesten automatisk tapt. Foreslå heller swaps dersom det viser seg å ikke fungere. Noen instalocket Bastion? Okay, da er det din jobb som heal eller tank å sørge for at Bastion får gjort jobben sin. Tenker man "jævla idiot" og driter i å hjelpe til, ja, da har man tapt.

 

Jeg har på chatten, for noen ganger MÅ jeg bare få ut litt frustrasjon over den LATTERLIGE Dva buffen.

Lulwat? D.Va trengte virkelig en buff, og er nå omtrent like brukbar som de andre tankene. Spillet er nå så balansert som det aldri har vært før.

 

Om det har noe å si så spiller jeg som oftest Roadhog. Krever i det minste LITT skill å lande hooks. Og lande hooks gir også en herlig følelse. :p

Joda, det krever jo litt skills å lande den kroken. Selv får jeg ikke til. Men man kan si det samme om samtlige heroes --- de krever faktisk litt skills alle sammen. Selv Bastion krever skills, og blir man god nok kan man klatre til Master som Bastion main.

 

Har da tenkt å spesialisere meg på et par heroes for attack og et par heroes for defence.. Spørsmålet da til alle dere her i tråden er, hvilke heroes anbefaler dere meg da i begynn med?

Spill alle sammen, i Quick Play. Ingenting er verre enn å bestemme seg på forhånd hva man ønsker å være best med (Genji/Hanzo mains, anyone?). Selv forsto jeg ikke Winston og unngikk han som pesten, nå er han blant mine tre beste heroes. Etter hvert vil du få to-tre heroes du føler deg virkelig god med, og tre-fire (eller flere) heroes til du føler du gjør det greit med. Spill fortrinnsvis dine beste heroes i ranked, men så kan du jo switche dersom kampbildet tilsier at du bør.

 

Men dersom jeg må komme med en litt mer konkret anbefaling... Start med en healer, en off-healer, en tank, en off-tank, en eller to rene DPS-er og en flanker, så lærer du deg alle rollene. For eksempel Mercy, Lucio, Reinhardt, Zarya, Soldier, Genji. Men som sagt, ingen vits å bestemme seg på forhånd. Selv spilte jeg stort sett bare DPS og heal til å begynne med, nå spiller jeg stort sett tank og heal. Jeg kan spille DPS også, men synes tank/heal er mer underholdende og passer meg bedre.

 

 

Jeg har ikke spilt mye Genji selv, men har inntrykk av at han er vanskelig å mestre, og lett å være dårlig med. Er du god med han, kan du avgjøre kamper, men er du middelmådig så gjør du egentlig ikke mye nytte for deg, og ville heller hjulpet laget ditt mer på en annen hero

Nja, vet ikke om jeg kan si meg enig. Genji er veldig tilgivende på grunn av sin lille hitbox og gode mobilitet, så selv en dårlig Genji kan være vanskelig å få has på, men en dårlig Genji får heller ikke kills. Han er dog veldig vanskelig å mestre, og klarer man det så har man en hero som funker i det meste av team comps på stort sett alle maps.

 

 

Sliter i det spillet her jeg, uansett hva som skjer så blir jeg instafucked når jeg møter på noen, altså når spillet kom ut klarte jeg ihvertfall å gjøre min jobb men nå så er det bare å skyte seg selv og det er ingen forskjell. Noe som har skjedd som jeg ikke har fått med meg?

Som Nizzen sier... Folk har blitt bedre, så du må bare øve du også. Overwatch er et lagspill og stein-saks-papir i tolv dimensjoner, så man må terpe på posisjonering og synergi, samt vite hvilke heroes man kan vinne 1v1 mot. Jeg hopper ikke på en Reaper når jeg spiller Winston med mindre han er nesten død, for da er det game over for min del. Spiller jeg Zarya er det min jobb å bryte ned D.Va, men går jeg 1v3 så er jeg jo ute av posisjon. Med to hitscans på laget er Reinhardt nesten et must, og da er også Ana et godt valg, sleng på en off-tank og en off-heal og man har en god team comp.

 

Sjekk ut Youtube, det ligger tonnevis av gode videoer der. Your Overwatch, LoneHawk, Skyline (mer avansert) og så videre for å nevne noen gode kanaler.

 

 

Endelig blitt level 25, så er det selvfølgelig off season. Null xp og null vits.

Jøss så mange som undervurderer Quick Play! Her får man øvet seg i fred og ingen tilter i voice. Jeg blir på daglig basis matchet med top 500-folk i QP, da er det moro å spille. Siste halvdel av S2 har jeg nesten bare spilt QP og føler meg nå som en mye, mye, mye bedre spiller, siden jeg har hatt fullt fokus på å bli bedre fremfor å ranke opp. Ser nå frem til neste sesong!

Lenke til kommentar

Ja, rundet 1000 wins i QP for en stund siden. Jeg opplever langt mindre tilting i QP enn i ranked (litt blir det jo), men så blir jeg matchet med og mot folk med langt høyere SR når jeg spiller QP enn når jeg spiller ranked. Hvis man ser litt på streams av Masters/Grandmasters så er det som regel munter stemning og god kommunikasjon uansett hvor dårlig kampen skulle gå.

 

Mistenker at folk på lav rank får i seg for mye salt i kosten.

Lenke til kommentar

Jeg har nylig begynt med overwatch etter siste gratishelg (PC). Så langt har jeg spilt litt av alt for å prøve å finne noen favoritt-heroes. Hvor mange heroes bør man egentlig ha i "arsenalet" sitt? Jeg ser jo ofte at det er mangel på healer eller tank (ikke ulikt i mmo-er feks).

 

Personlig har jeg fått litt sansen for Lucio, med auto-heal og decent damage virker han som et ålreit alternativ. Mercy er også ålreit, men føler det kanskje krever litt mer skills for å overleve. Tank synes jeg er vanskeligere å vite hvordan man skal spille, men har da prøvd meg litt rundt med reinhardt med variererende hell.

 

Tanker rundt heroes for nybegynnere? Trives best i de bakre rekker som support eller defence.

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Jeg prøver å spille alle klasser for å øke kunnskapen og tilpasse meg flere situasjoner man kan komme i underveis. Føler at jeg får ok til med de aller fleste, sett bort fra Symmetra, men har mine favoritter som jeg spiller ofte:

- Ana (Mercy)

- Soldier (tracer)

- D.va (Roadhog)

 

Selv har jeg veldig lyst å lære meg Lucio, men han føler jeg er veldig vanskelig å mestre. Sykt bra karakter hvis man er god med han, slik som Genji, men vanskelig å mestre - du kan f.eks. se videoen over her (noen poster bak) på hvor sykt man faktisk kan spille med han når man er god. 

 

Heroes for nybegynnere? Her er det mange du kan gyve løs på. Tre kjappe:

- Support: Mercy. Fullt fokus på healing, og enkel å forflytte med sin leap. '

- Tank: Reinhardt. Ganske fint med shield og gjør masse skade. Trenger trening og healer med deg for å bli grisegod, men det gjelder alle karakterer egentlig. 

- DPS: Soldier er enkel å starte med, og kanskje ikke så vanskelig å bli brukbar med heller. Junkrat gjør mye skade, til dels enkel å bruke, men som alle de andre heltene i spillet krever det en del øving for å bli god. 

 

Er du treffsikker og har god reaksjon er jo både Widowmaker og Hanzo/Mccree enormt gode spillere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...