Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

snip

 

Kan du linke til artikkelen der dette brevet fra en lege ble publisert?

Google is your friend.

Så du har heller ikke funnet det ?
Jeg har ikke søkt. Vanligvis sjekker jeg informasjon jeg hører og tar ikke for gitt, hvis jeg tror på det. Dette tror jeg ikke på. Jeg bare liker ildsint og tror han har interessante meninger som opplyser min forståelse av hvordan andre tenker.

 

Når han er så vag i sin uttalelse her, så er det faktisk enklere at han som sitter på lesestoffet bare gir meg det, enn at jeg skal sitte å google etter nåla i høystakken

Her har du rett.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

Selv om grunnen til at de nekter blodoverføring , er bibelsk, er det også kjente fysiske farer forbundet med en slik behandling.

Nuvel. Jeg kan komme på andre ting som er flere størrelsesordener mer farlig enn å få overført blod. For eksempel å ikke få overført blod etter en massiv kreftoperasjon. Eller å ikke få overført blod etter at du fått så massive skader at du ville blødd ihjel om du ikke hadde fått blod. 

Mange er nå i ferd med å forandre sitt syn på blodoverføring.

Hvor mange? Statistikk og kildehenvisninger, takk! 

Transfusjonsblodet inneholder ofte smitte.

Du får det til å høres ut som om man aldri sjekker transfusjonsblodet. Hvor ofte overføres smitte via transfusjonsblod i Norge? Hvor mange ganger skjer dette i forhold til alle gangene transfusjonsblodet ikke inneholder smitte? Statistikk og kildehenvisninger, takk!Men, dette har egentlig fint lite med evolusjon vs. kreasjonisme å gjøre, så her er litt lettbent evolusjon vs. kreasjonisme-humor:1069165_555668904494860_994734610_n.jpg?

Se på dette bshagen.

Lenke til kommentar

Jesu enkle illustrasjon i Lukas 5:31 om at det er ikke de friske som trenger lege, men de syke, ville ha hatt liten betydning hvis det ikke var godtatt at de som hadde medisinsk erfaring, kunne gi de syke en viss hjelp.

 

De som nekter å bruke blodoverføring, er friske 

Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig å interagere med ildsint? Det eneste han/hun gjør er å copy-paste ting fra Vakttårnet og andre av JV sine publikasjoner.

 

Det krever veldig liten innsats å legge ut en YouTube-video. Alle her kan enkelt finne frem noen timer med videoer som støtter deres syn, men det skaper ingen god debatt.

 

Dersom du ønsker å diskutere noe som handler om tråden så vil jeg be deg om å legge det frem med egne ord.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det krever veldig liten innsats å legge ut en YouTube-video. Alle her kan enkelt finne frem noen timer med videoer som støtter deres syn, men det skaper ingen god debatt.

 

Dersom du ønsker å diskutere noe som handler om tråden så vil jeg be deg om å legge det frem med egne ord.

Enig. I tillegg viser det ofte at man ikke kjenner stoffet godt nok dersom man ikke klarer formulere det selv.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig å interagere med ildsint? Det eneste han/hun gjør er å copy-paste ting fra Vakttårnet og andre av JV sine publikasjoner.

Jeg er av den oppfatning at faktafeil, svada og fordummende idioti ikke skal få stå uimotsagt. Jeg forventer ikke nødvendigvis svar fra svadageneratorene, men jeg er opptatt av at de som skriver disse innleggene skal bli møtt med motstand. Både for å gi et signal til de som poster svada, men også til fordel for passive lesere som ikke har tatt noe standpunkt eller som ikke helt vet hva de skal tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesu enkle illustrasjon i Lukas 5:31 om at det er ikke de friske som trenger lege, men de syke, ville ha hatt liten betydning hvis det ikke var godtatt at de som hadde medisinsk erfaring, kunne gi de syke en viss hjelp.

 

De som nekter å bruke blodoverføring, er friske

Så hvorfor dør de da?

 

http://www.cbc.ca/news/canada/montreal/jehovahs-witnesses-blood-transfusion-death-quebec-coroner-1.4401101

Lenke til kommentar

Paleontologer har nå funnet ut hvordan fuglenebb ble til. I en artikkel i Nature beskriver de et fossil som er en mellomting mellom dinosaur og noe som lignet på en moderne måke. Det hadde en overkjeve som lignet en velociraptor, med et lite nebb helt ytterst på munnen. Kort sagt ble munndelen som i dag er nebb først til som en slags gripeklo foran et munnparti med tenner:

“The first beak was a horn-covered pincer tip at the end of the jaw,” said Bhullar, who is an assistant professor and assistant curator in geology and geophysics. “The remainder of the jaw was filled with teeth. At its origin, the beak was a precision grasping mechanism that served as a surrogate hand as the hands transformed into wings.

Videoen i sistnevnte lenke er verdt en titt:

 

 

En annen video med en kort omtale:

 

https://www.youtube.com/watch?v=XDX3-x8ItVI

Endret av Arve Synden
Lenke til kommentar

jeg var ateist, men etter å ha lest på og registrert meg på jw.org så er jeg overbevist at jehova gud skapte evolusjon via kreasjon. for lenge siden så var universet helt tomt og mye tomhet skapte intenst tomhet og ut av intenst tomhet kom gasser, ut av gasser kom alt vi ser idag,

Forklar hvordan det er mulig å få evolusjon via kreasjon. Begrepene er IKKE kompatible med hverandre.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mange instinkter ( naturdrifter) er så underbare at deres utvikling rimeligvis vil forekomme leseren å være en vanskelighet stor nok til å kullkaste hele min lære skrev Darwin. Han mente tydeligvis at det ikke var mulig å få noe svar på hvordan instinktene har oppstått, for hans neste setning lød: Jeg kan her forutskikke den bemerkning at jeg intet har å gjøre med sjelsevnenes opprinnelse, like lite som med selve livets.

 

Vitenskapen er ennå ikke kommet nærmere noen forklaring på instinktene enn Darwin. En evolusjonist sier: Faktum er at det ikke er det minste tegn til at den genetiske mekanisme kan overføre bestemte atferdsmønstre. Når vi spør oss selv om hvordan et eller annet instinktivt atferdsmønster oppstod og begynte å gå i arv, får vi ikke noe svar.

 

Hvordan vet denne svarthodeskogsangeren at den skal vente på kaldfronten og at den varsler pent vær og medvind. Hvordan vet den at den skal fly høyt der oppe, hvor luften er tynn og kjølig og inneholder 50 prosent mindre oksygen. Hvordan vet den at det bare er så høyt oppe at den vinden som vil føre den med seg til Sør-Amerika, blåser? Hvordan vet den at den skal fly mot Afrika for å få nyte godt av den framdriften som denne nordøstlige vinden kan gi den. Sangeren vet ikke noe av dette. Dette er bare instinktet hvor den flyr i tre eller fire døgn over åpent hav. Hvordan vet denne sangeren som har en hjerne på størrelse med en ert, så mye om vær og navigering.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...