Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

 

Men vi er jo aper. Homo sapiens er en art (mer eller mindre) intelligente aper.

 

Nei det er vi ikke, som jeg tydelig har både forklart og lagt frem resurser på over veldig lang tid nå.

 

Det har du rett i!

Vi er ikke aper, men vi har en felles stamfar langt tilbake i tiden. Husk at evolusjon er et tre. Apene har utviklet seg på en annen gren enn oss - eller omvendt:)

Endret av Thonord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Men vi er jo aper. Homo sapiens er en art (mer eller mindre) intelligente aper.

 

Nei det er vi ikke, som jeg tydelig har både forklart og lagt frem resurser på over veldig lang tid nå.

 

Det har du rett i!

Vi er ikke aper, men vi har en felles stamfar langt tilbake i tiden. Husk at evolusjon er et tre. Apene har utviklet seg på en annen gren enn oss - eller omvendt:)

 

Vi er aper, som en del av familien store aper (hominidae) sammen med bonoboer, sjimpanser, orangutanger og gorillaer. 

 

3416_id_02_chart.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Men vi er jo aper. Homo sapiens er en art (mer eller mindre) intelligente aper.

 

Nei det er vi ikke, som jeg tydelig har både forklart og lagt frem resurser på over veldig lang tid nå.

 

Det har du rett i!

Vi er ikke aper, men vi har en felles stamfar langt tilbake i tiden. Husk at evolusjon er et tre. Apene har utviklet seg på en annen gren enn oss - eller omvendt:)

 

Vi er aper og vi klatrer i samme tre som de andre apene.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke mer, og jeg avslutter debatten. Jeg fikk veldig bra frem poengene mine, og har lagt frem solide beviser som tydelig beviser at "den darwinianske evolusjon" er feil, motbevist og fullstendig umulig.

 

Jeg burde muligens innsett hvor barnslige, arrogante, overlegne, irrasjonelle, ulogiske, løgnaktige, propagandafylte og direkte dumme svar jeg kom til å få i denne tråden dersom jeg på noen som helst måte truet den "hellige kua" deres, nemlig "den darwinianske evolusjon".

 

Det som jeg finner meget morsomt er den gigantiske haugen med dritt-svar dere har levert, istedet for å svare på det jeg har spurt om i en veldig lang tid nå, nemlig: Solide beviser på Makro-evolusjon? Dette spørsmålet ble aktivt ignorert, men på samme tid var det noen forsøk på å svare som bare var latterlige. Jeg spurte om Makro-evolusjon, men gang på gang fikk jeg bare en litt "vridd" mikro-evolusjon til svar. Dette beviser i seg selv at dere ikke har et fnugg solide beviser, og det beviser at dere tar i bruk blind tro, som igjen bekrefter at "den darwinianske evolusjon" bare er en dum religion som de selvutnevnte "smarte" i samfunnet tror på. (vil ikke si det er noe særlig smart å tro at man er aper, eller å tro at man på helt umulig vis kravlet ut av en magisk suppe for millioner av år siden, (cosmic evolution), og igjen på helt umulig vis klarte å få en fundamentalt ny magisk informasjon fra intet som nok en gang på helt umulig vis klarte å overleve en katastrofal verden mot alle odds, og enda en gang på helt umulig vis klarte å dra med seg alle de magiske "utviklede fordelene".... når man ikke har et eneste fnugg av solide beviser engang.)

 

Ikke kall slikt vås for vitenskap! "Den darwinianske evolusjon" er en religion!

 

Voks opp!

 

Jeg trekker meg altså ut av debatten.

 

Se hele denne videoen og sjekk bevisene selv.... Takk for meg.  :)

 

En av de første tingene Kent Hovind legger til grunn er at han tror bokstavelig på det gamle testamente og Genesis.

Når dette er selve bærebjelken i filosofien hans, vil alle observasjoner han peker på understøtte det han allerede har bestemt seg for. 

Sammen med Ken Ham er han ypperstepresten av Confirmation Bias...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg gidder ikke mer, og jeg avslutter debatten. Jeg fikk veldig bra frem poengene mine, og har lagt frem solide beviser som tydelig beviser at "den darwinianske evolusjon" er feil, motbevist og fullstendig umulig.

"Poengene" dine, som du kaller dem, er ikke poenger i det hele tatt, det er, som sagt bra før her, pokemon evolusjon, det vil si at Hovind angriper ting som IKKE er evolusjon for så å påstå at evolusjon er tull.

 

Blir som om jeg hardnakket skulle påstå at jesus ble skutt med hagle og kremert og på det grunnalget hevdet at hele kristendommen er en løgn..

 

Regner ikke med at du forstår dette, da du har så til de grader bevist at du allerede har låst ditt sinn til løgnene om jesus og hva røret i bibelen sier, men vi VET at biblene tar feil, vi VET at bibelen juger. Hvordan? Etterprøvbare bevis... Som du gjør ditt beste for å fornekte...

 

Jeg har "spådd" denne korsveien i noen år nå, korsveien kristne snart befinner seg i, der deres utallige unnskyldninger og bortforklaringer ikke lenger er gangbare og de blir stilt ovenfor to valg: enten å forkaste denne løgnhistorien helt eller fornekte alt hva viten og bevisbar kunnskap vi har og du har tydeligvis gjort det siste, du fornekter alt som fakta tilsier i håp om at du kanskje da vil forbli en jesus tilhenger... Vel, lykke til med det.

 

Du vil ikke bli savnet.. av den grunn at du ikke skal diskutere (en aktivitet som for oss andre går ut på å kaskje lære seg ting man ikke visste fra før..), du skal misjonere og glemmer at du ikke er blandt dine likesinnede med samme agenda som deg her inne.. Lykke til videre, du vil trenge det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trakk meg fra debatten, og fikk da mange poster til meg i tråden.... til og med noen fra folk som ikke har vist seg i tråden før! (Iallefall ikke som jeg vet om).... Fullstendig latterlig.....

 

Dere tar helt feil! Men om dere vil leve i blind tro på den umulige fantasi-religionen deres, altså "den darwinianske evolusjon", så er det deres valg, men ikke kall slikt oppkast for vitenskap!

 

Jeg har altså trukket meg ut av tråden! Så vennligst ha respekt nok til å slutte nå.

 

Jeg regner jo med at dere bare kommer til å fortsette med oppkastet deres videre i tråden, og med å svare videre på mine poster, for dere ignorerer vel dette også, slik dere aktivt har ignorert alt annet fra meg i denne tråden.... (Iallefall slik det virker)

 

Seriøst, vis at dere i det minste har litt modenhet og fornuft i dere. Aksepter og respekter at jeg har trukket meg fra tråden. Bare slutt..... Bare shhhhh! :)

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Å trekke seg fra en diskusjon er helt greit. Men når du avslutter med en rekke påstander, så kan du ikke forvente at disse ikke blir diskutert videre. 

 

What he said. Er det noe som er barnslig og dårlig debattskikk så er det å slenge fra seg et furtent innlegg, for deretter å redigere dette furtne innlegget helt vekk, og slenge ut at en selv har rett og andre er bare personangripere, og så si at man ikke skal høre noe mer om den saken, og så atter en gang stikke hodet inn bare for å repetere sistnevnte innlegg igjen. Blir litt sånn stikke finga i øra og rope "na-na-na jeg har rett, jeg har rett" fakter over det hele.

 

Men vi lar sidesporet stoppe her og holder oss til trådtema foreslår jeg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om en prosess, det er snakk om solide og soleklare fakta som beviser at en makro-evolusjon, altså (utvikling på tvers av grunntypene dyr), er fullstendig umulig.

For det første - slå opp "prosess" i ordboka før du bruker ordet igjen.

For det andre - For å kunne si at man kan (eller ikke kan) endre et dyr fra en "grunntype dyr" til en annen, så må du også kunne si hva dette er. Jeg vet hva en "art" er i vitenskapens definisjon av ordet. Hva du mener med "grunntype dyr" aner jeg ikke. Og da blir det vel vanskelig å si om din påstand er riktig eller ikke.

Men det er din påstand, og da regner jeg med at du kan fortelle hva dette er. Hvis ikke har jo ikke påstanden noen mening.

 

I dette forsøket prøvde altså vitenskapsmennene alt de kunne å lage et miljø der en utvikling kunne skje.

Da du sier dette er det nærliggende å tro at du vet hva de gjorde. Vet du det? Jeg tviler da du omtaler dette i entall.

 

For å gjøre en lang historie kort, hadde bare bakteriene blitt verre med tiden, samme hva vitenskapsmennene prøvde. Det fantes ikke et fnugg av noen fundamentalt ny informasjon.

Her gjelder det samme som forrige post. Om du ikke forteller hva du mener med det du sier så kan det du sier bety hva som helst. "Fundamentalt ny informasjon". Hva betyr det? Er det en grense for hvor my DNA må endres før du nedverdiger deg til å kalle det "fundamentalt ny informasjon"? Er det andre kriterier du holder for deg selv?

 

Les deg opp og se Kent Hovind videoen. De bruker feilaktige antagelser til å datere fossiler.

I følge videoen dateres fossiler ved hvilket "lag" de befinner seg i i jordskorpen, Og alderen på jordskorpen bestemmes ved å se på fossilene.

Og da lurer jeg på èn ting: Er du klar over at dette ikke er sant? Vet du at det finnes et "utall" av dateringsmetoder som benyttes samtidig avhengig av hva man skal datere? Vet du for eksempel at C-14 datering ikke benyttes til ikke-organisk materiale?

 

Hvor dum går det an å bli?

Neste gang du klager på at folk angriper person istedet for sak, husk at du skrev dette.

 

 

 

Er det mulig? Du ser presentasjonen og hører hva Hovind sier, men likevel hevder du at Hovind i dette konkrete eksempelet ikke lyver? Det er han selv som oppgir kilden, og kilden stemmer ikke!

 

Kilden ble utgitt i 1975. Dima ble funnet i 1977. Løgn og bedrag fra Hovind's side, intet annet.

Kan vi med sikkerhet si at tidsmaskiner ikke finnes? Hvor er bevisene. De ekte bevisene!

 

Jeg har ikke satt meg noe inn i dette, men ikke se bort fra at jeg fordyper meg i dette også....

Da burde du strengt tatt ikke si at det er løgn. Om du vil være ærlig om det, altså.

 

 

Endret av Larzen_91
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 Hvor dum går det an å bli?

Neste gang du klager på at folk angriper person istedet for sak, husk at du skrev dette.

Nå skrev jeg mer enn det: "Hvor dum går det an å bli? Kent Hovind tar feil i omtrent alt han sier, og han legger ikke frem ett eneste bevis."

 

Edit:

Sorry, var litt kjapp i avtrekkeren der. 

Endret av Omnithunder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sammendrag fra fokkeslasken:

 

(Masse ren idioti.... løgn, vridninger, stråmenn og falske og urettferdige argumenter som Ogalaton allerede har svart på)

 

Jeg har trukket meg fra tråden, så se å skaff deg litt respekt! Slutt å lyv og vri på alt jeg har skrevet!

De som har lest/leser mine faktiske poster burde kunne se poengene mine, og at jeg allerede har svart dere på ALT dere kommer med nå.

 

Vil også peke ut at jeg hadde helt rett da jeg skrev følgende:

"Jeg regner jo med at dere bare kommer til å fortsette med oppkastet deres videre i tråden"

 

 

Tidligere var det noen som nevnte at det var barnslig å (måtte ha siste ord).... Men det er jo nøyaktig det dere har gjort hver gang jeg har prøvd å trekke meg ut av tråden! Hver eneste gang kommer det en hel haug rent vås rett etter jeg trakk meg ut, ikke anklag meg for deres oppførsel!

 

Seriøst, diskuter videre i tråden om dere vil, men hold meg utenfor! Jeg har alt svart på deres kommentarer.

Nå har jeg trukket meg ut av tråden, men ble nok en gang likevel nødt til å kommentere fordi dere kommer med så ufattelig mye rent piss og ting jeg allerede har svart på og forklart. Slutt med denne kveruleringa! Voks opp!

 

Da prøver jeg en gang til: Jeg trekker meg ut av tråden! Dere kan diskutere alt dere vil i tråden, men ha respekt nok til å holde meg utenfor. Altså ikke siter meg, å ikke kom med kommentarer rundt meg, Jeg er ferdig i tråden, så se å respekter det!

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Øhm.... Du kan ikke trekke deg ut av tråden med mindre du sletter brukeren din og samtidig får en moderator til å slette alt du har skrevet. Du er klar over at dette er på internett - ikke sant? Hva trudde du kom til å skje a, at folk kom til å være enige med deg? At folk ønsker å diskutere med deg må du bare tåle, hvis ikke så skulle du aldri ha skrevet her med det første

 

Vokse opp kan du gjøre selv tenker jeg vi sier, slutt å syt over at folk ikke deler den forvridde Kreasjonist-meningen din

Endret av bshagen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

De som har lest/leser mine faktiske poster burde kunne se poengene mine

Det har vi også gjort. Vi har også påpekt hva som var feil med de postene, og "argumentene" i dem (Og nå er jeg snill, for 95% av postene dine er ikke argumenter, det er kun "Se se denne strålende løgnhals videoen med Hovind da!!!!!"" gjentatt til det kjedsommelige.

 

Så det er like greit at du nå faktisk gjør alvor av å trekke deg ut av diskusjonen, for det er ingen diskusjon når du hele tiden påstår at en mann som Hovind har rett fordi hverken du eller Hovind skjønner hva evolusjon er. Dere gidder ikke engang den jobben...

 

 

Jeg trekker meg ut av tråden! Dere kan diskutere alt dere vil i tråden, men ha respekt nok til å holde meg utenfor. Altså ikke siter meg, å ikke kom med kommentarer rundt meg, Jeg er ferdig i tråden, så se å respekter det!

Sa mannen som ble sur fordi han ikke klarte å snakke til oss som han kan snakke til sine medtrafikanter på bedehuset... Har du ingen virkelige argumenter eller kommer med tøv så kan du faktisk ikke forvente at dine argumenter blir spist til frokost av fakta... Når du til overmål viser til en video med en mann som er bebunket så til de grader mange ganger som Hovind, som selv de groveste løgnhalsene i kreasjonist bevegelsen har fått mer enn nok av, så er du ikke seriøs. Seriøs er du heller ikke når du igjen og igjen beviser at du ikke engang forstår hva du kritiserer, selv her holder du opp en stråmann du banker og slår på i den tro at du motbeviser noe du ikke er i nærheten av å forstå...

 

Så det er like greit at du trekker deg ut ja, for det er ganske meningsløst å foklare en vegg fakta.. _og det er det du er til enhver form for ny informasjon som ikke besverger agendaen du er her for å forsvare...

 

Så lykke til ute i den virkelige verden mann, du trenger det..  :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sammendrag fra fokkeslasken:

(Masse ren idioti.... løgn, vridninger, stråmenn og falske og urettferdige argumenter som Ogalaton allerede har svart på)

 

Når dette er respekten du viser andre, da burde du ikke være overrasket over den respekten du vises.

 

Jeg har trukket meg fra tråden,

Til å ha trukket deg fra tråden så er du forbausende aktiv her.

 

så se å skaff deg litt respekt!

Du bestemmer da ikke hva jeg kan skrive på internett. Og selv om jeg skriver noe i sammenheng med ditt anonyme nic så er det på ingen måte uttrykk for disrespekt. At du ikke liker det som blir skrevet har kun med din oppfattelse av det å gjøre. Ikke hva jeg mente med det.

 

Slutt å lyv og vri på alt jeg har skrevet!

Ha nok respekt for folk til ikke å bare sleng rundt deg med slike stygge påstander uten å kunne støtte de opp med noe. Hva har jeg vridd på? Hva har jeg løyet om? Jeg finner det ikke, så du må fortelle meg det. For du slenger vel ikke bare slike stygge beskyldninger rundt deg uten at det er solid hold i dem, gjør du vel? Det ville jo vært respektløst.

 

De som har lest/leser mine faktiske poster burde kunne se poengene mine,

Rene empiriske beviser sier at dette ikke stemmer. Og hvorfor sier jeg det? Jo, ingen - ikke en eneste debattant - har så langt vært enig i noe av det du har sagt. Selv kreasjonistene i tråden holder kjeft når du begynner å raljere. Da burde du kanskje snart begynne å tenke at det du lirer av deg ikke er så automatisk og selvforklarende som du tror.

 

og at jeg allerede har svart dere på ALT dere kommer med nå.

Jeg går ut ifra at du her snakker om den lange posten du skrev hvor du gikk igjennom mange ting. Du vet - den jeg da var respektfull nok til å gå igjennom å svare på, som du i din respektløshet i ettertid kun har oversett og fortsatt å late som at du svart på alt.

 

Vil også peke ut at jeg hadde helt rett da jeg skrev følgende:

"Jeg regner jo med at dere bare kommer til å fortsette med oppkastet deres videre i tråden"

Det er en tråd om evolusjon og kreasjon, så at vi fortsetter å snakke om det, og at du også blir nevnt da du tross alt har mange poster selv nå, det er vel nær på uunngåelig.

Du får ingen Nostradamus-poeng for den spådommen.

 

Tidligere var det noen som nevnte at det var barnslig å (måtte ha siste ord).... Men det er jo nøyaktig det dere har gjort hver gang jeg har prøvd å trekke meg ut av tråden! Hver eneste gang kommer det en hel haug rent vås rett etter jeg trakk meg ut, ikke anklag meg for deres oppførsel!

Om du bare kunne dra herfra uten å lage masse leven i siste post, da hadde det ikke kommet svar heller. Du må skjønne det at de fleste her er her fordi de har lyst til å være her. Ikke fordi de har en personlig vendetta mot deg. Og om du drar, da er vi andre fortsatt her og svarer på hva som måtte komme. Og når du drar, da lirer du av deg ganske mye. Og det besvares.

 

Seriøst, diskuter videre i tråden om dere vil, men hold meg utenfor!

Det er dessverre ikke ditt valg på internett.

 

Jeg har alt svart på deres kommentarer.

Du har fortsatt ikke svart på mitt tilsvar til dine forklaringer. Du vet, den posten du har referert til utallige ganger som "den som forklarere alt".

 

Nå har jeg trukket meg ut av tråden, men ble nok en gang likevel nødt til å kommentere fordi dere kommer med så ufattelig mye rent piss og ting jeg allerede har svart på og forklart.

Det er vel strengt tatt din hodepine. For du må skjønne det at fordi du føler du har besvart tilfredsstillende, så betyr ikke det at de som spør har fått tilfredsstillende svar på det de lurer på. Det er slik innsikt som kommer med årene.

 

Slutt med denne kveruleringa! Voks opp!

Vel...

 

Da prøver jeg en gang til: Jeg trekker meg ut av tråden!

Ja, sikkert.

 

Dere kan diskutere alt dere vil i tråden, men ha respekt nok til å holde meg utenfor.

Så du mener du skal ha kontroll på når folk inkluderer deg i en samtale, debatt eller diskusjon?

Din gjentagende "voks opp" kommentar begynner å falme litt i kantene da.

 

Altså ikke siter meg, å ikke kom med kommentarer rundt meg, Jeg er ferdig i tråden, så se å respekter det!

Ingenting bygger respekt så godt som gjentagende masing om at man krever respekt.

Tankene driver litt mot filmen "Misery" av Steven King. Man prøver alt annet enn det som faktisk fungerer for å få et resultat.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...