Gå til innhold

"Sippe kaffe"-spill


Anbefalte innlegg

  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Kan vel nevne noen røvere delvis kategorisert av de jeg har hatt som "graute spill" når jeg bare sitter og loker og ikke orker noe twitch og konsentrasjons belastning i stor grad.

 

Turbaserte rollespill lign

Space Rangers HD

Smugglers 5

Fallout 1,2 og Tactics, 

Homm serien, men må si jeg har hatt større glede av Kings Bounty serien da den ga litt mer for pengene.

 

Kope spill

Bejeweled  spillene

Plants vs Zombies

Hidden Object Games ( Mystery P.I o.l)

Puzzle Quest Spillene

Bookworm Deluxe

 

Strategi

Transport Tycoon

Colonization

Lenke til kommentar

Noen favoritter:

 

Transformers Devastation -> Tenk Bayonetta, bare basert på Transformers, generation 1. Lite sløving i kampene, men man kan stille ned vanskelighetsgraden litt, surre rundt og samle våpen osv, og så bruke tid på å oppgradere det i basen.

 

D&D: Sword Coast Legends. Ikke akkurat det beste isometriske spillet basert på D&D, men er helt greit. En stor pluss her er at man ikke bare kan lage sine egne brett osv, men man kan også spille som dungeon master og ta styringen over det meste. Antar jeg, men har ikke prøvd det i praksis selv.

 

D&D: Neverwinter. MMORPG basert på D&D, men mye mer casual enn de fleste. Er også helt gratis og absolutt verdt å prøve. Finnes også på XBone.

 

Bonus: Fat Princess Adventure til PS4. Her snakker vi ultra-light versjon av Diablo. men har absolutt sine fordeler. For det første er det fire klasser, og man kan bytte mellom dem når man finner et checkpoint (det finner man ofte.) Alle klassene går opp i level samtidig, så en klasse trenger aldri henge etter. Eneste er at man betaler in-game penger for å oppgradere utstyr, så om man vil oppgradere en klasse ganske mye eller alle litt etter litt er opp til deg selv. Er også online og offline co-op med opp til fire stykker. Har spilt en del co-op over nettet, og det funker helt utmerket. Koster heller ikke stort. Litt over hundrelappen, mener jeg å huske. (har hukommelsen til en gullfisk til tider.) :p Dette er i samme univers som Fat Princess, men er en helt annen type spill. Er mer enn spin-off enn oppfølger.

Lenke til kommentar

Jeg vil nesten si at Don't Starve er et fint kaffespill. Man har rolige perioder der man bare løper rundt og WSAD'er og trykker på space innimellom så har du samtidig frykten for at det plutselig skjer noe. Litt risikosport for en sliten kaffedrikkende gamer :p

 

Ellers så er jo de fleste turbaserte spill, gjerne med god historie, en slager.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne anbefale to spill som jeg liker å spille bare for avslapning. Begge har flotte artstyles, begge har turn-based combat. Og begge er utfordrende. Dessverre er de også på early access for nå.

 

Anyways, den første av de spillene, er Darkest Dungeon. En mørk dungeon crawler med forstanden meter og med Lovecraftian redsler og en forteller fra lydbøker av det temaet

En annen, er Battle Brothers. En utfordrende taktisk rollespill i en lav-fantasy setting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man er glad i management spill og lignende kan vel i grunn EvE Online være noe.

Hovednevneren for spillet er at ting tar tid men om man vil kan man få action i pvp.
Følelsen man får de første gangene man blir skutt i fillebiter av en annen spiller kan ikke matches av stort annet i min mening.

Fra heseblesende pvp helt ned til sitte med en kopp kaffe og se på et excel regneark og alt i mellom kan oppleves etter ønske.

Lenke til kommentar

Om man er glad i management spill og lignende kan vel i grunn EvE Online være noe.

 

Hovednevneren for spillet er at ting tar tid men om man vil kan man få action i pvp.

Følelsen man får de første gangene man blir skutt i fillebiter av en annen spiller kan ikke matches av stort annet i min mening.

 

Fra heseblesende pvp helt ned til sitte med en kopp kaffe og se på et excel regneark og alt i mellom kan oppleves etter ønske.

Støttes!
Lenke til kommentar

Pek- og klikk eventyr passer jo veldig godt med en kaffekopp. Foreslår Broken Age. 

 

Ellers spiller jeg fortsatt det helt geniale X-com. Bygging av base og tur-baserte kamper. 

 

Melder meg på The Settlers. Leste en anmeldelse som sa det var "Typisk fransk spill. Man kan ha musen i en hånd og en sigarett i den andre." Eller da en kaffekopp om man så måtte ønske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vil gjerne anbefale to spill som jeg liker å spille bare for avslapning. Begge har flotte artstyles, begge har turn-based combat. Og begge er utfordrende. Dessverre er de også på early access for nå.

 

Anyways, den første av de spillene, er Darkest Dungeon. En mørk dungeon crawler med forstanden meter og med Lovecraftian redsler og en forteller fra lydbøker av det temaet

En annen, er Battle Brothers. En utfordrende taktisk rollespill i en lav-fantasy setting.

Hva i all verden betyr "forstanden meter" og " lovecraftian redsler"?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...