Gå til innhold

"Sippe kaffe"-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre spill, vet ikke om de er nevnt:

 

- Brothers - A tale of two sons

- Besiege

- Child of Light

- Game Dev Tycoon

- Prison Arcitecht

- The Long Dark

- Ori and the Blind Forest

- Limbo

- Trine 2

- Shelter 2

- The Vanishing of Ethan Carter

- Alle telltale spill (som nevnt allerede)

- Windward

- Bastion

- Bucaneer - the pursuit of infamy

- Dear Esther, Insomnia etc.

- Defense Grid - The Awakenin

- From Dust

- Machinarium

- Railroad Tycoon (alle)

- Terraria

- Minecraft

- Tropico (alle)

- Hearts of iron (alle)

- Never Alone

 

Noen fra eget bibliotek.

 

Lagt til i førsteposten.

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg har en annen oppfatning enn mange andre her, men for meg er et "sitte-og-sippe-kaffe-spill" et spill hvor jeg sitter med kaffekoppen i den ene hånda og musa (evt. tastatur) i den andre handa.

 

For meg er dette eksempelvis Football Manager-serien og Civilization-serien.

 

Det er min oppfatning også. Nå har jeg bare satt opp en liste med de forslagene folkene har kommet med, uten å sjekke de ut selv. Folk har forkjellig oppfatning av "sjangeren".

Lenke til kommentar

Jeg har har også forsøkt å holde meg utelatende til spill som på ingen måte har krav om tempo, beredskap eller noe slik. Hvor man kan sitte tilbakelent og nyte i stille rolige drag mens man slurper morgenkaffen en rolig søndag el. Bommet dog litt på Amnesia/insomnia fordi jeg ikke husket så godt selve spillet og blandet noen titler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har har også forsøkt å holde meg utelatende til spill som på ingen måte har krav om tempo, beredskap eller noe slik. Hvor man kan sitte tilbakelent og nyte i stille rolige drag mens man slurper morgenkaffen en rolig søndag el. Bommet dog litt på Amnesia/insomnia fordi jeg ikke husket så godt selve spillet og blandet noen titler.

 

Har fjernet det fra lista.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Sjakk - Jo mer du lærer desto mer forstår du hvor mye du ikke kan (aka life)

2. FM16 - Når du oppdager talenter i fransk andre-divisjon flere år før de slår igjennom IRL #Denfølelsen

3. City Skylines - Med denne erfaringen skulle jeg lett fått Carl Berner-krysset til å flyte som varm honning! 

4. Tellatales serier- Bli dratt inn i intrikate eventyr samtidig som din ære, stolthet og troverdighet blir satt på prøve!

 

I denne rekkefølgen blir det kastet bort hundrevis av timer og konsumert litervis med kaffe :) 

 

Enjoy!

Lenke til kommentar

Albion Online er et spill som har gått som "hånd i hanske" med "kaffisippinga" her i hus de siste ukene. Liker man den litt "old school" mmorpg sjangeren med full loot pvp, crafting, housing og ellers "sandbox" gameplay med mye grinding, kan man absolutt slå seg til rette i denne fantasiverdenen.

 

Spillet er i closed beta for øyeblikket, men du kan forøvrig kjøpe spillet og få tilgang. 

 

PS. Går man inn i PVP sonene er det fare for å velte kaffikoppen!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC

Train fever

... om en liker å bygge togbane sakte men sikkert. (nevnt tidligere)

Mini Metro

... Hektisk konstruksjon av T-bane "kart".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Et dugelig kaffespill i X-Com/UFO gata er Incubation. Er så vidt jeg vet abandonware og funker på nye maskiner (i alle fall opp til Windows 7 - har ikke testet på 10 enda) med en passende Glide wrapper som dgVoodoo e.l. Vanskelighetsgraden varierer fra sånn ca "jævlig" i originalen til "plukk faens umulig" i ekspansjonen The wilderness missions, så man må helst ta seg god tid og ikke stresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...