Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 980


Anbefalte innlegg

Kan noen forklare hvorfor de hoppet over 800-serien? Har ikke fulgt med så mye på ryktene, så vet ikke hvorfor de bestemte seg for å lansere med disse navnene.

 

Ellers er jo dette utrolige forbedringer. Effektiviteten til kortene er jo utrolig gode, i tillegg er de mye raskere. Glad de også har mer normale prisnivåer nå. Veldig bra at de priser under AMD som tvinger dem til å senke prisene sine. Får bare håpe at AMD klarer å matche ytelsen, sånn at GPU markedet ikke blir som CPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg er blind men jeg savner å se hvor mye av pci-16-bussen den spiser.

 

Det er flaskefals i folding@home.

 

780ti spiser va 33% og 88% av en x8 da vil for eks x4 være flaskehals.

290x sender nesten ikke data til cpu og yter helt utmerket selv på en x4.

 

Viktig faktor for oss som vil sette 4 kort pr maskin.

Lett å regne ut også når man bare kan gange med 2 hver gang pci halveres.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble litt bekymret for at mitt nylige kjøp av Asus R9 290X DCUII OC var litt dumt, men til 4.000kr ser det fremdeles ut til å holde greit med i forhold til pris/ytelse.

Ser ut som dere et bruker referanse 290x, men er det referanse kjøler også?

290x skal ha blitt satt 100$ i det siste, noe vi ikke har sett i Norske butikker enda.

Tror jeg ser en liten skrivefeil på siden deres:

"I dagens testingen benytter vi ikke-offentliggjorte drivere med versjonsnummer 344.07. De øvrige skjermkortene i utvalget, som vi sammenlikner dagens testmodell med, benytter følgende drivere:
Radeon R9 285: Catalyst 14.30.1005"

Regner med det er 290?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

 

 

Litt "meh" for en ny arkitektur. Hopper nok over denne generasjonen ettersom jeg har vannkjølt 780 :)

meh? Du får et kort te 2800kr som yter bedre enn et GTX780 å man kan OC! Hvor er dette "meh"? trukke det helt har gått opp fer deg.. xD

 

Mitt 1 år gamle 780 som jeg kjøpte for 3500 spenn ferdig overklokket yter hakket bedre enn en standard 970 til 2900 spenn. Derfor litt "meh" med vekt på "litt" og "meh" i anførselstegn :)

 

du glemer at du skal egentlig se på GTX980 da dette skal være det nye GTX780. GTX 970 er ikke high end kortet. Å GTX980 gruser 780 bare sier det.. da det er samme chip så er dette supert!

Lenke til kommentar

Hva med støy?

Det plager meg litt at dere ikke legger større vekt på dette i testene dere, da det for meg og mange andre er meget viktig at kortene er stillegående, spesielt i idle tilstand.

Ifølge AnandTech, så er det et meget stillegående kort. Såfremt man ikke overklokker ;)

Men selv da er det ikke spesielt støyende sammenlignet med konkurransen.

 

http://www.anandtech.com/show/8526/nvidia-geforce-gtx-980-review/21

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...