Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 980


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt rykte? møkkakortet med 3 vifter i 3 slot døde totalt av seg selv på 3 kort på rad.

Skal ikke en gang dra til verdensdelen den er produsert i

 

Gigabyte med 3 vifter også, dør pga drittviftet som er skikkelig tynne.

rma nr 2 på gigabytekortet.

 

Nå skal det sies at jeg belaster kortene 100% fra jeg får de og til de dør , er vel hakket mer bruk en litt spilling her og der.

Da er du kun uheldig, da jeg spiller garantert en del mer enn den normale spilleren å korta ligger på 100% ca 14timer hver dag, så dette er kun 1/1000+ tilfeller.

 

Gainward har godt rykte jo, og det at du er uheldig betyr ikke at gainward har dårlig rykte.

Det at du også sier at gigabytes korta er dritt er jo pølsevev da de ligger på top sammen med Asus og EVGA på toppvalgte kort å e har hatt disse selv med 0 problemer.

 

Mange av korta har jeg OC og har ikke hatt problemer i det hele tatt, eneste kortet jeg har hatt problemer te nå er mit 270X å HD6950fra AMD som svikter på drivere å blir utrolig varmt te tider, 270X høres ut som en jækla jet motor å er sykt irriterende. Å det er et XFX kort som har utrolig bra rykte fra gammelt av på nvidia kort pga bra service osv.

 

Ser du på komplett.no så er det kun posetivt på de som har skrevet om gainward kortene der.

 

http://linustechtips.com/main/topic/16549-palit-zotac-gainward-any-good/

http://www.tomshardware.co.uk/forum/331148-33-gainward-good-reputation

http://www.gamespot.com/forums/pc-mac-discussion-1000004/gainward-geforce-gtx-580-1536mb-27597676/

http://forums.overclockersclub.com/?showtopic=184703

 

Kan dessverre ikke ta deg "alvorlig" da dette er minimale tilfeller å at du er uheldig.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Alt er dritt , RMA siste 5 mnd

RMA x 3 msi 780ti

RMA x 2 Gigabyte (3 kjølere)

RMA x 3 Gainward phantom 780ti

RMA x 1 Shappire 290x stock

 

Det er 9 kort på 5 mnd i retur pga dødt.

Alle kortene jeg får i retur dør på nytt med den samme feilen.

 

Spilling laster ikke kortene 100% , fah derimot 24/7/365/5, kan ha noe med saken å gjøre.

Som å benchmarke i 3-5 år.

Lenke til kommentar

Alt er dritt , RMA siste 5 mnd

RMA x 3 msi 780ti

RMA x 2 Gigabyte (3 kjølere)

RMA x 3 Gainward phantom 780ti

RMA x 1 Shappire 290x stock

 

Det er 9 kort på 5 mnd i retur pga dødt.

Alle kortene jeg får i retur dør på nytt med den samme feilen.

 

Spilling laster ikke kortene 100% , fah derimot 24/7/365/5, kan ha noe med saken å gjøre.

Som å benchmarke i 3-5 år.

Høres ut som problemet ligger andre steder enn skjermkort(ene).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Alt er dritt , RMA siste 5 mnd

RMA x 3 msi 780ti

RMA x 2 Gigabyte (3 kjølere)

RMA x 3 Gainward phantom 780ti

RMA x 1 Shappire 290x stock

 

Det er 9 kort på 5 mnd i retur pga dødt.

Alle kortene jeg får i retur dør på nytt med den samme feilen.

 

Spilling laster ikke kortene 100% , fah derimot 24/7/365/5, kan ha noe med saken å gjøre.

Som å benchmarke i 3-5 år.

Da er nokk feilen en anne plass vill e tru. Det at du/dere klarer dette er jo sykt, det er garantert at det er noe i builden som gjør dette eller det du/dere gjør som ikke får dette te å funke som flunker skjermkortene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei de ble jo godkjent byttet^^ så nub er jeg ikke.

Det er ikke samme rigg, er 20 rigger .

 

75% er viftene som dør, enten stopper den helt opp og er tung å snurre på med pcen av eller så rister kabinettet nesten av bordet , typisk når stockkjøler-vifter dør.

Phantomkortene gikk i svart og klikka helt, ingen bilde og alle 3 viftene på maks

 

Har bygget over 400 pcer i 15K+ klassen, siving i data og er finmekaniker.

Tru meg det er ikke noe feil i de riggene^^

20 andre kort kjører knall, også etter å ha montert de plasser hvor andre feilet.

Her er alt kalkulert ned til bussbruk , gode psuer på typisk 1200w /1000w/860w ol, eneste feilen er lagre på viftene som ikke tåler slik bruk.

Endret av War
Lenke til kommentar

Nei de ble jo godkjent byttet^^ så nub er jeg ikke.

Det er ikke samme rigg, er 20 rigger .

 

75% er viftene som dør, enten stopper den helt opp og er tung å snurre på med pcen av eller så rister kabinettet nesten av bordet , typisk når stockkjøler-vifter dør.

Phantomkortene gikk i svart og klikka helt, ingen bilde og alle 3 viftene på maks

Det skjønner jeg ikke.. Jeg har selv hatt GTX760(ikke high end), har også 4-6 byggesett jeg har gjort for et par venner å betkjente med GTX780/770 fra gainward/gigabyte. Dem er nå 1 år gammle ca og ingen av dem har problemer å han ene "lever" av å spille/streame å har 3 skjermer på maskina si.

 

Enten er det feil på selve kortet å ikke leverandørens eksemplar visst du vet hva jeg mener. Jeg søker å opp på nett å finner litt på gainwards feil med phantom kort. Men jeg har ikke brukt phantom kort fra gainward så e skal ikke si noe der da jeg ikke har erfaring med de typen kort fra dem.

 

Gigabyte der i mot.. finner jeg masse av, men som jeg sa så er man altså 1/1000+ om man er så uheldig om kortet har feil, men da må jeg faktisk si meg veldig overasked at de har dette problemet da de er mellom de 3 mest kjente å anbefalte kortprodusentene med nvidia :/

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Det er sikkert en batch som er svak og når jeg får nytt og nytt av samme butikk så er det sikkert samme batch.

Msi-viftene er tynne med supertynne lager, er nok bare for mye bruk over for lang tid.

Evga-kortene har iallefall overlevd ett år nå med den mest solide kjøleren jeg har sett. superclocked.

 

Det kan jo være så enkelt som sjeve klistremerker som sliter lagrene, så får de ikke pasue fra jeg kjøper dem til de dør.

 

La oss håpe gigabytefeilen er svært uheldig, for jeg liker kortet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Faen,jeg som skaffet meg GTX 780 ti classified for ikke så alt for lenge siden :p

Burde jeg oppgradert til GTX 980 eller beholde det jeg har? er forskjellen stor?

Fornuften sier at du bør beholde det du har, men jeg var i samme situasjon som deg og la classy-kortet for salg i går kveld, så hvem er vel jeg til å holde moralpreken om fornuft :D

 

PS: Kortet var solgt 5 minutt etter jeg la det ut :D

Lenke til kommentar

Venter nok et par år til før jeg kjøper noe nytt gitt. Fortsatt ikke overbevist, men det er først og fremst manglende CPU-utvikling som gjør at jeg ikke gidder å kjøpe noe.

Spørs om ikke det skjer her også.

 

Kjører fortsatt X58 W3520@4GHz (byttet en 920 etter få måneder) og 12GB hvor disse tingene ble kjøpt så fort de ble lansert i Norge. Har aldri hatt en rigg som har hatt så god ytelse ift. nye produkter i så mange år. Eneste oppgraderingene har vært SSDer i mange generasjoner siden disse ble lansert og nå kjører den en bunch av disse samt vært igjennom mange skjermkortgenerasjoner men stoppet på HD6950-2GB med opplåste 1536 shaders. Skjermen har blitt oppgradert fra en Dell 2405 til en U2711 når den ble lansert.

 

Utviklingen har vært så treg at jeg ikke har sett behov for noe nytt. Ikke har jeg oppgradert konsollene heller da jeg synes den nye generasjonen var skuffende. Det gledelige er at jeg har spart utrolig mye penger på det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Faen,jeg som skaffet meg GTX 780 ti classified for ikke så alt for lenge siden :p

Burde jeg oppgradert til GTX 980 eller beholde det jeg har? er forskjellen stor?

Fornuften sier at du bør beholde det du har, men jeg var i samme situasjon som deg og la classy-kortet for salg i går kveld, så hvem er vel jeg til å holde moralpreken om fornuft :D

 

PS: Kortet var solgt 5 minutt etter jeg la det ut :D

kjøpte du samme kort som meg? classified til over 7 tusen? =P

hvis ja,hvor mye fikk du solgt ditt for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...