Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 980


Anbefalte innlegg

 

 

Faen,jeg som skaffet meg GTX 780 ti classified for ikke så alt for lenge siden :p

Burde jeg oppgradert til GTX 980 eller beholde det jeg har? er forskjellen stor?

Fornuften sier at du bør beholde det du har, men jeg var i samme situasjon som deg og la classy-kortet for salg i går kveld, så hvem er vel jeg til å holde moralpreken om fornuft :D

 

PS: Kortet var solgt 5 minutt etter jeg la det ut :D

kjøpte du samme kort som meg? classified til over 7 tusen? =P

hvis ja,hvor mye fikk du solgt ditt for?

 

Du kan få vanilla 780ti Classy til 6200Kr hos Dustin, Selv om Evga 980 vil være bedre til 4700Kr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Faen,jeg som skaffet meg GTX 780 ti classified for ikke så alt for lenge siden :p

Burde jeg oppgradert til GTX 980 eller beholde det jeg har? er forskjellen stor?

Fornuften sier at du bør beholde det du har, men jeg var i samme situasjon som deg og la classy-kortet for salg i går kveld, så hvem er vel jeg til å holde moralpreken om fornuft :D

 

PS: Kortet var solgt 5 minutt etter jeg la det ut :D

kjøpte du samme kort som meg? classified til over 7 tusen? =P

hvis ja,hvor mye fikk du solgt ditt for?

Du kan få vanilla 780ti Classy til 6200Kr hos Dustin, Selv om Evga 980 vil være bedre til 4700Kr :)

skrev feil,kjøpte mitt for litt over 6000 ja,stemmer nok det du sier ang pris her,jeg tenkte på prisen til kingpin kortet :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Faen,jeg som skaffet meg GTX 780 ti classified for ikke så alt for lenge siden :p

Burde jeg oppgradert til GTX 980 eller beholde det jeg har? er forskjellen stor?

Fornuften sier at du bør beholde det du har, men jeg var i samme situasjon som deg og la classy-kortet for salg i går kveld, så hvem er vel jeg til å holde moralpreken om fornuft :D

 

PS: Kortet var solgt 5 minutt etter jeg la det ut :D

kjøpte du samme kort som meg? classified til over 7 tusen? =P

hvis ja,hvor mye fikk du solgt ditt for?

Du kan få vanilla 780ti Classy til 6200Kr hos Dustin, Selv om Evga 980 vil være bedre til 4700Kr :)

skrev feil,kjøpte mitt for litt over 6000 ja,stemmer nok det du sier ang pris her,jeg tenkte på prisen til kingpin kortet :)

 

Lenge siden du kjøpte det? Ville prøvd å få byttet. Dog Classy overklokker noe sinnsykt :)

Lenke til kommentar

 

 

Faen,jeg som skaffet meg GTX 780 ti classified for ikke så alt for lenge siden :p

Burde jeg oppgradert til GTX 980 eller beholde det jeg har? er forskjellen stor?

Fornuften sier at du bør beholde det du har, men jeg var i samme situasjon som deg og la classy-kortet for salg i går kveld, så hvem er vel jeg til å holde moralpreken om fornuft :D

 

PS: Kortet var solgt 5 minutt etter jeg la det ut :D

kjøpte du samme kort som meg? classified til over 7 tusen? =P

hvis ja,hvor mye fikk du solgt ditt for?

 

6390,- + frakt var prisen jeg betalte for ikke alt for lenge siden :hm:

 

Solgte det for 4000,-

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

 

 

 

Faen,jeg som skaffet meg GTX 780 ti classified for ikke så alt for lenge siden :p

Burde jeg oppgradert til GTX 980 eller beholde det jeg har? er forskjellen stor?

Fornuften sier at du bør beholde det du har, men jeg var i samme situasjon som deg og la classy-kortet for salg i går kveld, så hvem er vel jeg til å holde moralpreken om fornuft :D

 

PS: Kortet var solgt 5 minutt etter jeg la det ut :D

kjøpte du samme kort som meg? classified til over 7 tusen? =P

hvis ja,hvor mye fikk du solgt ditt for?

 

6390,- + frakt var prisen jeg betalte for ikke alt for lenge siden :hm:

 

Solgte det for 3900,-

 

Ikke rart det ble solgt på flekken ^!^

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Faen,jeg som skaffet meg GTX 780 ti classified for ikke så alt for lenge siden :p

Burde jeg oppgradert til GTX 980 eller beholde det jeg har? er forskjellen stor?

Fornuften sier at du bør beholde det du har, men jeg var i samme situasjon som deg og la classy-kortet for salg i går kveld, så hvem er vel jeg til å holde moralpreken om fornuft :D

 

PS: Kortet var solgt 5 minutt etter jeg la det ut :D

kjøpte du samme kort som meg? classified til over 7 tusen? =P

hvis ja,hvor mye fikk du solgt ditt for?

6390,- + frakt var prisen jeg betalte for ikke alt for lenge siden :hm:

 

Solgte det for 3900,-

Er jo gitt vekk pris jo :p hehehe

Prøver meg på 5000 :)

Lenke til kommentar

Alt er dritt , RMA siste 5 mnd

RMA x 3 msi 780ti

RMA x 2 Gigabyte (3 kjølere)

RMA x 3 Gainward phantom 780ti

RMA x 1 Shappire 290x stock

 

Det er 9 kort på 5 mnd i retur pga dødt.

Alle kortene jeg får i retur dør på nytt med den samme feilen.

 

Spilling laster ikke kortene 100% , fah derimot 24/7/365/5, kan ha noe med saken å gjøre.

Som å benchmarke i 3-5 år.

 

kansje du skal kjöpe deg quadro eller noe da. mulig det er bedre kvalitet der, tror ikke vanlige geforce kort er laget for aa kjöre paa 100% 24/7/365.

Lenke til kommentar

Dvs. når kommer 970 på lager med litt bedre og mer stillegående kjølere enn på Gainward kortet hos komplett? Hvilke anbefales?

Jeg er opptatt av stillhet, så hvis dette stemmer, blir det vel et Asus: http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_970_STRIX_OC/24.html.

Jeg kjøpte et Gainward GTX 760, og det lagde en forferdelig lyd i idle-modus (jeg kjøpte 2, likedan på bewgge), så tør nok ikke prøve Gainward igjen.

Lenke til kommentar

 

 

Nei de ble jo godkjent byttet^^ så nub er jeg ikke.

Det er ikke samme rigg, er 20 rigger .

 

75% er viftene som dør, enten stopper den helt opp og er tung å snurre på med pcen av eller så rister kabinettet nesten av bordet , typisk når stockkjøler-vifter dør.

Phantomkortene gikk i svart og klikka helt, ingen bilde og alle 3 viftene på maks

Det skjønner jeg ikke.. Jeg har selv hatt GTX760(ikke high end), har også 4-6 byggesett jeg har gjort for et par venner å betkjente med GTX780/770 fra gainward/gigabyte. Dem er nå 1 år gammle ca og ingen av dem har problemer å han ene "lever" av å spille/streame å har 3 skjermer på maskina si.

 

Enten er det feil på selve kortet å ikke leverandørens eksemplar visst du vet hva jeg mener. Jeg søker å opp på nett å finner litt på gainwards feil med phantom kort. Men jeg har ikke brukt phantom kort fra gainward så e skal ikke si noe der da jeg ikke har erfaring med de typen kort fra dem.

 

Gigabyte der i mot.. finner jeg masse av, men som jeg sa så er man altså 1/1000+ om man er så uheldig om kortet har feil, men da må jeg faktisk si meg veldig overasked at de har dette problemet da de er mellom de 3 mest kjente å anbefalte kortprodusentene med nvidia :/

Jeg gikk over til AMD pga av kortene døde, eller problemer med viftene :( Min pc står på 24/7, så jeg har enda ikke hatt problemer med AMD. Gigbyte og MSi er bannlyst i min pc! Gjelder skjermkort og HK!

Lenke til kommentar

 

 

Godt rykte? møkkakortet med 3 vifter i 3 slot døde totalt av seg selv på 3 kort på rad.

Skal ikke en gang dra til verdensdelen den er produsert i

 

Gigabyte med 3 vifter også, dør pga drittviftet som er skikkelig tynne.

rma nr 2 på gigabytekortet.

 

Nå skal det sies at jeg belaster kortene 100% fra jeg får de og til de dør , er vel hakket mer bruk en litt spilling her og der.

Da er du kun uheldig, da jeg spiller garantert en del mer enn den normale spilleren å korta ligger på 100% ca 14timer hver dag, så dette er kun 1/1000+ tilfeller.

 

Gainward har godt rykte jo, og det at du er uheldig betyr ikke at gainward har dårlig rykte.

Det at du også sier at gigabytes korta er dritt er jo pølsevev da de ligger på top sammen med Asus og EVGA på toppvalgte kort å e har hatt disse selv med 0 problemer.

 

Mange av korta har jeg OC og har ikke hatt problemer i det hele tatt, eneste kortet jeg har hatt problemer te nå er mit 270X å HD6950fra AMD som svikter på drivere å blir utrolig varmt te tider, 270X høres ut som en jækla jet motor å er sykt irriterende. Å det er et XFX kort som har utrolig bra rykte fra gammelt av på nvidia kort pga bra service osv.

 

Ser du på komplett.no så er det kun posetivt på de som har skrevet om gainward kortene der.

 

http://linustechtips.com/main/topic/16549-palit-zotac-gainward-any-good/

http://www.tomshardware.co.uk/forum/331148-33-gainward-good-reputation

http://www.gamespot.com/forums/pc-mac-discussion-1000004/gainward-geforce-gtx-580-1536mb-27597676/

http://forums.overclockersclub.com/?showtopic=184703

 

Kan dessverre ikke ta deg "alvorlig" da dette er minimale tilfeller å at du er uheldig.

Jeg sliter også med gainward når det gjelder skjermkort og HK! Samme med MSI! Sliter mer med nvidia enn AMD når det gjelder skjermkort! Enten er det feil på brikken, eller viften! Gainwards sine hk er heller ikke noe å skryte av! Gainward og MSI er bannlyst i min pc! ASUS har jeg ikke noe problemer med!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Noen anbefalinger på variant av GTX970?

Pris og ytelser virker jo som "must have".

:)

EVGA SC, Asus, eller Gigabyte. Er folk som har problemer med sist nevnte.. men e har vært veldig fornøyd med mine. :)

 

2899kr for et "superclocked" fra EVGA er billig.

 

Takk for tipset.

Bestilt

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...