Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 980


Anbefalte innlegg

 

Dette er nok et godt kjøp viss en driter i pris. Viss ikke så er det nok totalt uinntresant, desverre.

Det var litt dumt sagt, hehe :)

 

Himmla dårlig sakt ja:) Gtx970 te 2800kr som yter bedre enn GTX780... og ikke bare litt heller.. ja takk te slike priser! Nvidia forsett med det :D

 

Bare vente å se åssen de er i Sli, da blir det enda bedre! life's good.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvem av de burde man velge i forskjell til støy og varme? MSI,ASUS eller ? 980 versjonen

Mitt inntrykk (PS: Inntrykk, har ikke måledata på alt) er at de beste er

Sapphire Tri-x

Asus DirectCU

Gigabyte Windforce

I rekkefølge fra best til "verst"

AtW

Har ett sapphire vapor-x r9 270x selv. Den beste kjølingen du får tak i(bortsett fra fullverdig vannkjøling selvfølgelig). Ingen støy heller. Håper sapphire kommer med samme kjøleløsning i flere av kortene sine.

Lenke til kommentar

 

 

Mulig er jeg dum,men ser ikke noe sted hvor skjermoppløsningen dere bruker er oppgitt?

står øverst som regel på spill de har testet.

 

2560x1600

1920x1080

 

3D mark Firestrike?

 

Står ikke og det er vell ikke vits heller i og med at alle korta som er testet er på samme oppløsning. se på spilla da ser du forskjellene, ikke en syntetisk test.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Godt rykte? møkkakortet med 3 vifter i 3 slot døde totalt av seg selv på 3 kort på rad.

Skal ikke en gang dra til verdensdelen den er produsert i

 

Gigabyte med 3 vifter også, dør pga drittviftet som er skikkelig tynne.

rma nr 2 på gigabytekortet.

 

Nå skal det sies at jeg belaster kortene 100% fra jeg får de og til de dør , er vel hakket mer bruk en litt spilling her og der.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre enn jeg trodde dette gitt.

Bedre ytelse OG hele 111 watt kaldere enn 290X. Dette er MYE ekstra varme som må fjernes fra kassen. Ut fra det lille man har sett av OC er det totalt knockout der også.

Kjøp av 290X må nok bli for spesielt interesserte nå gitt.

Kaldere skal jeg ikke nekte for.

Men jeg tror at på pris/ytelse holder det fremdeles med i svingene.

 

Betalte bare 3990,- for mitt Asus R9 290X DirectCUII OC nylig og det ser ut som vi får et 100$ priskutt like rundt hjørnet (har vist skjedd i andre land). Nvidia 980 ser ut til å ligge på ca 4700+ ifølge prisguide.

 

Jeg opplever forsåvidt 290X DirectCUII kortet som stillere enn mitt gamle 6970 DirectCUII (fra 2011) når førstnevnte kjører 50% og sistnevnte kjørte 48% på viftene.

Lenke til kommentar

Meget bra fra nvidia dette! Dem tyner 28nm til de grader! Er litt spent på 3xx serien fra AMD^^ Stemmer ryktene, så gleder jeg meg virkelig! Ser vi på 285, som bringer 40% mer båndbredde, på samme spec, og lavere strømforbruk, og 20nm, så har vi en nvidia killer. Men tiden vil vise^^ Gleder meg at nvidia presser frem dette kortet, noe som gjør at AMD må svare snart! Elsker konkuranse! De fleste nvidia fans tror AMD har tapt løpet for lengst! Det tror ikke jeg^^ Når dem tror at 7xx serien knuste 2xx fra AMD, så ser jeg lyst på konkurransen fremover!

Lenke til kommentar

Meget bra fra nvidia dette! Dem tyner 28nm til de grader! Er litt spent på 3xx serien fra AMD^^ Stemmer ryktene, så gleder jeg meg virkelig! Ser vi på 285, som bringer 40% mer båndbredde, på samme spec, og lavere strømforbruk, og 20nm, så har vi en nvidia killer. Men tiden vil vise^^ Gleder meg at nvidia presser frem dette kortet, noe som gjør at AMD må svare snart! Elsker konkuranse! De fleste nvidia fans tror AMD har tapt løpet for lengst! Det tror ikke jeg^^ Når dem tror at 7xx serien knuste 2xx fra AMD, så ser jeg lyst på konkurransen fremover!

 

Mente at 20 nm kommer til 3xx serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...