Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte meg en Apple Watch Sport 42mm gull farget i går hos Apple Store da jeg ikke fikk tak i en i butikkene som skulle hatt disse på lager i går. Fant en Milanese Loop i gull farge på ebay idag til kr 165,- inkl frakt , så da er det bare å vente til postpakkene kommer :)

morro at den gull farge har blitt så populær :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg tidligere i sommer på å kjøpe bånd og feste fra amazon.com. Båndet var greit, men litt tykt og stivt (mulig dårlig valg av meg), mens festene passet svært dårlig, og var utrolig vanskelige å få ut. Var redd de var helt stuck, for å si det sånn. Mulig jeg har hatt en dårlig erfaring på grunn av dårlige fester osv, men sport-bandet er så komfortabelt at jeg bare bruker det fast nå.

 

Skulle gjerne tenkt meg en gull med blått bånd, men i og med min er fra USA, og har et lite hakk eller to på seg, tviler jeg på at den lønner seg å selge.

 

Noen som vet om jeg kan levere inn min USA-kjøpte klokke på garantien fra Apple her i Norge, f.eks Eplehuset? Har en liten del av skjermen som ikke fungerer, ser ut som det er et par tre-fire piksler som ikke fungerer. Veldig lett å se på en hvit bakgrunn. Vil tro det går greit på garantien, men spørsmålet er jo om jeg kan levere den inn i Norge.

 

Forøvrig oppdaterte jeg til WatchOS 2 i går, og synes klokka ble hakket mer smud i menyen og litt mer responsiv. Litt gøy med nye watch faces og. Grei oppdatering.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg tidligere i sommer på å kjøpe bånd og feste fra amazon.com. Båndet var greit, men litt tykt og stivt (mulig dårlig valg av meg), mens festene passet svært dårlig, og var utrolig vanskelige å få ut. Var redd de var helt stuck, for å si det sånn. Mulig jeg har hatt en dårlig erfaring på grunn av dårlige fester osv, men sport-bandet er så komfortabelt at jeg bare bruker det fast nå.

 

Skulle gjerne tenkt meg en gull med blått bånd, men i og med min er fra USA, og har et lite hakk eller to på seg, tviler jeg på at den lønner seg å selge.

 

Noen som vet om jeg kan levere inn min USA-kjøpte klokke på garantien fra Apple her i Norge, f.eks Eplehuset? Har en liten del av skjermen som ikke fungerer, ser ut som det er et par tre-fire piksler som ikke fungerer. Veldig lett å se på en hvit bakgrunn. Vil tro det går greit på garantien, men spørsmålet er jo om jeg kan levere den inn i Norge.

 

Forøvrig oppdaterte jeg til WatchOS 2 i går, og synes klokka ble hakket mer smud i menyen og litt mer responsiv. Litt gøy med nye watch faces og. Grei oppdatering.

Forventer ikke mega kvalitet, men greit med en forumtråd der folk prøver alt mellom himmel og jord, så vet man ihvertfall hva som funker og ikke funker. Syntes jo noen av de Apple prisene er altfor høye.

 

 

----------

 

Apple har 1 år begrenset garanti så det går helt fint. Problemet er at du ikke lenger er dekket av norsk kjøpslov. Altså 2 års garanti og 5 års reklamasjon.

 

Men du har 1 års garanti fra apple

 

Mer lesing her.

http://www.apple.com/no/legal/statutory-warranty/

 

fra eplehuset (serviceverskted for apple)

"Service på Apple Watch?

Vi kan ikke ta service på Apple Watch før den kommer for salg i Norge, når den kommer for salg her tar vi også service. Fram til det blir åpnet for salg i Norge må service tas i kjøpslandet. Vi vet ingenting om forventet servicetid enda. Det blir ikke bytte av enkeltdeler eller reparasjon på stedet, vi vil sende de til Apple."

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre som får til det å dekke over Watchen med andre håndflaten for å skru på lydløst?

Har aktivert den funksjonen men skjer ikke en dritt uansett hvor lenge og mange ganger jeg prøver!

 

Er ikke dette bare for å dempe den hvis noen ringer til deg? Da fungerer det fint her, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Fikk min Apple Watch i dag, 38mm space grey. Trodde den ville bli liten, men passer helt perfekt. Skjermen er liten, men også perfekt. Har ikke opplevd problem med å navigere rundt på klokken.

 

Storfornøyd! Venter bare på at jeg skal få noen varsler slik at jeg kan se hvordan det fungerer... Forresten, kommer det kun varsler når klokken er låst, og må klokken låses manuelt eller kan den bli automatisk låst?

Lenke til kommentar

Fikk min Apple Watch i dag, 38mm space grey. Trodde den ville bli liten, men passer helt perfekt. Skjermen er liten, men også perfekt. Har ikke opplevd problem med å navigere rundt på klokken.

 

Storfornøyd! Venter bare på at jeg skal få noen varsler slik at jeg kan se hvordan det fungerer... Forresten, kommer det kun varsler når klokken er låst, og må klokken låses manuelt eller kan den bli automatisk låst?

Du styrer alt av varsler fra watch appen på telefonen, så lenge du har klokken på armen så vil den ikkje låse seg, den låser eg først når du tar klokka av armen.

 

Du kan da låse den opp med kode på klokka eller via telefonen med kode/touch ID vis du satte det opp under oppsettet av klokka.

Lenke til kommentar

42mm Stainless Steel på plass. Elsker den så langt!

 

Kva treningsapper bruker folket?

 

 

Bruker den innebygde "Workout"-appen foreløpig. Den er helt grei den, men blir veldig simpel og primitiv. Kommer til å gå over til Endomondo så fort de har fått på plass sin neste store oppdatering av klokkeappen som lar den kjøre selvstendig på klokka (ting går mye raskere, den som er per i dag blir noe frustrerende i bruk da den alltid må kommunisere med telefonen hele tiden) og de endelig kan benytte seg av pulsmåleren på klokka så man slipper å benytte pulsbelte om man ønsker pulsmåling med Endomondo på Apple Watch.

 

 

Pulsmåleren på klokka er sjokkerende solid og presis, har testet mot både sykling, lett styrketrening og jogging og sammenlignet med tallene jeg får via Endomondo med bruk av Polar H6 pulsbelte og Wahoo Tickr X pulsbelte og tallene er så og si identiske på alle tre. Er bare spent på hvordan ting fungerer når jeg tar meg en joggetur i -20 grader nå på vinteren.

Lenke til kommentar

Synes også Workout-appen fungerer greit, og at den også er utrolig nøyaktig og rask til å måle puls. Om du velger å bruke Workout-appen på styrketrening, er det anbefalt å bruke "Annet"-moduset i den appen. Der, av en eller merkelig grunn, er pulsmåleren utrolig dårlig, og 50 % av tiden klarer den ikke å måle pulsen, og som oftest når den blir målt er den feil. Ellers tipp topp, tommel opp.

Lenke til kommentar

Stemmer det at klokken kobles til med bluetooth?

 

- Har lest at man kan være et lite stykke vekk telefonen da klokken kobler seg på nettet telefonen er koblet på. Hvordan fungerer dette med mobildata der hvor man ikke er koblet til wifi? 

 

- Kan telefonen kobles til andre bluetooth enheter og spille musikk på høytalere/i bil etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...