Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Skal man ha blåtann adaptere så vil det vel være en fordel med noe som støtter APTx for lydkvalitet? Og greit med bluetooth 4.0 med tanke på strømforbruk?

 

Da må du også ha en sender, da iPhone ikke støtter aptX. Har aldri giddet det selv da jeg synes gode Bluetooth-enheter leverer god nok kvalitet til det jeg gjør. Er dog stor forskjell mellom enheter, derfor jeg hamstret SBH20 da jeg fant ut at de fungerte godt. 

 

Bluetooth 4 vil ha minimal, om noe som helst, utslag på batteritid. Bluetooth LE (low energy) er designet for ting som trenger en konstant tilkobling men som utveksler data veldig sjelden, noe som gjør at man kan kjøre et smart beacon på et knappebatteri i et år. Lyd blir noe annet da det er konstant datautveksling. 

Lenke til kommentar

Jeg, som verdens største Apple fan, bruker så vidt Apple Watchen min lenger. Har hatt den siden launch, men ser ikke poenget med å ha den på armen. Mulig jeg er for vandt til å gå uten klokke. 

 

Har den bare på til trening nå. Mer interessert i iPad Pro. 

Lenke til kommentar

Om du i utgangspunktet ikke er en klokkebruker, så er det sikkert vanskelig å få seg til å bruke en Apple Watch kontinuerlig. For min del, jeg som er en klokkebruker så er Apple Watch på armen mer eller mindre hele tiden, og for meg så føler jeg meg naken uten. Men det er vel ganske så naturlig da jeg aldri ville gått uten klokke i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Om du i utgangspunktet ikke er en klokkebruker, så er det sikkert vanskelig å få seg til å bruke en Apple Watch kontinuerlig. For min del, jeg som er en klokkebruker så er Apple Watch på armen mer eller mindre hele tiden, og for meg så føler jeg meg naken uten. Men det er vel ganske så naturlig da jeg aldri ville gått uten klokke i utgangspunktet.

 

Dette er et godt poeng, og det som gjør at jeg også holder igjen. Jeg bruker ikke klokke, har ikke gjort det på veldig mange år, så jeg må nok venne meg til tanken om å ha noe på håndleddet igjen. Men hvis det skulle vise seg at noe på håndleddet gir en økt brukeropplevelse så skal jeg nok klare å venne meg til det.

 

Uansett venter jeg nok en generasjon eller to, hvert fall til jeg ser hvilke tjenester som kommer til Apple Watch. Jeg syns det ser veldig bra ut allerede med mange aktører som utvikler mange spennende løsninger, så antagelig dukker det opp en Watch på mitt håndledd om en stund...:-)

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp vært i USA og kjøpt apple watch. Det som plager meg litt er at den plager meg konstant med hvordan det går med treningsmålene mine (standing, calories, excercise) og jeg lurer på om hvordan det er mulig æ skru av oppdateringene? Jeg snakker ikke om den som ber meg om å stå i et minutt, men altså fremgangsoppdateringene på treningsmålene.

Lenke til kommentar

Vil ikke det bare være å gå inn på My Watch.app --> Activity --> Progress Updates + Goal Completions? (se bort ifra de røde markeringene, de var fra en artikkel om hvordan skru av påminnelsene om at en skal stå hele tiden). Edit: Ser ut til at RamGuy kom meg i forkjøpet men.

 

vQagxgj.png

Endret av blured
Lenke til kommentar

Hei folkens!

Jeg har nå en kompis som er i USA nå. Tenkte han kunne kjøpe en Apple Watch for meg. Har et par spørsmål jeg håpte dere kunne svare på :)

 

- Har de nå startet salget i butikkene eller er det kun fremdeles salg på apple.com?

- Hvordan er det om han blir stoppet i toll? Hvor mye må han betale ekstra? Kan han bare ta den på seg og si og slippe unna med den som sin klokke? Og hvor stor sannsynlighet er det egentlig for at han blir stoppet i tollen?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Jeg har nå en kompis som er i USA nå. Tenkte han kunne kjøpe en Apple Watch for meg. Har et par spørsmål jeg håpte dere kunne svare på :)

 

- Har de nå startet salget i butikkene eller er det kun fremdeles salg på apple.com?

- Hvordan er det om han blir stoppet i toll? Hvor mye må han betale ekstra? Kan han bare ta den på seg og si og slippe unna med den som sin klokke? Og hvor stor sannsynlighet er det egentlig for at han blir stoppet i tollen?

 

Takk for svar :)

 

Hvis du går inn på denne siden: http://store.apple.com/us/watchog dermed velger hvilken klokke du vil ha, så kan du sjekke status i butikk.

Har han vært i utlandet mer en 24 timer, så kan han handle uten problemer for inntil 6000 NOK. 

Lenke til kommentar

Det er dessverre bare ett fåtall butikker som har disse inne enda, tror jeg leste 4 ett sted. Av disse 4 er en i Alaska og en på Hawaii.

 

Craiglist kan være ett godt alternativ, handlet selv 2 klokker fra der forrige måned uten problem, dog med $100 markup på begge to.

 

Lykke til!

 

For dere som allerede har klokke:

 

iOS 8.4 gjør at glances og apps laster data MYE raskere til klokken. I tillegg ser det ut som at enkelte glances oppdateres ofte i bakgrunnen. Fornøyd!

Endret av Ratorg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Ble Watch på meg og, og nå er jeg akkurat ferdig med min første "app". Anførselstegn da den er laget i Workflow, en automatiseringsapp for iOS ala Tasker på Android.

 

Er en "app" som lar meg få de neste fem bussavgangene fra et stoppested. Bruker Ruter's API.

Om jeg bare finner en rakere måte å konvertere fra unix tid på (uten bruk av web API til en nettjeneste) så vil den bli litt raskere. 

 

https://www.dropbox.com/s/19alemh9tki4d24/2015-07-12%2011.09.50.mov?dl=0

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Tråden ser ut til å være død, men om noen skulle titte innom kan jeg anbefale Reminders Nano. Letet rundt og prøvd alt av todo apps for å prøve å finne noe som rett og slett gir tilgang til den innebygde reminders appen uten pes. Det er nøyaktig hva denne gjør.

Lenke til kommentar

Lurer litt på Apple Watch II når den måtte komme. For meg har det ikke så veldig mye med selve klokka å gjøre, men hvilke løsninger som blir utviklet rundt den og i så fall hvilken nytteverdi den kan gi meg.

 

Det haster altså ikke så veldig for min del, men jeg syns det ser ut til å ha blitt et fint produkt.

Lenke til kommentar

Har den siste uken kjørt Oslo-Trondheim tur/retur og hatt klokken på meg under bilturen. En ting jeg legger merke til er at aktivitetsmåleren går litt bananas. Både på turen opp og ned har jeg forbrent ca 1500 kcal og trent rundt 150 minutter. Jeg bil jo tro at dette ikke helt stemmer, har jo tross alt sittet i 6-7 timer.

 

Er det noen andre som har vært borti denne type problem?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har deaktivert alt av aktivitetsmåling på min så har ingen erfaring med det, men jeg vil anta at de har vært glupe nok til å bygge inn et system som brukter GPS for å sjekke om du er i bil, og at deaktiverte posisjonstjenester (på telefon) dermed kan være årsaken - men det blir som sagt gjetting. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...