Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott sak!

 

Har hatt den siden den kom inn i butikkene nå, og føler jeg er litt lei av den ... Det med lese og svare meldinger og slikt er gøy og kult i begynnelsen, men så er det ikke like spennende lengre. Så bruker den mest som klokke, men da har man det med at batteriet ikke varer særlig lenge og man må lade den etter rundt 40 timer idle (uten tilkoblet telefon).

Den er grei å ha når man er vekke fra mobilen men når man er i nærheten av telefonen/på den) er det ikke så mye med den.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Flott sak!

Har hatt den siden den kom inn i butikkene nå, og føler jeg er litt lei av den ... Det med lese og svare meldinger og slikt er gøy og kult i begynnelsen, men så er det ikke like spennende lengre. Så bruker den mest som klokke, men da har man det med at batteriet ikke varer særlig lenge og man må lade den etter rundt 40 timer idle (uten tilkoblet telefon).

Den er grei å ha når man er vekke fra mobilen men når man er i nærheten av telefonen/på den) er det ikke så mye med den.

Jeg får gi den noen måneder med aktiv bruk og justering av mine egne bruksmønstre så får jeg se da om jeg oppfatter den til å gi økt bruksverdi eller ikke. Nå er den for meg alt for ny enda.

 

Likevel har det allerede første døgnet vært små hendelser som har forenklet enkelte ting bare med å ha Watch på armen, så jeg tror det skal bli bra...:-)

Lenke til kommentar

Er det meg eller finnes det svært få apper til klokken som ikke handler om helse, trening, huskeliste eller reise?

 

Apple Watch er forholdsvis ny, så det tar selvsagt noe tid for utviklere å lage applikasjoner som er tilpasset på riktig måte. Men gi det tid, det kommer nok.

 

Her hjemme er for eksempel DnB i gang med flere ulike implementeringer, også for Vipps. Men som sagt, det vil helt sikkert komme veldig mye i løpet av de neste årene.

 

 

Forresten, her er en personlig erfaring jeg kjenner meg veldig godt igjen i, selv om jeg har hatt Apple Watch i underkant av en uke:

 

http://www.side3.no/teknologi/test-21-dager-med-apple-watch/3423154862.html?_ga=1.141638706.1699359765.1414564011

 

De små problemene han påpeker er ikke noe jeg opplever som like problematisk. Når Apple etter hvert kommer med oppgradering av OS'et til klokken blir nok likevel småproblemene rettet opp for de som opplever de...:-)

Lenke til kommentar

Tenkte å bestille Apple sin Milanese Loop til min Apple Watch Sport (Sølv), men syntes prisen er litt stiv når de tar 1'690 kr når Eplehuset selger en Hoco Milanese Loop som ser identisk ut bortsett fra en logo på klapsen til 700 kr. Kjøpte dog ikke fra Eplehuset, men at de har valgt å importere og selge disse gir meg litt ekstra trygghet på at de er av bra kvalitet så bestilte en slik fra Aliexpress selv og det kostet under 350 kr, det setter jo Apple sin 1'690 kr i perspektiv.

 

Har ikke mottatt denne enda. Bestilte også en asiatisk replica av Apple sin Modern Buckle skinnreim, en i fargen sort (til meg) og en i rosa (til madammen). Disse kostet også under 350 kr per, noe som gjør meg noe skeptisk til kvaliteten for det høres litt merkelig ut at låsemekanismen skal være i rustfrittstål og at den har ekte, autentisk skinn/lær til den prisen. For disse så tar jo Apple hele 2'690 kr for reimen alene.

Lenke til kommentar

når jeg endelig trodde jeg hadde fått kontroll på dette med hva som ringer når, er jeg plutselig i villrede igjen......

 

Utgangspunkt : setter du klokke til lydløsmodus skal telefonen varsle og klokken vibrere, har du klokken på lydløsmodus av skal klokken varsle med lyd og vibrering og telefonen være stille

 

Hos meg varsler ikke telefonen i noen av tilfellene med unntak av

- når du du bruker telefonen

- når du har stilt inn alarm

- når det ringer

 

Mao, ved alle Mail,SMS,MMS, og alle andre type varsler gir ikke telefonen fra seg en eneste lyd så lenge den er av.

 

Har dere det slikt ?

Lenke til kommentar

når jeg endelig trodde jeg hadde fått kontroll på dette med hva som ringer når, er jeg plutselig i villrede igjen......

 

Utgangspunkt : setter du klokke til lydløsmodus skal telefonen varsle og klokken vibrere, har du klokken på lydløsmodus av skal klokken varsle med lyd og vibrering og telefonen være stille

 

Hos meg varsler ikke telefonen i noen av tilfellene med unntak av

- når du du bruker telefonen

- når du har stilt inn alarm

- når det ringer

 

Mao, ved alle Mail,SMS,MMS, og alle andre type varsler gir ikke telefonen fra seg en eneste lyd så lenge den er av.

 

Har dere det slikt ?

Hvor står det at telefonen skal varsle hvis klokken er i lydløsmodus?

 

Men ja, er samme her. Slik det skal være tydeligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

når jeg endelig trodde jeg hadde fått kontroll på dette med hva som ringer når, er jeg plutselig i villrede igjen......

Utgangspunkt : setter du klokke til lydløsmodus skal telefonen varsle og klokken vibrere, har du klokken på lydløsmodus av skal klokken varsle med lyd og vibrering og telefonen være stille

Hos meg varsler ikke telefonen i noen av tilfellene med unntak av

- når du du bruker telefonen

- når du har stilt inn alarm

- når det ringer

Mao, ved alle Mail,SMS,MMS, og alle andre type varsler gir ikke telefonen fra seg en eneste lyd så lenge den er av.

Har dere det slikt ?

Hvor står det at telefonen skal varsle hvis klokken er i lydløsmodus?

Men ja, er samme her. Slik det skal være tydeligvis.

Etter en tur med ymse forklaringer på eple huset her i byen

Lenke til kommentar

Kjipt så lenge du ikke vet bedre, har telefonen på bånn pinne lydmessig og telefonen på lydløs så finner du tilfeldigvis ut at noe har skjedd på telefonen / klokka da du tilfeldigvis ikke har fått med deg vibreringen ( og venter på telefonlyden)

 

Det er overgangen fra andre klokker som forvirrer meg her skjønner jeg, så lenge mann vet så lærer mann

Lenke til kommentar

Hvis du har låst opp iPhone, vil du få varslinger på iPhone i stedet for på Apple Watch.

Hvis iPhone er låst eller i dvale og du har Apple Watch låst opp og på håndleddet, vil du få varslinger på Apple Watch.

 

Når Apple Watch låses eller du slår på Ikke forstyrr, blir varslinger sendt til iPhone i stedet for til klokken.

 

 

 

Så da blir det muligens å ha på Ikke forstyrr når jeg har mobilen i nærheten. Har jeg mobilen 3 cm fra meg vil jeg mye heller se på mobilen istedenfor klokken.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hvis du har låst opp iPhone, vil du få varslinger på iPhone i stedet for på Apple Watch.

Hvis iPhone er låst eller i dvale og du har Apple Watch låst opp og på håndleddet, vil du få varslinger på Apple Watch.

 

Når Apple Watch låses eller du slår på Ikke forstyrr, blir varslinger sendt til iPhone i stedet for til klokken.

 

 

 

Så da blir det muligens å ha på Ikke forstyrr når jeg har mobilen i nærheten. Har jeg mobilen 3 cm fra meg vil jeg mye heller se på mobilen istedenfor klokken.

Det går dessverre ikke, for setter du på ikke forstyrr eller flymodus på klokka skjer det samme på telefonen Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...