Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, den hadde ligget ubrukt noen uker, viste så 52% når du tok den i bruk og den var tom et par timer senere? Løs spekulasjon: batterimålere er ikke verdt allverden når de måler uten at batteriet belastes. Har den ligget i dvalemodus kan den klare å holde spenningen oppe (og dermed indikere høy batteriprosent), men når batteriet belastes synker spenningen fort.

 

Vet ikke hvor glupe algoritmene og måleutstyret i en Apple Watch er, men er ikke et ukjent fenoment med batterier generelt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har erfaring med 3-parts reimer? Jeg har sett litt på disse som selges hos Eplehuset og Tellit, men disse føltes kjipere ut enn hva jeg hadde forventa. Har bestilt et par fra ebay for testning, men har i tillegg bestemt meg for å kjøpe originale lærreimet fra Apple(svart, eller brun.. litt usikker). 

 

Hadde vært fint om noen kunne delt erfaringer med sine reimer!  :)

Lenke til kommentar

Med lanseringsdato 15. mars (ingenting er garantert, men ikke usannsynlig) og salgsstart et par uker senere skal det mye til for at neste generasjon kommer så sent som «i løpet av sommeren». Midten av april, kanskje begynnelsen av mai? Salgsstart av første generasjon kan foregå sakte og gradvis, men ikke påfølgende generasjoner. Salget av dagens varianter stopper helt opp når noe nytt er ute, så med mindre de ikke klarer å produsere nok ser jeg ikke for meg hvorfor salgsstart i Norge skulle komme så langt frem.

Lenke til kommentar

Med lanseringsdato 15. mars (ingenting er garantert, men ikke usannsynlig) og salgsstart et par uker senere skal det mye til for at neste generasjon kommer så sent som «i løpet av sommeren». Midten av april, kanskje begynnelsen av mai?...

Jada, det kan godt hende den kommer tidlig på sommeren/sent på våren. Man vet jo aldri hvor fort de klarer å produsere og hvilke markeder som blir prioritert...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har det siste halvåret brukt androidtelefoner og Android smartklokker, samt Garmin Fenix 3 klokke.

Denne måneden var det tilbake til iPhone (SE). Garmin-klokken fungerer flott også med iPhone, men nå har jeg jo også muligheten til å kjøre Apple Watch. Dermed ble en Apple Watch Sport 42 mm bestilt i nettbutikk. Den vil dukke opp på døra om noen dager.

Apple Watch er imponerende, selv om den også har sine ulemper, som med alt annet. Etter å ha lest mye om den på nettet, tror jeg nok at jeg vil kunne bli fornøyd. Hvis ikke, vil jeg benytte meg av angrefrist. 

 

I en test på nettstedet gsmarena.com, kom jeg over følgende, i forbindelse med tilkobling til musikkanlegg i bil:
 

We noticed something really odd - if you are using a Bluetooth hands-free device or a hands-free car system, you'll have to change the automatic connection from your iPhone to your Watch. Otherwise the Watch won't prioritize those as primary talking devices and will make you switch manually each time. If you don't do this - each time you dial someone from within the Watch Phone app, you'll have to talk and listen through your Watch, which doesn't make sense at all.

While connecting your Bluetooth device to the Watch instead of the iPhone is a solution, the iPhone-Watch-handsfree double bridge creates a monstrous lag that will render your call awkward and annoying. This needs to be fixed and pretty quickly at that.

 

Link til siden: http://www.gsmarena.com/apple_watch-review-1256p3.php 

 

 

Ikke sikkert det er noe problem om bilens anlegg snakker med klokka i stedet for telefonen, så lenge det virker, men skulle gjerne hatt noen erfaringer her fra andre her i denne tråden. Jeg har en 2015 Volvo S60. 
 

Lenke til kommentar

Jeg ser det er mange som vil selge sin Apple Watch på Finn og andre sider, og lurer litt på om det er noen spesiell grunn til det (utenom at det bør komme en ny snart)? Hva synes dere som har klokka om den? Hadde dere kjøpt den på nytt om dere fikk skrudd tilbake tiden? Fordeler og ulemper?

 

Jeg leser såklart reviews på nettet, men jeg er interessert i å høre hva folket generelt synes om den :) 

Lenke til kommentar

Jeg har brukt både LG G Watch R og Huawei Watch, og de har 1,5 til 2 døgns batteri. Det er ikke all verden, men har vært til å leve med. Dermed skulle Apple Watch være overkommelig på det området. Men egentlig har Apple Watch muligens dårligere batteri, i og med at den ikke kan vise klokka hele tiden, slik de to førstnevnte klokkene kan. Dersom klokka ikke er dekket av jakke eller skjorte, ser den ut som en svart klump med reim ;-P

Får den i morgen kveld på døra. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...